Sivu: 66 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1656646566676876116 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1951:stä 1980:een 4018:sta
  1. #1951
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Tätä samaa vois kyllä kysyä tosta fz1 threadissakin mutta onko kellään tietoa minkälaiset (pituus) kaasuvaijerit ja kytkinvaijeri tossa mopetissa ois? Kun rn19 r1:sen faitterointi tässä kovaa vauhtia käynnissä ja crossitangolle ei noi ton mopon omat vakionarut taida ihan riittää, että kävisköhän sitten tosta yammun pystynaku mallista osia r1:seen todennäköisesti siinä olis vähän pidemmät noi vaijerit? Tänks.. Tai jos joku tietää varmuudella mistä mallista kävis heittämällä pidemmät tohon mun mopoon tai saako jostain valmiiksi tohon tarkoitettuja pidempiä
    Vastausta ei multa löydy, mut laitahan kuvia tänne projektista.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  2. #1952
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Vastausta ei multa löydy, mut laitahan kuvia tänne projektista.
    Ehh ;) katotaan sitten kun on jotain näytettävää.. Nyt ei oo vasta kun atteet poissa ja yläkolmio ja stonga asennettu.. Pitää irrotella vielä noita hiluja clipareista ja niputella niitä tohon crossitankoon.. Jotain pientä tilailtu ja oikeestaan tosi vähän tossa loppupeleissä on hommaa.. Lähinnä noi vaijerit ja jarruletku uus eteen ja maski tilaukseen.. Eli ns. Budjetti pirkkafighter meiningillä mennään vaikka onhan tohon nopeella laskelmalla jo jonkin verran mennytkin mutta ei lähetä nyt mitään show maalauksia vetämään vielä vaan "orkkis" värillä ajellaan ja kunhan ton nyt saa vaan ajokuntoon kesäksi! Laitetaan sit kuvaa vaikka kun ekat savut on otettu (takarenkaasta)
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  3. #1953
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    Ehh ;) katotaan sitten kun on jotain näytettävää.. Nyt ei oo vasta kun atteet poissa ja yläkolmio ja stonga asennettu.. Pitää irrotella vielä noita hiluja clipareista ja niputella niitä tohon crossitankoon.. Jotain pientä tilailtu ja oikeestaan tosi vähän tossa loppupeleissä on hommaa.. Lähinnä noi vaijerit ja jarruletku uus eteen ja maski tilaukseen.. Eli ns. Budjetti pirkkafighter meiningillä mennään vaikka onhan tohon nopeella laskelmalla jo jonkin verran mennytkin mutta ei lähetä nyt mitään show maalauksia vetämään vielä vaan "orkkis" värillä ajellaan ja kunhan ton nyt saa vaan ajokuntoon kesäksi! Laitetaan sit kuvaa vaikka kun ekat savut on otettu (takarenkaasta)
    Joo kuvat viimeistään ku koko komeus on valmis. Jenkki foorumil ollu ihan nättei toteutuksia! Millasta maskia ajattelit laittaa?



    Viikon alussa ku tääl Lauttasaaressa oli +12 piti kaivaa pyörä esille ja alottaa kausi... noh se jäi, ja nyt saa näköjään odottaa 2-3 viikkoo.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  4. #1954
    Oikein mukavasti tullu tota paskaa taas taivaalta.. Se on kohta kiivettävä auran puikkoihin ja lähteä tienaamaan rakentelurahaa maskiksi oon ajatellu tota LSL:än Urbania.. Ihan tyylikäs munmielstä vaikka vähän tusinamaski alkaa olemaankin.. Mutta niin ne on kaikki mgm-bikesitkin kaks ellipsoidivaloa tohn joskus tilalin mutta ne lähti kiertoon.. Tai yks olisi vielä joutilaana jos jollain on tarvetta? Semmoset oldskool tuplalyhdytkin vois olla ihan makeet? Mut toi urban lähtee nyt tilaukseen.. Pitäis selvitellä vaan noi R1:sen pumppujen halkaisija kun oon kuullut että 43mm ja 49mm ei viiti vielä sikaa säkissä ostaa ennenku pääsen ite tallille mittailemaan
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  5. #1955
    Ne on clipareiden kohdalta mitattuna 50 mm, mutta kapenevat alapuolelta. En muista mittaa, et joudut itse mittailemaan ;)
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  6. #1956
    Lainaa tidnab kirjoitti Katso viesti
    Ne on clipareiden kohdalta mitattuna 50 mm, mutta kapenevat alapuolelta. En muista mittaa, et joudut itse mittailemaan ;)
    No kiva... Se maski kuulemma tulee just niihin pamppuihin yläkautta kiinni /eli yläkolmio irti ja siten tiputetaan ne kiinnikkeet pumppujen ympärille, kiva jos ke silleen kapenee että se jotenkin ei pysyis kireellä? vaikeesti selitetty. No enivei ne kiinnikkeet ei kuulemma ole mitään avattavaa mallia? Hmm pitää selvitellä
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  7. #1957
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    No kiva... Se maski kuulemma tulee just niihin pamppuihin yläkautta kiinni /eli yläkolmio irti ja siten tiputetaan ne kiinnikkeet pumppujen ympärille, kiva jos ke silleen kapenee että se jotenkin ei pysyis kireellä? vaikeesti selitetty. No enivei ne kiinnikkeet ei kuulemma ole mitään avattavaa mallia? Hmm pitää selvitellä
    Pujotat ne kiinnikkeet ja katot paljon jää väljää, jonka jälkeen väsäät sopivat adapterit jostain alumiiniliuskasta tms =)
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  8. #1958
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Pujotat ne kiinnikkeet ja katot paljon jää väljää, jonka jälkeen väsäät sopivat adapterit jostain alumiiniliuskasta tms =)
    Joo tulitikkuja väliin Tai rautalankaa & nippusiteitä kehiin 😄
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  9. #1959
    Muutama kysymys viisaammille kuskeille:

    1: Mitä jarrupaloja olette käyttänyt pyörässänne? Original palat (aika suolasen hintaset) vai toimiiko esim Allrightista Ferodo:n jarrupalat? Mitä eroa sintteripaloilla normaaleihin? Normaalipalat ilmeisesti vakiolevyille?

    2: Tarkoituksena muutella vähän pyörän käytöstä, niin toimiiko esim -1 eteen ja +3 taakse ratastus hyvin, kellään kokemuksia? Ilmeisesti ketjulle ei tarvitse mitään tehdä kun toisesta vähentää ja toiseen lisää hampaita?

    Kiitellään etukäteen
    Yamaha R1 -05
  10. #1960
    Yamahan orkkispalat on sintteripalat
  11. #1961
    Lainaa Vakarian kirjoitti Katso viesti

    2: Tarkoituksena muutella vähän pyörän käytöstä, niin toimiiko esim -1 eteen ja +3 taakse ratastus hyvin, kellään kokemuksia? Ilmeisesti ketjulle ei tarvitse mitään tehdä kun toisesta vähentää ja toiseen lisää hampaita?

    Kiitellään etukäteen
    mitä tarkoitat tolla että toimiiko hyvin? kyllä se joo naukuu ja nostaa ilosemmin keulaa ja ruuhkassa aivan varmasti mukavempi ajella kun vakiovälityksillä.. Sitten motariajossa ei välttämättä yhtä mukava kun vakiovälit tiiä sitten.. Toiset tykkää toiset ei? Pitäis itekki laittaa vaikka -1 + 2 tilaukseen?
    Jo miinus ykkösen etupiikillä muuttui jefun 08 rykkönen aika kivaan suuntaan, herra varmaa osaa kertoa omakohtaisista kokemuksista enemmän nyt tais takaratas löytää vielä pari piikkiä lisää? ;)
    Yamaha R1 2007
    -Piirrä katuun, älä seinään!
    =====================
    Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
    Ex: KTM 625 SMC -04
  12. #1962
    Oliko niin et -07 sliparien ja y-haaran vaihdon jälkeen seokset pysyy vielä turvallisella alueella?
  13. #1963
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Oliko niin et -07 sliparien ja y-haaran vaihdon jälkeen seokset pysyy vielä turvallisella alueella?
    Yhtä hyvin voisit kysyä, että paljonko on vähän? Suosittelen käyttämään penkissä säädössä. Maksaa 200-300€ ja sen jälkeen moottori toimii juuri niin kuin pitää.
    Superbike #7
  14. #1964
    Tarviipi silloin myös ostaa pc.. Pyörä on kyllä loistava ajaa jo nyt, äänimaailmaa tässä vain nyt tulevalle kaudelle haluaisi parannella. Sliparit kylläkin on jo mutta taitaa y-haaran jälkeen lähinnä tehot jo laskea, vetää laihalle?
  15. #1965
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Tarviipi silloin myös ostaa pc.. Pyörä on kyllä loistava ajaa jo nyt, äänimaailmaa tässä vain nyt tulevalle kaudelle haluaisi parannella. Sliparit kylläkin on jo mutta taitaa y-haaran jälkeen lähinnä tehot jo laskea, vetää laihalle?

    Ittellä on ollu -07 kokoröörillä, säädetyllä pc:llä jne herkut, kuin myös toinen -07 joka oli slipareja lukuun ottamatta vakio.
    Jos kolmanne ostaisin niin siihen laittaisin pelkät sliparit, varsinkin jos pääasia on vain ne äänet..
  16. #1966
    Lainaa Juhis kirjoitti Katso viesti
    Ittellä on ollu -07 kokoröörillä, säädetyllä pc:llä jne herkut, kuin myös toinen -07 joka oli slipareja lukuun ottamatta vakio.
    Jos kolmanne ostaisin niin siihen laittaisin pelkät sliparit, varsinkin jos pääasia on vain ne äänet..

    Eli Katin poistolla möykkää alkaa olemaan jo liiaksi. Toisaalta EXUP vaimentaa ääntä jonninverran vrt kokoputkisto. Olishan tuosta y-haarasta paljon muutakin hyötyä. Ei lämmitä arsetta/ jalkaa niin paljoa, ulkonäköä, keveyttä ja käykö moottorikin vielä viileämpänä.
    Viimeksi muokannut: Bardo; 18.03.2014 klo 12:18.
  17. #1967
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Tarviipi silloin myös ostaa pc.. Pyörä on kyllä loistava ajaa jo nyt, äänimaailmaa tässä vain nyt tulevalle kaudelle haluaisi parannella. Sliparit kylläkin on jo mutta taitaa y-haaran jälkeen lähinnä tehot jo laskea, vetää laihalle?
    Ei tartte ostaa. Tuo Yamahan oma ECU on säädettävissä. Kysele esim. KX Centeristä Tampereelta tai Vittaniemeltä pk-seudulta.
    Superbike #7
  18. #1968
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bardo kirjoitti Katso viesti
    Eli Katin poistolla möykkää alkaa olemaan jo liiaksi. Toisaalta EXUP vaimentaa ääntä jonninverran vrt kokoputkisto. Olishan tuosta y-haarasta paljon muutakin hyötyä. Ei lämmitä arsetta/ jalkaa niin paljoa, ulkonäköä, keveyttä ja käykö moottorikin vielä viileämpänä.
    Suurin etu katin poistossa on juurikin se, että kone käy vähän viileämpänä, eikä korvenna niin kovin jalkaa. Toki tehoakin tulee vähän lisää kunhan vaan käy säädättämässä mopon.

