Itsellä lakkasi yhtäkkiä tankin korkki toimimasta - 08 vuoden zetasta. Ei siis aukea. Onkohan muilla samanmoisia ongelmia ollut? Mitäköhän tuolle tekisi? Laittelin sinne nyt ainakin wd-40 yön yli muhimaan josko auttaisi. Ei tosiaan liiku juuri ollenkaan mihinkään suuntaan![]()
Terve Z1000-miehet!
Nyt olen yrittänyt löytää kiloseen passelia täysputkistoa, mutta löytyy toistaiseksi Arrowilta, Akralta ja Devililtä. Nyt kyseleisinkin teiltä, millaisia ratkaisuja olette tähän tehneet, koska haaveissa on enempi voimaa ja moottorille luonnetta. Pyöränä Z1000 vm2012.
Moro!
Stongan vaihto edessä tällä viikolla ja www:stä olen lueskellu vähän "kompastuksista". Hankalin vaihe lienee reijän poraaminen sähkökamppeiden nastalle (ilmeisesti siellä sellainen on..). Kysymys tietäville olisikin, että minkä kokoinen kaira tuohon tarvittaisiin? Halvallahan noita teräsarjoja saa, mutta jos ostaisi yhden oikeankokoisen ja kunnollisen. Kyseessä siis gen1 zeta..
AA is for quitters.
Z1000 -04
Suzuki GSX-R 750 (1998) -> Suzuki SV 1000 (2003) -> Honda VFR 800 (2008) -> Kawasaki Z1000 (2010) -> Honda VFR 1200F (2010)
Itse itselleni vastaten: 5mm on vallan hyvä koko siihen hommaan. Kairausta helpottamaan tein muovisesta putkiliittimestä "jigin" poraamalla reijän ensin siihen ja sitte teippaamalla liittimen stongaan kiinni oikeaan kohtaan. Ei lähtenyt terä vaeltemaan ja reijästä tuli nätin pyöreä. Nyt on uusi, leveämpi ja matalampi tanko paikallaan ja meno maistuu.![]()
AA is for quitters.
Z1000 -04
Isot pojat Esson baarilla ovat huudelleet että Z1000 tulppien vaihto olisi vittumainen operaatio. Kovimmat kummitusjuttujen kertojat ovat pelotelleet että moottori pitäisi tiputtaa jotta mahtuisi vaihtamaan. Itse en näitä kummitusjuttuja uskonut ja päätin kokeilla. Täytyy todeta että kyllä siinä vähän hommia saa tehdä, mutta loppujen lopuksi aika simppeli operaatio. Samalla tulee jäähdytysnesteet vaihdettua jos on jäänyt muuten välistä. Ainoa mikä pitää varmistaa on että pyöräntyökalusarja on tallessa ja sieltä löytyy tulppa-avain. Sellainen nivelletty versio että mahtuu pujottamaan paikalleen.
Ei siis kannata uskoa kummitusjuttuja.
Kawasaki Z1000 -08
Onko kokemuksia yleisesti OSCO-ketjuöljyristä?
Ajattelin moisen laittaa Z1000:een (vm-11). Mielellään haluaisin vinkkejä mihin kohtaan sen lykkäisi kiinni![]()
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Ensinnäkin kuinka paljon voimaa ja toiseksi paljon siihen on rahaa laittaa. Näillä perus putkistoilla ja commandereilla ei pitkälle mennä, kartat saahaan vähä parempaan kuosiin kylläkin. Ennoo perehtyny ton ikäseen zetaan, että löytyykö sieltä ykkös kakkos vaihteella minkäälaisia rajottimia.
Ei oo mitään halpaa lystiä jos halutaan alkaa vaparista repimään isompia tehoja irti, turbottamalla edullisemmin.
Kawasaki Z1000 vm. 06
Laitoin omaani -14 malliin OSCON kiinni. Suuttimen laitoin eturattaan taakse tiputtamaan alaketjun sisäpintaa voitelemaan. Lohkoissa oli käyttämätön 6 mm kierre juuri rattaan takana. Siihen sai väkerrettyä setin mukana tulleen peltiluiskan suutinta pitelemään. Säiliön sijoitin takajarrusäiliön taakse viistoon äänenvaimentajan kiinnityspultin alle kiinnitettynä.
