Sivu: 131 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3181121129130131132133 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3901:stä 3930:een 4018:sta
  1. #3901
    Yamaha alkoi eilen kesken normi maantieajon nykimään melko rankasti ja tietysti moottorin häiriövalo myös syttyi. Kierroksia ottaa nyt kiekkamittarin mukaan tasan 2000 kierrosta/min,jos menee vähänkin yli alkaa rankasti nykimään. Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Voisko olla esim. anturivika (kampiakseli,nokka-akseli anturi)? Pyörä on siis vm-2007 ja säännöllisesti aina talven aikana huollettu.
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  2. #3902
    Jos kerran vikavalo palaa, niin vikakoodit lukemalla/luetuttamalla?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3903
  4. #3904
    Vikakoodi muistissa D 61 - 15 ja D 62 - 1
    Tuo 15 taitaa olla TPS -anturi,mutta mitäs tuo 1 meinaa? 😁
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  5. #3905
    Lainaa jarno73 kirjoitti Katso viesti
    Vikakoodi muistissa D 61 - 15 ja D 62 - 1
    Tuo 15 taitaa olla TPS -anturi,mutta mitäs tuo 1 meinaa? 
    D: 62 = the number of errors in the memory module (00 = no errors, XX - the number of errors, erasing the errors is done by turning on the "stop engine" button);
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  6. #3906
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    D: 62 = the number of errors in the memory module (00 = no errors, XX - the number of errors, erasing the errors is done by turning on the "stop engine" button);
    Kiitokset tiedoista.
    Pystyyköhän näistä mittaamalla toteamaan kumpi antureista on viallinen? Jostain netin syövereistä löysin tiedon,että koodi 15 olisi ensimmäinen anturi...,vaan ei selvinnut et kumpi näistä on se ensimmäinen...
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  7. #3907
    Lainaa jarno73 kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset tiedoista.
    Pystyyköhän näistä mittaamalla toteamaan kumpi antureista on viallinen? Jostain netin syövereistä löysin tiedon,että koodi 15 olisi ensimmäinen anturi...,vaan ei selvinnut et kumpi näistä on se ensimmäinen...
    https://www.motorcyclemanuals.info/m...lt-codes-list/

    Ton mukaan toi 15 tulee jommasta kummasta TPS:stä, yksilöimättä sen tarkemmin:
    15 - throttle position sensor error - diagnosed by the self-diagnosis line D: 01 + D: 13;

    D: 01 = Throttle Position Sensor
    D: 13 = Throttle Position Sensor 2

    Mittausarvoista ei hajua, jostain olin ymmärtävinäni, että pitäisi mitata jännitettä, ei vastusta.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  8. #3908
    MIndye:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2019
    MotOrg ry jäsen
    D1 ja D13 pitäisi olla kaasuläppien asentotunnistimen kaksi eri tulosta ja D14 ja D15 kaasukahvan tunnistimen tulokset. Kaikkien pitäisi antaa arvoksi kaasu kiinni n. 10-20 ja kaasu täysin auki n. 95-105.

    https://www.motorcyclespareparts.eu/...ycles/intake-2

    Tuossa kuvassa numero 15 ovat nuo sensorit.
    R6 ratalelu
    Ex: Z750, ZX6R, R1 rata

    Tärkeintä on näyttää nopeelta
    Kierrätysvastaava, kliparivastaava
  9. #3909
    Morjes. Vm2005 r1 oikeanpuolen katteessa rungon vieressä pieni punainen ledi, mikä valo tämä mahtaa olla?
  10. #3910
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pärräukkeli kirjoitti Katso viesti
    Morjes. Vm2005 r1 oikeanpuolen katteessa rungon vieressä pieni punainen ledi, mikä valo tämä mahtaa olla?
    Oisko hälyttimen merkkilamppu?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #3911
    2006 mallin R1 pikakaasu hakusessa. Onko suositella jotain?

    Ilmeisesti vaatii aina vaijereiden vaihdon, tai en ainakaan helposti löydä sellaista mikä kävis orkkis vaijereihin ja olis eri kokosilla rullilla.

    Storm myy tämmöistä, onko tämä hinta/laatu -suhteeltaan se oikea valinta
    https://www.storm-motor.fi/merkkikoh...a-mpr-01-2736/

    Kiitos!
    Yamaha R1 -06
    Ex Yamaha Thunderace -00
    Ex Yamaha TZR 125 -90
    Tunturi Tiger -88

  12. #3912
    Lainaa JS75 kirjoitti Katso viesti
    2006 mallin R1 pikakaasu hakusessa. Onko suositella jotain?

    Ilmeisesti vaatii aina vaijereiden vaihdon, tai en ainakaan helposti löydä sellaista mikä kävis orkkis vaijereihin ja olis eri kokosilla rullilla.