    Mulla oli siis tuollainen -08 Superbike kilpuri, joten mopon sielunelämä on jollain tasolla tuttua. Leo Vincen täysrännilllä mökää oli kyllä melko infernaalisesti, mutta Leon putket onkin aina olleet niitä äänekkäimpiä.
    Superbike #7
  19. #1969
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei tartte ostaa. Tuo Yamahan oma ECU on säädettävissä. Kysele esim. KX Centeristä Tampereelta tai Vittaniemeltä pk-seudulta.
    Eikö enää tarvi erillistä päivitystä Eculle? Mulla on Ifitecin päivittämä Ecu, jota voipi säätää YEC-softalla.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  20. #1970
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Eikö enää tarvi erillistä päivitystä Eculle? Mulla on Ifitecin päivittämä Ecu, jota voipi säätää YEC-softalla.
    Enpäs nyt mene vannomaan, mutta tällänen mielikuva mulle on jääny, että onnistus. Kilpurissa tosin oli kitti-ECU, joten en vakiota ole räplännyt.
    Superbike #7
  21. #1971
    07-> Vakio-ecua ei voi flash-softalla puukottamatta säätää. Eli piuhalla modattu ohjelma sisään ja sitten voipi säätää samaan tapaan kun YEC-ecua. Samalla pyörästä lähtee myös ajonesto. Huomattavaa tosin on, että kun ecun on kerran flashannut, ei ajonestoa enää saa takaisin. Sitä en tiedä mitä tuumaa vakuutusyhtiö moisesta katuvehkeissä. http://www.flash-tune.com/
  22. #1972
    -99 R1 jäähdytysletkuja olisin vailla. Mistähän päin olette sellaisia hankkineet, löytyykö esim. Saksasta huokeasti? Kävin noita nettikauppoja lävitse mutta tyhjä arpa jäi käteen.
  23. #1973
    Lainaa Janneee kirjoitti Katso viesti
    mitä tarkoitat tolla että toimiiko hyvin? kyllä se joo naukuu ja nostaa ilosemmin keulaa ja ruuhkassa aivan varmasti mukavempi ajella kun vakiovälityksillä.. Sitten motariajossa ei välttämättä yhtä mukava kun vakiovälit tiiä sitten.. Toiset tykkää toiset ei? Pitäis itekki laittaa vaikka -1 + 2 tilaukseen?
    Jo miinus ykkösen etupiikillä muuttui jefun 08 rykkönen aika kivaan suuntaan, herra varmaa osaa kertoa omakohtaisista kokemuksista enemmän nyt tais takaratas löytää vielä pari piikkiä lisää? ;)
    Hepjep, viime kesänä -1 eteen toi huomattavan edun liikkeellelähtöihin ja kytkinparkakin varmasti tykkäs taajamarullailussa, kun ei jatkuvasti ollut tarvetta luistatella. Pyörän käytös muuttui parempaan, suosittelen jos ei pärrä oo ainoastaan lentokenttäkäytössä.

    Nyt talvella meni kiinni eteen -2 ja taakse +2 rullat ja mitä tuossa ennen takatalvea ehti 30km ajella niin aika kivasti naukuu ja nappaa rundia. Speedohealeria pidän tällöin jo ehdottomana lisähankintana, muuten karkaa tiekäytössä nopeudet ja kilsalukemat turhaan vehreemmille laitumille. Koeajon perusteella ei ongelmia pyörässä muutoin kuin pidon kanssa ja taajamassa on paljon mukavampi liikuskella. Motarilla ei pistänyt ärsyttämään korkeemmat kierrokset, mulla huutaa noi GPR sliparit jo 4000rpm paikkeilla sen verran ettei eroa metelissä huomaa

    ent. Yamaha R1 -08, Honda CB1000RA -11, Honda CR 125R -00, Kawasaki KX 80 -99, Honda XR 80R -00, Honda Monkey eKr.

    Vamos MC Helsinki
  24. #1974
    Lainaa Jefu kirjoitti Katso viesti
    Hepjep, viime kesänä -1 eteen toi huomattavan edun liikkeellelähtöihin ja kytkinparkakin varmasti tykkäs taajamarullailussa, kun ei jatkuvasti ollut tarvetta luistatella. Pyörän käytös muuttui parempaan, suosittelen jos ei pärrä oo ainoastaan lentokenttäkäytössä.

    Nyt talvella meni kiinni eteen -2 ja taakse +2 rullat ja mitä tuossa ennen takatalvea ehti 30km ajella niin aika kivasti naukuu ja nappaa rundia. Speedohealeria pidän tällöin jo ehdottomana lisähankintana, muuten karkaa tiekäytössä nopeudet ja kilsalukemat turhaan vehreemmille laitumille. Koeajon perusteella ei ongelmia pyörässä muutoin kuin pidon kanssa ja taajamassa on paljon mukavampi liikuskella. Motarilla ei pistänyt ärsyttämään korkeemmat kierrokset, mulla huutaa noi GPR sliparit jo 4000rpm paikkeilla sen verran ettei eroa metelissä huomaa
    Itellä on toi -1 eessä kanssa, mutta rehellisyyden nimissä taidan laittaa vakioratastuksen takasin. Oon sen verta käsi ja puujalka, jotta ei noista pienistä väleistä oo mulle mitään hyötyä koska häviän vaan kiihdytyksissä ku en osaa vaihtaa nopeasti!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  25. #1975
    btw, haluaisin nähdä kuinka moni pystyy oikeasti tekemään lyhyillä väleillä nopeamman 0-200 km/h vedon kuin vakioväleillä. En siis väitä ettei osa pysty vaan epäilen ettei kovin moni pysty, päin vastoin vetoaika kasvaa

    Kyllä kai sitä allekirjoittanutkin ehkä pystyisi jos ois quick shifteri. Mut kyllä tuossa vakiopyörässä tulee lyhyillä väleillä ongelmaksi kuinka keulan saa pidettyä maassa tuollaisessa vedossa, joten en olisi siltikään aivan varma
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  26. #1976
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    ^Takajarrulla.
    Superbike #7
  27. #1977
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ^Takajarrulla.
    En osaa ku on ne puujalat...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  28. #1978
    stuntti pyöristä tuttu käsitakajarru!
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  29. #1979
    Lainaa Hurubaw kirjoitti Katso viesti
    07-> Vakio-ecua ei voi flash-softalla puukottamatta säätää. Eli piuhalla modattu ohjelma sisään ja sitten voipi säätää samaan tapaan kun YEC-ecua. Samalla pyörästä lähtee myös ajonesto. Huomattavaa tosin on, että kun ecun on kerran flashannut, ei ajonestoa enää saa takaisin. Sitä en tiedä mitä tuumaa vakuutusyhtiö moisesta katuvehkeissä. http://www.flash-tune.com/
    Tuo Flash-Tune vaikuttaa vallan mainiolta systeemiltä, ennakkotilauksia koitin n. vuosi sitten saada, olisin maahantuontia aloitellut... Vähän keskeneräiseltä tuo vaikuttaa vielä ja jonkin verran tuntuu lastentauteja vielä olevan, ainakin R6:sen kanssa. Mm. tyhjäkäynti saattaa seota kokonaan ja tuo flashays on täysin omalla vastuulla. Pieni osa ecuista lopettaa flashayksen jälkeen toimintansa kokonaan... Ja jos haluat vakioksi pyöräsi palauttaa, se ei ole mahdollista. Yamahan ecun pystyy kyllä flashaamaan mutta sitä ei voi ulkopuolelta lukea. Vakiokarttojen tallentaminen ei siis onnistu.

    Kokemuksia Flash-Tunesta

    Velox Racing - Flash Tunen virallinen edustaja Euroopassa
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  30.  
  31. #1980
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Tuo Flash-Tune vaikuttaa vallan mainiolta systeemiltä, ennakkotilauksia koitin n. vuosi sitten saada, olisin maahantuontia aloitellut... Vähän keskeneräiseltä tuo vaikuttaa vielä ja jonkin verran tuntuu lastentauteja vielä olevan, ainakin R6:sen kanssa. Mm. tyhjäkäynti saattaa seota kokonaan ja tuo flashays on täysin omalla vastuulla. Pieni osa ecuista lopettaa flashayksen jälkeen toimintansa kokonaan... Ja jos haluat vakioksi pyöräsi palauttaa, se ei ole mahdollista. Yamahan ecun pystyy kyllä flashaamaan mutta sitä ei voi ulkopuolelta lukea. Vakiokarttojen tallentaminen ei siis onnistu.

    Kokemuksia Flash-Tunesta

    Velox Racing - Flash Tunen virallinen edustaja Euroopassa

    DCFinlandilla tampereella fläshätty omaan R6R:ään yec-ecu ja hienosti pelannu,ovat myös tehneet useita R1:sen ecuja...ja mielestäni Ecun palautus vakioksi onnistuu kyllä...ite ollu kyllä todella tyytyväinen.
    AHDIN TAKAA TAHDIN!!
Sivu: 66 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1656646566676876116 ... ViimeinenViimeinen