En muista kenen nimi paketissa oli, aikalailla samaa kamaa ne on eri paketeissa, monta eri sarjaa laittanut autoihin ja mopoihin. Kelvineitä otin 8000 kun viimeksi oli 6000k. Taitaa asentaminen mennä talvelle vasta, eipä ole ajaankaan ehtinyt uudella pelillä kuin noin 1500km vasta. Asentamisessa eipä kait ihmeempää kuin polttimonpesän pyöreään muovisuojaan tms. pitää läpivienti tehdä johdoille ja niissähän on kumitiiviste joka suojaa holen sitten. Ballastit on mallia mini niin eiköhän niille paikat löydy, varmaan vaakakatteen alle tankin viereen(en ole tästä koskaan aukaissut sitä tai mitään muutakaan katetta vielä). Pissan väriset parkitkin samalla ledeihin vaihtaa, lienevät lasi t10 kannalla??
Tilauksessa kämmäsivät kun punaisen repsikan penkin tilalle tuli musta, eli jos tarvetta uudelle aftermarket penkille mallia 08 niin vinkatkaa.
Suomesta ulkomaille lähettäminen maksaa puolet penkin hinnasta vaikka se sieltä tuleekin halvemmalla saman matkan.
Lähettivät puoleen hintaan uuden punaisen joka oli minulle ok. Pääsin itse helpommalla ja varmaankin tämä uusi penkki lämmittää joskus jonkun muun mieltä ja kenties päätyy jonkun nätin berberin(naikkosen) alle.
Ensimmäistä kertaa tuli tänään käytyä varttimailia kokeilemassa ja parhaaksi jäi 9.176s/246.18km/h 60ft/1.660. Parhaat loppunopeudet oli 258.13 ja paras 60ft/1.545.
Pyöränä jeesuksen vanha R1 (2001) ja paikkana Pudasjärven lentokenttä.
Kivaa hommaa ja joskus täytyy päästä kokeilemaan uusiksi![]()
Viimeksi muokannut: Snipers; 25.08.2013 klo 17:08.
Meikäläisen R1 Vasen hiiri -> download original, niin kuvanlaatu paranee huomattavasti!
Ajattelin päivällä että rykäsen ennen iltavuoroa ledit parkkeihin ja xenonit lyhkäsiin. Mutta mutta ballastien piilottaminen järkevään paikkaan ei ollutkaan niin nopeaa. Jäi nyt väliaikaisena nippareilla pitkien koteloloiden eteen. Johdot vähän ikävästi kasassa stongan välissä.
Onks krllään suositella ballasteille paikkaa?
Jenkki foorumilla ovat laittaneet pleksin alle. Kysymykseni kuuluukin siis että miten simppelisti pleksi lähtee? Peilit irti ja veto ylöspäin? Onko siellä tiivisteitä tms. Minkä voi mokata kun irroittaa pleksin?
08vm.
Pitää kommentoida vielä että enpä ole muihin mopoihin yhtä hyvin saanut asennettua xenoneita. Pleksi on simppeli irroittaa ja sen takana on hyvää tilaa joka jää piiloon. Kaksi mini ballastia mahtuu hyvin ja johdot mahtuu hyvin väleistä ilman mittariston irroitusta sekä saa napakasti ettei jää häiritsemään stongan liikerataa, suosittelen.
Näköä ja ennenkaikkea näkyvyyttä autojen puoleen, eikä valotehon paranemista näin syksykeleillä haittaa ole. Tosin pitkissä halogenit ei juuri lisätehoa enään tuo.
Pitäs kanssa varmaan tohon omaan mopottimeen asentaa xenonit kun ne jo kaapissa odottelee valmiina.Löytys lyhyet sekä pitkätkin mut en tiedä saako niitä enää kaikkia johtoja ja ballasteja tungettua mihinkään fiksusti.
Samalla kun niitä alkaa asentelee ni vois varmaan laittaa vilkut ja kilpitelineen kun tuli sellaset perjantaina hommattua.
![]()
Yamaha R1 -05
Kyllä siel viel orkkis teline on perässäKoittanu ettiä sopivia vilkkuja ja telinettä mut onneks ny löyty sellaset aika sopivaan hintaanki.
Enpä oo sitä hitaampaa syttymistä kauheesti miettiny. Täytyy kattoo jos ne kaikki 4 ballastia saa kivasti johonkin mahtuu niin laitan sitten pitkiinkin, muussa tapauksessa vaan lyhkäsiin xenonit.
Yamaha R1 -05
Mietiskelin jos aloittas pystypyörän teon, FZ1 tyylisen, mutta ei mitään ruttutukku"fighteriä".