    Storm myy tämmöistä, onko tämä hinta/laatu -suhteeltaan se oikea valinta
    https://www.storm-motor.fi/merkkikoh...a-mpr-01-2736/

    Kiitos!
    Mulla on tuollainen bussissa ja on kyllä vallan hyvä.
    Supermoto
  13. #3913
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tuollainen bussissa ja on kyllä vallan hyvä.
    Pikakaasu bussissa kuulostaa hyvältä

    Toi Stormin kauppaama malli REV2 poistunu markkinoilta, mutta suoraan valmistajan verkkokaupasta saa REV3 edullisemmin. Ei oo helppoo kivijalkakauppiaan elämä….
    Yamaha R1 -06
    Ex Yamaha Thunderace -00
    Ex Yamaha TZR 125 -90
    Tunturi Tiger -88

  14. #3914
    Mistäs porukka on tilaillut kampiakselin ja kiertokangen laakereita?

    Sivustojahan on monia, mutta mistä omaa kokemusta, että tullut sitä mitä haluaa ja kohtuullisella aikataululla...

    -08 kyseessä omalta osalta ja kiirehän ei oo osien suhteen, ennenkuin keväällä.

    Toinen mikä ollut mietinnässä, nyt kun konetta levittelee... Niin mistä lähtisi kutittelemaan tehon lisäystä?
    ECU menee jossain vaiheessa lekuriin, mutta muita vaihtoehtoja otetaan vastaan.
    Yamaha XT1200ZE -17 2024->
    Yamaha YZF-R1 (1050cc) -08 2013->
    Honda VFR1200F -10 ex
    Yamaha FZ-8S -10 ex
  15. #3915
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen aina tilannut liukulaakerit ja oikeastaan muutkin moottorin osat melkeinpä paikalliselta yamaha merkkiliikkeestä. Ulkomailta tilatessa ei paljoa säästä ja tilaaminen on suomesta yhtä helppoa kun on sähköiset osaluettelot netissä.

    Virittämisessä varmaan halvimmat ja helpoimmat hevoset löytyy puristuksen nostosta (matalampi kannen ja/tai sylinteriryhmän tiiviste), kannen kanavien optimoinnista ja nokka-akselien ajoituksesta. Pyörivien osien tasapainotus vähentää häviöitä ja lisää laakerien ikää.

    Jos on pitoa lompakossa, niin voi katsella vaikka takomäntiä ja uusia nokka-akseleita..
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  16. #3916
    Lainaa Luokaton kirjoitti Katso viesti
    Mistäs porukka on tilaillut kampiakselin ja kiertokangen laakereita?

    Sivustojahan on monia, mutta mistä omaa kokemusta, että tullut sitä mitä haluaa ja kohtuullisella aikataululla...
    MegaZip oli koronakesällä 2020 toimiva ja tullimaksuista huolimatta 30-40% edullisempi kuin paikallinen Yamaha Center.
    Alkuperäiset osat kyseessä.

    https://www.megazip.net/
    Yamaha R1 -06
    Ex Yamaha Thunderace -00
    Ex Yamaha TZR 125 -90
    Tunturi Tiger -88

  17. #3917
    Komppaan Megazippiä. Sitten; miun -04 Ryx makasi vasemmalla kyljellään ehkä n. viikon kun olin poissa kotoa. Oli oxan tynkä pettänyt seisontatuen alla ja em. painunut maan sisään. Eli ei mikään kovin väkivaltainen kaatuminen ja tosiaan nurmikolle. Ongelma on nyt se että pyörä ei starttaa. Starttinappulasta kun painaa niin sanoo vaan "dönx" tjsp ja kaikki mittariston valot sammuu. Yritin ekax käynnistys kaapeleilla viereisestä autostani, mutta ei vaikutusta. Sitten yritin akkulaturilla ladata sitä, mutta ei se oikein ottanut virtaa vastaan. Tänään sitten mittasin akun jännitteen ja se oli 13,5 V. Kokeilin vielä hetken kakkonen päällä nytkytellä että jos joku jumi lähtisi siten pois, mutta nöy. Tuo ettei käynn.kaap. starttaa kai viittaa johonkin muuhun kuin virran vähyyteen? Mittee??
    Yamaha #1 we_R1'04
  18. #3918
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Komppaan Megazippiä. Sitten; miun -04 Ryx makasi vasemmalla kyljellään ehkä n. viikon kun olin poissa kotoa. Oli oxan tynkä pettänyt seisontatuen alla ja em. painunut maan sisään. Eli ei mikään kovin väkivaltainen kaatuminen ja tosiaan nurmikolle. Ongelma on nyt se että pyörä ei starttaa. Starttinappulasta kun painaa niin sanoo vaan "dönx" tjsp ja kaikki mittariston valot sammuu. Yritin ekax käynnistys kaapeleilla viereisestä autostani, mutta ei vaikutusta. Sitten yritin akkulaturilla ladata sitä, mutta ei se oikein ottanut virtaa vastaan. Tänään sitten mittasin akun jännitteen ja se oli 13,5 V. Kokeilin vielä hetken kakkonen päällä nytkytellä että jos joku jumi lähtisi siten pois, mutta nöy. Tuo ettei käynn.kaap. starttaa kai viittaa johonkin muuhun kuin virran vähyyteen? Mittee??
    Oireet viittaa jännitteen vähyyteen. Onkohan ne kaapelit, autosta, kytketty kunnolla/oikein?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  19. #3919
    Pyörässä lienee kaatumisanturi? Olisiko jäänyt 'jumiin'...
  20. #3920
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin vielä hetken kakkonen päällä nytkytellä että jos joku jumi lähtisi siten pois, mutta nöy. Tuo ettei käynn.kaap. starttaa kai viittaa johonkin muuhun kuin virran vähyyteen? Mittee??
    Voisikohan se olla uittanut alimmaiseen sylinteriin öljyä ja olisi puristustahdissa jumissa? Saako moottoria pyörimään edes kutosvaihdetta vasten työntämällä vai onko se ihan täysin lukossa? Jos olisi öljyä sylinterissä niin tulpan poistamalla pitäisi lähteä pyörimään.
  21. #3921
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Pyörässä lienee kaatumisanturi? Olisiko jäänyt 'jumiin'...
    Se ku/jos aktiivinen, ei edes yritä startata...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  22. #3922
    ^Minä ymmärsin vikakuvauksen siten, ettei yrittäisi käynnistää... Ainoastaan aloittaja tietää.
  23. #3923
    Kyllä ne kuapelit oikeinpäin oli. Niin, kai se yrittää startata mutta hyytyy heti ilman että motti yrittääkään pyörähtää. Kävin nyt koittaa että mitä se 6. vaihteella sanoo 'mäkistartissa' mutta hemmetti lunta oli jo satanu jonkin aikaa eikä tienpinta enää ollut kovin pitävä. Reilu 5 km/h ja hyppäsin satulalle ja päästin kytkimen niin rengas vain sutina tuli perässä eikä motti inahtanutkaan. Pittää kai uus akku ostaa ja kokeilla. Nykyisen akun ostin viime syxynä ja sille sai huiman puolen vuoden takuun, eli oli jo ennen kevättä takuu förbi.
    Yamaha #1 we_R1'04
  24. #3924
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Voisikohan se olla uittanut alimmaiseen sylinteriin öljyä ja olisi puristustahdissa jumissa? Saako moottoria pyörimään edes kutosvaihdetta vasten työntämällä vai onko se ihan täysin lukossa? Jos olisi öljyä sylinterissä niin tulpan poistamalla pitäisi lähteä pyörimään.
    Kokeilitko jo tätä ehdotusta eli tulppien irroittamista kun saa tekstistä käsityksen jumista.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  25. #3925
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ne kuapelit oikeinpäin oli. Niin, kai se yrittää startata mutta hyytyy heti ilman että motti yrittääkään pyörähtää. Kävin nyt koittaa että mitä se 6. vaihteella sanoo 'mäkistartissa' mutta hemmetti lunta oli jo satanu jonkin aikaa eikä tienpinta enää ollut kovin pitävä. Reilu 5 km/h ja hyppäsin satulalle ja päästin kytkimen niin rengas vain sutina tuli perässä eikä motti inahtanutkaan. Pittää kai uus akku ostaa ja kokeilla. Nykyisen akun ostin viime syxynä ja sille sai huiman puolen vuoden takuun, eli oli jo ennen kevättä takuu förbi.
    Ne kaapelit voi olla väärin, laitettu,vaikka ovat oikei päin
    Kosketus huono, tai ei kosketusta ollenkaan...

    Jos mittarivalot edelleen hyytyy startatessa, niin joku vika starttikaapelien laittamises on.
    Tai sit antavassa akussa, ei oo virtaa...
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  26. #3926
    - Kuuluuko starttireleen napsahdus satulan alta?
    - Pimeneekö mittaristo joka yrityksellä?
  27. #3927
    Joo kokeilen kaapeleilla uudelleen. Ei taida kuulua naxahdusta ja pimenee joka kerta. En ole vielä tulppaa irroittanut. Nyt siellä ei ole lunta, suatan kokkeilla uuelleen.
    Viimeksi muokannut: JukkaX; 08.10.2023 klo 16:03.
    Yamaha #1 we_R1'04
  28. #3928
    Tarjoa virtaa suoraan starttimoottorille.
  29. #3929
    Ei kannata polttaa sitä starttia jos kone on jumissa. Varmista ensin että se kone pyörii. Tulee turhaan lisää remonttia jos yrittää jumissa olevaa konetta väkisin vääntää startilla.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  30.  
  31. #3930
    Hinkkasin kaapeleiden pihtien kärjet kirkkaaxi ja kiinnitin niin tukevasti kuin taisin; ei vaikutusta. Oottelen nyt kaveria avuxi työntämään, varsinkin takas lievään ylämäkeen. Joo, en oo sitä starttia pitkään painanu.. Ei oo ainakaan savua noussu.
    Yamaha #1 we_R1'04
Sivu: 131 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3181121129130131132133 ... ViimeinenViimeinen