The Ninja H2R is going to be priced at $64,999.95, which is in line with what we saw earlier this week. The 250 BHP Ninja H2 is a bargain at a mere $29,999.95.
Ehanan halpaa![]()
Hypermotard
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Halpa eli siis 30000-40000 egeä suomessa tuo katupeli . Elleivät sitten ala valmistaa sitä vaikka Intiassa tai Pakistanissa tuota niin eiköhän sitten muutama dona hinnasta liene putoavan.
Ultrafast KTM machine .
Mikä halpa? Arvontiputus tulee olemaan 10ke vuodessa. Eka vuosi.
Osta turbobusa. Ne on halpoja ja paljon tehokkaampia.
Arvontiputus pieni.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
250 kaakkii? Kuulostaa sopivalta pelinavaukselta.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Tässä sivukommenttina
-Miten toteuttaa välijäähdytin, vai asentaakko vesiruutta?
-Takaharukan jatkaminen haasteellista, kun yksipuolinen rulla?
-Missä sijaitsee ilmansuodatin, vai ramair-putkessa??
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
'03 ZX6R
Visioitko ihan metkulla ajamista ?
Esim. Cosamiitin Indyjormulan motissahan on aika kiintoisasti toteutettu systemaatti jossa kompurasiiven imuopuolella on rinkulan mallinen polttoainekisko jossa on sitten suuttimet ringissä ja metkua pannaan kuin sangosta kaatamalla. Taisi olla nimeltään sangen loogisesti PCI eli pre compressor injection. Polttoaineen atomisaatio ja seoksen sekoittuminen luulisi olevan ainankin hyvää luokkaa.
Osa niistä kompurapyöristä on hassun värisiä joten olettaisin että ne on jollain pirunpaskalla pinnoitettu.
En tiedä sitten onko tarkoitus vastustaa samanlaisien rokkojen syntymistä siivelle kuin voimalaitosturbiineissa syntyy höyrynkuivaimen jäädessä tehonnostoissa pieneksi ja höyryn mukana siipiin asti päätyy pisaroita.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
-Ei tohon saa välijäähdytintä, ellet meinaa laittaa toista ahdinta joko ennen tai jälkeen ton alkuperäsen. Välijäähdytin nimittäin sijaitsee ahtimien välissä. Ahtoilman jäähdytin lienee fiksuinta sijoittaa ahtimen jälkeen.
-Eikai niitä ajo-ominaisuuksia kannata pilata tekemällä tuosta bussin pitusta? Jos tuota haluaa niin helpompi ostaa turbobusa, se on jo valmiiks pitkä.
-Olettaisin, että ennen ahdinta on suodatin, ettei kaikki shaiba mene ahtimen läpi. Tuolla painekotelossa voi kyllä olla sitten myös suodatin.
Superbike #7
Toi kawa vois olla ihan hassu peli ihan pelkästään RE85:lle säädettynä. Sais ahdoistakin enempi irti kun nakuttaminen ei oo ihan heti ongelmana. Jos suuttimissa riittää kapasiteetti niin n. 20-40% vois olla potenttiaalia ottaa lisää voimaa ulos.
Edit. mun makuun viina kannattaa syöttää vasta ahtimen jälkeen, ettei ahdinta tarvitse käyttää polttoaineen pumppaamiseen. Tulee parempi volymetrinen hyötysuhde tolla tapaa. Suoraruisku ois tietty paras, mutta aika vaikee ja kallis toteuttaa jälkikäteen.
Superbike #7
Ne Cosworthin veijot aika hyvin optimoi sitä kuinka suuri osuus niissä Lolan Champcar pirsseissä kakusta pantiin ennen kompuraa.
Niissä siis oli kyllä myös kaksi suutinta per pytty ihan imusarjan runnerien kannen päässä.
Onhan semmoinen 2.6l +750hv ahtomoottori aika hassun näköinen kun ei ole minkäänmaan ahtoilmanjäähdytystä, muu kuin polttoaineen haihtumisenergian tuoma ja kompurakotelolta menee vaan lyhyt putkenpätkä painekoteloon.
