Aivan, huomasin, että se artikkeli löytyy sieltä. Sivustolla olevat hyvät kuvat kertovat karua kieltään.
Aika erikoinen veto suomenkielisessä versiossa jättää julkaisematta osaa käyttötesteistä. No, ehkei sitten ole haluttu tilaajia tai ostajia. Olisikohan ruåtsalaiset tehneet moisia päätöksiä...
Veikkaan, että aika vähän menee kaupaksi uuttakaan suomalaista lehteä, jos siitä jätetään olennaista sisältöä pois tai rajoitetaan sen saatavuutta.
Perin ikävää suomalaisten asiakkaiden kannalta.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Nyt saa taas vapaasti kuka tahansa painaa mitä nappia tahansa.
Ihan rehellisesti... Bemulla on monta kiinnostavaa laitetta, esim. juuri Gessu tai
uusi 2015 versio R 1200 R:stä.
Pohjilla kalvaa kuitenkin tuo eittämätön ja ainakin tähän saakka kohtalainen
ristiriita toisiovoimansiirron osalta.
Se,mikä niin monella on turhan usein kädessä, ei parane silmälasien väriä vaihtamalla....
ja viimeisimmät tiedot "vesigessujen arpajaisten" suhteen ei oikeasti rohkaise merkkiin
siirtymistä.
Tilanne olisi ihan toinen, jos uusien ja käytettyjen hintataso liikkuisi luokassa 60-70%
nykyisestä. Silloin voisi "hyväksyä" monia kalliita tai vaihtoehtoisesti työläitä "ominaisuuksia"
ketjujen rasvaamisen vastapainona.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
^ ja sinä aikana sitten alkaa jo kuume seuraavaa uutta mallia varten ja taas saa odottaa parikymmentä vuotta. tuleehan tuollainen tekniikka ainakin halvemmaksi jos ei muuta.
näemmä tuo osio oli vain tilaajille.. toivottavasti noita testejä tulis enemmänkin julkaisuun. motorradia ei tullut paljon hankittua/tilattua, mutta nuo kestotestiti tuli kyllä luettua mielenkiinnolla aina..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Itsekin keräsin sitä rohkeutta yli 20 vuotta ajellen muilla merkeillä.
Nyt on 50000 huoletonta kilometriä Gessulla takana, foorumien juttujen perusteella
olisi pitänyt mennä jo perän laakeri, bensamittarin anturiliuska ym.ym.
Ehkä meikäläisellä on sitten kerrankin käynyt vaan hyvä tuuri![]()
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Minulla uutena ostettu n. 20tkm ajettu GS Adventure eikä siinä ole bensamittari toiminut koskaan kunnolla. Kun tankkaa täyteen niin mittari näyttää täyttä ja laskee puoliväliin asti ihan oikeassa tahdissa mutta jää siihen kunnes bensa loppuu. Olen tankannut 33 litran tankkiin 32 litraa bensaa ja ennen tankkausta mittari näytti puolta tankkia, range n. 350km jäljellä eikä varoitusvalo palanut. Tripillä joutuu laskemaan kilometrit ja 500km kohdilla on viimeistään tankattu, käy se niinkin. Filmit on vaihdettu ja jotain muutakin yritetty takuuaikana ja nyt kun takuu on ohi, ollaan huollossa kädet pystyssä "no can do" joten minkäs teet.
Onko sitten sinulla ollut hyvää tuuria vai minulla huonoa?
se liuska nyt toimii miten toimii. mulla heitti toimimasta, korjasin sytkärillä. toimii. sitten ei toiminut. muutaman viikon päästä alkoi toimia itsekseen. ja sitten muutaman päivän sisään heitti toimimasta. eli joku mystinen vika siinä on, välillä saa virtaa ja sitten taas ei. voisiko olla jossain muussa vika ku itse anturissa?
kunhan trippi toimii, niin kaikki ok, eihän monissa pyörissä ole edes koko mittaria..
mistäpä minä tiedän, kunhan heittelen ajatuksia..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Oma -07 Gessu on pelannut moitteettomasi 52 tkm. Vain perän stefa vaihdettu (takuuseen, olisi kustantanut 60 eur). Hemulin -05 Gessun mittarissa on jo yli 300 k ja tuolta löytyy yli 250 k ajettu Gessu, molemmat ajomäärään nähden kohtalaisen vähillä korjauksilla. Periä näistä -04-12 -mallin gessuista on mennyt vähilläkin kilometreillä. Tuo 1. mallin reikäperä näkyy olevan vähän arvaamaton kostruktio, voi mennä melko piankin, tai kestää lähes 200 tkm.
