Sivu: 12 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213142262 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 2647:sta
  1. #331
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Tuono V4:ssa on 125kW ja kuivapaino 185kg - vääntökäyrä tottatoki reilusti alempana kun on ~30% vähemmän kuutioita, mutta numeroiden valossa ihan hehtaarilla vs. uusi SD
    Vanha SD on räyhempi vehje cityssä kuin V4 tuono. Koeajoin molempia pari vuotta sitten ja jo tuo vanha SD on niin mahtavasti herällä hitaissa vauheissa, että aivan eri planeetalta. Tuono on varsinkin vakioväleillä rivikyykyn oloinen josta on riisuttu katteet. Sairaan pitkä ykkönen ja kierroskone. En pitänyt yhtään. SD:stä pidän - myös vanhasta.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  2. #332
    Lainaa reisga kirjoitti Katso viesti
    Tuossa on Motorcyclenews.com:n tekemä pikku arvostelu, melkeimpä toivoisi pikkuisen räyhäkkäämpiä ääniä.

    KTM 1290 Super Duke R | First Rides | Motorcyclenews.com
    Eihän tuota edes tunnista äänestä moottoripyöräksi.

    Aivan tolkutonta hehkutusta koko aihe muutenkin.

    Uskalsinpas olla eri mieltä. No, mitäs sanotte?
  3. #333
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Vanha SD on räyhempi vehje cityssä kuin V4 tuono. Koeajoin molempia pari vuotta sitten ja jo tuo vanha SD on niin mahtavasti herällä hitaissa vauheissa, että aivan eri planeetalta. Tuono on varsinkin vakioväleillä rivikyykyn oloinen josta on riisuttu katteet. Sairaan pitkä ykkönen ja kierroskone. En pitänyt yhtään. SD:stä pidän - myös vanhasta.
    Tässäpä se isoin ero fighteroidun kyykyn ja koneeltaan valmiiksi fighteriksi tehdyn ero on. Esim. k7 1000 gixeri oli rajusti lyhennetyillä (-2/+3) väleillä moottoriltaan normiajossa tylsemmän oloinen kuin vanha Superduke. Kyllähän siellä paukkua oli kun kierrokset nousi yli 7000rpm ja huipputehoa n. 50 heppaa enemmän, mutta alaväännön puute kyllä tuntui, kun noilla tehokieroksilla ei ihan hirveästi aikaa tullut vietettyä. Superduken kone olisi taas toisaalta saanut olla venyvämpi, kierrostenrajoitin otti muistaakseni jo 10000rpm kohdalla kiinni.
    Superbike #7
  4. #334
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti

    Uskalsinpas olla eri mieltä. No, mitäs sanotte?
    Oot väärässä.
    Superbike #7
  5. #335
    Tuolla viedolla on vähän räyhäkkäämmät pakosaundit:

    Mopoton mies
  6. #336
    Lainaa Motoristorante kirjoitti Katso viesti
    Hauska lukea näitä GW:n kommentteja, miehellä kun on antaumuksellista intohimoa ja käytössä lähes koko värispektri "omasta" merkistä puhuttaessa...
    Enemmänhän tuo moottori (1,301ccm) alkaa muistuttamaan (tulevia) HD:n vesijäähyjä, kuin esim. Aprilian tonnisia... Tuono V4:ssa on 125kW ja kuivapaino 185kg - vääntökäyrä tottatoki reilusti alempana kun on ~30% vähemmän kuutioita, mutta numeroiden valossa ihan hehtaarilla vs. uusi SD. Kotarilla on "keksitty" (?) ottaa käyttöön vanha jenkkijargon, "there is no substitute for cubic inches"...

    Itse aiheeseen; upea pyörä tulossa markkinoille, omaan genreensä...
    Nooh, ei saa unohtaa että pikkusarkasmi, hento provo ja "oman" merkin hypetys kuuluu prätkäilyssä asiaan. Osittain perustan toki sanojani siihen että aikaisempia malleja on tullut ajeltua lähes koko kirjo eikä valinta SDR:ään ollut sattumaa. Kyllä se Kotari vaan on perkelepyörien selvä ykkönen. Asiaan vaikuttaa paperilukujen lisäksi huima määrä muitakin asioita. Ajettavuus, komponenttien laatu, luotettavuus ja ennenkaikkea se tunne mikä iskee siinä vaiheessa kun täräyttää vehkeet tulille ja päästää pelit parkumaan. Torsohuora ei saanut liekkiä syttymään ja Ducatia en osta muutenkaan ennenkuin ne oppii että ideana on ajamisen ilo, ei huolto- ja takuutiskillä jonottaminen...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #337
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Nooh, ei saa unohtaa että pikkusarkasmi, hento provo ja "oman" merkin hypetys kuuluu prätkäilyssä asiaan. Osittain perustan toki sanojani siihen että aikaisempia malleja on tullut ajeltua lähes koko kirjo eikä valinta SDR:ään ollut sattumaa. Kyllä se Kotari vaan on perkelepyörien selvä ykkönen. Asiaan vaikuttaa paperilukujen lisäksi huima määrä muitakin asioita. Ajettavuus, komponenttien laatu, luotettavuus ja ennenkaikkea se tunne mikä iskee siinä vaiheessa kun täräyttää vehkeet tulille ja päästää pelit parkumaan. Torsohuora ei saanut liekkiä syttymään ja Ducatia en osta muutenkaan ennenkuin ne oppii että ideana on ajamisen ilo, ei huolto- ja takuutiskillä jonottaminen...

    Samaa mieltä tosta provoilusta. Pikku provoilu saa sopivasti kollegoilla kielen kannat liikkeelle.

    Sinun kommentteihin vielä pakko lisätä tää linkkí. Sitten lopetan.

    http://www.ducati.com/cms-web/upl/do...torrad_eng.pdf

    P.s. hieno pyörä on uusi Duke.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  8. #338
    [QUOTE=GuessWho;6238788]Nooh, ei saa unohtaa että pikkusarkasmi, hento provo ja "oman" merkin hypetys kuuluu prätkäilyssä asiaan.... Kyllä se Kotari vaan on perkelepyörien selvä ykkönen.QUOTE]

    Näin juuri!
    MAD (mean absolute deviation)
  9. #339
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Nooh, ei saa unohtaa että pikkusarkasmi, hento provo ja "oman" merkin hypetys kuuluu prätkäilyssä asiaan. Osittain perustan toki sanojani siihen että aikaisempia malleja on tullut ajeltua lähes koko kirjo eikä valinta SDR:ään ollut sattumaa. Kyllä se Kotari vaan on perkelepyörien selvä ykkönen. Asiaan vaikuttaa paperilukujen lisäksi huima määrä muitakin asioita. Ajettavuus, komponenttien laatu, luotettavuus ja ennenkaikkea se tunne mikä iskee siinä vaiheessa kun täräyttää vehkeet tulille ja päästää pelit parkumaan. Torsohuora ei saanut liekkiä syttymään ja Ducatia en osta muutenkaan ennenkuin ne oppii että ideana on ajamisen ilo, ei huolto- ja takuutiskillä jonottaminen...
    Se on se kuuluisa oranssi kuume. Sanovat että, kun sen saa ensimmäisen kerran, siitä ei ikinä oikeasti pääse eroon. Tässäkin nyt classinen esimerkki. Kun tallissa makaa sukisuki ja duke niin sitä luulee että pelkkä sukisuki riittää.
    Ei tarvitse olla kovinkaan ihmeellinen ennustaja eukko että osaa ennustaa mihin se sukisuki vaihtuu, kun huomaa ensikaudella että tästä harrastuksesta nyt puuttuu jotain

    Täällä nyt oranssikuume jo niin kova, että hiukan pelottaa ja kylmähiki virtaa. Entä jos en saakkaan tollasta
    Elämä on onneksi mutkikasta
  10. #340
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oot väärässä.
    Ite oot

    Kaupoille vaan sitten kaikki ennenku loppuu.
  11. #341
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motohtori kirjoitti Katso viesti
    Siis ymmärsinkö ihan oikein, että tohon multistradaan oli vaihdettu 50tkm mennessä takahaarukka kahteen kertaan ja läjä pienempää osaa?
    Superbike #7
  12. #342
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ite oot

    Kaupoille vaan sitten kaikki ennenku loppuu.
    Painin tässä itteni kanssa, että ostasin ton vasta vuoden päästä kun pahin arvonpudotus ekan vuosimallin mopoille on jo tapahtunut.
    Superbike #7
  13. #343
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    http://www.1290superduker.com/cms/fi..._2_Race_RZ.jpg
    Ja lisää palikkaa. Putki on vähän pettymys, mutta alkaa näyttää siltä, että aika lähelle proton oloisen laitteen saa tilattua jos haluaa.
    Tuossa näyttäisi olevan vielä katti paikalla tai joku kisakatti, toinen änkkäri

    Lainaa peitsamo kirjoitti Katso viesti
    Tuolla viedolla on vähän räyhäkkäämmät pakosaundit:

    Tuossa änkkärit on motogp luokka, veikkaisin että noiden kanssa olisi aika usein poliisin kanssa tekemisessä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  14. #344
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Meikä tulee monta vuotta jälkijunassa. Taunon V4:een ei oo vielä varaa, saatika tähän. Tuohon 10-mallin Factoryyn mustalla värillä vois sijoittaa, tai sitten ei, muutaman vuoden päästä. Hieno tehdasfaitteri minusta, vaikka specseissä tietty jää. Sehän sitten paikataan rukkasella



    Mut joo. On toi Superduke hieman aggressiivisemman näköinen. Renkaat + runko + moottori + satula + tankki + stonga

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #345
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa näyttäisi olevan vielä katti paikalla tai joku kisakatti, toinen änkkäri

    KTM:n sivujen mukaan toi on Akran Full system, eli olisi siis täysränni for race use only. En sitten tiedä onko toi pönttö vaimennin, katti vai 1-mukisista nelareista tuttu resonanssikammio. Tuskin katti, koska on race use only ja säännöt kieltää katin ratapeleissä. Toisaalta eipä toi sääntöihin istu muutenkaan useimmissa luokissa.
    Superbike #7
  16. #346
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    KTM:n sivujen mukaan toi on Akran Full system, eli olisi siis täysränni for race use only. En sitten tiedä onko toi pönttö vaimennin, katti vai 1-mukisista nelareista tuttu resonanssikammio. Tuskin katti, koska on race use only ja säännöt kieltää katin ratapeleissä. Toisaalta eipä toi sääntöihin istu muutenkaan useimmissa luokissa.
    Killeri siinä kuitenkin on eli Lappiin sopiva. Keskipönttö lienee vaimennin, mutta voihan siinä kattikin olla. Tehoa ja vääntöä luvataan lisää ECU-muutosten kanssa sekä painoa vähemmän. Tuo putki on siis valittava. Mikä on SLS removal kit?
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  17. #347
    Joo ehkä se taitaa olla toinen änkkäri. Meinaa tästä lähtee aika miehekäs meteli varmasti. Niin kuin joku sano että tuolla motogp tyylisellä putkistolla meteli on varmaan sitä luokkaa että harrikakin jää kakkoseksi
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  18. #348
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tässäpä se isoin ero fighteroidun kyykyn ja koneeltaan valmiiksi fighteriksi tehdyn ero on. Esim. k7 1000 gixeri oli rajusti lyhennetyillä (-2/+3) väleillä moottoriltaan normiajossa tylsemmän oloinen kuin vanha Superduke. Kyllähän siellä paukkua oli kun kierrokset nousi yli 7000rpm ja huipputehoa n. 50 heppaa enemmän, mutta alaväännön puute kyllä tuntui, kun noilla tehokieroksilla ei ihan hirveästi aikaa tullut vietettyä. Superduken kone olisi taas toisaalta saanut olla venyvämpi, kierrostenrajoitin otti muistaakseni jo 10000rpm kohdalla kiinni.

    Itse kun SD:tä kävin koeajamassa, niin totesin vain, että alle 4000 kierroksen ei voi isolla vaihteella ajaa, kun rynkyttää niin pahasti, mutta se taisikin olla vain sitä luonnetta.
  19. #349
    Voi vattu. Pitää tässä kohta alkaa kai "asuntolainaa" suunnittelee. Alkaa tuo oranssi kuume nousee aikas lailla.
    Yamaha R1 -05
  20. #350
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikkoyli kirjoitti Katso viesti
    Mikä on SLS removal kit?
    Joku saastehärdelli, joka ohjaa ylimäärästä ilmaa pakoputkeen on mun paras arvaus.
    Superbike #7
  21. #351
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Itse kun SD:tä kävin koeajamassa, niin totesin vain, että alle 4000 kierroksen ei voi isolla vaihteella ajaa, kun rynkyttää niin pahasti, mutta se taisikin olla vain sitä luonnetta.
    Joo, ei toi tvini isolla vaihteella siedä liian pieniä kierroksia. 2007 malli toimi tehtaan toimittaman karttapäivityksen jälkeen n. 3000rpm alkaen hyvin, ennen päivitystä ryki enemmän. Se mitä koneiden luonne-erolla hain on se, että Duke alkaa kammeta keulaa ilmaan tosta 3000rpm paikkeilta, jolloin vauhtia on n. 30km/h, kun taas gixeri rupes heräilemään 7000rpm paikkeilla kun vauhtia oli 100km/h. Edes tiuhoilla välityksillä kone ei ollut alueella ennen kuin maantievauhdissa. Radalla tuolla ei nyt niin ollut väliä, mutta kadulla aika tylsää. Tosin Dukella piti ettiä siinä vaiheessa jo isompaa kun gixu vasta heräs, eli venyvyyttä ois se pata kaivannu jonkin verran (~2000rpm) lisää.
    Superbike #7
  22. #352
    Aiemmissa malleissa oli SAS joka kierrättää pakokaasuja juurikin noista syistä. Mutta SLS ?
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  23. #353
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Aiemmissa malleissa oli SAS joka kierrättää pakokaasuja juurikin noista syistä. Mutta SLS ?
    Jotain samanlaista shaibaa eri nimellä tod. näk.. Aiheuttanee tautista putkessa polttamista sliparin vaihdon jälkeen.
    Superbike #7
  24. #354
    Pierer sanoi MCN:n testissä, että KTM on suunnitellut pyörästä RR-version. Mitähän siihen vielä tulisi näiden kuvissa nähtyjen powerparts-osien lisäksi, jos se ei ole tämä viimeisin special 6? On myös tekeillä enemmän matkailuun tehty versio SMT:n tyyliin ja myös pienempiä V2-koneita on tulossa.
    KTM:n maineeseen ei taida kuulua erityisen laadukas tai viaton tekniikka. Mutta ajettavia ja race henkisiä vehkeitä ovat aina tehneet. Oma maku on ollut aina lähellä KTM:ää toisin kuin esim. BMW:n pyöriä.
    Riittäisi jo nämä speciaalit ja lukitusten poistot, hintalistat ja saatavilla olevat erikoisosat esiin niin saisi päätettyä mitä pystyy tilaamaan. Välillä musta näyttää paremmalta ja välillä taas aivan liian kesyltä. Ainoaksi pyöräksi pitäisi varmaan laittaa musta niin kehtaisi paremmin ajella, mutta ehkä tämä on niin räyhä, että kaikki ärsykkeet vaan peliin eli oranssi oransseilla vanteilla. Kasvaa sarvet päähän...
    Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
  25. #355
    Musta juuri se kaikille höysteillä oleva olisi best....Olisi aika rähinää, nykyään pitää olla jotain säväyttävää. Eikä aina jotain perus väriä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  26. #356
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Musta juuri se kaikille höysteillä oleva olisi best....Olisi aika rähinää, nykyään pitää olla jotain säväyttävää. Eikä aina jotain perus väriä
    Juuust näin, itellehän se lelu hankitaan eikä muille. Ja sillä perusteella JUST sellanen ku itestä tuntuu, oli vaikka sitte vaaleenpunanen. Ei tuollasella pyörällä tartte lähtee nöyristelemään sen kummemmin, harmaata ja mustaa Håndabulkkia on maanteillä jo aivan riittämiin ilmankin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #357
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Painin tässä itteni kanssa, että ostasin ton vasta vuoden päästä kun pahin arvonpudotus ekan vuosimallin mopoille on jo tapahtunut.
    Plus näkee miten kestää, korjataan lastentaudit seuraavaksi vuodeksi jne. Esim. RC8R:ää hierottu jatkuvasti parempaan suuntaan, toisaalta ei loputtomasti voi odotella ens vuoden mallia joka vuosi.
  28. #358
    Ens vuoteen ja ens vuoteen. Perkele näitä keskusteluja ei pitäis lukea ollenkaan, menee ihan jahkaamiseks. Laitanko mä nyt tuon mandariinin tilaukseen vai en.
  29. #359
    Kyllä jos siltä tuntuu....Jos itsellä olisi rahaa, niin tässä olisi vaihtunut oma pyörä jo ennen tätä kertaalleen
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  30.  
  31. #360
    ja voihan sen sitte vaihtaa vaikka jokavuosi uuteen niin pysyy vehkeet tuoreena..
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Sivu: 12 / 89:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213142262 ... ViimeinenViimeinen