Mikä voisi olla derbissä vikana sammu ajosta ku seinää eikä lähteny enään käyntiin ja vettä valui jostain. mopon olin pessyt päivää aikasemmin että onkohan menny vettä johonkin vääräänpaikkaan. olen tarkistanut männän ja sylinterin ja eri tulpilla olen kokeillut. saan mopon hörähtämään mutta useimmiten sammuu heti joskus se vähäaikaa pysyy kaasulla mut yskii ja kuullostaa tukkoselta. Ohjekirjassa suositellaan br9es tulppaa ja ostin siis sellasen uuden eikä auttanut kokeilin myös vanhan Yamaha RD tulppaa jossa luki vaan superbosch sillä toimi sitten vähänaikaa. sit yhtäkkiä sammu ja sama ongelma jatkui voisiko vikana olla cdi boxi
Iskeekö tulppa kipinää siten, että kipinä näkyy päivänvalossakin selvästi vai näkyykö kipinä ainoastaan heikossa valossa?
Auringossa voi olla vaikea nähdä, mutta jossain autotallissa näkyy jo. Tulppa pitää maadottaa eli pitää runkoa kantta vasten. Cdi voi vaurioitua jos ilman tulppaa polkee tai ei maadoita. Voi olla vettä kaasarissa tai jotain. Päästä uimuri tyhjäksi.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
[QUOTE=Mikeyx;6354342]Iskeekö tulppa kipinää siten, että kipinä näkyy päivänvalossakin selvästi vai näkyykö kipinä ainoastaan heikossa valossa?[/QU
kyllä siinä kipinä selvästi näkyy
Ei mitään vinoilua,mutta onhan sulla tankissa bensaa?
Ymmärsinkö oikein, että mopo ei kuitenkaan riko tulppia?
Tuleehan bensa myös kaasarille asti - siis jos vedät bensaletkun irti kaasarista, niin letkusta tulee bensaa ulos?
Kuivaapa se nyt eka tai osta uusi suodatin. Mä epäilen että jossain sähköliittimessä on vettä ja pätkii sytytystä aina välillä tai sitten bensatankissa on vettä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...s-spray-36526/
Onko mahdollista hankkia tuollainen - pääsisi jyvälle, onko ongelma sytytys- vai polttoainepuolella?
Kun tulppa on märkä, kuivaako se ilmassa kuivaksi vai jääkö se öljyiseksi (voisiko öljyannostelu olla ylisuuri)?
Mitenkäs kondenssivesi? Se ei sinun lupaasi tarvitse. Ja tulpan voi kuivata vaikka talouspaperilla tai vaikkka paidan helmalla. Vedät siitä elekrodien välistä ja puhaltelet siihen lisäksi.
Jos bensa ja ilma menee sylinteriin ja kipinä tulee niin
ainoa vaihtoehto enään on että pakoputki on tukossa.
Pojan moposta meni viimeinen pönttö niin tukkoon ettei jaksanut
käydä enään.
Putken kyljessä oli Riejussa ainakin pienempi putki jonka sai irti sormin
ja pystyi testaamaan ja mopo alkoi laulaa.
Putki irti ja kosanilla tunti tulta äänenvaimentimeen ja puhdistui.
Mutta todennäköisin vika on tulppa.
Riejussa ainakin meni useita tulppia vuodessa ja vaikka antaakin kipinän
ulkopuolella niin ei välttämättä paineen alaisena.
Kannattaa kokeilla usealla tulpalla.
CDIoksi meni myös pojalla niin maksoi vähän yli 300 Euroa.
Poksi särkyi koska magneeton läpiviennillä johto otti runkoon.
Toivottavasti vika löytyy vähän halvemmasta paikasta![]()
tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
Tässä tapauksessa hämää se, että sekä bensaa että kipinää tuntuisi olevan käytössä. Lisäksi mopon pesu tuo epävarmuustekijän - tosin luulisi kipinän puuttuvan, jos liittimissä tai virtalukossa olisi vettä. Sananmuunnoksella: simaa liittimessä.
Mitä raati tuumii seuraavasta: voisiko magneeton kiila tai kiilan urat olla pettäneet, jolloin mopo antaisi kipinää mutta väärään aikaan?
Onko puristuksia? Tulppaa kyllä epäilen. Harvoin ne rikki uutena on, mutta ei sekään ennenkuulumatonta ole.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Kyllä se nyt on rikki. Ei auta mikään.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Aloitusviestin lopussa mainitut aivot. Onko mahkuja testata toisella yksiköllä? Aika kattavasti tässä on muita asioita käyty jo läpi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.