http://www.powersportswarehouse.com/
Tuolta tilannut ainakin 03 ja 09 osia. Näyttäisi 07-08 palikatkin irtoavan kohtuuhintaan. Jenkeistähän nuo tulee ja alvit tulee päälle. itsellä meni muistaakseni 3,5 viikkoa että osat oli räpylässä.
Dodiiin tulipa käytyä tallilla pitkästä aikaa kattomassa miten mopo voi. Onnessani laittelin akun latinkiin ja aloin vahaamaan. Vahaukset tuli valmiiks ja akkukin näytti jo olevan täynnä. Ajattelin sitten pistää koneen käyntiin että sais öljyt vähän liikettä ja koneen käytettyä lämpöseks.
No eihän se sitten suostunu heräämään.
Mittaristo herää ihan niinku pitääkin kun avaimesta kääntää virrat päälle. Kaikki normi sirinät ja suritan mielestäni kuulu.
Sitten ku startista painaa niin alkaa kuskin penkin/tankin alta kuulumaan semmosta rätinää. Lisäks sekunnin viiveellä kun startista painaa niin mittaristo ns. sammuu.
Penkit kun otti pois niin en kyl mitään kipinöitäkään nähny kun testasin uudemman kerran, eikä myöskään ollu palaneenkäryä. Tarkistin akunkengät ja johdot siitä penkin alta ja näytti ihan normaalilta.
Olisko tää joku rele tai solenoidi mikä menny paskas? Vai voiko joku palau sulake aiheuttaa tällaisen vian? Onko muilla ollu vastaavaa tai ajatuksia mikä vois olla vikana?![]()
Yamaha R1 -05
Mittariston sammuminen viittaa aika vahvasti paskaan akkuun. Tollasta settiä oli mullakin ku akku veteli viimesiä, iloseen pyöritti, mut ei käynnistyny. Tyhjeniki suht nopeesti. Uudella oem akulla lähti ku "palmun alta".
Mutuna muistelisin et toi näytön sammuminen/bootti on ajotietokoneen tekosia, eli sammuttaa ylimääräset sähkölaitteet et sais koneen tulille.![]()
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Siin on kyl vähä aikasemminkin ollu tiukkaa toi käyntiin lähtö ja tuntunu et käyntiinlähtö oli joskus parin päivän seisonnankin jälkeen nihkeetä. Vois ehkä kokeilla eka uudella akulla et auttasko se. Ei ny kuitenkaan haittaa jos semmonen jää ylimääräseksi.
Suositteletteko käyttää ihan OEM akkua vai kenties oisko joku Yellowtop parempi kun OEM?
Kiittis paljon jo avuista kaikille.![]()
Yamaha R1 -05
Itse ostin motonetistä halvimman, missä on nesteet valmiiksi sisällä ja valmiiksi hapotettuna. Maksoi muistaakseni 60e ja lähti mopo akun vaihdon jälkeen käyntiin kuin unelma. Mitään ongelmia akun kanssa ei ole ollut.
Kun laittaa 100e tai enemmän hintaan lisää, niin saa kalliita merkkiakkuja. Ne voi olla kevyempiä ja sähköisiltä ominaisuuksiltaan hieman parempia (virranantokyky ja kapasiteetti). Hyvällä huolenpidolla kestävät varmaan pidempään kilometrejäkin. Itse en koe hintaeroa sen arvoiseksi.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Itselläni on tällainen.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...9?ajoneuvo=769
Akussa pitäisi olla koodi (YTZ10S). Kun ostaa saman koodin akun, niin pitäisi käydä paikalleen. Motonetistä pitäisi löytyä myös merkillä ja mallilla. Akun saa helposti pilattua talvella, kun jättää sen heikkoon varaukseen ja kylmään tilaan. Jos ei vieläkään mene pilalle, niin tilannetta voi edesauttaa rasittamalla akkua mm. yrittämällä käynnistää moottoripyörää. Paras tapa säilyttää akkua lienee ladata sitä ainakin jonkin verran ennen säilytystä ja varastoida lämpimässä ilman kuormaa, eli ei moottoripyörässä kiinni.
Referenssinä merkkiakku. Tällainen oli joskus edellisessä pyörässä. Eron saattaa havaita, jos asiaa oikein tutkimaan alkaa. Parempi tuo lienee joka tapauksessa, mutta ei hintansa väärti mun mielestä.
http://www.storm-motor.fi/osat/moott...ku-yua-ytz10s/
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Muistaako kukaan paljonko 4xv/5jj eli 98-01 moottoreissa on vakio kannentiiviste paksu puristettuna?
<p> </p>
Tietääkö joku, käykö 2006 vuoden rykköseen suunniteltu öhlins ttx takaiskari 2008 vuoden rykköseen? Internetin ihmeellisestä maailmasta sai ristiriitaista tietoa asiasta.
Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ei kyllä ole mitään tietoa, mutta huvikseen googlasin ja Öhlarin -09 listan mukaan mitat on ainakin melkein samat: http://www.customspeed.at/ohlins_reclist_2009_web.pdf Käykö se sitten on eri asia![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Tuli noi 3" Apexit tilattua ja aloittelin asennustakin jo. Tökkäsi jarruletkuihin, pitää jostain koettaa tilata pidemmät. Pääsylkyn banjoa kiertämällä sai vähän - ehkä sentin - lisää mittaa, mutta ei kyllä riitä. Vähän viritykseksi jäisi.
Kattotaan minkälainen apehangeri tästä tulee vai laitanko alkuperäiset takas![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Joo mulla on kanssa säädettävät apex:it odottamassa kevättä. Kuis paljon noilla vakioletkuilla sait nostettua? Mietin vaan että pitäiskö itekkin heti tilata pidemmät jarruletkut..
Minkä vuoden R1 sulla on, saitko vielä ohjausiskarin (jos on vakiona) paikoilleen?
Ja jos löytyy niin kuvakin noista paikalla ois kiva![]()
Kuvia en muistanut valitettavasti ottaa yhtään, asennus kun jäi kesken todettuani, että tarvii pidemmät letkut. R1 on -08 (RN19) mallia. Pitää laittaa kuvia, kunhan jarruletkut tulevat.
Sähköpiuhat pitää kierrättää etuputkien takapuolta, muuten ei onnistu. Vakiojarruletkuilla en saanut clipareita nostettua yhtään. Nyt cliparien "pystysäätötappi" on kohtisuoraan sivulla. Tätä varten piti jo väännellä banjoakin eri suuntaan. Googlella etsin kuvan http://i20.photobucket.com/albums/b2.../WP_000175.jpg Tässä kuvassa tapit ovat edessä, silloin ehkä vakioletkutkin riittävät? En varsinaisesti edes halua clipareita ylemmäs, tarkoituksena olisi saada rannekulmaa paremmaksi, vanhan ranteita alkaa muuten pakottamaan... Mallaa vakioletkuilla, tilaa sitte pidemmät, jos (kun) ne ei riitä.
Vakio-ohjausiskaria varten tarvitsee kiinnikkeen 50 mm etuputkille. Ebaystä olisi saanut kiinalaista halvalla, mutten oikein niihin luota, varsinkaan jarru- tai ohjausosissa.
Laitoin Louisilta tilatun Gillesin kiinnikkeen, http://www.louis.de/index.php?topic=...nr_gr=60025099, tämä on ihan bolt-on -tavaraa.
Cliparien tanko on sitten tosi pitkä, jenkit ovat laittaneet kahvat ihan päihin, mutta sitten tuo menee jo crossistongasta. Taidan katkasta ylijäävän osan tylysti pois..
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Ostin itselleni tuommosen -09 mallin R1:n.Hieno laite. Olinkin puolitoista vuotta ilman pyörää kun möin K7 gikserin mielenhäiriössä pois.
GSXR1000 -> R1 -09
Meinasin tilata Speedohealerin, mutta sitten törmäsin R1-foorumilla tähän, jossa Ruffstuff kertoo Speedohealerin aiheuttavan tehojen katoamista 07-08 -malleissa. Onko moisesta havaintoa?
Nopeusmittarin saa vissiin kalibroitua myös Flashtunella, jolla saisi kaikkea muutakin kivaa tehtyä... Onko jollain tästä kokemusta tai jopa käytettävissään Flashtunea?
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
mulla nollaseiska, josta löytyy speedohealer.
Oli ostettaessa kiinni, joten paha sanoo mistään tehojen katoamisesta. Ihan kivasti toi keulaa nostaa omasta mielestä ja penkistä riipastu muistaakseni 165hp takapyörältä.(oliko speedohealer kiinni dynossa, en tiedä)
Eiks nois jenkki rykkösis ollu jotai eroja euromalleihin verrattuna? Ecu? Kartta?
Muistan lukeneeni et 07-08 jenkkirykösis oli jotain kaasulagi ongelmia tietyllä kierrosalueella mitä europyörissä ei ollu.
edit:
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Täällä myös 08 rytkönen ilman ongelmia speedohealerilla
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Joo kai -07 US-malleissa oli lagiongelmaa. Kai ne on jo takuuseen korjattu. En nyt tarkkaan tiedä (parisen tuntia R1-foorumin lukemista takana..), mutta ilmeisesti US-malleissa on enemmän rajoitettu kartoilla konetta kuin EU-malleissa. EU-malleissakin on tosin kaasunrajoituksia ja kolme eri syttykarttaa vaihteiden mukaan.
Halvimmillaan näyttäs saavan Flastunetettua ecun 90$:iin valmiilla kartoilla. Kuka kokeilee ja kertoo kannattiko
Ok, kait tuon Speedohealerin uskaltaa sitten tilata. Oliskin ihan kauheaa, kun nopeusmittarista häviäisi ensinnäkin essonbaarilisät ja sitte vielä oikeastikin tehot laskisi![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Tuossa minun -09 mallin R1:ssä on Akran hiilikuitu sliparit. Tarvisin niihin noise killerit. Mistähän niitä saa? Ja tietysti mielellään edullisesti![]()
GSXR1000 -> R1 -09