Varmaan jossain oli mainittu sisältyykö hintaan osakasko tai täyskasko, vai onko pelkkä liikennevakuutus.
Satunnaisella samanlaisen pyörän rekisterinumerolla mies 54v Pohjois-Pohjanmaalta saisi Ifistä 5 kuukauden liikennevakuutuksen 363 eurolla, +osakasko yhteensä 436 eurolla ja +täyskasko yhteensä 875 eurolla.
DL650 V-Strom / GSX650F
Isot on erot vakuutushinnoissa. Mä olen pitänyt vuosikymmenet liikennevakuutusta ja osakaskoa kaikissa vehkeissä, laskin kerran että oon 100t€ säästänyt sinä aikana kun autoja/pyöriä on ollut. Parit autot ja 2..3 mopoa, ei voi isoa kaskoa kaikissa pitää millään.
H2 on mulla ympärivuotisena n. 353,38 €/a sis. liikenne ja osakasko. RataHonda maksoi viime vuonna 19 ajopäivän osalta n. 55 €, liikenne ja osakasko, seisonta-ajallinen siis. (sen päälle tietysti Traficomin liikenteestäpoistomaksut 72€). Superdualiin otin nyt kans seisonta-ajallisen, katsotaan ensin miten paljon sillä tulee ajettua, vaihdetaan sitten ympärivuotiseksi mikäli aihetta.
Jotakin etua on siitä että on näin vanhaja vakuutuskorvaushistoria 0€. Ja Ifi antaa 15% extra-alennuksen kun keskittää.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
https://www.assurancepiste.com/
Suomessa ei ilmeisesti ole vastaavaa ratapäivävakuutusta kilvettomille? Tätä käytin euroopan radoilla, kun en asunut suomessa. Täällä liikennevakuutus aika poskettoman hintainen kaikilla vakuutusyhtiöillä…![]()
Viva la figa
Superbike #7
Mulla kolme pyörää IFissä kun halvaksi todettu... joten ajattelin kun tuo Hammer vaihtui Guzziin että vakuutus ei paljoa muutu, vaan kuinkas kävikään, IFin sivusto ei ensin tunnistanut koko pyörää joten soitto aspaan ja meinasin tippua penkiltä, täyskasko+liikenne vuodessa noin 1200,--- selitys, mutku uusi pyörä jne ja tehopainosuhde jne.
No uusi kyllä mutta tehopainosuhde tuossa on kyllä sellainen ettei käsiä varmaan revi.
Sitten laskureita muihin yhtiöihin ja lähes järjestään hinta puolittui ollen 550-650,- eli eipä meni Guzzi IFille, ihmeellisiä hintahyppyjä yhtiöiden välillä, merkistä riippuen...
Täytynee tuo rouvan Marauder ja pojan piikkikin käyttää laskurin kautta vaikka näissä nyt vakuutukset on aika marginaliset muutenkin.
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73
Honda ST1300A, -02, pk-seutu, täydet bonukset ja ikämiessarja.
Pelkkä liikennevakuutus, koko vuosi
IF 135,97€
Fennia 461,08€
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Entäs se 6€ kerta Trafille...
Jos poistaa liikennekäytöstä (laittaa seisontavakuutukseen) 10 kertaa ajokauden aikana, niin sehän on vain 60€
IF etukasko ympärivuotisena ja tietysti liikennevakuutus. Pyöränä 2016 ZZR perf sport versiona. Ei muita vakuutuksia IFin lafkassa.
Yhteensä 781.21€/vuosi
Sisältää liikennevakuutuksen bonuksen 80% (832.12€)
Sisältää Kaskovakuutuksen bonuksen 80% (1738.27€)
Ei ole enää jaksanut keväisin kilpailutella kun noin alas painunut vuosien saatossa kun bonarit lähestynyt tappia ja tämän IFin myötä ei ole löytynytkään halvempaa silloin kun on jaksanut vilkuilla. Voishan sitä mielenkiinnosta koittaa katsoa taas pitkästä aikaa.