Toimii hyvin eikä vanteelle juurikaan leviä. Ajosta helppo vetää mäntää kuumalle ketjulle.
Jos tuossa -11 mallissa on lohkoissa kierre tuossa kohtaa, homma onnistunee.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Onko muilla ollut ongelmia Z1000 kytkimen kanssa?
Itselläni oli aikoinaan uutena ostettu vm 2009 Z1000, johon vaihdettiin uutena kytkin takuuseen ja ongelmat poistuivat. Nyt hiukan samaa kytkinvaivaa on havaittavissa uudessa ylivuotisessa Z1000SX mopottimessa (vm. 2011).
Oireet:
* Liikkeelle lähdettäessä kytkin ei luista tasaisesti vaan saattaa hiukan "nyppiä" (varsinkin kylmänä)
* Moottorijarrussa kytkin ei luista tasaisesti vään "täryttää".
* Lisäksi 2009 mallissa aikoinaan oli kytkimen luistoa havaittavissa isoilla vaihteilla kun avasi kaasua reippaasti.
Nykyisessä 2011 mallissa ongelma pieni ja koneen lämmetessä oireita ei aina edes ole.
Edit: Öljyt Belray EXP 10w40, ensihuolto tehty.
Nyppimistä liikkeellelähdössä en oo huomannu, itellä 2012 ja mittarissa 24tkm. Tuota toista oirettasi en ihan ymmärrä, eihän näissä mitään luistokytkintä ole???
Joo ei ole luistokytkintä. Kun vaihtaa pienemmälle ja sen jälkeen päästää kytkimen niin se ei ota kiinni tasaisesti vaan takertelee.. Tosiaan koneen lämmetessä oire poistuu lähes kokonaan. Aikaisemmassa 2009 mallissa kytkin oli niin sökö, että huoltomiehen ei tarvinnut pitkää lenkkiä heittää todetakseen, että vaihtoon menee. Anyway.. täytyy käyttää diagnosoitavana kun kausi on ohi![]()
Tän illan lenkillä yritin seurata tarkemmin tuota kytkimen toimintaa, ja kyllä tuo mulla ottaa erinomaisen pehmeästi myös moottorijarrulla pienempää pykältäessä. Toki normaaleilla "katukierroksilla" vaan testailin, eli tuskin kävi kierrokset missään kohtaa yli viiden tonnin pienemmälle pudottaessa.
Mutta jos tuossa pelissäsi on takuu voimassa, niin ajokauden päätteeksi on hyvä aika reklamoida. Toki sen verran täytyy muistaa, että jos on vaarana ongelman paheneminen tai lisävahingot, niin sittenhän siitä pitäisi ilmoittaa heti tai voi joutua itse maksumieheksi.
Edit: Itsellä öljyksi tuli juuri huollossa Castrolin GPS 10W40.
Moro!
Mikäköhän voisi aiheuttaa sirisevän/kilisevän äänen jossain moottorin etuosassa (kai) kun kierrokset nousevat yli 6500rpm? Onko kysessä ominaisuus vai mahdollisesti oire alkavasta viasta? En tiedä koska tuo on alkanu kuulua, mutta eilen siihen vasta kiinnitin huomiota. Pyörä on vm2004 ja ajettu reilut 53000.
AA is for quitters.
Z1000 -04
eikös näissä ole tuo moottorin kiinnitys pulttien löystyminen ollut tyyppivikana. En kyllä tiedä aiheuttaa kyseistä oiretta sitten..
2022- Honda CBR900RR 1997
2013-> kawasaki Z1000 -03 "appelsiini" VARASTETTU JA LUNASTETTU 2014
2006-2008 Kawasaki zzr600 -91
"don´t ride faster than your guardian angel can fly"
Tuossa pari kuukautta sitten hankkimassani Z:ssa on renkaina Pirellin Diablot. Nyt kun mittariin on tullut itse ajettua n 2500 km on luottamus noihin renkaisiin heikko
Ajoa on kuivilta ja märiltä mutkilta sekä pari kertaa radoilta. Tuntuma on että jopa kuivalla sekä märällä kelillä takanen ajoittain pyrkii nuljahtamaan tai tekee ainakin omiaan. Kuivalla radalla taas ajo ollut paljon luotettavampaa ainakin kun kierroksia tullut useampi.
Nyt mietinnässä uusien renkaiden hankinta. Takaseksi mietin 55 sarjan renkasta.
