Kevät saapuu pian ja alkaa taas mp hommat nousta pinnalle. Selailin tuossa männäviikolla brittipoikien cb foorumia ja törmäsin siellä vaihteisto/vaihteensiirto topicceihin. Tämä ei siis ihan vahingossa päässyt käymään, koska itsellä ilmeni viimekevään/kesän aikana sellainen ongelma vaihteen vaihdossa että keskellä vaihtoa on selvä rappu, eli ylöspäin vaihdettaessa ensin poljin nousee normaalisti kunnes noin puolessavälissä se hieman takertelee ja loppu menee taas normaalisti tämä siis 2-3-4-5-6 vaihteilla ja sama alaspäin vaihdettaessa. Sama siis alaspäin vaihdettaessa ja kytkimellä joutuu ns. herkuttamaan vaihteita alaspäin jos saapuu moottorijarrulla kohti risteysaluetta.
Diagnosoin syksyllä hieman kytkinmen työsylinterin päässä olevan banjoliittimen hikoilua=ilmaa järjestelmässä.
Toinen mahdollinen on kiinanpazzot (kahvat) jotka vaihtu paikoilleen samoihin aikoihin kun ogelma ilmeni.
Sitte vielä brittifoorumilta inspiroituneena tilasin gillesin valmistaman shift holderin, joka tukee vaihteensiirto akselia. Moni oli laittanut ja tykännyt että vaihdot muuttuvat paljon pehmeämmiksi ja mitään klonkseita/välivapaita ei enää tämänjälkeen löytynyt.
Myös öljyt vaihtui keväällä motulin 7100 täys synt. Radalla ei mitään ongelmaa, mutta kadulla takkuaa.. Ennen belray exp 10-40 puoli synt.
Linkkiä britteihin: http://www.hondacb1000r.com/forums/c...x-funny-6.html
Ja gillesin holder topicciin: http://www.hondacb1000r.com/forums/m...-get-them.html
Tämäntakia siis hankin gillesin holderin: https://m.youtube.com/watch?v=NTZcH8tngpg
Keväällä kun saan mopon säilöstä kokeilen vaihtaa kytkinletkun, orkkis kahvan/kahvat, öljyt puolisynteettiseen, rasvata vaihteensiiron akselin ja puhdistaa/vaihtaa neulalaakerin ja asentaa gillesin holderin. Jos noilla ei homma tokene, ni tsekataan vielä kytkin.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Pidit siis Bel-Ray:tä (kadulla) parempana kuin Motulia? Itsellä odottelee Bel-Ray-purkki vaihtajaa... Ilmeisesti sen kehtaa koneseen kipata? Shellin ja Castrolin liemillä en ole ihan tyytyväinen ollut vaihteiston toimintaan.
Oliskohan noin yleisestikin mineraali tai puolisynteettinen parempaa näissä kuin täys-synteettinen... Öljyasiat on aina mukavaa pohdintaa
Keväällä eka ajelulla se tuntuu joka tapauksessa kaikki ihan oudolta kun ei ole moneen kuukauteen ajanut![]()
CB K R
constant mesh vaihteistolla pitää vaihtaa nopeesti. Jos sitä rupeat tunnustelemaan, että onko jotain niin onhan siellä.Radalla ei mitään ongelmaa, mutta kadulla takkuaa..
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Belrayn puolisynt. exp ollu noin 15tkm loolassa ilman mitään ongelmia. Nyt motulin 7100 4tkm ja takkuaa, toki voi johtua noista muistakin jutuista, mutta keväällä taas kokeeksi exp koneeseen.
Radalla tulee toki oltua hätäsempi vaihtamaan, mutta tulee ottaa myös huomioon 10'c korkeampi moottorin lämpö radalla. Saattaa olla että täys synt. öljy vaatii vähän korkeamman lämpötilan toimiakseen ko. lootassa kunnolla. Lienee että säilyttää ominaisuutensa paremmin eri lämpötiloissa vrt puoli synt... (mutuilua). Exp:llä ei koskaan mitään ongelmia edes kadulla. Mutta katsotaan sanoi lääkäri.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Gillesin holderi asennettu ja koekäytetty. Kokeilin vaihteiden toimintaa 50'c - 105'c lämmöillä ja havainto oli että mitä kuumempi sen paremmin napsuu vaihteet sisään, eli keväällä vaihdan toiset öljyt myllyyn. Toki ihan normaaliahan se on, että koneen lämmetessä vaihteet kytkeytyy paremmin, mutta kuiteskiHolderista on huomattavaa apua ainakin siihen, että miten napakasti vaihde vaihtuu, tai siis tuntuu vaihtuvan. Öljymäärä on noin ikkunan merkkien puolessavälissä, joten keväällä ylämerkkiin. Kiinan pazzojen säädöllä as 3-6 ei huomattavaa eroa...
