Syyskuusta sain hänet. Lokakuussa alkoi muokkaaminen. Tulos miellyttää aiankun omaa simää
http://orp.kuvat.fi/kuvat/2015/Moott...5/IMG_7283.JPG
Kokonaisuudessa rakentelu aikaa kulutettu 1,5kk, jos osien odottelut jätetään pois.
Paljo on visoita mitä tulee. Shfteri nyt seuraavaksi, edellisessä oli ja ei voi elää ilman.![]()
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Kawasaki ZZ-R 600 -91 (ex)
Tuossa yksi rakenteluidea omasta exästä jos loppuu visiot kesken
Capture.JPG
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Joo kyl noi on ollut jo ebayn ostoskorissa jo tovin. Tosin eri värisenä. Shifteri nyt saa olla seuraava askel ja katsotaan tilin saldon mukaan mitä laitetaan ja milloin.
Olihan tuo kauniimpi sukupuolikin kiinnostunut pyörästä.
http://orp.kuvat.fi/kuvat/2015/Moott...5/IMG_7442.JPG
Ainut mikä noissa messuissa otti kuuppaan oli se Mopo-Auto.En voi vieläkään ymmärtää miten se on sinne otettu.
Yamaha R1 -08
Honda CB 1000 R -10 (ex)
Kawasaki ZZ-R 600 -91 (ex)
Jos jostain löytyy halvalle shifteri -04 rytköseen niin oisin kiinnostunut kanssa
Yamaha R1 -04
Ex Suzuki gsx-r 600
Ex Yamaha R6 -00
Ex Kawasaki ZX-9R Ninja Tbo -94
Ex Yamaha fzs-600 -00
Suhteellisen kattava elektroniikkapaketti uudessa Rykkösessä, harmi vaan kun moottori ei laula kuten nelipyttyisen pitäisi.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Oota nyt dynolukemat. Jos esittelykuponki pitää paikkansa, niin pitäisi olla samalla tontilla penarin kanssa. Siihen jos pääsee, niin käppyrä paljastaa, mikäli crossplane antaa alhaalla ja keskellä enempi, vai onko vain ylimääräinen kuluerä.
Mut hei... Ducateissa on hihnat, niin miks ei näis sit vois olla helvetin monikutkainen kampiakseli![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tuo crossplane viritys tuli alunperin parantamaan ajettavuutta (=avauspitoa), mutta nyt se ajettavuus (=pito) hoidetaan joka tapauksessa elektroniikalla, joten siinä mielessä vähän turhaa toi mutkikas kampura. Ducati kuitenkin saa tasotusta sen 20% kuutiotilavuudessa, mitä ei erilaisella kampuralla saa. Toivotaan, että Yömaha on saanu kuitenkin ton koneen painoltaan ja teholtaan edes samalle tontille penarin ja kawan kanssa. Kivan kuulonenhan se kyllä on.
Superbike #7
Rivikoneen ujellus se vasta kauheeta onkin, toi crossplane on ihan bueno kunnon putkistolla![]()
Vaikkakin itsellä on crossplane, ei se ääni niin hääppönen ole. Keskikierroksilla ihan ok, mutta rajoittimen lähellä kuulostaa vähän tehottomalta. No tehoton se onkin
Tuli muuten tilattua talven aikana low mount exhaust r1:seen. Nyt pitää aika sairasta ääntä, saapa nähdä radalla miten huutaa.
Paras ääni omasta mielestä on RSV4 koko rännillä, tai Trumpan 675R..
Jarrunesteet pitäisi vaihtaa ja kysymys kuuluukin että mitäs nestettä mun kannattaisi tohon 2007 rygöseen hommata? Koskaan ei oo ite tullut vaihdeltua nesteitä eikä ilmattua jarruja mutta eiköhän siihenkin hommaan ihan kätevät ohjeet täältä jostain netin syövereistä löydy :P tietenkin vinkkejä ja nippelitietoa otetaan täältä ilomielin vastaan jos jollain on antaa![]()
![]()
Yamaha R1 2007
-Piirrä katuun, älä seinään!