Ostolistalle taitaisi mennä yläkolmio, tanko, jalkatappisarja, lamppu, ohjausiskari, nämä ainakin. Laittakaas kuvia jos olette vastaavaa 04-08 malleihin tehneet. Kiinnostaisi nähdä miten tuossa saa letkut, kaapelit yms tungettua piiloon.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Vähän samat suunitelmat omalle -07:lle ite meinasin aikalailla alkuun nyt "pirkkafighterin" vääntää ja laittaa vaan kivemman stongan kiinni ja jonkun lampun keulillekiinnostaa itteäkin että miten noi kaikki vaijerit sun muut sais nätisti ja etenkin toi mittari.. Mihin ja miten sen laittais? Kun haluan pitää alkuperäisen!
Mistäs oot katellut yläkolmioita? Noi on aika suolasia kyllä jopa ulkomailla!
Yamaha R1 2007
-Piirrä katuun, älä seinään!
=====================
Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
Ex: KTM 625 SMC -04
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onko kellään kokemuksia minkälaisia teholukemia on jarruteltu -07 rykkösestä putkisto + pc5 modauksilla!
Olis tulossa Leovincen oval pöntöt + Y-haara sekä Powercommander 5. Kai noilla heppa tai kaks ainakin tulee säätöjen jälkeenainakin kuullut että toi kuuluisa puuttuva alavääntöongelma katoaisi näillä lääkkeillä? Kokemuksia täällä varmasti on monella
kai tohon kylkeen nyt kannattais sit jo joku paremmin virtaava ilmansuodatinkin hommata?
Yamaha R1 2007
-Piirrä katuun, älä seinään!
=====================
Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
Ex: KTM 625 SMC -04
Toi nyt on niin penkki- ja pyöräkohtaista mitä lukemia tulee. Ainoa oikea tapa on ottaa ennen ja jälkeen vedot muuten täysin samalla setupilla (polttoaine, välitykset, takarengas jne.) samassa penkissä.
Toki tuohon vaparisuodatin kannattaa laittaa kylkeen. Mut veikkaisin että imupuolen virtauksesta ei jää voima kiinni.. Varmasti tulee lisää laulua yläkierroksille, mut eihän kukaan pienillä kierroksilla edes ajele?
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Viimeksi muokannut: juhis_; 05.09.2013 klo 01:50.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Riippuu varmaan noissakin yksilöstä aika paljon, yhden lapun olen nähnyt 07 pelistä, joka luovutti Vittaniemen Samin penkissä Y-llä, akran slipareilla ja pc3:sella yli 170hp+/110nm+ takapyörältä. Oli muuten samikin ihmeissään. Voin yrittää järjestää dynolapun nähtäväksi, ei minun pyörä.
Uudet 09> crossplane vehkeet tuntuisi antavan kyllä reilusti vähemmän, omasta 09 irtosi samassa penkissä 157hp/106nm lukemat y+akrat+bazzaz... Jenkkimalleissahan noita on rajoitettu ecusta, ja antavat jotain luokkaa 146hp vakiona, kun kaasuläpät ei aukea kuin 80% yli 8krpm. Euromalleissa ei tietääkseni moista rajoitusta ole, mutta eivät nuo silti ihmeitä luovuta.
Yamaha R1 2007
-Piirrä katuun, älä seinään!
=====================
Ex: Suzuki GSX-R 600 -04
Ex: KTM 625 SMC -04
Tuhlaat rahoja tohon putsariin jos ei vaihto ole muuten ajankohtainen. Jos en ihan väärin muista niin uusi puhdas vakiosuodin alkaa ahdistamaan vasta jossain ~300hp tehoissa. Toki joku K&N tai vastaava on huollettavana pitkäikäinen eli kannattaa vaihtaa jos vakiosuodin on vaihtokunnossa.
Superbike #7
Mä en kyllä tota ihan allekirjoita. Kuitenkin kisapuolella käytetään varsinkin kusiaisissa aika heppoisia putsareita. Jos niistä ei olisi mitään hyötyä, käytettäisiin varmaan paremmin suodattavia malleja? Uskoisin että penkkiaikaa noidenkin testaamiseen on poltettu ihan riittävästi..
Jos kansi virtaa ja putkistossa kaasut vaihtuu, niin alkaa se imupuoli jossain kohtaa ahdistamaan. Jos 600cc rivinelkku huutaa sen 16krpm niin kyllä siinä ilma vaihtuu boksissa kohtuu kiivaasti.. Tossa yllämainitussa setupissa varmaankin putkisto kuitenkin rajoittaa virtausta ennen imupuolta.
Jos tommonen laadukas pestävä tarvikeputsari maksaa alle satasen, niin tulee se jopa pidemmän päälle halvemmaksi.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha