Jos planeettavaihteen välitys tapahtuu esim. aurinkopyörän ja planeettapyörästön välillä ja kehäpyörä on paikallaan, niin välitys on vakio. Mikäli välitys tehtäisiin aurinkopyörän ja planeettapyörästön pitimen välillä ja saman aikaisesti pyöritettäisiin kehäpyörää eri välityksellä, niin kehäpyörän pyörittäminen "häiritsee" välityssuhdetta eli sillä voitaisiin tehdä kierrosluvun suhteen muuttuva välitys.... Toiseen suuntaan häiritsemällä välitys pitenee ja toiseen suuntaan lyhenee kierrosluvun kasvaessa. Ja sama toimii kaikissa eri planeettavaihteen vaihtoehdoissa, mikäli kolmatta häiritään.
https://www.youtube.com/watch?v=ECljAo1q1RQ
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73 & Pappatunturi -74
No oma uskoni on että noissa markkinointimasiinan kautta julkaistuissa jutuissa on aina lapinlisää, alue jolla jotain tekeekin edustaa luokkaa 210, joka olisi maa-ajoneuvossa toteutuessaan aika helvetin hyvin kyllä sekin.
Biimer lupaa N47'lle 198, uskoo ken haluaa.
Harhaisin tarina jonka olen nähnyt oli jossain MAN julkaisussa esitetty 155, oisko ollut S80ME-C7 Project guide.
Siinäkin tietysti on mukana "toleranssi" ja luvussa ei takuulla ole mukana moottorin polttamaa voiteluainetta.
Wärtsilä-Sulzer RTA96-C mennessä, auringon paistaessa selän takaa, ehkä hitusen alle 180, hilluimme samaisen puljan edustajan kanssa että kovat on puheet MANnilla. Jotka toteutuu ehkä samana päivänä kun naudat tekevät lähtöselvitystä Malmin torniin![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Noi wärtsilän luvutkin on muistaakseni muutaman prossan marginaalilla laskettuja. Akselihyötysuhde on tuolla kulutuksella lähempänä 50 kui 45% ja kun ottaa huomioon, että iso 2-tahtidiesel on hyötysuhteessa 4-tahtikoneita edellä, ei nuo alle 200 saati 190g/kWh kulutuslukemat ole kovin uskottavia. Lisäksi ison moottorin hyötysuhde on jonkin verran pientä parempi, joten henkilöautokokoluokassa toi 200g/kWh lienee todellisuutta vasta jonku vuoden päästä.
Superbike #7
Jätkät jauhaa kiinnostavaa settiä. Olen kohta lähdössä hommiin taas vaihteeksi. Pitääpä huvikseen kysästä konepäälliköltä mihin me päästään nykypäivänä käytännössä näillä laivakoneilla? Tässä on kuitenki vimoset 3-4 vuotta menty jo sillä linjalla, et bunkkerista saadaan isot säästöt aikaan. Ollaan toki saatukkin, mut pääasiassa järkeistämällä ajotapoja. Täytyy kysästä mitä muumilaaksossa voidaan asialle tehdä ja miten.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ahtomoottorilla se hyvän kulutuksen sweet spot voi sentään olla vähän asiallisempi kooltaan kuin vaparilla.
Mutta hyvän väännön kierroksilla ja isolla läpällä jurraamista se edellyttää kyllä.
Semmoisen 2-t dieselien hyvyyttä parhaalla alueellaan, tai vastaavasti ihan nykyistenkin pyörävehkeiden nolostuttavaa paskuutta, kuvaa hyvin että semmoinen 30't luvun lopun Blohm & Vossin lentoveneissä ja Junkersin omissa vermeissä olleet Junkers Jumo 20* (204, 205, jne.) padat veti parhaimmillaan 212g/kWh.
Eli '30-'40 lukujen taitteen mosa oli taloudellisuudeltaan "Klonkswagenin 1.9Tdi" luokkaa.
Tosin olihan ne todella pitkään ainoat vähänkään menestyneet lentokonedieselit ja kovast paljon v*tun hifejä aikanaan.
Napier Culverin ja se ihme viritys Deltic on tommoisesta lisenssiklooni ja edelleenkehitelmä.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
^Mikähän noissa mahto olla öljyn omunaiskulutus?