Setupeista riippuen joku 20-40% kokonaiskakusta pantiin ennen kompuraa ja loput suoraan imureikiin.
Kutakin n. 1% massaprosenttia imuilmaan haihtunutta metkua kohden ilman tiheys kasvaa suunnilleen 3% ja haihtunut metku kuppaa tilavuutta n.1% verran, joten nettohyöty on parin prosentin luokkaa, tämä suotuisa vaikutus ei toki kasva rajata, joten kaikkea - tai edes puolta - syötöstä ei panna missään oloissa ennen siipiä ilmaan.
Suurin etu saadaan tietysti ennen kompuraa haihtuneesta metkusta.
Tuossa on logi josta näkyy selvästi dramaattinen vaikutus imuilman lämpöön.
Ne turbotkin ovat aika hämmentävän näköisiä virityksiä, kun kompurakotelon suora taustalevy, joka yleensä on turbon keskipalikan puolella, onkin etulevy ja "etana" pullistuu CHRA puolelle, josta mm. seuraa että öljyn paluu ei mahdu olemaan suoralla valutusputkella, vaan on semmoinen tod. kiemuran mallinen valupalikka.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Alkaa olla liikaa teoriaa omaan makuunsiitä vähän pörinöitä, harmi toki, että katuversiossa onpi eri putki...
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Ymmärrystä peliin. Insinöörit saa teoriasta erektion![]()
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Ohi aiheen pikkasen mutta kun välijäähdyttimen sijoittelusta oli keskustelua niin olen nähnyt eräässä vapariteinivirvilä-Corollassa coolerin ennen kaasari/ruiskua, siis imupuolella. On tainnut amiskundi kuvitella että se ilma siinä kennossa jotenkin jäähtyisi. Eipä taida jäähtyä mutta yritys on ollut kaverilla kova.![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Mutta hei, siinähän on sentään yritetty tehdä ihan viritystä tekniikkaan.
Kaikista epätodellisimpia virityksiä näki japoniassa maalla norkoillessa, kun kunnon kyläteinit olivat saaneet tuuninki-innon puuskan, mutta massia oli tietysti aika rajallisesti käytössä.
Kuppaiseen Civicciin saa ko. dogman mukaan kovasti racea lookkia tunkemalla jarrusatuloiden päälle muoviset feikki brembo monoblockit.
Taakse pitää tietysti laittaa rei'itetyt feikkilevyt ruosteisten rumpujen ja vanteen väliin.
Se että levyissä ei esim. ole palojen jättämiä jälkiä ei innokkaan teinin mieltä purista
Kilpailusta siitä kellä on koko kunnan/laakson/prefectuurin isoin kotitekoinen tuninkikola ei kannata edes puhua.
Rehellisyyden nimissä täytyy myöntää että edes vähän vanhemmat jätkät joilla oli paikallisittain melko mooseksen aikaisia röjöjä autoina, mutta niissä oli sentään jotain möyryä, pyörittelivät moiselle toiminnalle päätään.
Osa saattoi kyllä muistella omaa kohellustaan ei niin monta vuotta aiemmin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Kyllä ei ole inssinöörillä helppo elämä.
Tavan jullilla kun on aivot munissa, hommaa tehdään sentään "pää edellä".
Inssinöörin saadessa erektion, veri pakenee aivoista.... ja taju sen myötä
ennenkuin saadaan jotain konkreettista aikaan.
Sähkömiehenkään kanssa ei kannata koskaan lähteä "ratahommiin".
Se on tottunut työmailla siihen, että joku hommaa sille reiän valmiiksi ja
mieluusti joku saisi vielä hoidaa vedotkin... pukillekin pitäisi nostaa.
Jaaha.... taitaa taas ajokausi olla ohi![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Aika härskin näkönen fotoshoppaus:
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/...8f&oe=54AC7235
ZH2 2020