Sivu: 42 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32404142434452 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1231:stä 1260:een 2145:sta
  1. #1231
    Lainaa Laikkakone kirjoitti Katso viesti
    Mahtuu, mutta hipomisjälkiä on huggerissa havaittavissa käytön jälkeen kun ekaa kertaa ajat kovempaa. Pukilla muistaakseni mahtuu pyörimään ilman kontaktia, mutta ilmeisesti kovemmassa vauhdissa rengas laajenee just sen verran että hipoo.
    Hienoa! Suurkiitokset tästä tiedosta. Much obliged!
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  2. #1232
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Barnes kirjoitti Katso viesti
    Hienoa! Suurkiitokset tästä tiedosta. Much obliged!
    Riippuen huggerin kiinnityksestä, niin sitä voi mahdollisesti millin pari korottaa laittamalla muovi/ muuta prikkaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #1233
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Riippuen huggerin kiinnityksestä, niin sitä voi mahdollisesti millin pari korottaa laittamalla muovi/ muuta prikkaa.
    Hyvä idea. Täytyypä käydä katsomassa rautakaupassa, jos sieltä löytyisi esim. 5-10mm holkkeja. Sellaisethan toimisi varmaan parhaiten, niin tulee riittävästi lisää korkeutta, eikä tarvi ostaa pussillista prikkoja. Olen nimittäin aikeissa ostaa Dunlopin SportSmart2:et ja kyseisessä takalakussa on ilmeisestikin melko korkea profiili, joten "maavaraa" pitää olla runsaasti huggerin ja lakun välissä.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  4. #1234
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Barnes kirjoitti Katso viesti
    Hyvä idea. Täytyypä käydä katsomassa rautakaupassa, jos sieltä löytyisi esim. 5-10mm holkkeja. Sellaisethan toimisi varmaan parhaiten, niin tulee riittävästi lisää korkeutta, eikä tarvi ostaa pussillista prikkoja. Olen nimittäin aikeissa ostaa Dunlopin SportSmart2:et ja kyseisessä takalakussa on ilmeisestikin melko korkea profiili, joten "maavaraa" pitää olla runsaasti huggerin ja lakun välissä.
    Varmaan jokin muu materiaali kuin metalli on paras. Sais hieman olla pehmeä, kait.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  5. #1235
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Varmaan jokin muu materiaali kuin metalli on paras. Sais hieman olla pehmeä, kait.
    Onko sinulla mitään ehdotusta, mitä tuossa tarkoituksessa voisi käyttää ja mistä sellaista voisi hankkia?
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  6. #1236
    Lainaa Barnes kirjoitti Katso viesti
    Hyvä idea. Täytyypä käydä katsomassa rautakaupassa, jos sieltä löytyisi esim. 5-10mm holkkeja. Sellaisethan toimisi varmaan parhaiten, niin tulee riittävästi lisää korkeutta, eikä tarvi ostaa pussillista prikkoja. Olen nimittäin aikeissa ostaa Dunlopin SportSmart2:et ja kyseisessä takalakussa on ilmeisestikin melko korkea profiili, joten "maavaraa" pitää olla runsaasti huggerin ja lakun välissä.
    Jos sitten menet radalle, niin siellä kannattaa tarkkailla huggeria, että alkaako ottaan kiinni renkaaseen vaikka kadulla ei ottaisi. Tarvittaessa sitten vaikka ratapäivän ajaksi hugger irti. Itse yhden huggerin melkein kulutin puhki radalla ja silloin laitettiin juuri noita omia korotuspaloja sinne nostamaan paremmin irti renkaasta. Se auttoi, mutta sitten seuraavana kesänä radalla huggerin yksi kiinnityspiste murtui ja heitin sen roskiin. Se että se murtui voi myös johtua noista korotuspaloista, jonka myötä huggeri pääsi elämään enemmän. Mutta tämä radalla. Varmaan sama juttu jossain autobaanilla. Mutta ei varmaan vaikutusta katuajossa.
    xxx
  7. #1237
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Barnes kirjoitti Katso viesti
    Onko sinulla mitään ehdotusta, mitä tuossa tarkoituksessa voisi käyttää ja mistä sellaista voisi hankkia?
    Mulla muovihuggerissa on alla muistaakseni nylonprikat (kiitos Marko), kun alla on esson baarin vaatimuksesta 190/55. Uudet ketjut toivat haasteen (rengas siirtyi eteenpäin takarattaan yhden lisäpiikin plus ketjujen venymättömyyden vuoksi).