Jännää mutta ymmärrettävää oli että aikaisemmalle kulkineelle Z1000 kawalle vakuutukset oli huomattavasti hintavampia kuin tälle nykyiselle matkalehmälle.Olikohan se lähitappiola kun tarjos melkein kolmea tonnia vuodessa sisältäen sen aikaiset bonarit mitkä ei huonot kyllä nekään ollut mutta matalammat kuin nyt. Jäi ottamatta.
![]()
Ifin seisonta-ajallisesta vakuutuksesta saa hyvityksen jo yhdestä päivästä. Muilla yhtiöillä ei taida edes olla noita seisonta-ajallisia vakuutuksia.Näis mp-vakutuksissa on aika yleistä, et pitää seisottaa vähintään 30 vrk:tta, et vakutuksest saa mitään hyvitystä...
-- Brake later and open the gas earlier --
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tarkoitin sellaista vakuutusta, josta saa hyvitystä yhdestäkin päivästä, jonka pyörä on liikennekäytöstä poistettuna. Eikös kaikista vuodenaikahinnoitelluista vakuutuksistakin saa hyvityksen min 30 päivän liikennekäytöstä poistosta.on niitä. mulla xx turvassa ja seisonta-ajallinen sekin. iffissä loput. pyörissä ja kelekoissa se 30vrk sääntö. ainakin turvassa. autoja se ei koske kuulemma.
-- Brake later and open the gas earlier --
Popissa on kuitenkin vuodenaikahinnoittelu vaikka hyvityksen saa yhdestä päivästä. Kesällä kallista ja talvella halpaa. Isot laskut lyhyemmässä ajassa. Tulee halvemmaksi vain jos ajaa vain parina päivänä viikossa ja laittaa seisontaan joka kerta.
Mun vakuutus Iffissä K1200S osakasko ja liikenne aika tasan 400€ 5kk ajoajalla. Laskutus on sama ympäri vuoden. Jos ajasin ympäri vuoden niin halvin ois Op Pohjola
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05
If ympärivuotinen on meikäläisen pappapyörässä niin halpa että ei tee edes mieli poistaa välillä liikennekäytöstä.
Tommonen 18 euroa kerran kuussa ei tunnu muiden laskujen seassa ollenkaan...
Xx vm. 2004 ja omistaja mallia 1980.
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
Pyöränä Moto Guzzi California 1400 -13 ja omistajana mies vm75 Keski-Suomesta.
Ympärivuotinen liikennevakuutus ja täysi kasko POP vakuutuksesta 363,25€
Moto Guzzi California 1400
Otetaans soranorsu esimerkiksi,
POP täyskaskolla 800€/vuosi, voimassa ympäri vuoden.
IF 518,78€/vuosi 5kk käytössä ololla.
Ja varsinkin nyt kun on kaksivekotinta tallissa, saan selkeää säätöä seisottamisella vs 2 pyörää ympäri vuoden vakutettuna.
Lisäksi, kun uitti 2 mopoa IFiin sai kotivakuutuksesta 60€/vuosi lisäalennuksen.
Eli 6€/kerta + vaiva, on edellisella matematiikalla ainakin itselle hyvä.
Turbo Bandit
https://www.if.fi/globalassets/fi/pd...uutusehdot.pdf
Kohta 8.8
En usko että If tekee tuossa kohtaa yhtään mitään poikkeusta asiakkaan eduksi, jossain laskussa ne ottaa rahat pois jos ei ole mopo pois liikenteestä 30 päivää. No se on pääasia että vakuuttajalla on omasta mielestään edullinen vakuutus, eikä If hinnat kalliita ole."Moottoripyörillä ja pakettiautoilla yhtäjaksoisen liikennekäytöstäpoiston tulee kestää vähintään 30 päivää, jotta niiden vakuutusmaksua palautetaan"
DL650 V-Strom / GSX650F
Kyllä on kysytty Iffiltä suoraan ja sieltä sanottiin että seisonta-ajallisella sopimuksella (alle 7kk ajoaika) liikennekäytöstä poiston hyvitys tulee jokaiselta päivältä.
Suzuki Solifer R -88, Honda Monkey -96, Kawasaki KMX 125 -93, Honda VF 750C -96, Suzuki TL1000S -97, BMW K1200S -05