Sivu: 91 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41818990919293101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2701:stä 2730:een 4024:sta
  1. #2701
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Jos kaikki menee uusiksi, niin 520-ketjulle löytyy helpommin rattaita.
    520:t ketjut ja rattaat myös pudottaa painoa noin 1,5kg verrattuna 530 vastaaviin. Tuohan on tietysti jousittamatonta ja pyörivää massaa, joten vaikutus on huomattava.

    Tourinkipyöriin voi laittaa 530:t tai 525:t, muihin 520:t Alumiinitakaratas kans tietysti jos valinnan varaa on.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  2. #2702

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    520:t ketjut ja rattaat myös pudottaa painoa noin 1,5kg verrattuna 530 vastaaviin. Tuohan on tietysti jousittamatonta ja pyörivää massaa, joten vaikutus on huomattava.

    Tourinkipyöriin voi laittaa 530:t tai 525:t, muihin 520:t Alumiinitakaratas kans tietysti jos valinnan varaa on.


    - T -
    Näin se menee.. Aattelin vaan sitä budjettivaihtoehtoa, jossa mennään vakio kettingillä ja laitetaan halvin mahdollinen eturatas. Tuo painon pudotus on sitten sairaus erikseen.. jossa ketjuista ja akusta taitaa saada halvimmat kilot, ellei ns. ylimääräisiä osia lasketa, jotka lähtee ylihintaan myyntiin tourinki laitteisiin.
  3. #2703
    Kiitoksia kaikille nopeista vastauksista, tästä on hyvä jatkaa eteenppäin. Pitkä ja pimeä talvi edessä, joten on hyvin aikaa haalia osia pyörään. Itsellä ei ehkä ole järkeä ruveta laskemaan osilla painoa pois pyörästä, pyörä kumminkin katu/rata käytössä.
  4. #2704
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Kaikki painonpudotus on aina kotiinpäin, vähän kun napsasee sieltä ja täältä niin 10kg on mahdollista laihduttaa melkein pyörästä kun pyörästä kohtuullisin kustannuksin..


    Esimerkiksi tuolta voi katsella mitä tuotteita toisiovälitykseen löytyy: http://www.jtsprockets.com/catalogue


    Tuolta voi katsella miten välitysmuutokset vaikuttaa esimerkiksi teoreettiseen huippunopeuteen: http://www.gearingcommander.com/


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  5. #2705

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Rattaissa ja muissa kestoa vaativissa osissa kannattaa varoa Imatran itäpuolella valmistettua tavaraa.. siellä puolen maailmaa ei osata pysyvästi kuin saastuttaa. Yksi "renthalin"(ilmeisesti kopio) takaratas kesti noin puoli tuntia rata-ajoa, jonka jälkeen siitä puuttui jo useita piikkejä ja vian huomasi ajossa pompottamisena. Kiinalaiset kaatumatatit on siitä hyviä, että paikallinen 1.6 lujuuksinen pultti ei vie siivua rungosta mennessään kovemman tällin sattuessa.

    Ei suoraan liity yamahaan, mutta harkintaa kannattaa käyttää sen kanssa, mitä mopoon kiinnittää.


    Huono ketju ja etenkin painava sellanen antaa alustaan turhaa herätettä epätasaisella rullaamisella, joten sen uusinta ja sporttikäytössä 520-malliin kannattaa kyllä. Rataharrastuksen alkuun pääsee toki ilmankin, mutta jos innostuu rakentelemaan, huomaa yllättäen, että kun laittaa parikymmentä pikku juttua kuntoon joita persuus tai kello ei huomaa, on niiden yhteisvaikutus äkkiä sen sekunnin tai pari kierroksella.
  6. #2706
  7. #2707
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Kappas, ihan samaa vikaa ilmeisesti kuin tuossa -07-08 mallissakin on.
    Superbike #7
  8. #2708
    Uus crossplane kone niin paljon tehokkaampi edeltäjäänsä nähden ettei samat vaihteiston rattaat enää kestäkkään. Tai sitten joku susi satsi rattaita tullu tehtaalle.
    Yamaha R1 -05
  9. #2709
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kappas, ihan samaa vikaa ilmeisesti kuin tuossa -07-08 mallissakin on.
    Kerro toki tästä lisää. Ikinä kuullukkaan 07-08 lootaongelmista

    Kansiongelma ainut mistä itse olen kuullut. Tämäkin tulee n. 20tkm kohdalla jos on tullakseen.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  10. #2710
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Kerro toki tästä lisää. Ikinä kuullukkaan 07-08 lootaongelmista

    Kansiongelma ainut mistä itse olen kuullut. Tämäkin tulee n. 20tkm kohdalla jos on tullakseen.
    07/08 Rytkösen loota tuppaa oksentamaan rata-ajossa muistaakseni 2/3 tuplarattaalta pari hammasta laatikon pohjalle. Samantyyppinen vika kuin imuventtiilien kiinnileikkaaminen venttiilinohjureihin. Ei vaivaa läheskään kaikkia yksilöitä, mutta on riittävän yleinen, että voi sanoa mallin ominaisuudeksi. Katuajossa en ole kuullut, että kellään olisi ollut laatikon kanssa ongelmaa kun kuormitus on niin paljon kevyempää.
    Superbike #7
  11. #2711
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    07/08 Rytkösen loota tuppaa oksentamaan rata-ajossa muistaakseni 2/3 tuplarattaalta pari hammasta laatikon pohjalle. Samantyyppinen vika kuin imuventtiilien kiinnileikkaaminen venttiilinohjureihin. Ei vaivaa läheskään kaikkia yksilöitä, mutta on riittävän yleinen, että voi sanoa mallin ominaisuudeksi. Katuajossa en ole kuullut, että kellään olisi ollut laatikon kanssa ongelmaa kun kuormitus on niin paljon kevyempää.
    Onko tutkittu että mahtaako shifterillä olla asian kanssa mitään tekemistä, vai vaivaako vika myös kykällä vaihdettavia pelejä ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  12. #2712
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Onko tutkittu että mahtaako shifterillä olla asian kanssa mitään tekemistä, vai vaivaako vika myös kykällä vaihdettavia pelejä ?
    Tuskinpa se sifteristä kiinni on. Ennemmin väittäisin kuskin vaihteenvaihtotekniikan pahentavan tilannetta samaan tapaan kuin toiset löytää helposti välivapaita ja toiset ei. Huolimattomalla/huonolla vaihtotekniikalla saa helposti ongelmia aikaan
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  13. #2713
    Mulla oirehtii kans kyseinen 2/3 vaihteen väli. Radalla se rupesi oirimaan kun ei aina halunnut mennä vaihde päälle. Shifteri on mullakin käytössä. Löytypä sieltä kerran välivapaakin...

    Pitäisi vissiin jaksaa tuo moottori käyttää auki vaihdelaatikon puolelta ennen ensi kesää. Vaikkakin aion kyllä kyseisellä menopelillä pysyä pois radalta.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  14. #2714
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Onko tutkittu että mahtaako shifterillä olla asian kanssa mitään tekemistä, vai vaivaako vika myös kykällä vaihdettavia pelejä ?
    Väärä katkoaika voi pahentaa ongelmaa, mutta enempi varmaan kuskista johtuvaa.
    Superbike #7
  15. #2715
    Jaapa jaa... onpa tuo vaihdelaatikko nyt ollut jonkin aikaa pöydälle levitettynä, eikä siellä mitään kummempaa kulumaa kuitenkaan ole. Auki kun nyt on niin vaihdan simmilevyt ja lukkorenkaat uusiin. Sitten takaisin nippuun moottori. Kohta olis tarkoitus päästä uutta takahäkkiä värkkäämään Motoholdersin R6:sen kisahäkistä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  16. #2716
    Luin joskus artikkelin brittilehdestä, oliko se nyt Performance bikes, niin siinä vaihdelaatikkomies oikeen painotti, että AINA uudet lukkorenkaat kun kasaa askia.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  17. #2717
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Juuri näin, lukkorenkaat on jousia mitkä kuoleentuu ajan myötä. Noita vaihdellessa huomaa miten paljon ne on väsähtäneet jopa alle kymmenessä vuodessa. Vuosien varrella olen nähnyt ainakin kolme jammun laatikkoa missä lukkorengas on auennut ajaessa ja jälki on ollut poikkeuksetta rumaa.

    Muutaman kympin säästöllä saa tässä kohtaa helposti aikaan tonnin vahingon.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  18. #2718
    Onko jollain käyttöä (vm. 04-06) Haynes korjausoppaalle? Jos löytyy niin laita privaa tänne päin. Mulla lojuu uudenkarhea kirja tarpeettomana...
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  19. #2719
    Missä rajoissa puristuspainetten pitäs olla 03 rytkösessä
  20. #2720
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa volvia kirjoitti Katso viesti
    Missä rajoissa puristuspainetten pitäs olla 03 rytkösessä
    Nimellisesti 14,5bar. Toihan on tarkoitus mitata ilman tulppia kuumasta koneesta startilla pyörittämällä.

    Sanoisin että jos on tasaisesti kaikissa sylintereissä 12-14bar niin on ihan ok. Muutama tippa öljyä sylinteriin tulpan reiästä niin tulee tasaisemmat tulokset.


    - T -


    EDIT: manuaalin mukaan rajat on 13,5-15bar. Jos on liian korkea niin sylinterissä on liikaa karstaa ja jos on liian matala niin on väljää jossain. Paremmin noi sylinterien erot kertoo kuitenkin koneen kunnosta.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  21. #2721
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Nimellisesti 14,5bar. Toihan on tarkoitus mitata ilman tulppia kuumasta koneesta startilla pyörittämällä.

    Sanoisin että jos on tasaisesti kaikissa sylintereissä 12-14bar niin on ihan ok. Muutama tippa öljyä sylinteriin tulpan reiästä niin tulee tasaisemmat tulokset.


    - T -
    Aika harvoin tulee kuumasta koneesta noita mitattua, tasaiset paineet jos on niin harvemmin on huolia tuosta.
    Eipä ole tullut öljytippojen kanssa koskaan kokeiltua kun luottaa että kone on nostanut nuo riittävästi käydessään.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  22. #2722
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Aika harvoin tulee kuumasta koneesta noita mitattua
    Jos on pikkasenkin väljä kone, niin tulee aika kehnot tulokset kylmästä koneesta mitattuna. Joskus mittasin ihan hyvin toimivasta R6:sta 6bar yhdestä sylinteristä kylmällä koneella Kuumaksi käyttämisen jälkeen oli paremmin linjassa muiden sylinterien kanssa ja tuloskin kohtuullinen.

    Kovasti silläkin pyörällä vielä ajeltiin, tosin olis ollut kyl mielenkiintoinen päästä avaamaan se kone ja kattoo löytyykö tohon joku selkeä syy..



    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  23. #2723
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Jos on pikkasenkin väljä kone, niin tulee aika kehnot tulokset kylmästä koneesta mitattuna. Joskus mittasin ihan hyvin toimivasta R6:sta 6bar yhdestä sylinteristä kylmällä koneella Kuumaksi käyttämisen jälkeen oli paremmin linjassa muiden sylinterien kanssa ja tuloskin kohtuullinen.

    Kovasti silläkin pyörällä vielä ajeltiin, tosin olis ollut kyl mielenkiintoinen päästä avaamaan se kone ja kattoo löytyykö tohon joku selkeä syy..



    - T -
    Kieltämättä kuulostaa mielenkiintoiselta kun luulis että männänrenkaat ja männät toimisivat samalla lailla lämmöistä riippumatta.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  24. #2724
    Mittasin lämpösenä kakkospytyssä 12.5 ja muissa 13.5
  25. #2725
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa volvia kirjoitti Katso viesti
    Mittasin lämpösenä kakkospytyssä 12.5 ja muissa 13.5

    Kokeile pistää muutama tippa öljyä sinne kakkospytylle. Jos nousee samoihin muiden sylinterien kanssa niin joku pikkunen tiivistysongelma siellä saattaapi olla. Toki tommonen ero saattaa tulla jo männärenkaiden asennosta/jumittamisesta tms. Lähtökohtaisesti toi ei mitenkään hirmuisen huolestuttavalta vaikuta.

    Toki ainakin noissa 98-01 koneissa (missä on periaatteessa samat lohkot) on tullut vastaa säröjä sylinteriputkissa jotka tekevät pientä ohivuotoa. Eli kone toimii vaikka ohivuotoa aiheuttavia säröjä on putkien yläpäässä..




    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  26. #2726
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kieltämättä kuulostaa mielenkiintoiselta kun luulis että männänrenkaat ja männät toimisivat samalla lailla lämmöistä riippumatta.

    Kyllähän se mäntä kuumempana käy kuin lohko, joten sinnehän se iloisesti tiivistyy kun vähän tulta polttaa pesässä.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  27. #2727
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kieltämättä kuulostaa mielenkiintoiselta kun luulis että männänrenkaat ja männät toimisivat samalla lailla lämmöistä riippumatta.
    Männät ja sylinteriputket laajenevat lämmön vaikutuksesta eri tavalla ja kylmässä koneessa männän ja sylinterin välinen välys on isompi kuin käyntilämpöisessä koneessa. Isompi välys luonnollisesti aiheuttaa enempi ohivuotoja.
    Superbike #7
  28. #2728
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se mäntä kuumempana käy kuin lohko, joten sinnehän se iloisesti tiivistyy kun vähän tulta polttaa pesässä.
    Mekaanikko


    vs.


    Insinööri

    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Männät ja sylinteriputket laajenevat lämmön vaikutuksesta eri tavalla ja kylmässä koneessa männän ja sylinterin välinen välys on isompi kuin käyntilämpöisessä koneessa. Isompi välys luonnollisesti aiheuttaa enempi ohivuotoja.



    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  29. #2729
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Männät ja sylinteriputket laajenevat lämmön vaikutuksesta eri tavalla ja kylmässä koneessa männän ja sylinterin välinen välys on isompi kuin käyntilämpöisessä koneessa. Isompi välys luonnollisesti aiheuttaa enempi ohivuotoja.
    Meinaat että jos on uudet renkaat jne. niin ei vaikuta mitenkään eroon toisiin sylinteriputkiin?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  30.  
  31. #2730
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Meinaat että jos on uudet renkaat jne. niin ei vaikuta mitenkään eroon toisiin sylinteriputkiin?
    Nyt en ole ihan varma ymmärsinkö kysymystä, mutta jos laittaa vain yhteen mäntään uudet renkaat niin tod. näk. jotain eroa on vanhoilla renkailla oleviin sylintereihin. Ero sitten taas riippuu siitä kuinka kuluneet nuo vanhat renkaat olivat.
    Superbike #7
Sivu: 91 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41818990919293101 ... ViimeinenViimeinen