Heps,
Mitäs takagummeja porukka on käyttänyt 1000R:n kanssa?
Ajot ovat pääsääntöisesti työmatkaa ja iltalenkkejä. Kesälomat lähestyy ja olisi tarkoitus taittaa semmoinen Lapin mutka Norjan kautta, niin olisi mukavaa jos ei tarvitsisi kuitenkaan uusia renkaita matkalla.
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00
Michelin PR 3 tai PR 4GT, Metzeler Roadtec Z8, Pirelli Angel GT... joku noista!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kyl mää lähtisin noilla spekseillä tourinki linjalle, eli Michelin pr4, Metzeler z8 tai Continental road attack 2 evot. Siinä on 3 rengasta, jotka tohtii varmasti laittaa alle ko. Käyttötarkoitukseen.. Oma valinta olis varmaan Metzeler, koska misukka on ruma (näyttää kitkarenkaalle) ja Contit tuppaa kulumaan oudon nopeasti keskeltä kanttiseksi ( ei tasaisesti koko profiililtaan) Metukka kuluu nätisti ja tasaisesti, joten on mukava ajella vielä 5-6tkm jälkkeenkin.
Nämä siis kaikki mun omia kokemuksia, eikä näitä kannata yleistää.
Edit: vallan tuon pirellin unohdin, mitä Go-Za tyrkytti.
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Onko siihen olemassa jokin erityinen syy, että kun renkaista puhutaan, jätetään yleensä Bridgestone mainitsematta? Ite tullu BT23:a käyteltyä tähän asti ja aattelin siirtyä tohon T30:een seuraavaks, kunhan toi vika 23:nen tulee käytettyä... Ei oo ainakaan tähän mennessä ollu pidon kanssa ongelmia, ajan vissiin liian hiljaa..?
Varsinkin toi Michelinin jumalointi ihmetyttää, täytyy varmaan iteki kokeilla, kun kaikki tuntuvat aina sitä suosittelevan. Varsinkin noi joittenkin kilometrimäärät tuntuvat käsittämättömiltä!![]()
KTM 1290 Super Duke R '14
Vaikken itse CB:llä ajakaan, niin mietin Battlax S20 evojen ja nykyisten PP3:sten välillä. Mutta kun aiemmin Bridgestonen kestävyydestä luki huonoja kommentteja, niin Misukkaan päädyin. Todennäköisesti eritäin hyviä gummeja, mutta lehtikirjoitukset luovat mielikuvat, joiden perusteella yli 90% tekee päätökset![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Ainakin cb:n orkkis brikkarit kului alta 3500km aikana. Ei oikeen jääny positiivinen kuva niistä. Toki nykyään saattaa olla ihan toinen juttu, mutta ei oo kukaan oikeen kokeillu noita uudempia versioita tai kertonu mitään positiivista kestävyydestä, ni oon pysyny tutussa ja turvallisessa Dunlopissa (4:s takanen menossa dunlopilta) sitä ennen brikkari ja pirellin saippuapala (diablo)
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
No, kestävyyshän on niin monesta tekijästä kiinni, itellä on noi BT23-etuset kestäny 12-13 tkm ja takaset 6500-8200 km...
Saa nähä onks se T30 parempi, sit ku semmoset alle saa... Ja onhan niissä renkaissa muitakin tarpeellisia ominaisuuksia kuin kestävyys.
Itellä esim. toi Misukoitten hehkutettu vesipito on ihan toisarvoista, sitä kun on niin mukavuudenhaluinen, että vesikeliä välttää ku ruttoa! Paitsi tänään. Alastarolla OLI märkää!![]()
KTM 1290 Super Duke R '14
Eipä sitä itekkään tuu ajeltua sateella, muuten kuin sateen yllättäessä tienpäällä. En voi mitenkään puolustaa omaltaosaltani noita misukoita, kun ei ole ikinä ollut. Mutta Mezelerin Z8 voin suosittaa puhtaalla omallatunnolla lähes kenelle vain, koska on lähipiiristä niin paljon positiivisia kokemuksia ja itekkin sellaisella pyörälla ajaneena jossa Z8 alla. Ite oon suosinu Sportsmart kumeja, varsin sporttisen ajotavan vuoksi.. Niiden kanssa ei ole ollut yhtään "tilannetta" ja nyt tiistaina meni alle uusi sarja Sportsmart2 renkaita. Niistä ei vielä ole kokemusta kuin 8km, joten wait and see...
Ajotapa vaikuttaa tod. paljon ja myös olosuhteet ovat suuri tekijä kulumisessa..
Etusien kestot:
Brikkari 7tkm
Dunlop 8,5tkm (sis.ratailua)
Dunlop 9tkm. (sis.ratailua)
Takaset:
Brikkari bt15r 3,5tkm
Pirelli diablo 4,8tkm
Dunlop S-smart 7tkm
Dunlop S-smart 4,8tkm (sis.ratailua)
Dunlop S-smart 4,9tkm (sis.ratailua)
Ja ny uus S-smart2 setti alla->
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
12 tkm hyvin takana palvellut Dunlop Roadsmart 2 vaihtui juuri Misukan Pilot Power 3:seen. Ainahan se uusi rinkula voittaa keskeltä tasaiseksi kuluneen vanhan mutta alkutuntuma PP3:sta on ihan positiivinen. Tuskimpa kestää kuitenkaan samoja kilsoja kuin Dunloppi...