    Oisko kumi sitten joku toinen vaihtoehto... Pohdin tässä koko ajan, ettei tule mitään tärinästä aiheutuvia murtumia sun hienoon huggeriin. Siksi vähän varoen kuiskin takarivistä ideoita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #1238
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mulla muovihuggerissa on alla muistaakseni nylonprikat (kiitos Marko), kun alla on esson baarin vaatimuksesta 190/55. Uudet ketjut toivat haasteen (rengas siirtyi eteenpäin takarattaan yhden lisäpiikin plus ketjujen venymättömyyden vuoksi).

    Oisko kumi sitten joku toinen vaihtoehto... Pohdin tässä koko ajan, ettei tule mitään tärinästä aiheutuvia murtumia sun hienoon huggeriin. Siksi vähän varoen kuiskin takarivistä ideoita.
    Hehee Ei tarvitse kantaa huolta huggerista tai sen mahdollisesta kohtalosta. Jos se hajoaa, niin se hajoaa ja sitten teen kuten Streethawk, eli heitän huggerilla vesi- tai kanalintua. Kaikenlaisia ideoita otetaan siis kiitollisuudella vastaan ja sen jälkeen pähkäilen, mikä ehdotus olisi mahdollisesti kaikkein tarkoituksenmukaisin. Ratahäröilyä varten tuo 190/55 on tarkoitus vaihtaa.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  9. #1239
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Barnes kirjoitti Katso viesti
    Hehee Ei tarvitse kantaa huolta huggerista tai sen mahdollisesta kohtalosta. Jos se hajoaa, niin se hajoaa ja sitten teen kuten Streethawk, eli heitän huggerilla vesi- tai kanalintua. Kaikenlaisia ideoita otetaan siis kiitollisuudella vastaan ja sen jälkeen pähkäilen, mikä ehdotus olisi mahdollisesti kaikkein tarkoituksenmukaisin. Ratahäröilyä varten tuo 190/55 on tarkoitus vaihtaa.
    Ei muuta kuin action ja katuhaukkahan tuolla hyvin jo paukutti komppia. Tuli tuo kiinnitysfundeeraus myös sieltä esille.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #1240
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    CBR929RR 2001, ajomäärä yli 61.000km. Ei säätötarpeita noilla kilsoilla.
    CBR1000RR 2004, ajomäärä yli 41.000km. Ei säätötarpeita noilla kilsoilla.

    Kait nuo satatonnia pitää säätönsä tuosta vaan.
    Saman suuntaista mietettä myös täällä.. Voihan siellä olla joku poikkeus(mittari ympäri) mistä vois ehkä jo tarkistaa..
    No ei vaiskaan, suosittelen tekemään suositusten mukaan vaikka vähä turhaa saattaakin olla.
    -Cbr 900rr 1999
    -Cbr1000rr 2008
    -Cbr 1000rr 2009 Abs
    -S1000rr 2010
    -S1000rr 2014
    -S1000rr 2015
    -S1000rr 2018
  11. #1241
    Tämä on mielestäni paras kumiprikka/-holkkivaihtoehto, jonka onnistuin löytämään. http://www.kattovaruste.fi/?producti...ang=1&ref=1017 Tällä huggerin korottaminen saattaisi onnistua niin, että lokari säilyisi pitempään ehjänä.
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  12. #1242
    Kertokaas miten kannattaa edetä seuraavassa tilanteessa: pyörään viime kesänä säädetty pakoventtiilit ja laitettu uusi venakopan tiiviste ja tämän huollon jälkeen noin 200km pyörästä meni vaihteen siirtäjä paskaksi oli syöpynyt ja päässyt kolme ratasta osumaan toisiinsa ne vaihdettiin ja hintaakin oli mukavat 1100e.

    nyt pyörällä ajettu venttiilien säädön jälkeen noin 1000km ja tuo venakopan tiiviste pulpahti ulos liikennevaloissa olin tätä ennen ajanut pyörällä 70km eli kone oli lämmin ja toimi moitteettomasti, kunnes se tivari pulpahti ulos. No soitto kyseiseen mp-huoltoon jossa nämä kaikki huollot tehty--->hakivat pyörän meni viikko kysyin sähköpostilla, että onko pyörästä vika löytynyt mistä johtuu vastaus itse huolto vastaava/päällikkö:
    huohotin tukossa/viallinen, että ilmoittaa kun uusi huohotin on tullut ja pyörä toimii.

