Sivu: 60 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1050585960616270110 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1771:stä 1800:een 4024:sta
  1. #1771
    o/

    ps. Ajoko vakarian länärillä eilen joskus noin 20:30 - 21:15 ?? Jedan kohdalla tuli punanen R1 vastaan.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  2. #1772
    Ei oltu eilen pyörällä liikenteessä, joten joku muu ajellut. Ettei vaan olis ollut se poliisien vastaavanlainen siviili pyörä? Vai onko niillä enää sitä?

    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    o/

    ps. Ajoko vakarian länärillä eilen joskus noin 20:30 - 21:15 ?? Jedan kohdalla tuli punanen R1 vastaan.
  3. #1773
    Hep messissä Mukana oon jos ei huolto sössi jotain huomenna pärrän kanssa.
    Yamaha R1 -05
  4. #1774
    Jaahans, kaverista kuulunut mitään useampaan päivään, joten jos ei muutosta tule niin alunperin suunniteltu letkan liideri on poissa pelistä.. Onkos vapaaehtoisia ottamaan moisen homman vastuulleen?
    Vai ajellaanko vuorotellen piikkipaikoilla?
  5. #1775
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Outoa, talvella juuri kaikki liittimet läpikäyty ja voideltu. Itsellä ei toimi edes hätävilkut.

    Osaisko joku muu sanoa, tai onko jollekin käynyt vastaavasti?
    Painotan vielä, että ei toiminut mulla hätävilkutkaan, mutta kun hälytin vilkauttaa vilkkuja omiin tarpeisiinsa, niin silloin vilkut välähtivät. Mutta hälyttimen heräte tulee ymmärtääkseni eri kautta, ja releen ohi. Toivottavasti sait vilkut toimimaan.
    Yamaha R1 '06
  6. #1776
    Lainaa Vakarian kirjoitti Katso viesti
    Jaahans, kaverista kuulunut mitään useampaan päivään, joten jos ei muutosta tule niin alunperin suunniteltu letkan liideri on poissa pelistä.. Onkos vapaaehtoisia ottamaan moisen homman vastuulleen?
    Vai ajellaanko vuorotellen piikkipaikoilla?
    Noh eiköhän me jotain mutkia löydetä.
    Yamaha R1 -05
  7. #1777
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Painotan vielä, että ei toiminut mulla hätävilkutkaan, mutta kun hälytin vilkauttaa vilkkuja omiin tarpeisiinsa, niin silloin vilkut välähtivät. Mutta hälyttimen heräte tulee ymmärtääkseni eri kautta, ja releen ohi. Toivottavasti sait vilkut toimimaan.
    Maailman helpoin homma, palanut sulake
  8. #1778
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Maailman helpoin homma, palanut sulake
    Heko heko, vaihdettiin kaikki, nada.
    Yamaha R1 '06
  9. #1779
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Heko heko, vaihdettiin kaikki, nada.
    Ei vaan itsellä!
  10. #1780
    Mutta nyt alkoivat toisenlaiset mystiset ongelmat 2007 rykkösessäni.

    Ajoin normaalisti kesäpäivänä ja muutaman kilometrin jälkeen, kun lämmöt nousivat lakkasi kaasu yhtäkkiä toimimasta, eli kahvaa vääntäessä ei tapahtunut mitään ja pyörä moottorijarrutti itsensä sammuksiin / sammui kytkintä painaessa. Enää ei pysynyt käynnissä ja antoi vikakoodiksi 15, jonka huoltomanuaalista luin tarkoittavan ongelmaa kaasun asentotunnistimessa.

    [Throttle position sensor
    (for throttle valves)
    (open or short circuit/
    loose connection (manuaali, s. 355)]


    Kun pyörän antoi seistä välillä hieman kauemmin, hävisi vikakoodi ja pystyin ajamaan muutaman sata metriä ongelmitta, kunnes vika palasi.

    Eipä muuta kuin auki ja liittimiä läpi käymään. Ilmanputsarikotelon ja imurungon pois otettuani pääsin silmäilemään liittimiä ja sähkökontaktisprayn kanssa käsittelyn jälkeen niputin kaiken kasaan, eikä vikakoodia enää tullut.

