Vähän eri kulmasta ja kyllähän tätä jaksaa katsoa vaikka kierrättääkin vain 10.000 asti (luki linkissä)
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Pakko myöntää että on Kawa jotain tohon laitteeseen onnistunut saamaan vaikka hlökohtaisesti se kauppaan saa jäädä. Kiinnitin huomion että aika kovasti nykii vaihdossa. Onkohan shifterissä jokin erityisen pitkä katkoaika, vai miksi noin raju nykiminen? Emmä kyllä missään omassa dynoajossa muista noin rajua pykimistä, vai tekeekö muisti tepposet? Toinen mikä mieleen tulee, että jos toi on jarrudyno, omat vedot kun on aina olleet inertiadynoissa. Toisaalta eipä shifterivaihdot koskaan ole ajossakaan sarvissa kummempana nykäisynä tuntuneet.
ehkä se on erilainen nykäisy kun vaihdetaan 300hp:nen pyörä vaihteelta toiselle, kuin 150.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Omissa shifteripyörissä on ollut takapyörätehoa 110-180. Ei nyi eikä pyi oikein toimivalla shifterillä.
Mutta jos mietin tuon tason nykimistä vaihdossa. Siinä saattaa ulostulossa kolmensadan konin voimin olla luistoneston bitillä pikkusen kiire, Pirelliä harmittaa ja kuski lyödä ylimäärästä housuun.
Mä veikkaan että protomopo ja jollain tapaa huono katkoaika.
Minä kyllä veikkaisin, että ilmiö johtuu tuosta jarrudynosta, joka käyttäytyy täysin eri tavalla kuin tuo inertiaversio. Senhän näkee jo tuosta kuinka vauhti loppuu kuin seinään vedon lopetuksessa, kun normidynossa pyörä rullaa pikkuhiljaa hidastuen ties kuinka kauan.
Jarrudynoa ei omin silmin ole tullut mopon kanssa nähtyä. Tota jo ounastelin joku viesti aiemmin. Oli vaan pakko tarttua tohon tehoarvuutteluun, kun ei ainakaan frendini rakentamat +400km/h maililla Kawat kenttävedoissa näkyvästi nyi.
Joten tuleeko jarrudynossa noin raju pykäsy? Ihan mielenkiinnosta, ilman kummempaa hihhulointia.
Ensi viikolla julkistetaan Suomen hinnat. Toivottavasti ei tule Suomi-lisää ja en käsitä miksi tulisi kun täällä on vielä veroa päälle. Ruotsissa on ALV 25% ja silti hinta n. 25.000 Eur. Viisi kpl tulee Suomeen.
Carpimotolla on jo Akra tarjouksessa:
http://www.carpimoto.it/en-FI/Sticke...i-Ninja-H2.htm
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
lisä voi tulla siitä, että niitä on vain viisi kpl:letta, jos kerran kysyntää on, niin miksi niitä myisi halvalla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
25k€ hinnan päälle tulee autovero. 32k€ taitaa olla lähellä.
Ja toi rökärihän on lähes ilmanen vrt: http://www.carpimoto.it/en-FI/Bike_D...Ducati-899.htm
Taas ollaan sen edessä, että uutta hienoa peliä pukkaa.....
Mutta muutoin saman väsäilee käsiinsä "remmittämällä"
pitkään ja huolella koetelluin konstein jonkun
vastaavaan genreen kuuluvan uudenkarhean pelin....
ja jätkät hei.... Hei!..... PUOLEEN HINTAAN
Ei se tosin ole Ninja H2, mutta samat sillä piirtelee
hilojjoo-kovvoo.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Yli 756 kuutioiselle autovero on 24,4%. Jos alvillinen hinta olis 25k niin veroa tulisi 6100€.
Panigalen äänenvaimennin on pöyristyttävän hintainen. Mutta on se sisältä niin kompleksi verrattuna perusvaimentimeen, että tavallaan ymmärrän hintaeron. Maksaisinko änkkäristä tuon hinnan - en todellakaan.
Hookakkosen Akra on kyllä aika lailla mopon kaltainen kulmineen ulostuloineen jne. Sopinee tohon vehkeeseen livenä aika hyvin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Pikkasen ohi aiheen mutta kyse on kuitenkin uudesta "tehokunkku-Kawasta" niin uusien hinnoista kun puhutaan muistaako kukaan millainen oli 2000-luvun alussa tehokkaimpien pyörien hintataso? Ostin vuonna 2000 uuden ZX12R-Kawan heti kun niitä alkoi Sumekolta saamaan hintaan 139000 Markkaa mutta pari kuukautta myöhemmin kyseisen pyörän hinta oli jo 155000 Markkaa!! Tämä siis tietysti ovh. mutta ottaen huomioon inflaatiot sun muut Markan muuttuminen Euroiksi niin on hintataso laskenut tähän päivään mennessä reilusti.
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Vuonna 2000 prätkämessuille oli ZX-12R Kawan suurin uutuus ja sen listahinta oli tosiaan 155.000 mk.
http://www.hs.fi/autot/a1371464364400
Kun tämän summan kääntää euroiksi, ottamalla huomioon inflaation näiden 15 vuoden aikana, niin nykyrahassa hintalappu olisi 33.130 €.
http://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN
Toki tässä välissä on autoverotus muuttunut ja veron määrä pudonnut, mutta paljon on myös valuuttakursseilla Markka/Euro - Jeni vaikutusta. OVH hintoja on parasta verrata, koska alennusta saa aina suunnilleen samaan verran.
Autoverosta pitää maksaa vielä ns. Ei-ALV:ia eli ELV:iä, joka on 24% verosta. Lopputulema on n. 30% veroa alvillisen perushinnan päälle. Jos autoverottomaksi perushinnaksi tulee sama kuin Saksassa niin Suomen korkeamman ALV:n takia hinnaksi tulee 26050 + vero 6356 + veron ELV 1525 = 33930. Veroja päälle siis 8061 ilman ylimääräistä Suomi-lisää. Jos hinnoittelu on sama kuin Ruotsissa niin nykykurssilla ja ALV eroilla tulee 25095 + 6123 + 1470 = 32688. Hinnan siis pitäisi olla jotain noiden väliltä, muu on maahantuojan ahneutta.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Millä vuosikymmenellä sitä eletään? ELV:in periminen lopetettiin EU-tuomioistuimen ansiosta jo 2005: http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_...nlis.C3.A4vero
Nyt taistelaan vain siitä, kuinka vanhoista laittomista päätöksistä noi on palautettava.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ei makseta edes uusista. Suurin vääryys on se, että autoveron määrä lasketaan verotusarvosta, joka on se maahantuojan määräämä vähittäishinta. Eli maksat veroa myös maahantuojan katteesta.
Eli sotket nyt ALV:in ja ELV:in (sen poistuneen) keskenään. Uuden ajoneuvon ALV maksetaan EU:n sisällä aina rekisteröintimaahan, tässä tapauksessa Suomeen, ja suomalaisen prosentin mukaan. Jos ostat uuden ajoneuvon esim. Saksasta, pidät huolen, että joko maksat siitä siellä ALV:ittoman hinnan, taikka haet maksamasi ALV:in takaisin (ihan kuin veli-venäläiset Stokkalla). Ja Suomessa peritään ALV:i sen sun maksaman ostohinnan (+kuljetuskulut, yms.) mukaan. Ja sitten tulli perii ennen rekisteröintiä autoveron, jonka määrä lasketaan siitä suomalaisesta vähittäishinnasta. ELV:iä ei enää peritä (laittomaksi tomittuna) mistään, ELV:ihan oli tuosta autoveron määrästä laskettu ALV-prosentin suuruinen ei-arvonlisävero.
Viimeksi muokannut: ts18056; 29.11.2014 klo 12:18.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No katoppa sitten esim. Ducati.fi hinnastosta miten laskevat. Maahantuojan katteen pitäisi olla pyörän hinnassa eikä veron kohdalla. Yllättävän hyvin natsaa tuohon miten minäkin laskin. Luulin myös ettei ELV: iä tms. enää pitäisi maksaa, mutta toidin näyttää olevan. Samoin laskee KTM. Kotarlla maahantuojan lisäkate näyttää olevan 1,3% Saksan hintaan verrattuna.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Mua kiinnosta pätkääkään, mitä liikkeet laskee ja esittää. Katoppa itse autoverolaki:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941482 ja se missä siellä puhutaan autoveron ALVI:sta (eli siitä laittomaksi tuomitusta ELV:istä), ei missään, kun sitä ei ole. Ja kyllä, toi laki koskee sekä uutena, että käytettynä tuotuja ajokkeja. Ja autovero lasketaan sen virallisen maahantuojan ilmoittamasta vähittäismyyntihinnasta (=verotusarvo).
Ja sitten katsot Tullin ohjeen (EU-laajuisen) uuden ajoneuvon ALV:ista, ja sen maksuperusteista: http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/t...n_hankinta.pdf Ja tuohon ALV-perusteeseen ei sisälly se maksettava autovero. Eikä sitä autoveroa makseta siitä kuitissa olevasta ostohinnasta, toisin kuin ALV.
Ja mikä tuossa Ducatin hinnastossa nyt ei täsmää? Katsoppa autoveron laskenta http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...erotusarvo.pdf tuossa kohdassa 3.5 on hyvä esimerkki. Ja kun otetaan Duksun hinnasto tuosta Multistradasta (18 061,97 5 428,03 23 490,00) Päädytään tällaiseen:
Veroton ovh 18061
Alennukset 1243
Veroton pyyntihinta 16818
1-vero%*100 0,756
Verotusarvo 22246
Vero 5428
Missä on ELV????
ELV:ihän laskettiin wanhaan aikaan tuosta verosta ALV-prosentilla, tässä tapauksessa olisi 1302 euroa, joka yksityisen oli pakko maksaa, mutta maahantuoja sai vähentää ALV-tilityksistään.
Ja kuten edellä jo totesin, tämän systeemin suurin jäljelläoleva vääryys liittyy juurikin tuohon verotusarvoon, jossa mukana maahantuojan katteet. Kuitti kelpaa ALV-perusteeksi, mutta ei autoveron perusteeksi.
Viimeksi muokannut: ts18056; 29.11.2014 klo 15:18.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Joo olet oikeassa. Mutta tällöinkään ulkomailta tuonti ei kannata kun joutuu maksamaan veron myös maahantuojan katteesta kun vero lasketaan maahantuojan ilmoittamasta hinnasta? Tätä Kawaa ei kyllä varmaan ulkomailta helposti saakaan.
Eli tuliskohan hinnaksi 26030 + vero 7858 = 33890.
Viimeksi muokannut: mikkoyli; 29.11.2014 klo 16:22.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Saahan tuon sen verran halvemmalla, mitä maahantuojalla on autoverotonta katetta.Edellyttäen, että onnistuu saamaan jostain about samaan ALV:ittomaan hintaan kuin maahantuoja.
Sinällään tämä ei enää ole epäoikeudenmukainen, ainakin paperilla maahantuoja tilittää tuosta juurikin saman autoveron valtiolle kuin yksityinen tuoja. Ja veron määrän pääsee määräämään maahantuoja. Maahantuojaksi (= virallisen hinnaston pitäjäksi) pääset liittymällä Tullin sopimusasiakkaaksi. Tosin tuo ei varmaan käytettävien pääomien (=takuiden) puitteissa onnistu, saatika sitten kannata vain yhden laitteen tuontiin.
Isompia ongelmia on noissa käytetyissä, joissa verotusarvoa nostaa paitsi maahantuojan pyyntihintakikkailu, niin myös jokaisen kamarunkkarin epätoivoinen yritys pitää jälleenmyyntiarvoa keinotekoisen ylhäällä, jos ei muuta niin hinkkaamalla taikka lisäilemällä kaikkia turhia lisävarusteita (putkistoa, kommanderia yms.).
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?