Ite en laittanu mitään liimaa väliin, eikä ainakaan tässä n. 8000km aikana oo tuppi pyöriny/liikkunu. Mutta jos alkaa pyöriskeleen niin käytän tupen irrallaan ja töhhäytän mustaa pohjamaali sparaytä sinne tupen sisään ja pukkaan paikalleen. Eli maali toimii liukasteen tuppea asentaessa ja kuivattuaan toimii hentoisena liimana...
Tupen irrotus alkuperäisestä kahvasa meni kivuttomasti sillai että puhalsi kompuralla ilmaa sinne kahvan tupen väliin ja veti tupen ulos...
Otitko setin vaijereilla vai ilman? Jos ilman vaijereita, niin siellä ruiskun puolipäässä pitää siirtää toinen vaijerinkuoren kiinnitysmutteri toiselle puolelle sitä kiinnikepeltiä että saa ihan kaiken löysän vaijeriin mitä on saatavissa. Ja kahvan puolipäässä niitä vaijerin "pääte pallukoita" joutuu viilaamaan n.1.5mm ohuemmiksi koska siinä pikakaasukahvassa se vaijeripuola ja sen kotelo on kapeampi ku alkuperäinen.
Honda Fireblade HRC 2012
Otin koko setin vaijereineen. En tiedä olisko kannattanut sitten ostaa suoraan joku active ym. jossa olisi tullut eri kokoisia kapuloita, mutta luulisin että tuo 1/6 on katupyörään ihan riittävä?
Okke... eli edessä sulla on vain ihmettely miten hemmetissä sen alemman vaijerin saa paikalleen sinne läppärunkoon![]()
Honda Fireblade HRC 2012
Joo, niin olen ymmärtänyt, että voi joutua puhumaan rumia ennen kun se on paikallaan![]()
Koko talvi aikaa onneksi..
Fireblade SP esille EICMA:ssa:
http://nieuwsmotor.nl/motornieuws/18...e-sp-2014.html
...ja tässä vielä englanniksi uutinen ja kuvia
Husqvarna 701LR
Olisiko kyseessä nykymallin tech boost myynnin lisäämiseen ennen seuraavaa isoa muutosta? High tech V5 tai V4 vihdoinkin?
Kyllä se V4-koneinen RCV-johdannainen sieltä tulee, tosin viivästyy vähän. Ehkä 2015?
Mutta tuo CBR SP ihan kiva, mukava nähdä hinta sitten kun julkaisevat. Onko hintaeroa perusmalliin enemmän kuin high-spec osien hinta?![]()
Hondan RCV-katumallin hintalappuun tullaa todennäköisesti kirjoittamaan luku jostain 80.000-100.000€ väliltä. Pyörä ei näin ollen tule tavoittelemaan kansan suuria rivejä. Ehkä Honda lanseeraa samaan aikaan katu-RCV:n kanssa jonkun laajemmin päivitetyn version litrasesta sporttipyörästä, jonka hinta sopii paremmin Matti Meikäläisen kukkarolle (joko merkittävästi upgreidattu Bleidi tai sitten joku kokonaan uusi malli). Kuka näistä tietää, paitsi Hondan johto.![]()
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Tässä olen iltasella mopoa puunaillut ja purkanut mopoa ja muutama kysymyskin on tullut.
1. Purin ja putsasin syylärin, paisuntasäiliön (pohjalla oli jotain öljynsekaista lientä) ja letkut, mutta mitenkäs tuo järjestelmän täyttö? Nesteet oli ennen punaiset laitanko samanmoiset? Mitenkäs tuo seossuhde onko jäähdyttimen korkissa oleva 1:1 ok? Entä täyttö, laitetaanko ensin senverran kuin menee ylärajaan asti ja sitten kone käyntiin ja jäähtimisen jälkeen lisäillään niin että paisarissa on nestepinta rajojen välissä? Katsotaanko nestepinnan korkeus kone kylmänä vai kuumana jos näillä nyt sitten on jotain eroa?
2. Pakosarjaa purkaessa antautui yhdestä pinnapultista kierteet. Miten saan pinnapultin irti? Osa pulteista lähtee ihan sormilla pyörittämällä, pitäisikö laittaa ruuvilukitetta tms.? Tuleeko nuo pakosarjan tiivisteet uusia kun on käytetty irti? Mikä on oikea momentti noille kiinnitys muttereille, lähtivät yleensä aika helposti irti?
3. Vaihdan ainakin etuvilkut led-mallisiin. Vilkkurele on ilmeisesti jossain mittarin takana? Ainakin yksi myyjä tarjoaa sekä 3, että 4 pinnistä led-relettä Hondaan, kumpikos sopii?
Taasen kiitos etukäteen.
Juuri pari viikkoa sitten tein tuon operaation. 3h mietin että miten pirussa sen alemman vaijerin saa paikalleen HRC-kahvan kanssa. Loppujen lopuksi vedin vain alkuperäisistä kaapeleista kaikki säädöt nollille ja kas, uusi pikakaasukahva solahti alkuperäisten vaijereiden kanssa hienosti paikalleen.
Liikerata on riittävä; Avaa läpät kokonaan ja sulkee ne täysin. Löytyy jopa pieni vapaa-alue kaasukahvasta ennenkuin läpät alkavat liikkua.
Kokeile ensin vanhoilla vaijereilla.
-tuomas
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Kyllä sen valon pitäisi lähteä sillä commanderin mukana tulevalla lambda killerillä. Minkälaisen 'huijarin' olet ostanut ja onko varmasti tarkoitettu ko. pyörään?
Meinasin asentaa Firebladeen vm: 2011 Gipro-vaihdenäytön. Mistä sen ecu löytyy? Pyörässä on abs-jarrut. En ole vielä alkanut purkaa sitä.
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Pitää etsiä. Penkin alla on ensimmäisenä akun edessä abs-yksikkö...
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Tere, tänään ensimmäistä kertaa viime vuoden sain pyörän 04 fireblade ulkoilutukseen ja hemmetti miten hienoa oli, kunnes liikennevaloissa kuulu poks ja savupilvi hyökkäs naamalle! kone välittömästi kiinni ja tien sivuun ihmettelee mitähän nyt kävi, kunnes huomasin vian pakopuolen venttiilikopa tiiviste pulpahtanut ulos noin 20cm matkalta!?!? venttiilit säädettiin liikkeessä 22.7.2013 jolloin laitettu uusi tiiviste kuitinkin mukaan.
pyörällä ajettu noin 900km venttiilien säädön jälkeen miksi näin kävi kuka maksaa?![]()
Tänään tuli ilmoitus, että huohotin tukossa/viallinen miten se voi yhtäkkiä olla viallinen? hauska homma noiden venttiilien säädön jälkeen vaihteistoon on vaihdettu kolme ratasta, kun oli jostain kumman syystä päässyt syömään rattaat toisiaan niin eikö tällöin pitäisi huollon putsata kone mahdollisesta metalli mujusta? vai pitääkö erikseen tilata aika koneen putsaukseen?
Skudaa!
Kertokaahan mistä saisi 09-mallin bladeen huggerin sopuhintaan?
Stormilta kun kävin kysymässä, tarjottiin vain "eioota".
Kiitos etukäteen asiantuntijoille
Toni
Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
Ebay uk:ssa nuo maksavat näemmä karvan alle 100 €. Minusta ei kannata niin surullista kun se onkin katsoa kotimaan tarjontaa hintatason takia vaan tilata rohkeasti netistä. Oman 954 rr: n huggeri maksoi kiinasta tilattuna 18.50 € posteineen...
Itellä on tommonen 08 blade, ja olisin kiinnostunut et missä kilometreissä muilla on tullut tarve säätää venttiili välykset kyseisestä pyörästä
Tämähän on Honda..mutta ois kiva tietää jos joku on päässyt oikeesti säätämään ja millä kilsoilla
![]()
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
Onko kukaan testannut, mahtuuko Hondan RTG-huggerin alle 190/55 -profiilinen rinkula (kyse on v.2008 Bleidistä)? Toki profiileissa on eroja niin valmistajien kuin mallienkin välillä, mutta olisi mukavaa kuulla, jos joku on yrittänyt mahduttaa 190/55 renkaan RTG-huggerin alle.
RTG-huggerin profiilihan on melko suora ja huggeri tulee lähelle rengasta jo tuolla vakio 190/50 renkaalla. Silmämääräisesti arvioiden vakiorinkulan ja huggerin väliin ei jää hirveästi tilaa, mikä ei kyllä lupaa hyvää 190/55 profiilin mahduttamisen suhteen.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code