    Odotin viikon kunnes tuli tekstiviesti puh pyörä on valmis--soitto firmaan, että mikä nyt oli rikki ja mitä maksaa?
    vastaus oli: ei mikään ollut rikki, mutta tulis maksaa 480e.
    hieman miettien painelin firmaan ja löin sähköposti viestin myyjän ja korjaajan eteen, että miten selitätte tämän, kun teidän pomo on näin laittanut(pomo siis ei ollut paikalla) ei oikein osanneet sanoa mitään ja mitään syytä sille miksi oli tiiviste pulpahtanut ulos.

    Heitin siinä et meinaatteko, että minä maksan 480e joka viikko, kun se tivari jostain syystä ulos pulpahtaa.

    vastaus tähän no otat nyt pyörän ajoon ajele viikonloppu ja maanantaina tule keskustelemaan pomon kanssa eli ei velottaneet mitään nyt.

    Kusetettu olo on ikävästi miten mä lähden tätä hoitamaan otanko suoraan kuluttaja asiamieheen yhteyden vai menenkö ensiksi kysymään kuka kusettaa ja ketä?
  13. #1243
    Lainaa kille666 kirjoitti Katso viesti
    Kertokaas miten kannattaa edetä seuraavassa tilanteessa: pyörään viime kesänä säädetty pakoventtiilit ja laitettu uusi venakopan tiiviste ja tämän huollon jälkeen noin 200km pyörästä meni vaihteen siirtäjä paskaksi oli syöpynyt ja päässyt kolme ratasta osumaan toisiinsa ne vaihdettiin ja hintaakin oli mukavat 1100e.

    nyt pyörällä ajettu venttiilien säädön jälkeen noin 1000km ja tuo venakopan tiiviste pulpahti ulos liikennevaloissa olin tätä ennen ajanut pyörällä 70km eli kone oli lämmin ja toimi moitteettomasti, kunnes se tivari pulpahti ulos. No soitto kyseiseen mp-huoltoon jossa nämä kaikki huollot tehty--->hakivat pyörän meni viikko kysyin sähköpostilla, että onko pyörästä vika löytynyt mistä johtuu vastaus itse huolto vastaava/päällikkö:
    huohotin tukossa/viallinen, että ilmoittaa kun uusi huohotin on tullut ja pyörä toimii.

    Odotin viikon kunnes tuli tekstiviesti puh pyörä on valmis--soitto firmaan, että mikä nyt oli rikki ja mitä maksaa?
    vastaus oli: ei mikään ollut rikki, mutta tulis maksaa 480e.
    hieman miettien painelin firmaan ja löin sähköposti viestin myyjän ja korjaajan eteen, että miten selitätte tämän, kun teidän pomo on näin laittanut(pomo siis ei ollut paikalla) ei oikein osanneet sanoa mitään ja mitään syytä sille miksi oli tiiviste pulpahtanut ulos.

    Heitin siinä et meinaatteko, että minä maksan 480e joka viikko, kun se tivari jostain syystä ulos pulpahtaa.

    vastaus tähän no otat nyt pyörän ajoon ajele viikonloppu ja maanantaina tule keskustelemaan pomon kanssa eli ei velottaneet mitään nyt.

