Yamaha alkoi eilen kesken normi maantieajon nykimään melko rankasti ja tietysti moottorin häiriövalo myös syttyi. Kierroksia ottaa nyt kiekkamittarin mukaan tasan 2000 kierrosta/min,jos menee vähänkin yli alkaa rankasti nykimään. Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Voisko olla esim. anturivika (kampiakseli,nokka-akseli anturi)? Pyörä on siis vm-2007 ja säännöllisesti aina talven aikana huollettu.
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
Jos kerran vikavalo palaa, niin vikakoodit lukemalla/luetuttamalla?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Vikakoodi muistissa D 61 - 15 ja D 62 - 1
Tuo 15 taitaa olla TPS -anturi,mutta mitäs tuo 1 meinaa? 😁
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07
https://www.motorcyclemanuals.info/m...lt-codes-list/
Ton mukaan toi 15 tulee jommasta kummasta TPS:stä, yksilöimättä sen tarkemmin:
15 - throttle position sensor error - diagnosed by the self-diagnosis line D: 01 + D: 13;
D: 01 = Throttle Position Sensor
D: 13 = Throttle Position Sensor 2
Mittausarvoista ei hajua, jostain olin ymmärtävinäni, että pitäisi mitata jännitettä, ei vastusta.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
D1 ja D13 pitäisi olla kaasuläppien asentotunnistimen kaksi eri tulosta ja D14 ja D15 kaasukahvan tunnistimen tulokset. Kaikkien pitäisi antaa arvoksi kaasu kiinni n. 10-20 ja kaasu täysin auki n. 95-105.
https://www.motorcyclespareparts.eu/...ycles/intake-2
Tuossa kuvassa numero 15 ovat nuo sensorit.
R6 ratalelu
Ex: Z750, ZX6R, R1 rata
Tärkeintä on näyttää nopeelta
Kierrätysvastaava, kliparivastaava
Morjes. Vm2005 r1 oikeanpuolen katteessa rungon vieressä pieni punainen ledi, mikä valo tämä mahtaa olla?
2006 mallin R1 pikakaasu hakusessa. Onko suositella jotain?
Ilmeisesti vaatii aina vaijereiden vaihdon, tai en ainakaan helposti löydä sellaista mikä kävis orkkis vaijereihin ja olis eri kokosilla rullilla.
Storm myy tämmöistä, onko tämä hinta/laatu -suhteeltaan se oikea valinta
https://www.storm-motor.fi/merkkikoh...a-mpr-01-2736/
Kiitos!
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Mistäs porukka on tilaillut kampiakselin ja kiertokangen laakereita?
Sivustojahan on monia, mutta mistä omaa kokemusta, että tullut sitä mitä haluaa ja kohtuullisella aikataululla...
-08 kyseessä omalta osalta ja kiirehän ei oo osien suhteen, ennenkuin keväällä.
Toinen mikä ollut mietinnässä, nyt kun konetta levittelee... Niin mistä lähtisi kutittelemaan tehon lisäystä?
ECU menee jossain vaiheessa lekuriin, mutta muita vaihtoehtoja otetaan vastaan.
Yamaha XT1200ZE -17 2024->
Yamaha YZF-R1 (1050cc) -08 2013->
Honda VFR1200F -10 ex
Yamaha FZ-8S -10 ex
Itse olen aina tilannut liukulaakerit ja oikeastaan muutkin moottorin osat melkeinpä paikalliselta yamaha merkkiliikkeestä. Ulkomailta tilatessa ei paljoa säästä ja tilaaminen on suomesta yhtä helppoa kun on sähköiset osaluettelot netissä.
Virittämisessä varmaan halvimmat ja helpoimmat hevoset löytyy puristuksen nostosta (matalampi kannen ja/tai sylinteriryhmän tiiviste), kannen kanavien optimoinnista ja nokka-akselien ajoituksesta. Pyörivien osien tasapainotus vähentää häviöitä ja lisää laakerien ikää.
Jos on pitoa lompakossa, niin voi katsella vaikka takomäntiä ja uusia nokka-akseleita..
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
MegaZip oli koronakesällä 2020 toimiva ja tullimaksuista huolimatta 30-40% edullisempi kuin paikallinen Yamaha Center.
Alkuperäiset osat kyseessä.
https://www.megazip.net/
Yamaha R1 -06
Ex Yamaha Thunderace -00
Ex Yamaha TZR 125 -90
Tunturi Tiger -88
Komppaan Megazippiä. Sitten; miun -04 Ryx makasi vasemmalla kyljellään ehkä n. viikon kun olin poissa kotoa. Oli oxan tynkä pettänyt seisontatuen alla ja em. painunut maan sisään. Eli ei mikään kovin väkivaltainen kaatuminen ja tosiaan nurmikolle. Ongelma on nyt se että pyörä ei starttaa. Starttinappulasta kun painaa niin sanoo vaan "dönx" tjsp ja kaikki mittariston valot sammuu. Yritin ekax käynnistys kaapeleilla viereisestä autostani, mutta ei vaikutusta. Sitten yritin akkulaturilla ladata sitä, mutta ei se oikein ottanut virtaa vastaan. Tänään sitten mittasin akun jännitteen ja se oli 13,5 V. Kokeilin vielä hetken kakkonen päällä nytkytellä että jos joku jumi lähtisi siten pois, mutta nöy. Tuo ettei käynn.kaap. starttaa kai viittaa johonkin muuhun kuin virran vähyyteen? Mittee??
Yamaha #1 we_R1'04
^Minä ymmärsin vikakuvauksen siten, ettei yrittäisi käynnistää... Ainoastaan aloittaja tietää.
Kyllä ne kuapelit oikeinpäin oli. Niin, kai se yrittää startata mutta hyytyy heti ilman että motti yrittääkään pyörähtää. Kävin nyt koittaa että mitä se 6. vaihteella sanoo 'mäkistartissa' mutta hemmetti lunta oli jo satanu jonkin aikaa eikä tienpinta enää ollut kovin pitävä. Reilu 5 km/h ja hyppäsin satulalle ja päästin kytkimen niin rengas vain sutina tuli perässä eikä motti inahtanutkaan. Pittää kai uus akku ostaa ja kokeilla. Nykyisen akun ostin viime syxynä ja sille sai huiman puolen vuoden takuun, eli oli jo ennen kevättä takuu förbi.
Yamaha #1 we_R1'04
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
- Kuuluuko starttireleen napsahdus satulan alta?
- Pimeneekö mittaristo joka yrityksellä?
Joo kokeilen kaapeleilla uudelleen. Ei taida kuulua naxahdusta ja pimenee joka kerta. En ole vielä tulppaa irroittanut. Nyt siellä ei ole lunta, suatan kokkeilla uuelleen.
Viimeksi muokannut: JukkaX; 08.10.2023 klo 16:03.
Yamaha #1 we_R1'04
Ei kannata polttaa sitä starttia jos kone on jumissa. Varmista ensin että se kone pyörii. Tulee turhaan lisää remonttia jos yrittää jumissa olevaa konetta väkisin vääntää startilla.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Hinkkasin kaapeleiden pihtien kärjet kirkkaaxi ja kiinnitin niin tukevasti kuin taisin; ei vaikutusta. Oottelen nyt kaveria avuxi työntämään, varsinkin takas lievään ylämäkeen. Joo, en oo sitä starttia pitkään painanu.. Ei oo ainakaan savua noussu.
Yamaha #1 we_R1'04