En oikein ymmärrä tätä äärisuorituskykyasiaa. Sinällään ajatuksesi on hyvä ja tuo on monien ammattikuskien suorittamana hyvä tapa vertailla pyöriä. Mutta - en minä oleta, että SD olisi edes siellä radalla kovempi peli kuin vaikka tuono. Voihan se vähän alla, mutta mitä sitten? Aina löytyy kovempi. Kovempi kuski, kovempi pyörä, suurempi reikä päässä. Miksi ostaa supeduke, jos tarkoitus on saada äärimmäisen nopea peli radalle? Miksi ajaa nakulla varttia, kun kyykky pätkii sitä sielläkin mennen tullen? Tässä on nyt übernaku kyseessä. On vääntöä ja keulii. Hauska peli kadulla, radalla ja vartilla. Se on se juttu. Ei se, että onko se kellon mukaan porukan kovin. Joo joo - toistan itseäni. Ärsyttää vain, kun minusta se pointti ei ole se moottorin "mörköys" eikä suorituskyky vaan se kuinka kiva sillä pyörällä on ajella.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Hinnat on vissiin nettohintoja mitä mulla on käytössä. Näihin sit lisätään 10-30 % niin päästään oikeaan hintaan . Alennuksilla sinne välimaastoon. Sain hinnaston kun sovin kaupat SD:tä myyjän kanssa. Hinnastossa on myös tieto koska niitä on mahdollisesti saatavilla ja se muuttuu koko ajan, jotkut osat saa heti ja joitain vasta maaliskuussa.Onko hinnatkin?
Ultrafast KTM machine .
Empä voisi enempää samaa mieltä olla. Siis jos puhutaan mielikuvista, niin tämä kotari herättää vahvoja sellaisia. Paljon vahvempia kuin vaikkapa uusin Tuono... Eikä näitä mielikuvia heilauttaisi vaikka Tuonolla kierrettäisiin kahdeksikkoa kotarin ympäri radalla. Se on tuo hauskuuskerroin vähä sama juttu ku ruokapuolella on makuhommat... Niistä on melekeen turha edes alkaa vääntää? Enivei, kunhan pohdiskelen ja vääntelen tässä lämpimikseni, niinku näemmä moni muukin tässä topiikissa. Talavi kun on olevinaan pitkä ja omat leikkikalut levällään betonilattialla!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tuon moottorin ympärillehän kaikki rakentuu. Iso ja tehokas V2, luulisi herättävän kenen tahansa pyöristä kiinnostuneen aidon huomion. 1290cc on katupyörässä melkoisesti ja odotukset ovat kovat. Jos uusi SD olisi varustettu Hondan 600cc rivinelosella niin ketään ei kiinnostaisi.
Jos taas 600:n cebarin runkoon olisi istutettu tuollainen 1290cc kone niin kiinnostus olisi taattu. Harva noilla nykytonnisillakaan tyrkkii menemään radalla tai kadulla torvi nurin kuin hetkittäin, oli sitten kyykky tai naku.
Sutimisen-, luiston- ja keulimisenestot tekevät voimasta kontrolloitua ja turvallisempaa. Tosimieshän ohittaa nuo kaikki rajoitukset ja antaa mennä
Ajatuksena on mukavaa, että voimaa löytyy tarvittaessa ja varastoonkiin vielä jää. Tuon pyörän FunFactor on varmasti omaa luokkaansa. Tuskin siitä huippunopeaa piti edes saada (esim. Busa) tai ratatykkiä (esim. s1000rr). Ainakin minussa tuo uutuus herättää voimakasta omistamisen halua![]()
Vertailu Tuonoa vastaan on kuitenkin tulokseltaan yllättävä, Tuono on kuitenkin suunniteltu jo 2009/2010 ja ollut tuotannossa jo 4 vuotta. Aprilia voisi teoriassa yllättää tekemällä vastineen esim. V4 1200cc nakun. Kuka noita tehoja enää kuitenkaan pystyy enää hallitsemaan normaalissa ajossa ilman turvajärjestelmiä![]()
Mun mielestä tehoissa on menty kohti ääretöntä ja paikoin vähän ylikin....
A.D
Viimeksi muokannut: AppleDrill; 21.12.2013 klo 17:41. Syy: virheitä pois
Kotkan edustaja kertoi ettei style- eikä race-setuppeja tullut markkinoille suoraan tehtaalta moottoripyöräveron takia. Eli tehdaslisävarusteet olisi heidän mukaan nostanut pyörän hintaa enemmän kuin jälkikäteen ostettavat powerpartsit. Oranssi valkoisia vanteita ei tule kuulemma powerpartseihin. Hinnan takia, tarkkaa hintaa en tiedä, mutta olisi kuulemma olleet niin kalliit ettei niitä todennäköisesti olisi mennyt kaupaksi.
Viimeksi muokannut: Supertuke; 22.12.2013 klo 12:12.
halpaa ku makkara ! Ite tilasin jonninverran eli noin 1,5 tuhannella egellä ja ne oli ilman liikkeen katetta mikä on sitten mikä on. Saa nähä mikä on leikin kokonais hinta sitten kun laskun aika on.
Ultrafast KTM machine .
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Nämä tuli tilattua Saksan hinnat näkyy 19% ALV
60312964044 HEIZGRIFFSET Lämpökahvat197,34 € Nov 13
61303945044 RAHMENSTURZPAD-SET kaatumatatit178,50 € Mrz 14
61305999000 AKRAPOVIC EVOLUTION KOMPLETTANLAGE kokoputkisto 2.279,85 € Feb 14
61307911000 TANKPAD 34,61 € Feb 14
61308915000 KENNZEICHENTRÄGER KURZ lyhyt takalokari 148,75 € Dez 13
61312905033 LENKUNGSDÄMPFERKIT ohjausiskarisarja 353,01 € Feb 14
60312953000 ABS DONGLE 88,26 € lieferbar
6900811000049 KARBON-KOTFLÜGEL VORNE etulokari 262,88 € lieferbar
61308999000 GRAFIKKIT "RACING" 157,68 € Feb 14
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Akran kokoputkisto + imukotelo poistaa alustavien tietojen mukaan takuun. Toivottavasti näin ei ole
Viimeksi muokannut: Supertuke; 22.12.2013 klo 12:36.
Itse otin mopon lisäksi
6130891000049 Hiilikuitu etulokari etuosa 301,00€
61309945000 Etuakselin tapit 41,00€
61309999000 Vanteiden tarrasarja 34,00€
6130199904404 T-kappale CNC ''Race'' 568,00€
61308999000 Tarrasarja Racing 181,00€
61303945044 Kaatumatapit runkoon 205,00€
61302931044 Kytkinvipu (säädettävä/kääntyvä) 181,00€
60313950044 Jarruvipu (säädettävä/kääntyvä) 181,00€
60313909000 Etujarrunesteen kansi (CNC) 53,00€
61002055060 Kytkinnesteen kansi (CNC) 29,00€
6130795800049 Tankin päällinen 227,00€
6130791400030 Tankin suojatarra 40,00€
69330985044 Sytkäkotelon suoja hiilikuitu 157,00€
6903006000049 Eturattaan ketjusuoja hiilikuitu 116,00€
60304937000 Swingin pulttien suojakannet 41,00€
6130591100049 Pakoputken suoja hiilikuitu 171,00€
69013962000 Takajarrunesteen kansi (CNC) 35,00€
61303937044 Säädettävät jalkatapit 567,00€
6130495000049 Hiilikuituinen takalokaria/ketjusuoja 454,00€
61307940000 Kuskin istuin 170,00€
61307940044 Takaistuimen suojakansi 171,00€
61305979000 Akrapovic Slip-on 909,00€
61308915000 Kilpiteline 171,00€
7723000206004 Sytkäkotelon alumiini plug oranssi 24,00€
61309960000 Jarrulevyt RACING 544,00€
61230026100 Kytkinkoppa (CNC) 161,00€
61002044100 Clamp with pin 22,00€
5031300500030 Clamp CPL.Black 22,00€
61329955000 Takapukki yksipuolinen 191,00€
3PW131913 KTM RX-7 GP Helmet 1136,00€
Viimeksi muokannut: Supertuke; 23.12.2013 klo 18:27.
Tilasin sliparin, racing teippisarjan,takapukin,lämpökahvat, takalaukun,lyhyen rek.kilpitelineen yms. Kaikkee en muista ja osan jätin pois kun niitä voi sitten jälkeenpäin kun niille oli merkitty listassa ei tiedetä koska saapuvat tila. Hiilikuituisen etulokarin ja muiden hiilariosien aikataulu oli mopoa tilatessani helmikuulla mutta eihän sitä tiedä saako jo nyt. Kokoputkisto olis ollu hieno mutta normiajossa aika rasittava ja jos takuukin poistuu sitä käyttäessä niin unohdin sen. Runkosuojat oli pudonnu listasta niin en niitä tilaa kuin vasta kun niitä on saatavilla.
Ultrafast KTM machine .
Ja kuinka ollakkaan,täällä on alakana kamala kilpavarustelu !![]()
Ultrafast KTM machine .
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Kovin on nyt Matillakin raskasta pysyä asiassa..... moottorissa, sen suorituskyvyssä ja ominaisuuksissa
Joutui näköjään nappaamaan avuksi jostain edes tuon "nakupyörä" määreen.
Juttuhan on nyt vähän sama kun valittaisi "maailman parhaita naisen pakaroita".
......Mutta kisaan mukaan ei millään haluta ottaa kun tulevan vuoden abeja kankut paljaana.
Hieman kaukaa tuon vertauksen kyllä hain, mutta se kuvaa täydellisesti keskustelun
kulun logiikkaa.... Keskustelun, jonka ainoana asiana on moottori, sen suorituskyky ja ominaisuudet.
Hauskinta tässä on oikeastaan se, että kaiken kiemertelyn ja liemertelyn puitteissa.....
jossa jatkuvasti ja hiki päässä kammetaan juttua pois itse aiheesta......
VANHASTA KUNNON ISON ZETORIN KONEESTA EI HALUTA HIISKUAKAAN![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Ajattelin, että vuoden tai parin päästä tästä tulee erikoismalli, jossa on kaikki blingblingit jo valmiina niin ei tarvi ostaa niitä vakio-osien päälle ja saa kaikki halvemmalla. Oikeastaan välttämättömiä ovat vain lämpökahvat, kilpiteline ja kokoputki. Kokoputkessahan on dB-killeri, jonka saa irti eli eiköhän siinä ole siedettävät äänet. Saa samalla "kuristukset" vapautettua ja painoa pois. Siinähän tulee toinen ECU tai softa mukana, joka on varmasti parempi. Alustaa pitää vakavasti harkita sitten kun tulee lisätietoa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Moto ykkösessä oli ton alustan hintaa eli keulaan menee 1500 egee ja taakse 2000 egee . Suomen hinnat voi olla jotain muuta
Täällä on käyny jonkinlainen kurinpalautus viesteissä![]()
Ultrafast KTM machine .
Viimeksi muokannut: Supertuke; 22.12.2013 klo 17:17.