=====================
Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
Ex: KTM 625 SMC -04
R1 2015 radalla:
https://www.youtube.com/watch?v=2NGvKJBjVZ8
R1 2015: Yamahan insinöörit juttelee B-)
https://www.youtube.com/watch?v=rCaqqpuRYB0
R1M homologoitu FIM:in toimesta:
http://www.asphaltandrubber.com/raci...ologation-fim/
Yamaha #1 we_R1'04
Itse olen aina vähintään tuota 5.1 laittanut, kun ei hinta paljon nouse, mutta nesteen ominaisuudet paranee ja ainakin teoriassa jarrut ei katoa niin herkästi. Eli halvin tapa parantaa jarruja vaihtaa uudet (hyvät) nesteet. Motonetistä saa Motul RBF600 jarrunesteen 15€/ puoli litraa jolla nesteet vaihtaa ainakin 3 pyörään. Avattuna jarrunestettä ei ole hyvä säilyttää.
Vinkkinä, että apteekista saa lääkeruiskuja. niillä kätevä imeä vanha neste säiliöstä.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Onko kellään kokemuksia tälläsestä
En saanut puhelimella lisättyä kuvaa. Mä
Mutta tuosta quickshifter easystä näytti olevan 299€ stormilla
Viimeksi muokannut: Hanninen6; 19.02.2015 klo 19:11.
Yamaha R1 -04
Ex Suzuki gsx-r 600
Ex Yamaha R6 -00
Ex Kawasaki ZX-9R Ninja Tbo -94
Ex Yamaha fzs-600 -00
Motul RBF600 suosittelen minäkin, mutta mitään lääkärileikkejä ei tarvita, saatika nesteen imemistä säiliöstä. Ensiksi kauimmaisen satulan ruuvi auki, antaa valua niin kauan, kunnes neste on kirkasta ja ruuvi kiinni. Toisen satulan ruuvi auki ja sama operaatio. Voila, jarrunesteet on vaihdettu, ilman pumppailuja, ruiskuja tai harmaita hiuksia
Itse tilasin omaani uuden 190/55 power3 taakse, kun vanha on vaihtokunnossa. Lisäksi tuli tilattua motul 7100, ösuodatin, ilmansuodatin ja 15p eturatas. Eiköhän noilla nyt huolto tehdä, kun viime talvena tein ison huollon ja eturatas on piikkiä pienempi, niin saa vähän lisää vetoja mopediin. Lisäksi tilailin vielä speedohealerin.
Huomenna pitäisi mennä vielä hieromaan kauppoja ainakin shifteristä ja tappisarjasta, jotta saa käännetyn kaavion. Lisäksi tarjolla olisi uusi käyrästö(muistaakseni akrapovic) ja PC3, täytyy vähän miettiä niiden ostamista. Nyt on slipari ja puukotettu vakio ecu, saisihan tuolla vielä painoa pois ja maybe 10hp lisää voimaa irti ? 150 takapyörältä olisi ihan ok lukemat, sellaiset on kuulemma tuolla akra + pc setillä penkitetty
E: Onko kellään mitään tietoa tästä ? 5-8hp tuntuu melko rajulta tuolla operaatiolla, jonka kuvittelisi nostavan lähinnä imuääniä..![]()
Viimeksi muokannut: Peltsii; 19.02.2015 klo 19:35.
1199S Panigale
No semmoinen juttu tuossa on että kuopimisen esto tekee just sitä mitä nimestä voi päätellä, mutta absoluuttista pitoa se ei sinällään lisää millään tapaa, mahdollistaa vaan kovemmat avaukset pienemmällä tursimisriskillä.
Siihen on syy miksi MotoGP himmeleihin tuli aikanaan konseptin tai toisen big- tai longbang sytytysjärjestys järkiään kaikkiin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Itseasiassa nuo nykyisten pyörien elektroniikkapaketit on yhtä kaukana sutimisenestosta kuin torque vectoringia hyödyntävät ajonvakautusjärjestelmät ensimmäisistä ABS jarruista.
Big bang tms. padasta saadaan hyötyä jos seuraavat kaksi ehtoa täyttyy:
1) Elektroniikka ei riitä ajettavuuden optimointiin
2) Teho saadaan pidettyä samalla tasolla kuin perinteisessä koneessa.