Tuolla advriderin palstalla on juttua paitsi nimimerkin damytzeus gessusta, josta on vaihdelaatikko rempattu jo 4 kertaa ja perä kerran, myös muista vaihdelaatikkovikaisista. Eli vaihteistot ovat kyllä jonkin verran epätasaisempaa laatua kuin vanhemmissa, mutta uuden mallin reikäperä öljykylpyisine neulalaakereineen tuntuu olevan selvästi 1. sukupolven reikäperää lujempi. Amerikan mantereella ei lisäksi tuo asiakaspalvelu tunnu kovin sukkelalta, damytzeuksen pyörä on 70 omistusviikosta ollut reilut 22 viikkoa pajalla korjauksessa ja/tai osia odottamassa. Pitkät hermot kaverilla...
Tuo uusi vesi-gessu herätti koeajoilla kovastikin omistamisen halua, mutta noiden jälkeen ei taida -15-vuosimallia vanhempaan ainakaan vaihtaa.
Muutama vuosi taaksepäin muuten K1300GT:n kone koki Motorradin kestotestissä melkeinpä täystuhon.
Viimeksi muokannut: mek; 26.01.2015 klo 07:45.
Ei ole ei, minullakin on harrastepelinä 350cm3 Jawa vuodelta -56 ilman bensamittaria, tosin siinä on bensahana ja hanassa varatankkiasento. Ei pääse menovesi täysin yllättäen loppumaan. Pikkujuttuja tuollaiset bensamittarit, harva odottaa sellaisen edes toimivan tuon hintaluokan (uutena varusteineen 25000€+) peleissä![]()
onhan tien varsilla koivun oksia, mittailee niillä jos tarvetta. sitä paitsi omani on maksanut muistaakseni uutena vain 24te, eikä 25..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Oman käyttötestin väliraportti 50 000 km jälkeen tulee tässä (R 1200 GS -09 Special Edition)
Öljyt ja suodatin vaihdettu 10 kertaa
Vaihteiston öljy 1 kerran
Peräöljy 3 kertaa
Ilmansuodatin 3 kertaa
Sytytystulpat 1 kerran
Laturin hihna uusittu 1 kerran
Jarruneste sekä kytkimen "neste" vaihdettu 1 kerran
Haarukan öljyt vaihdettu kerran, samalla kertaa öljytiivisteet "varmuuden vuoksi"
Nyt on alla seitsemäs sarja renkaita. (nyt alla Continental TKC70)
Ajovalopoltin on vaihdettu talvihuollossa joka talvi "varmuuden vuoksi"
ja näin on aina ajokausi selvitty illman lamppujen vaihtoa.
Led takavalo ja led vilkut ovat toimineet moitteetta ja olleet huoltovapaita niin kuin kuuluukin.
ESA jousitus toiminut moitteetta ja sitä on ahkerasti käytetty = soratiet "loivahuippuinen vuoristo" asetuksella tapeilla seisten ajaen.
Luistonesto toiminut moitteetta. Sorapätkät ajettu enduroasetuksella.
Rengaspaineen valvonta/rengaspaineiden näyttö toiminut moitteetta.
Pinnavanteita en ole huoltanut, takavanteessa on pientä heittoa jonka huomaa tasapainoituskoneessa.
Ajossa en heittoa huomaa millään tavalla joten sillä ei ole käytännön merkitystä.
Ajotietokoneen näytöt toimineet luotettavasti, samoin kaikki mittarit.
Lämpökahvat toimineet moitteettomasti.
Akku on edelleen alkuperäinen 05/2009 leimalla.
Jarrupalat edessä ja takana edelleen alkuperäiset.
Ajettu 99% yhden hengen kuormalla.
Sorateitä / metsä-autoteitä noin 35%
50 000 km keskikulutus 5,4 l/100 km
Keskinopeus 71 km/h
Öljynkulutus alle 10 000 km ajettuna 0,2 l/ 1000 km
40 000 km jälkeen ei enää lisäystarvetta öljynvaihtovälillä.
Testi jatkuu ja toivottavasti tämä poikkeuksellisen hyvä tuuri pyörän toimivuuden osalta myöskin.
MP-Messuja ja kevättä odotellessa.
GS terveisin J-P M
Viimeksi muokannut: GSR600; 25.01.2015 klo 10:16.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Onko tuo LC gessujen laatikko ongelma kovinkin yleinen, vai puhutaanko muutamasta yksilöstä pallon laajuisesti?
Itse pyörähän on umpi magea.
R 1200 GS / Adventure LC malli on ollut suomessakin eniten myydyin yli 125 cm3 moottoripyörä
sekä 2013 että 2014.
Määrät täällä ovat tosin pieniä verrattuna esim. Saksaan jossa R 1200 GS mallia myytiin 2014 vuonna yli 8000 kpl.
Itse asiassa yhtä paljon kuin toiseksi, kolmanneksi ja neljänneksi sijoittuneita yhteensä.
Tietoon ei ole tullut että suomessa olisi ollut kyseistä vaihteiston laakerivaurioita mutta toki se mahdollista on.