    Kusetettu olo on ikävästi miten mä lähden tätä hoitamaan otanko suoraan kuluttaja asiamieheen yhteyden vai menenkö ensiksi kysymään kuka kusettaa ja ketä?
    Jos tuohon on kerta vaihdettu uusi huohotin niin kun sanotaan, niin pyydät näyttämään sen vanhan ja kertomaan mikä siinä oli vikana. Veikkaan tosin että mitään muuta vikaa ei ollut kun se, että olivat jättäneet edellisessä huollossa letkun puristuksiin johonkin ja jos niillä ei ole näyttää viallista osaa, niin minusta tuo on aika selvästi heidän moka.
  14. #1244
    Onks ihan tyypillistä et 08 blade saa käynnistäessä pyörittää jonkun aikaa ennen kuin se käynnistyy, ku vanhal pyöräl riitti et vähän näytti starttinappii
  15. #1245
    Lainaa Laikkakone kirjoitti Katso viesti
    Jos tuohon on kerta vaihdettu uusi huohotin niin kun sanotaan, niin pyydät näyttämään sen vanhan ja kertomaan mikä siinä oli vikana. Veikkaan tosin että mitään muuta vikaa ei ollut kun se, että olivat jättäneet edellisessä huollossa letkun puristuksiin johonkin ja jos niillä ei ole näyttää viallista osaa, niin minusta tuo on aika selvästi heidän moka.
    Hauskinta, että kaksi jamppaa sanoo ei mitään vikaa ja itse pomo laittaa toisin.
  16. #1246
    Lainaa jaanih kirjoitti Katso viesti
    Onks ihan tyypillistä et 08 blade saa käynnistäessä pyörittää jonkun aikaa ennen kuin se käynnistyy, ku vanhal pyöräl riitti et vähän näytti starttinappii
    Väittäisin että kyllä näin on. Tuntuu että -05:kin pyörittää aina samanverran ennenkuin hörähtää. Lienee ihan suunniteltu juttu.
    KTM 690SM
  17. #1247
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Väittäisin että kyllä näin on. Tuntuu että -05:kin pyörittää aina samanverran ennenkuin hörähtää. Lienee ihan suunniteltu juttu.
    Joo kyllä näin taitaa olla. Tuntuu että näissä tonnisissa ehkä vähän laiskan oloisesti pyörii startti.
  18. #1248
    Lainaa Laikkakone kirjoitti Katso viesti
    Joo kyllä näin taitaa olla. Tuntuu että näissä tonnisissa ehkä vähän laiskan oloisesti pyörii startti.
    Kyllä joo, ihan niiku akusta ois paras terä poissa. Mut ei kuitenkaan ole.
    KTM 690SM
  19. #1249
    Lainaa jaanih kirjoitti Katso viesti
    Onks ihan tyypillistä et 08 blade saa käynnistäessä pyörittää jonkun aikaa ennen kuin se käynnistyy, ku vanhal pyöräl riitti et vähän näytti starttinappii
    Kyllä, heti uutena luulin että akku loppuu ennen kuin käynnistyy. Oikeastaan starttausaika on lyhyt mutta erittäin laiska, silti aina kuitenkin luotettavasti käyntiin.
    Fzr 600,cbr900,cbr954,cbr1000,ktm990,
    Xt 1200......vfr1200
  20. #1250
    Nyt saatiin vanha blade kotiin huollosta. Huollon yhteydessä päätettiin kokeilla tehonmittauksessa, että montako hevosvoimaa on jäljellä. Pyörä on mallia -94 ja kilometrejä takana 87000. Kyllä positiivisesti yllätti 20 vuotta vanha blade. Kaikki hevosvoimat oli tallella mitä tehtaalla uutena lupasivat. Takarenkaalta mitattiin 111 HV 90Nm ja loppunopeus 269.

    Tuossa video tehonmittaustilanteesta ja lopussa käppyrät. https://www.youtube.com/watch?v=so440V6gzDU