Tossa picturea:
ImageUploadedByTapatalk1424109995.722107.jpg
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Olisi yksi takapään huoltopukki/sovitin (Biltema) Helsingissä 20e hintaan, jos kiinostaa YV:llä voi ottaa yhteyttä.
Pyörä seisoi ja nyt kytkin tunnoton. Mistähän alkais vikaa haeskeleen?
Käytetäänkö tossa mineraalipohjasta nestettä vai norminestettä??siis kytkimessä
Ilmaa kytkimessä. Mulla oli sama. Kytkimen ilmaus ja taas rokkaa. Normi dot4 neste
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Kiittää. Jo rokkaa 👹👹
👹 ja ei vtullakaan käyntiin. Tarvii huomenna katsoo bensaletkut ja johdot. Vein pyörän maalaamoon alkutalvesta ja tankki oli tarkotus vyhtiön piikkiin oikoa. No ei ois tullut hyvä, niin hommasivat uuden tankin. Ettei vaan ois joku johto irti tai bensaletku puristuksissa tai letkut väärinpäin. Onkos bensansuodatin missä? Tahtois jo päästeleen 👹👹
Ei ollut märkä työsylinteri, mut vaihdan teräspunokseen silti. Niitä kun tallissa on eri pituisia vaikka ja kuinka. Mistäs kannattais säädettäviä jalkatappeja etsiskellä. Mielummin ei kiinalaisia. Ktm 1290 superiki kutittais. Jos pistäis Hondan menee 😁
Viimeksi muokannut: JuhaJJ; 18.04.2015 klo 22:51.
Viime keväänä koeponnistin Moto-Seinäjoen Superin ja itseasiassa olin eka joka sitä ajoi. 0 kilsat mittarissa. Oli kyllä mahtava peli. Yllättävän kevyt keulainen 😂😂 Mahtava alusta ja ajoasentokin sopi omalle kropalle. Jos sitä.. 😉
Voisko märät iridiumit estää käynnistymisen? Kipinä tulee, mutta sylinterit bensas.
Tarvii hakee tavalliset tulpat ja koittaa niillä käynnistää. Alkaa vaan käyrä oleen korkeella.
Iridiumit irti, startilla sylinterit tyhjiksi ( bensapumpun rele irti) ja tulpat kiinni. Kuun asento oikein ja käyntiin. Säästin minimissään 60€ ja enintään 100€. Iridiumit oli Suomen maalla 100€ ja Saksanmaalta sen 60€. Tilaukseen kyllä Saksasta lähtee uudet iridiumit, kn vapaavirtaussuodin ja muuta rensseliä. Decat putken väännän luottohitsarin kanssa ja muutakin päivitystä ois kesän mittaan tarkotus tehdä. Tuon decatin väännän Laserin gb pönttöön. Eli tollaseen:http://www.motobike-parts24.de/Liefe...-GP-Style.html Tällä hetkellä on akran pönttö kiinni.
Märät vaan. Ja samat iridiumit sielä on edelleen. Akun latasin et pyörittää kunnolla. Oli maalaamolla käynnistelty silloin tällöin ja jossain vaiheessa bensa pesään. Sylintereis vtusti bensaa. Akrakin saattaa olla myynnissä. Ilmoittelen mikäli luovun siitä. Vuoden vanha titaaninen.
^itellä kans titaaninen akra, mutta hiilari hakusessa jota vois modata. No ilmottele kuiteski jos päätät luopua, ni katotaan kui käy.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Marteliukselta satin black purkki ja hyvältä näyttää. Ebay oon selannut, mut vielä ei oo tullut mitää jännää vastaan. Jatkan siis etsiskelyä.
Pitääpä tsekata toi martin satiini puteli..,
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Paljo porukat sitä käyttänyt ja tykännyt. Kestää ahtimissaki hyvin ja on siisti pinta