    Pyörä ei silti tunnu toimivan, vaan välillä tyhjäkäydessä tiputtaa kierrokset normaalista noin 1250rpm:stä alemmas ja meinaa sammua. Ajossa kaasukahva toimi, mutta moottorijarrutettaessa jälleen huomasi, ettei kaikki ole kunnossa ja niimpä valoihin tultaessa pyörä sammui kytkintä painaessa, eikä käynnistynyt normaalisti vaan piti kierrättää (antaa kaasua) ja samalla jurrata starttia 2-4 sekuntia.

    Mainittakoon, ettei vikakoodia enää tule, pyörä 07-vuotinen ja kuski ihmeissään.
    Onko ideoita, mitä lähteä tekemään?
  11. #1781
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Mä kyl suosittelen lämpimästi vuosimalleja -07-08, Siihen vasta tulikin merkittäviä uudistuksia. On ihan huippu pyörä ajaa
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ja -09 mallissa mentiinkin sitten ihan huolella metsään. Nimim. Sen viimeisen nopean malllin rytkösen omistaja.
    +1
    ZX-10R '06
    Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
  12. #1782
    Lainaa Tersi kirjoitti Katso viesti
    Mutta nyt alkoivat toisenlaiset mystiset ongelmat 2007 rykkösessäni.

    Ajoin normaalisti kesäpäivänä ja muutaman kilometrin jälkeen, kun lämmöt nousivat lakkasi kaasu yhtäkkiä toimimasta, eli kahvaa vääntäessä ei tapahtunut mitään ja pyörä moottorijarrutti itsensä sammuksiin / sammui kytkintä painaessa. Enää ei pysynyt käynnissä ja antoi vikakoodiksi 15, jonka huoltomanuaalista luin tarkoittavan ongelmaa kaasun asentotunnistimessa.

    [Throttle position sensor
    (for throttle valves)
    (open or short circuit/
    loose connection (manuaali, s. 355)]


    Kun pyörän antoi seistä välillä hieman kauemmin, hävisi vikakoodi ja pystyin ajamaan muutaman sata metriä ongelmitta, kunnes vika palasi.

    Eipä muuta kuin auki ja liittimiä läpi käymään. Ilmanputsarikotelon ja imurungon pois otettuani pääsin silmäilemään liittimiä ja sähkökontaktisprayn kanssa käsittelyn jälkeen niputin kaiken kasaan, eikä vikakoodia enää tullut.

    Pyörä ei silti tunnu toimivan, vaan välillä tyhjäkäydessä tiputtaa kierrokset normaalista noin 1250rpm:stä alemmas ja meinaa sammua. Ajossa kaasukahva toimi, mutta moottorijarrutettaessa jälleen huomasi, ettei kaikki ole kunnossa ja niimpä valoihin tultaessa pyörä sammui kytkintä painaessa, eikä käynnistynyt normaalisti vaan piti kierrättää (antaa kaasua) ja samalla jurrata starttia 2-4 sekuntia.

    Mainittakoon, ettei vikakoodia enää tule, pyörä 07-vuotinen ja kuski ihmeissään.
    Onko ideoita, mitä lähteä tekemään?
    Muistitko puhdistaa TPS-anturia?
  13. #1783
    Hei kertokaas kokeneemmat, että minkälaista hyötyä saapi noista velocity stackeistä? Melko hintavat on minun mielestä.
    Yamaha YZF-R1 2008
  14. #1784
    Dodii, kannatti mussukka käyttää Samilla hoidossa. Säädöt oli aikas lailla päin ja seokset liian rikkaalla.

    En viel ehtiny ajaa kun sateessa töihin ja kotiin mutta paljon kevyemmin tuntuu liikkuvan eteenpäin.

    Hevosetkin oli aikas hyvin tallessa mitä edellisiin dynolappuihin vertaa. Koneja löyty takaselta 147 ja vääntöä 103 njyyttonia. Ilman lämpötila oli melkeen 27 astetta niin Sami tokas että noin karkeesti voi 5 hummaa tohon tehoon laittaa lisää eli oon ihan tyytyväinen penkitykseen. Eikä hintakaan musta ollut paha kun melkeen 3 tuntia sai säätöjä viilata.

    Iso kiitos ja kumarrus Samille ja häntä suositelleille.

    Ny jos malttas olla satamatta niin pääsis vähän ajaa ja testaa uusia säätöjä.
    Yamaha R1 -05
  15. #1785
    Onko kellään kokemuksia yzf-R1 2008 kytkimestä? Itsellä jää pikkaisen veto päälle ja nyt on yritetty puhdistaa levyt ja laittaa uudet öljyt, mutta ei toimi hyvin vieläkään. Jos jollain on tietoa asiasta, ni laittakaahan viestiä!
    Aretsy
  16. #1786
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aretsy kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia yzf-R1 2008 kytkimestä? Itsellä jää pikkaisen veto päälle ja nyt on yritetty puhdistaa levyt ja laittaa uudet öljyt, mutta ei toimi hyvin vieläkään. Jos jollain on tietoa asiasta, ni laittakaahan viestiä!
    Vaijerin säätö?
    Superbike #7
  17. #1787
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Vaijerin säätö?
    Koitettiin kyllä sitäkin säätää, mutta sillä ei ollut paljoa vaikutusta. Sillä käsittääkseni noissa saa säädettyä enimmäkseen vain kahvan jäykkyyttä ja sen "tyhjää tilaa"?
    Viimeksi muokannut: Aretsy; 14.08.2013 klo 13:34.
    Aretsy
  18. #1788
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aretsy kirjoitti Katso viesti
    Koitettiin kyllä sitäkin säätää, mutta sillä ei ollut paljoa vaikutusta. Sillä käsittääkseni noissa saa säädettyä enimmäkseen vain kahvan jäykkyyttä ja sen "tyhjää tilaa"?
    Ainakin mun pyörässä sillä oli paljonkin merkitystä siihen, että miten se kytkin toimii. Jääkö se luistamaan vaikka olisi ns. ylhäällä ja että irroittaako tarpeeksi. Vaijeria säätämällä sain sen kohdalleen helpohkosti.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  19. #1789
    Lainaa Aretsy kirjoitti Katso viesti
    Onko kellään kokemuksia yzf-R1 2008 kytkimestä? Itsellä jää pikkaisen veto päälle ja nyt on yritetty puhdistaa levyt ja laittaa uudet öljyt, mutta ei toimi hyvin vieläkään. Jos jollain on tietoa asiasta, ni laittakaahan viestiä!
    Onko sinulla käytettävissäsi service manual? Manuaalista näet mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon. Mielestäni kytkinpakan paksuus on tärkeä tuohon ongelmaan liittyvä parametri. Sen pitäisi olla 42,4 - 43.0 mm kuivana. Se säädetään kahden uloimman kytkinlevyn (metallia) paksuudella. Kytkin-kitissä tulee ylimääräisiä levyjä tätä säätöä varten. Mutulla heitettynä: liian paksu pakka jää kantamaan.

    Voihan se olla kokoamisvirhekin, siinä kytkinkopassa ja vipusessa on kohdistusmerkit, jotka oltava asennossa ennen kuin koppa pannaan kiinni.
  20. #1790
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Aretsy kirjoitti Katso viesti
    Koitettiin kyllä sitäkin säätää, mutta sillä ei ollut paljoa vaikutusta. Sillä käsittääkseni noissa saa säädettyä enimmäkseen vain kahvan jäykkyyttä ja sen "tyhjää tilaa"?
    Pieni välys siinä vaijerissa pitäisi olla. Jos on liikaa välystä, tahtoo pyörä ryömiä kytkin pohjassakin eteenpäin. Mitkä öljyt on koneessa ja ryömiikö vain kylmänä vai myös lämpimänä? Kylmillä öljyillä tuo on Yamahassa ihan normaalia. Ravistaako kytkin kun se alkaa ottamaan? Jos ravistaa, on välilevyt kierot. Oliko kytkinkori sileä, eli näkyikö, että massalevyt olisi syöneet kolot koriin?

    Nuo nyt tulee äkkiä mieleen.
    Superbike #7
  21. #1791
    Lainaa vertzu kirjoitti Katso viesti
    Ainakin mun pyörässä sillä oli paljonkin merkitystä siihen, että miten se kytkin toimii. Jääkö se luistamaan vaikka olisi ns. ylhäällä ja että irroittaako tarpeeksi. Vaijeria säätämällä sain sen kohdalleen helpohkosti.
    Eli kun laitan vaikka ykköseltä kytkimen pohjaan ni tuntuu, että pieni veto jää päälle. Pukilla pistin ykkösen silmään ja kytkimen pohjaan, sen jälkeen pysäytin renkaan jarrulla, jonka jälkeen vapautin jarrun ja veto lakkas.
    Aretsy
  22. #1792
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Pieni välys siinä vaijerissa pitäisi olla. Jos on liikaa välystä, tahtoo pyörä ryömiä kytkin pohjassakin eteenpäin. Mitkä öljyt on koneessa ja ryömiikö vain kylmänä vai myös lämpimänä? Kylmillä öljyillä tuo on Yamahassa ihan normaalia. Ravistaako kytkin kun se alkaa ottamaan? Jos ravistaa, on välilevyt kierot. Oliko kytkinkori sileä, eli näkyikö, että massalevyt olisi syöneet kolot koriin?

    Nuo nyt tulee äkkiä mieleen.
    Castrollin öljyt, mitkä noihin kuuluu. Vedon huomaa parhaiten lämpimänä. Levyt näytti hyviltä ja pintaa oli todella hyvin. Kieroudesta en ole varma, mutta vaikutti suorilta. Kori näytti siistiltä, eikä ollut suurempia naarmuja.
    Aretsy
  23. #1793
  24. #1794
    on nyt harkinnassa taasen Rykkönen ton varastetun linnun tilalle. Kiikarissa ois lähinnä tommoset -05 mallit.
    Jotain huomioitavaa.. Edellinen ku ollu tuo 99 mallin rykkönne vuonna 04
    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  25. #1795
    Lainaa rytkönen kirjoitti Katso viesti
    on nyt harkinnassa taasen Rykkönen ton varastetun linnun tilalle. Kiikarissa ois lähinnä tommoset -05 mallit.
    Jotain huomioitavaa.. Edellinen ku ollu tuo 99 mallin rykkönne vuonna 04
    Mulla toiminu ihan ongelmitta. Nyt pelittää viel paremmin kun kävi säädättämässä moottorin. Tosin huhtikuussa ostin pyörän ja 22tkm ajettu nyt. Kuhan on öljyt pidetty hyvänä niin ei kai noissa mielestäni mitään isompia vikoja tai lastentauteja ole.

    Eiku onnea etsintään
    Yamaha R1 -05
  26. #1796
    Lähinnä näissäkin vehkeissä käytettynä ostaessa ongelmana on se, että on usein kaaduttu ja korjattu... paskasti. esim. korjailtu päältä nätiksi, mutta katteiden alta löytyy vaikka mitä mukavaa (takarungossa oli murtumaa, koneen poskissa pieniä halkeamia ja öljyä hitaasti vuotavia reikiä). Tai on tehty itse jotain monimutkaisempia huoltoja ja ryssitty (aika uskomattoman keula"huollon" ja "uusitut" linkun laakerit olen nähnyt). Kunhan pyörässä ei ole mitään pieniä kaatumisen jälkiä, joista ei ole mainittu ja huoltokirja on asiallinen, ei mitään kovin yllättävää yleensä esiinny. Sensijaan jos "kaatamattoman" koneen poskissa tai peileissä on naarmuja ja 40 tonnia ajetussa huoltokirjassa on tasan 1000 kilsan huolto ja yksi öljynvaihto, jättäisin ostamatta.

    Kilinöistä ja kolinoista on pakko mainita, että vaikka koneen ääntä yleensä kannattaakin kuunnella tarkasti, on nää rykköset sellaisia kilisijöitä, että taitaa maallikot jättää ehjätkin pyörät ostamatta.


    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Mulla toiminu ihan ongelmitta. Nyt pelittää viel paremmin kun kävi säädättämässä moottorin. Tosin huhtikuussa ostin pyörän ja 22tkm ajettu nyt. Kuhan on öljyt pidetty hyvänä niin ei kai noissa mielestäni mitään isompia vikoja tai lastentauteja ole.

    Eiku onnea etsintään
  27. #1797
    Nyt on mailmankirjat sekaisin. Kävin rasvaamassa ketjut ja eipä meinannyt ruisku pärähtää käyntiin vaikka kuinka sahas Tähän mennessä on lähtenyt talven seisomisen jälkeen laakista käyntiin kuin palmun alta...

    Piti itseasiassa kääntää kaasua vähäsen niin alkoi lupaileen ja lopulta starttas Liekö useamman viikon seisominen vesisateessa saanut jotain häiriöitä aikaan?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  28. #1798
    Mulla ei ole koskaan ollut huoltokirjaa tuohon nykyiseen kulkineeseen, kun se on AVK:lta ostettu. Onpa itsellä tapana tallettaa kaikki pyörän huoltoon liittyvät kuitit mappiin ja samalla merkata kilometrit kuittiin. Se jos ei ole käsitystä mitä pitäisi tai mitä on tekemässä, niin silloin on yleensä syytä jättää huoltohommat semmosille jotka ne osaa tehdä.

    Tuo itse korjailu kaatumisen jälkeen on kyllä monelle sitä että parsitaan se pyörä vain nippuun ja pidetään taskussa osa vakuutusyhtiöltä saaduista korvauksista.

    Aika helppohan tuommonen huonosti pidetty yksilö on kuitenkin tunnistaa. Kyllä se näkyy siitä pyörästä jo päälle päin jos se on ollut huonolla pidolla.


    Lainaa Hurubaw kirjoitti Katso viesti
    Lähinnä näissäkin vehkeissä käytettynä ostaessa ongelmana on se, että on usein kaaduttu ja korjattu... paskasti. esim. korjailtu päältä nätiksi, mutta katteiden alta löytyy vaikka mitä mukavaa (takarungossa oli murtumaa, koneen poskissa pieniä halkeamia ja öljyä hitaasti vuotavia reikiä). Tai on tehty itse jotain monimutkaisempia huoltoja ja ryssitty (aika uskomattoman keula"huollon" ja "uusitut" linkun laakerit olen nähnyt). Kunhan pyörässä ei ole mitään pieniä kaatumisen jälkiä, joista ei ole mainittu ja huoltokirja on asiallinen, ei mitään kovin yllättävää yleensä esiinny. Sensijaan jos "kaatamattoman" koneen poskissa tai peileissä on naarmuja ja 40 tonnia ajetussa huoltokirjassa on tasan 1000 kilsan huolto ja yksi öljynvaihto, jättäisin ostamatta.

    Kilinöistä ja kolinoista on pakko mainita, että vaikka koneen ääntä yleensä kannattaakin kuunnella tarkasti, on nää rykköset sellaisia kilisijöitä, että taitaa maallikot jättää ehjätkin pyörät ostamatta.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  29. #1799
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Nyt on mailmankirjat sekaisin. Kävin rasvaamassa ketjut ja eipä meinannyt ruisku pärähtää käyntiin vaikka kuinka sahas Tähän mennessä on lähtenyt talven seisomisen jälkeen laakista käyntiin kuin palmun alta...

    Piti itseasiassa kääntää kaasua vähäsen niin alkoi lupaileen ja lopulta starttas Liekö useamman viikon seisominen vesisateessa saanut jotain häiriöitä aikaan?
    Ku illalla olin käyttänyt kuumaks ja tänä aamuna lähdin mopolla töihin, niin starttasi taas niinkuin ei mitään
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #1800
    Kuka tunnustaa olleensa tänään uudehkolla mustalla (~09?) rykkösellä porkkalan venesatamassa n. 18 kieppeillä?

    Joku kissakin oli tarakalla

    Nimin veneilemässä... Halpaa lystiä.. kaivopuisto-porkkala-kaivopuisto, 47L 98:a
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sivu: 60 / 135:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1050585960616270110 ... ViimeinenViimeinen