Löytyykös näihin muuten muuta kuin orkkis takavannetta?
CB K R
Kertokaas ukot/akat mimmosia matkoja ootte päässyt täydestä tankista siihen että bensa valo alkaa vilkkua ja millä bensalla?
Itsellä tuntuu ettei tahdo päästä edes 200km...
Viimeksi muokannut: willasuqqa; 06.07.2014 klo 12:00.
Honda cb 1000r-13/cbr 600F-99
Honda cbr 1000rr-07(ex)
Honda cbr 900rr-01(ex)
Honda cbr 600F-93(ex)
98:lla (joskus V-Power) ajan. Olisko noin 220 km päässyt kun viimisessä kurvissa ennen huoltista hörppäs ilmaa ja sammui. Käynnistyi vielä pystyasennossa. Siitä opin, etten yli 200 km aja tankilla. Bensamittari on musta tosi epälooginen ja katonkin enemmän kilsojen kuin mittarin perusteella milloin pitää tankata.
CB K R
Tankillisella n.200km ei yli, 98 bensalla ennenkuin vilkuttaa.
Rauhakseltaan en oo ajanuniin en tiiä mitä vie??
Reippaalla ajotyylillä näillä osilla: akran slipari+decat+pcv+Bmc+säädettynä.
CB1000R -11, KTM Superduke 1290 R -15
Laitetaan nyt tännekkin. Eilen kävin Hämeenlinnassa bike show:ssa. Tänäkin vuonna oli ilmainen dyno tarjolla halukkaille. Ensimmäinen veto mitä ei videolla näy näytti ruudulla 819hp.Oli pojilla jäänyt ulkolämpö anturi väärään paikkaan. Vähän oli kuuma keli mitata tehoja, mutta kyllä sieltä se 148hp löytyi vielä koneesta ja vääntöä hiukan yli 130Nm.
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Kawasaki ZZ-R 600 -91 (ex)
Tossa on muutama aika paska kuva.
Tässä ei oo se katalysaattorin suoja vielä paikallaan.
Samanmoiset löytyy heidän sivuiltaan http://www.sc-project.com/honda_cb_1..._ovale_cat.htm
Viimeksi muokannut: vennamo; 30.07.2014 klo 01:31.
Kiitos Vennamo
Hieno on. Täytynee laittaa tilaukseen jossain vaiheessa. Näyttää olevan tällä hetkellä alessa.
Siitä onkin joo hitusen aikaa ku viimeks kirjauduin hehe.
Nojoo, jostain luin että täällä oli muutki kärsiny siitä etupään rytinästä? Tärryyttää iha perkeleesti pienellä nopeudella ilma vetoja. En tiiä jos kumi on kulahtanu ..tturalleen tai paino on puonnu matkasta? Yritin etu- ja takapäätä säätää iskareista mutta eihä se mittää auttanut... gummikaupoille
Vai onko vaa tyyppivika?
Nyk. Honda CB 1000R '08
Ex Fireblade 954rr '03
Ex zx-6r '01
Mielestäni mullakin on semmoista puputtamista/värinää/tärinää etupäässä. Ollu alusta asti. Välillä enempi välillä vähempi. Oisko se tiestä ja renkaista? Onko tässä jotenkin herkkä tuo etupää välittämään tien epätasaisuudet tankoon tai jotain? Muistaakseni muutkin tän pyörän omistajat ovat samaa kokeneet. Taitaa olla feature / tyyppivika?
Jahas se on taas se aika vuodesta kun pimeä alkaa tulemaan melko aikaisin... Siittä tuli mieleen, että onko kukaan laittanut ajovalon alla olevien LEDien tilalle mitään tehokkaampaa LEDiä tai muuta lamppua?![]()
CB K R
No nyt tuli se päivä vastaan että takki kääntyi. CB meni vaihtoon ja tilalle tuli R1:nen. Katsotaan kestääkö rakkaus tuohon vempaimeen yhtä kauan. Aikansa kutakin vempainta.
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Kawasaki ZZ-R 600 -91 (ex)
http://www.moottoripyora.org/keskust...03#post6339403
Hop Hop jäi niin sanotusti pukki käteen kun prätkä vaihtui. Täällähän teitä on monta tusinaa tuskailemassa kun ei saa edes ketjuja rasvattuaTässä ratkaisu ongelmiinne
![]()
Ja on sitten laatu peli.
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Kawasaki ZZ-R 600 -91 (ex)
Tervehdys,
Onko kukaan kokeillu akrapovic p cat 028 open slip on systeemiin, vaikuttaako säätöihin, ääneen ja käykö toi malli edes siihen..?
Ajattelin et jos haluu tollasen enemmän virtaavan katin laittaa?
Vai löytyykö tähän jotain race kattia?
Onko ehdotuksia?
CB1000R -11, KTM Superduke 1290 R -15