    Tässä sama perheen toisesta pyörästä R1:stä https://www.youtube.com/watch?v=wvQDBNIJAYk
  21. #1251
    No niin, HM Plus -shifteri tuli postissa
    Joutuu viikonlopuksi käymään ilmeisesti kaljakaupassa. Samalla jos saisi aikaiseksi asentaa viimein tuon HRC -kaasukitin.
  22. #1252
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Okke... eli edessä sulla on vain ihmettely miten hemmetissä sen alemman vaijerin saa paikalleen sinne läppärunkoon
    Nyt on alempi vaijeri paikallaan ja menihän siinä ainakin 2 minuuttia, minuutti suunnitellessa ja toinen muljuttaessa paikalleen. eli 10 kertaa helpompi homma kun luulin. Tuo sifterin johtosarjan asennus oli taas meleko v*ttumainen urakka. Homma jatkuu ->
  23. #1253
    Tuore 1000rr kuski ketjussa. Ristuksen tautinen peli. Hieno vehje, jossa kyllä helposti kuskista tuleekin kyytiläinen, jos liikaa kiertää. Kolmen vuoden jälkeen haeskellaan nyt tuntumaa ja nautiskellaan menosta.
  24. #1254
    Laikkakone: mistä tilasit shifterin ja mitä kustansi? Oliko asennus ihan plug and play va tarttiko pilkkoa johtoja? Entäpä vaihdelinkin mitta? Itekki oon koko talven suunnitellu että tähänkin mopoon on shifteri saatava ku edellisessäki oli
    Honda Fireblade HRC 2012
  25. #1255
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Laikkakone: mistä tilasit shifterin ja mitä kustansi? Oliko asennus ihan plug and play va tarttiko pilkkoa johtoja? Entäpä vaihdelinkin mitta? Itekki oon koko talven suunnitellu että tähänkin mopoon on shifteri saatava ku edellisessäki oli
    Tilasin shifterin motomummylta jenkeistä, kun oli läjä muutakin tavaraa tilauksessa samalla. Shifterin hinta oli 499 USD + verot ja tullit, eli yhteensä ~ saman verran euroissa. Voi olla että kannattaa tilata suoraan HM:ltä.

    Vaihdetangon mitan tulee olla vähintään 50mm lyhempi kun orkkis, tosin riittää kun tilatessa ilmoittaa orkkis tangon pituuden, niin laittaavat oikean mittaisen tulemaan. Itsellä on vaihdepolkimena Gillesin reverse sifting kit, jossa jonkun verran alkuperäistä lyhempi tanko jo valmiiksi.

    Mitään ei tarvinnut pilkkoa tai rikkoa, kaikki kävi alkuperäisiin liittimiin suoraan.
  26. #1256
    Olisko jollain mahdollisesti 2004 vuoden (ilmeisesti sama 2004-2006) etuvanteen spacereiden eli niitten vanteen keskitysholkkien mittoja? Oikeenpuoleisessa ilmeisesti jonkinlainen kaulus ja vasen ihan suora holkki.

    Jos jollain vaikka rengas irti niin onnistuisko mitata? Googlettamalla ei löytyny kovin luotettavia mittoja.

    Ostin ebaysta vanteen ja koko keulan, mutta noi spacerit puuttuu ja varmaan nopeiten sais teettämällä ne jossain...

    Jos jollain löytyy valmiit ylimääräsenä niin toki voin ostaa. steamstaikker (at) hotmail.com saa tarjota.
  27. #1257
    Osaisiko raati antaa vinkkejä mistä lähteä vikaa etsimään. Pyörä cbr 1000rr ´04.

    Oireet: Startti ei pyöritä (napista ei tapahdu mitään) ja avovalot ei syty kun virrat kääntää avaimesta. Virrat kyllä muuten pyörään tulee. Kiekkamittari käy tapissa ja bensapumppu surisee.

    Juuri olen lähdössä pyörää purkamaan ja ihmettelemään. Startin sulakkeen tarkistin jo. Pyörää on kyllä juuri huollettu. Vaihdettu jarruletkut, palat ja öljyt. Huollon jälkeen ajettu pari kilometriä pihaan parkkiin josta ei enää herännyt
    Honda CBR 1000RR Fireblade '04
    Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
  28. #1258
    Pyörä hengissä jälleen

    Ajovalojen sulake oli rikki. Pistää vaan mietityttämään, että onko tämä ihan normaalia, että startti lakkaa toimimasta tuollaisesta.
    Honda CBR 1000RR Fireblade '04
    Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
  29. #1259
    ^Tuo lienee suunniteltu turvallisuus ominaisuus. Pyörä ei hörähdä mikäli tärkeä sulake on kaputt.
  30.  
  31. #1260
    Moi. Nyt puski bladi kuume päälle. Harkinnassa ois 04 1000rr fireblade. Voisiko kanssa motoristit laittaa kommenttia pyörästä/ vioista? Ajettu 40tkm. Onko tässä mallissa ongelmia 2vaihteen kans?
Sivu: 42 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32404142434452 ... ViimeinenViimeinen