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
omassa akku mennyt vaihtoon nyt kerran, alkuperäinen välillä pyöritti laiskan oloisesti, mutta on se edelleen laiskan oloinen kun vertaa vaikkapa xx:ään, joka siihen verrattuna suorastaan räjähtää käyntiin, kun akku kunnossa.
jarrupalat on hyllyssä valmiina, mutta yllättävän paljon niissä on vielä pintaa, vaikka vajaa 50 mullakin mittarissa, pitää talvella taas tarkistaa asia.
aika paljon ollut tuo öljyn kulutus uutena, tuohan tekee jo 2 litraa normaalille öljynvaihtovälille. öljysilmän välihän on muistaakseni se puoli litraa.
vanteita en ole sen kummemmin mittaillut, pyörivät vielä mukana toistaiseksi. en nyt niistä ole niin ressiä vetänyt, kaipa sen tuntee jos heittoa alkaa olla enemmän, eikä niillä enää pysty ajamaan.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
ainakin 2013 eniten myyty yli 125cm3
http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...nti-kasvoi.htm
suomi on sinänsä jännä maa, että yleensä/usein top 5 on jotain piikkejä ja niiden keskellä sitten on aina yksi yli 1000 kuutioinen, joka lyö itsensä läpi ylitse muiden. sama homma oli aikanaan kun 1600 gt/gtl tuli myyntiin ja aikanaan kun xx oli myynnissä, niin 4 piikkiä ja xx oli top 5.
tuli tässä mieleen, et olisko tosiaan pitänyt sille vesigessulle aloittaa se oma ketju, menee nyt öljyt ja vedet sekaisin keskenään..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kas vain, muutkin ovat kokeneet jotain tällaista. Oman 06 GSA:n takavanne oli siinä määrin soikea, että se jumputti selvästi ensin kaarteessa ja sitten suorallakin. Huollon kaveri sanoi, että täysin suoraksi sitä ei saanut, mutta jumputus loppui. Kilometrejä on mittarissa vasta 30000.
Osaako joku muuten sanoa, että tuleeko huggerin asennuksen yhteydessä peräöljy ulos. Saamani hugger laitetaan perän vanteen puolelle, jolloin pitää avata 3 perän ruuvia. Kuvaa en löytänyt, mutta sovitin huggeria ja ruuvit sopivat noihin sisempiin. Hugger on suunnilleen samanlainen kuin tuon ketjun alaosassa olevissa kuvissa: http://forums.pelicanparts.com/bmw-r...0s-hugger.html
Moottoripyörien ensirekisteröinti suomessa 2013 yli 125cm3
1. BMW R 1200 GS
2. Yamaha FJR 1300
3. BMW K 1600 GT/GTL
4. Honda CB 500 F / CB 500 X / CBR 500 R
5. BMW F 800 GT
6. Harley-Davidson Xl 1200
7. KTM 1190 Adventure/R
8. KTM 690 Enduro / SMC
9. Kawasaki Z800
10. Kawasaki ER6N/F
2014 tilasto näyttää tältä (kaikki kokoluokat)
1. Yamaha WR125R/X
2. KTM 125 Duke
3. BMW R1200GS Adventure
4. Yamaha MT09
5. BMW R1200GS
6. Yamaha MT07
7. BMW R1200RT
8. KTM 690 Enduro/SMC/R
9. Honda CBR125R
10. Yamaha WR250
11. KTM 1290 Superduke R & Yamaha YZF-R125
12. Huatian HT150T-15
13. Yamaha FJR1300
14. KTM 125EXC
15. KTM 1190 Adventure /R
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Tuossa joku sanoi että kaikki neljä Myydyintä on sama kone. Esim ninet ei ole vesikone vaan se edellinen malli.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Mää ostin äsken VHS viteot, niistä on kuulema lastentaudit ny lähteny..
Tietääkö kukaan mistä sais siihen uusimmat leffat ku en oo löytäny mistään ?![]()
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
Pari kolme kesää sitten käytiin ilomantsin seolla vai oliko se neste, siellä taisi olla vessan käytävällä vuokrahylly, jossa oli vhs:t seisomassa. Hieman toki oli pölyä päällä. Toki sorateitä sielläpäin löytyy, niin voi käydä kasettia vaihtamassa vaikka joka viikko.
Tuota takavannetta mietin, löysääkö ne pinnat hiljalleen tärinässä vai mikä sen vääntää kieroon? Tuntuu vaan että kyllähän niiden pitäisi pysyä suorassa, osalla ilmeisesti vääntynyt vaikka enimmäkseen pikitietä ajellut..?
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
R 1200 GSA LC
Aikaisemmat:
GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Ei siihen sen jälkeen enää tunteja mene kun hoksaa miten homma toimii ;)
Mutta, noita pinnojahan pitää kiristellä ja tuossa kiristämisessä nuo ongelmat useimmiten tapahtuu ja syypäänä saattaa olla se, että kiristetään (liikaa) sitä mikä _tuntuu_ löysältä kun oikeasti se säädettävä pinna onkin ihan toinen ja jota pitääkin kiristää/löysätä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN