Omasta kokemuksesta voisin sanoa että ajoasento on noilla lähempänä tyyliin Z750 mopoa, kuin normi rykköstä. Suosittelen, en usko että tulet pettymään. Ittellä takana yli 1500km jo noilla, enkä enää vakiolla ajaisi.
Plus että noi on melko vakiokokoa (50mm keulaputkille) joten aika varmasti ne saa seuraavaankin mopoon, jos on samaa tyylisuuntaa..
Mä asun Turun suunnalla. Pahoittelen mutta en oo mopoani lainannu muille, varsinkaan nyt kun en ole enää täyskaskoa pidelly..
Mutta daamilla on Z750, ja niinkuin sanoin niin ajoasento on nykyään lähempänä sitä, kuin vakio rykköstä. Tankillisen pystyy nykyään helposti ajamaan putkeen, ennen piti jumpata sormia tyyliin jo 50km jälkeen.
Tossa vielä kuva. Tarttis vielä tankoja lyhentää pari cm, ja laittaa tangon pääpainot paikoilleen.
Tietenkään mulla ei ole ennen kuvaa, mutta tossa kuuklesta joku vertailukuva....
Ja tossa vielä Helibarsin sivuilta vertailukuvaa, siitä kuinka paljon cliponien kulma on muuttunut. Ja luulen että mulla on tangot vieläkin suoremmassa, kuin tässä kuvassa..
![]()
Viimeksi muokannut: Juhis; 10.05.2014 klo 15:40.
Mun pyörä oli kans mun jumalani, kunnes kusi pääs laskemaan päästä alaspäin![]()
Joo, en mäkään lainaa pyörää kelle vain. Vain ja ainoastaan sellaisille henkilöille joiden tiedän pystyvän korvaamaan aiheuttamansa vahinkonsaMistään menetetystä ajokaudesta en jaksa enään näillä kilometreillä itkeä, 50 tkm pyörän päällä on saanut vähän suhteellisuuden tajua tähänkin hommaan. Toki ymmärään että joillekin se voi olla vielä 100 tkm jälkeenkin henki ja elämä
Mutta ei mennä siihen enään ollenkaan
Mutta itse asiaan, olisit laittanut suoraan sen crossitangon paikoilleenMitä tulee tuohon sormien puutumiseen, niin kyllä mä kokeilin kerran ktm exc-r 530 supermotokummeilla ja kyllä siinäkin alkoi sormet puutua
Mut pakko noille tangoille on jotain tehdä, ei noi oo tehty ihmistä varten![]()
Viimeksi muokannut: sky; 11.05.2014 klo 00:32.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mäkin ajattelin ennenkuin kokeilin näitä clipareita että dremelillä siistin vähän etukatetta että sais noi tangot nostettua vieläkin ylemmäksi.
Nyt niitä on nostettu arviolta n. 2cm, mutta isompi apu mielestäni on toi kulman muutos. Eli se että tangot on suorat, eikä sojoita alaviistoon.
Eli halpa kokeilu voisi olla esim. joku näistä http://www.ebay.com/sch/Motorcycle-P...&rt=nc&LH_FS=1
Voisin veikata että pelkkien noiden suorien aftermarket cliponien vaihto toisi jo mukavan helpoituksen vakioihin verrattuna, eikä silloin varmaan tartteis edes pidempiä jarruletkuja lauttaa..
Niin ja on toi aika kaukana vielä krossistongasta, se ois jo pyhäinhäväistys![]()
Ei se oo suoranainen rahakysymys, vaan kysymys on siitä että millä ajalla ja millä voimavaroilla tuossa pihalla rustais pyörää. En nyt viitti kuitenkaan vieraalle maksaa moisesta. Ei mulla sentäs liikaa rahaa ooJarruletkut ei oo ongelma, olis vaan hyvä syy teetättää paikallisessa pajalla teräspunosjarruletkut. Kyse on enemmänkin noista muista letkuista
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mussa on varmaan sen verran masokistia, että en ainakaan rupee omaa kyykkyä muuttamaan miksikään matkapyöräksi.joo joo turhaa hössötystä, niin ku tämä äitienpäiväkin.
Hyvinhän tolla Rykkösellä ajaa rautaperseajoa, vaikka se vähän puuduttaakin, eikä niin vähääkään. Vi..u mikä elvis olen, mutta tukaton sellainen.
Eihän näitä muoviluoteja ole tehty kadulle ajettavaksi. Siksipä tässä nyt on pitänyt haalia yhtä sun toista, jotta voi mennä radalle ajamaan, eikä tarvi pelätä mitään täystuhoa, jos tuon kikottimen sinne kippaa nurin.
Vielä pitäis kuitukatteet hommata, jotta ei tarvi "orkkiksia" kuluttaa.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Ihan itekkin tossa pihalla vaihdoin, perustyökaluilla.
Ei tohon tartte kuin normi hylsysarjan, ja ehkä lisänä sopivan hylsyn yläkolmion mutterin aukaisemiseen, kuusiokoloavain sarjan + muoviletkunpätkän ja sopivan kiintoavaimen ilmausnippaan jos jarrujakin tarttee ilmailla.
Ei oo paha homma, eniten aikaa meni siihen että sai molemmat puolet säädettyä samanlaisiksi.
Aina kun toinen puoli oli ok, niin toista puolta ei saanutkaan laitettua säädettyä joko johtojen tai katteen takia samoihin. Oon ymmärtänyt ettei -07ssakaan noi muut letkut ole ongelma ennenkuin kate tuleekin jo vastaan..
Niin, matkapyörä ja matkapyörä
Itekkään en oo vielä valmis hommaamaan mitään rumaa touring-homo-sohvaa, niin tällä modilla saatiin helposti (ja suht halvalla) yhdistettyä muoviluoti ja touring. WIN-WIN![]()
Olisiko 15w-50 öljy liian jäykkää kevätkesäkylmäkäynnityxissä? Tuota TB Supebikeoilia olin aatellu.. 10w-40:t tässä on edellisellä omistajalla ollu käytössä. 50k ajettu '01 R yxi.
Yamaha #1 we_R1'04
http://www.lsl.eu/php/index.php#arti...elnummer=154SM
Näiden päällä on kiva pötköttää ja lsl:ltä saa myös korkeampaa mallia, mitä klipareihin tulee, jos haluaa enemmän tourinkiin passelit. Vakioita olen kerran koittanut ja vaikea sanoa mitä ne tekee sportti, matka, offroad tai missään muussakaan touhussa.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Onko kukaan asentanut rytköseen tupakansytytin pistoketta tankoon tai johonkin?
Yamaha YZF-R1 2008
Ei ole tupakansytytinliitintä, mutta vastaava 12V on tuotu kliparin viereen autocom-pistokkeelle. Virta tulee suoraan pyörän akulta releen kautta, ja vain kun pyörässä on virta. Pistokkeelta vien virran sähköwelhon tekemällä haaroituspiuhalla tankkilaukkuun, ja siellä virta on muunnettu sopivaksi mm. iphonelaturille.
Älä kysy tarkentavia kysymyksiä, en tämän tarkemmin tiedä miten insinööri sen on toteuttanut. Mutta helvetin hyvin toimii jo kolmatta vuotta.![]()
Yamaha R1 '06
-Bmw S1000RR 2021-
Mulla tupakansytytin kuskin penkin alla. Virrat otettu akulta sulakkeen kautta lisävalorellä jossa ohjausvirtana toimii takavalo. Tämä sen takia että ei jää virrat vahingossa akkua syömään. Samasta syötöstä otettu virta kahvanlämppäreille. Navin piuhan tahi puhelimen laturin piuha riittää tankkilaukkuun/karttataskuun. Tämä toiminut jo vuosia, eikä maksa paljoa. Biltemasta/motonetistä saa osat noin 10-15€
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Kliparin vieres kans USB.
Mut takapenkin alla "tupakkapistoke" joka suoraan akkuun kytketty (sulake välissä), akkulaturissa siihen sopiva pistoke, ettei tarvi "kaivaa" akkua penkin alta esiin.
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Tietääkö kukaan nyt paljos noi -07:n kaasuvaijerit on pitkät? Ja saako jostain esim. Fz1:sestä olevat vaijerit käymään ryggöseen? Luulis että fz1:sessä olisi vähän pidemmät noi vaijerit kun on pystymallinen vai? Onkohan nekin samanpitusia..
Yamaha R1 2007
-Piirrä katuun, älä seinään!
=====================
Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
Ex: KTM 625 SMC -04
Nyt tarttis viisaammilta apua. Tuo 11mm etäisyys on selvä asia, mutta mitä etäisyyttä tuo 13mm tarkoittaa?
Fiksuna sitten ajattelin et tehtaalla tullu kämmi kun tuo pultin etäisyys oli 16,5mm ja pyörittelin sen sitten 13mm etäisyydelle:
Jos tämä meni nyt päin honkia niin onko siellä nyt paluuvaimennusta liikaa?
Kertokaas nyt viisaammat. Hommattu juuri 2008 mallin R1, jolla ajettu 9500. Huollot tehty. Mun mielestä koneen vasemmalta puolelta kuuluu venttiilikoneistosta kohtalaista nakutusta/kalkatusta. Tuntuisi hieman pahenevan koko ajan (tai sitten se on vaan oman pienen pään sisällä). Yamaha centerissä sanoivat että kuulostaa heidän korvaansa hyvältä. Kauhuterinoita lukeneena itellä vaan pelko perseessä, että mitä jos kojahtaa?
Mitä tehdä? Kone auki ja venttiilit tarkkailuun? Onko valmistajalla tässä vaiheessa enää mitään vastuuta?
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Kyllähän nää aina vähän ääntä pitää, kyllä sen omassakin kuulee, että on käynnissä"suurin" ääni omassa tulee vaihdelaatikosta vapaalla, joka hiljenee kun kytkimen painaa pohjaan.
1199S Panigale
kyllä tuossa kilometrit pitänee paikkansa. Pari viime vuotta ollut lähinnä seinäkoristeena, jolloin ajettu vain satasia per kausi. Ulkokuori vastaa ainakin kolometrien määrään. Muita vastaavia en hirveästi ole kuullut ja kyllä se ääni hiljenee kun kytkin menee pohjaan. Mielenrauhaa tuskin silti tulee ennen kuin venttiilien välykset tarkastettu, vaikka kuinka vakuuteltaisiin... Joutuuko kuinka paljon purkamaan lisää säätötyön yhteydessä että näkisi mahdollisen venttiilinkaulojen kulumisen
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Sepelimylly -vertaus pitää aika hyvin paikkansa. Itsellä on tällä hetkellä -11 R1 aj 6600km, vaikkakin kone on eri pitää sekin ääntä. Aikaisempi R1 -04 aj. 22000 piti vielä kovempaa ääntä.
Tietty sirinä kuuluu läpi matalimmilla kierroksilla. Ei muuta kuin kovaa ajoa
Pääsin talvella ajamaan S1000rr Almerian radalla, melkoista kolinaa/sirinää tuokin motti pitää.
Ranmi lopettaa nyt turhat kuuntelut ja keskittyy ajamiseen.
Mulla ainakin pitää semmostakin mekkalaa oman pyörä motti että isäukkokoin joku aika sitten kysy että onko toi oikeesti kunnossa.Hyvin kieku Yamaha tänäkin aamuna reilun kahden sadan kilometrin "aamulenkin" aikana.
Jos siellä imuventtiilin ohjurissa on vikaa niin pyörän käyntiääni rupeaa muistutamaan Subarun boxeria tai niin oli yhden kohdalla minkä avasin.
-Jaska
-Bmw S1000RR 2021-
Täytyy pitää sen verran vauhtia ja kierroksia ettei kolinat kuulu ;) kiitoksia vastauksista![]()