Superbike #7
Niin vähän ajattelinki. Pelkät termit ampuu aika raakasti yli hiusrajan.![]()
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Joskus käytiin katsomassa noita koneita laivassa. Ahdin oli niin iso, että sitä ei nähnyt ennenkuin sormella osoitettiin että tuossa. Mutta se oli vaan kesämökin kokonen kone ruotsinlaivalla
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
En tiedä, mutta koitan setviä sitä vaikkapa semmoisen matkustaja Junkersin huoltotietojen kuten sallitun öljynkulutuksen, lentoajan ja cruisetehon perusteella, josko ensinnämainitun saa jostain kaiveltua esille.
Tosin moottorin huohotinsysteemi voi kyllä hukata ölppää aika määrät myös siten että se ei päädy poltetuksi.
Modernissa Achateksen vastakkaismäntämoottorissa voiteluöljyä menee luokkaa 0,1% dieselöljyn määrästä, mutta se on a) mainospuhe ja b) nimenomaisesti on pyritty parantamaan tyypin huonoksi tunnettua ominaisuutta.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Aika kaukana mennään alkuperäisestä aiheesta - ei kuitenkaan kaukana Kawasakista.
http://www.khi.co.jp/english/product...ilding/marine/
Ja jututhan on kiinnostavia.
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A
Aattelin kanssa päivällä, että miten palauttaa jutun pyörään...Kokeilemme.
Miten ahtaminen vaikuttaa kaasun katkasuun ja sitä kautta moottorijarruun. Vai meneekö tuon vaan kuin tonnisella, mutta hiukan vähemmän pienemmästä puristussuhteesta johtuen? Luistokytkin nollaa tilanteen?
Spekulaatiota millainen pyörä on ajaa. Kiinnostaa, kun nyt taas itekki uskaltanu enempi hidastella mutkiin.
Testi
On tuo H2 kyllä yhtä mahtava,kuin noi valtavat dieselmoottorit.
Koskahan tulee ahdettu ZZR ??
<p>Man cannot live on beer only.
Helkama,Sachs,Tunturi,Hånda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
Oikeasti kaikki moottoriteknologian mekaniikan hienot keksinnöt on tehty jo 20-40 luvuilla. Loppu on ollut vain vanhan soveltamista ja kuluttajien sumuttamista. Yhtään mullistavaa teknistä innovaatiota ei ole tullut viimeiseen 40 vuoteen teolliseen tuotantoon. Ehkä suurin surkeus on että venttiilikansi kaikessa monimutkaisuudessaan on edelleen liian halpa teollisesti tuottaa. Ja hiilivedyt liian halpoja polttaa. Nykyinen hehkutettu edistys on saatu aikaa materiaalitekniikan ja eletkroniikan kehittymisen myötä.
Voi olla että tulevaisuudessa perämoottoriteollisista tuotteista saahaan odottaa seuraavaa evoluutiokulkua mopomoottoreihin. Oikein odottaa koska teräsmäntäisiä/putkitettuja, yliahdettuja, elektronisesti ohjattuja, v5 75 cm2 kaksitahti koneita tulee vaikkapa 600 kyykkyluokkaan.
Surullista on ettei kukaan kauppiaista pidä enää edes hyllyissään yksiosaisia nahkapukuja.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Tässä lisää http://www.eicma.it/2014/10/kawasaki-ninja-h2r/
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
Täytyy sanoa että kyllä Kawasaki tekee rohkean liikkeen, kun muut merkit vain kasvattavat kuutiota, niin japsi on lähtenyt pienellä kuutiolla ja ahtimen kanssa liikkeelle ja tuosta saa helposti tehoa irti jos vertaa vapariin.
Ainoa että tulee kallista ahdin tekniikkaa ja lisää hajoovia osia....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Prkl että käy tälläset pyörät kalliiks " the beastin" ostaneille kun joutuvat melkein heti myymään
kotarin pois ja päivittään tähän et voi kerskailla et sillon ku oon tangossa ni sillon tapahtuu....
"Ne kasvo ulos siitä pyörästä" on sitten se "virallinen" selitys..![]()
Amerikkaa
Plus jos haluaa pysyä nakutwinilinjalla, pitää 2015 hankkia Bulun uus naku. Ahdettu kwaakku painii eri sarjassa. (uskaltaakohan sen päälle messuilla selvin päin istua, vai lähteekö rukkasesta silloinkin)
Ei sotketa kotarivääntöä tähän ketjuun, pliis. Beastille on oma värikäs ketju. Nuo lentokonejorinat oli kyllä mukavia.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.