Onko muilla Z1000 kuskeilla kertoa kokemuksia mitä renkaita käytössä ollut ja miten toimineet
Niin ja mopotin on 2010 vuosimallia![]()
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Mä olen ajanut 2011 isolla Zetalla monta kautta Pirellin Diabloilla.
Toimii kadulla ja radalla, tosin sadekelillä harvoin ajan.
Pari viime kesää olen ajanut enimmäkseen rataa, keskiryhmän keskinopeuksia.
Diablo toimii hyvin, varoittaa pehmeästi, ei lähde yllättäen alta, ei repeile ja kuluu erittäin tasaisesti.
(ratapaineet takana ja edessä 2,1-2,2 lämpimänä)
Jostain syystä Diablo toimii mun alla erittäin hyvin.
Alastaron kesäpävillä vaihdoin taas uuden alle, 1 uusi odottaa varastossa.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Liikenteessä etu 2,5 ja taka 3,0.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Kawasaki Z1000 - 2011
Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
Sirinän aiheuttaja löytyikin lähempää: vasen peili resoinoi, jolloin itse peililasi kilisee kehystä vasten. Hankala oli ajaessa paikantaa, mutta paikallaan kierroksia nostamalla ja ylimääräinen korvapari apuna "vika" saatiin paikallistettua. Ei onneksi tuon kummempi ongelma ja ajot jatkuu.
![]()
AA is for quitters.
Z1000 -04
2 viikkoo ajeltu zetorilla tykkään pyörästä kovasti vihreä vuosimallia 2008ois kysymys noista Ebaysta myynnissä olevista ohjaus iskareista, miksi noi aasian tuotteet on niin paljon halvempia jopa 30€ halvimmat tekeekö niillä mitään? vaikka maksas tullimaksut ja verot niin tulis silti kai halvemmaksi kuin EU maista tilatut, voisko joku selventää asiaa
no on merkittömiä kopioita jostain tuoteesta ei tule merkkilisää ja materiaaleissa voidaan säästää voi sieltä hintaansa nähden saada ihan hyvääkin kamaa kuten jarru ja kytkinkahvat kokeilemalla se selviää onko mistään kotosin jos ei paljoa odota niin voi jopa olla ihan tyytyväinen ostokseen
zzr1400
jaa se oli se peilin perkele. itsekkin etsinyt äänen lähdettä, mutta tuloksetta. kuulosti ajossa että tulis jostain keulan / moottorin suunnilta.
pakosarjan pultit aiheutti kilinää kun mopon ostin, olivat sormin pyöriteltävissäaluksi vain kilisi silloin tällöin tietyillä kierroksilla, sitten alkoi jo pakokaasut tulla läpi kun olivat niin löysällä, silloin vasta tajusin että ne pultit oli löysällä.
Toivottavasti tulee oikeaan ketjuun. Uusi Zetan omistaja, ensikertalainen prätkähommissa, ilmoittautuu. Kävin jo tuonne kawasaki racin sivulle rekkaamassa, mutta kovin hiljainen foorumi tuntuu olevan. No pistetään samat lätinät tännekin
Jes. Eli ikää vähän päälle kolkyt, pyöräkortti tarkotus ajaa vielä tänä syksynä kun kouluun aika jo varattuna. Ei aiempaa kokemusta kaksipyöräisistä jos ei mopoja lasketa. Haaveena viimeset 15 vuotta oma moottoripyörä ja viime viikonloppuna sen toteutin.
Hankin ensipyöräksi Kawasakin Z1000 vuosimallia 2006, hyvinhän tuo tuntui kulkevanPyörällä ajettu about 17 tkm.
Mitään en pyöristä tiedä, vielä, pahoittelut siitä. Tuossa on ilmeisesti hieman vakiota leveämpi takakumi, Powercommander, speedohealer ja Yoshimuran lyhennetyt sliparit, Renthalin ohjaustanko vakiota leveämmällä otteella, pienet vilkut edessä/takana, peilit vaihdettu, takapenkin tilalla ducktail?. Mukaan sain myös pussillisen pikkutilpehööriä, mut niihin en ole vielä perehtynyt.
Viimeksi muokannut: tuomaz-z1000; 19.01.2015 klo 16:23.
Kawasaki z1000 2006
Kawasaki zzr1400 2006
Yamaha fjr1300 2007