Ajatuksenahan tuossa big bang padassa on se, että rengas saa hetken "levätä" momentti-impulssien välissä, jolloin pidon hallinta kiihdytyksessä on helpompaa. Nykyisellään kuitenkin elektroniikalla voidaan vaikuttaa tuohon momentti-impulssin suuruuteen ja muotoon sekä jättää sytytyksiä kokonaan välistä pois. Käytännössä siis perinteisellä sytytysjärjestyksellä varustettu rivi-4 saadaan käyttäytymään kiihdytyksessä kuten 2-tai 3-sylinterinen moottori. Haittapuolena tietty pikkasen huonompi polttoainetalous.
Superbike #7
Toi on muuten jännän kuuloista, kun sama laite vinkuu suoralla kuin pitääkin ja röpöttelee mutkassa kuin vajaa mukinen.https://www.youtube.com/watch?v=e32qbIdE9Pg
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Ostin nyt sitten devilin alkukäyrästön ja yoshimura ems ecu säätö boxinreilu 150hp takapyörälle näytti edellisen omistajankin dynolappu kokoputkisto + modattu airbox + ems. -1 piikin eturattaankin tilasin, saa vähän uutta virkeyttä vanhukseen kera 20 lisähevosen
Shifteri oli joku porvarimalli, jota en raaskinut ostaa. Mistäs porukka on näihin RN095 ostanut shiftereitä, kun ei tunnu oikeen mistään löytyvän ?
1199S Panigale
Joo, sinälläänhän se sytytysten välistä jättäminen ennakon ja läppien säätämisen lisäksi oli käytössä jo Jormuloissa, silloin kuin TC oli sallittu.
Ja sittemmin sillä aikaperiodilla joka jäi todellisen vaihtamistapahtuman ja sääntöjen määräämän maksimi vaihtoajan väliin, jonka jälkeen pedaalin ja rillojen pyörimisnopeuden välillä piti olla suorajäykkäyhteys.
Tosin se on eri asia kuinka asymmetrisesti tai ihan vaan nopeimpana mahdollisena tehonsäätönä se oli käytössä.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Aikamoista laukkaa uudella R1:llähttp://youtu.be/nZRTJd0vBTU 250-300 ei kauan kestä ja mutkat menee hianosti sekä suunnanvaihto aika vaivaton, ei tietoo kuka kuski ja toi se M1 versio vai basic-malli.
Noiden siftereiden kanssa on ikävä kyllä semmoinen juttu, ettei halpaa ja hyvää ole olemassa. Eikä oikeastaan halpaakaan. Hyvät anturit on kalliita ja vaihdekohtaisesti säädettävä sifteri säästää itsensä takaisin laatikon kulumisessa. Pelkkä anturi on kuitenkin sen pari hunttia ja boksi äkkiä saman verran.
Omaan ärkuutoseen olis tarvinnut hommata PC/vast. ja säätöboksillinen sifteri. Totesin että parempi on hommata kit-modaus ecuun ja sifterin anturi, niin pääsee halvemmalla ja saa paljon muitakin ominaisuuksia ja säätömahdollisuuksia käyttöön.. Rahaa tuohonkin paloi, mutta tolla tavalla sai rahoilleen parhaan vastineen.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Noilla airbox-modeilla voidaan saavuttaa huomattaviakin tehonlisäyksiä ja varsinkin huipputehon kasvua tai huippualueen levenemistä. Toi nousu kuulostaa hieman liioitellulta, mutta muualla maailmassa kaikki on isoa. Myös penkkilukemat.
Jälleen kerran, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tehoa ei tule mistään ilmaiseksi. Toi modaus mahdollistaa isomman ilmamäärän moottoriin, joka mahdollistaa suuremman määrän polttoainetta, joka taas aiheuttaa bensapuolen säätötarpeen, koska muuten moottori menee laihalle. Tehon nousumahdollisuuksiin tietysti vaikuttaa kannen ja putkiston virtaus. Jos boksi on se heikoin lenkki ja muualla on varaa kasvattaa, niin nousu on mahdollinen. Boksin virtauksiin vaikuttaa myös ilmansuodatin, imutorvet ja tietysti ram-air ominaisuudet, joita onkin vaikea selvittää ilman tuulitunnelia tai ajodatan loggausta ja sen perusteella tehtävää säätöä.
Tähän kun vielä lisää nokkien ajoituksen muutokset, puristussuhteen ja sytytyksen ajoituksen muutokset niin aletaan olemaan jännän äärellä
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha