Ainoa mikä tulee enään mieleen on sytytyspuola.
Ei anna tarpeeksi paineenalaiselle tulpalle jännitettä.
Tulpassa näkyy kipinä kun se on pois sylinteristä.
Sen jälkeen tulee mieleen mopon vaihto![]()
tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
Joo, itse tuossa yhden mopon kävin läpi, siinä tuli kokeilu mielessä käytyyn kaikki mahdollinen läpi, kaikki ok.
Vika oli vanha tulppa, kipinä ok, mutta ei toimi paineen alla ja kaasarista vähän bensan pintaa ylös päin, niin avot.
Niin sitäkin ihmettelen että jos kaikki tarvittavat on käyty läpi, niin sehän pitäisi toimia![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Seuraavaksi kannattaa koittaa työntää mopo käyntiin. Jos ei lähde, sen jälkeen voi koittaa, onko helpompi juosta ilman sitä mopoa. Vaihtoehtoja on.
Kannattaiskohan kokeilla vaihtaa niinkin yksinkertainen ja halpa osa kuin tulpanhattu ja johto.
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Onko tässä mitään kaatumissensoria?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
tässä myös terbiä ihmetelly miten sais pytyn ja putken välin tiiviiksi kun varsinaista tiivistettä siihen ei kuulu/löydy.
300 astetta kestävä silikoni vai kovettuva asennuspasta.toimisko?
Dynamiittia nää derbit tarttis tankkiin!
Horo Elää !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Hyvin on tämä trollaus onnistunut näemmä, kaikki laittaa vinkkejä mutta mitään oikeaa testausta ei tehdä. Minun osalta tämän viestiketjun seuranta päätty tähän, en jaksa trollien nappulana olla.
Täytyypä ottaa itsekkin kantaa tähän aiheeseen. Vika voi hyvinkin löytyä magneetosta. Oli yhdessä kiinan ihmeessä semmonen vika et välillä anto kipinän ja välillä ei vaihdoin kans puolaa ja muuta. Magneetosta ei ollut mitään irti ja oli ehyen näkönen mut sen kun vaihto ni rupes rokkaan taas. Tietysti voi olla niitä mysteeriö vikoja mikä plikan skopassa oli lähti kans käymään mut kävi vaan hetken mittailin kaikki sähköt ja vaihtelin toisestakin raadosta osia. Loppujen lopuks vaihdoin koko koneen ja rupes toimiin ja se vanha moottori toimi toises rungos ilman ongelmia sen jälkeen. Se jäi vähän mysteeriks se vika. Jälkeen miettinyt et ainoo mitä en tarkastanut oli se sensori magneetossa. Voi olla et se vika olis ollut siinä.
Onko tuon kaasuttimessa sähkölämmitys, sen esivastus sijaitsee takarungossa sivumuovin alla. Tämä kun vioittuu niin tappaa kipinän tai heikentää sitä ja se voi tapahtua hieman käyntiin lähdön jälkeen.
Muutama vaihdettiin aikoinaan takuuseen ja niissä laitteissa joissa ei enään takuuta ollut johto vain nypättiin irti, ei tuolle oikeasti tarvetta ole. Se on musta muovi "boxi", n. 5cm pitkä 1cm paksu ja 2cm korkea, johtoliitin on pieni valkoinen muistaakseni 3 tai 4 pinninen.
Eräästä yksilöstä purin johtosarjan teippaukset jokapaikasta ja sitten sain käyntiin, jostain otti maihin, ikinä ei kohtaa löytynyt, uusi huolellinen teippaus ja toimi.
Derbissä on myös muutama ala arvoinen johtoliitos oikealla puolella tankin alla/rungon sivussa, teippausten alta paljastuu puristushelmet joista lähtee johdot karkuun, tarkasta tämä.
Em alakäämivika on myös mahdollinen, sille löytyy kyllä mittausarvot, samoin sille pulserille. Muistaakseni tehtaan vianhakuohjeessa oli systemaattinen tarkastusjärjestys ja viimeisenä mahdollisuutena (jos kaikki muut kunnossa) viallinen cdi/puola.
Kahdeksan vuoden aikana noissa näki jos jonkinmoisia vikoja, joskus satulan alla ollut mp3 soitin tukki ilman oton, pakoputken sisällä irronnut katalysaattorikenno tukko putken korkeilla kierroksilla jne, hämärin käyntivika taisi olla yhdessä yksilössä, asiakas oli vaihtanut kaikki sytytykseen liityvät osat, alakäämi, vauhtipyörä, virtalukko, cdi/puola tulpanhattu ja tulppa. Kipinä tuli silti ajoittain, yleensä ei. Mopon ollessa nosturilla ja käsin kammesta painamalla kipinä tuli, jos istui mopon päällä ja polki niin kipinää ei tullut. Syyksi paljastui miltei poikki venynyt sähköisen nopeusanturin johto, kun paljaana olleet karvat ottivat maihin niin kipinä kuoli, venymäkohta oli etuteleskoopin suojan takana hyvin katseilta piilossa, ne kaikki vanhat osat olivat ehjiä.
Näistä saattaa löytyä siis ihan mitä vaan![]()
Älä korjaa ehjää....
Ruuvaa tulpanhattu irti ja laita vaikka rautalanka tilalle, varmaan heti hörähtää.
Gsx-r 1000 k8
Nyt derbi toimii viimeinki vika oli staattorissa. kiitos ideoista ja vastauksista
Hyvä että tuli kuntoo ja että vika selvisi. Tuosta saa muutkin tietoonsa että oli tuo![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää