Sivu: 50 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40484950515260 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1471:stä 1500:een 2518:sta
  1. #1471
    Jännite oli 12,2 ja kun laitoin virrat päälle, niin 11.85. Tyhjäkäynnillä latausjännite 14.1. Kuulostaa ihan normaaleilta mun mielestä. Taas kun laitoin virrat päälle, tuli se sama soft juttu ja kello oli 12:00. se toinen teksti mikä siin näkyy on joku diy tai jotain.

    Laitoin nyt Cetekin päähän. Katotaan onko apua kun vetää kerran täyteen.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  2. #1472
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Minulla lipsahti talvisäilössä vanha akku matalajännitteiseksi flashaysmokan yhteydessä. Muuta ei tarvittu.

    ps. Ottakaa se sulake pois kun flashaatte ;)
    Mitä tämä flashays tarkoittaa?
  3. #1473
    Samat kokemukset. "soft"+muuta ruudussa, kello heittää ja fillari ei inaha. Juurikin talvisen fläshäysperseilyn takia akku finaalissa.
    Suzuki SV650S 2007 (Myyty)
    Honda CBR600F 2003 (Myyty)
    KTM 690 SMC 2008 (Varastettu)
    Triumph Street Triple R 2012 (Myyty)
    KTM 690 Duke 2008 (Ajossa)
  4. #1474
    Eli voiko toi akku olla finaalissa siitä huolimatta, että jännitteet on noin hyvä? Ei liene siis ainoa mittari akun kuntoa mitattaessa.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  5. #1475
    Itselläni kävi vastaava juttu, tavallisuudesta poiketen ei ollutkaan akku koko talvea ylläpitolaturissa vaan pyörässä kiinni. Viileähkönä kevätaamuna starttaillessa tipahti jännitteet ilmeisesti vähän liian alas ja mittaristo "boottasi" juurikin noilla vastaavilla teksteillä sekä kello nollautui. Latailin sittemmin akkua ctekillä jonkun aikaa (taisin pitää about viikon päivät laturiin kytkettynä kun ei juuri tullut muista syistä ajeltua) ja toistaiseksi kaikki on toiminut ok. Ainakin tuon orkkisakun lepojännite pitäisi olla täynnä ollessaan selvästi yli 12.5 V, joten sanoisin että 12.2 V alkaa olla jo vajaanpuoleinen. Kannattaa kokeilla sitä ctekin elvytystoimintoa joka lataa sen hetkellisesti vähän suurempaan jännitteeseen.

    Lepojännite ei tietenkään ole mitenkään idioottivarma tapa tutkia akun kuntoa vaan tarvittaisiin vähän kuormitusta että todellinen kunto selviäisi. Tosin tavan tallaajan taitaa olla helpoin kokeilla vaan uudella akulla jos on epäilystä akun kunnosta.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  6. #1476
    Ok. Kokeillaan nyt mitä sanoo 24h latauksesta. Jos rupee oireet jälleen ilmenemään, ni ei auta ku lähteä akun ostoon.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  7. #1477
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    Lepojännite ei tietenkään ole mitenkään idioottivarma tapa tutkia akun kuntoa vaan tarvittaisiin vähän kuormitusta että todellinen kunto selviäisi. Tosin tavan tallaajan taitaa olla helpoin kokeilla vaan uudella akulla jos on epäilystä akun kunnosta.
    Mittaa se jännite startatessa. Jännitteen ei pitäisi ihan kauheasti pudota kunnossa olevassa akussa.

    Kukaan ei viitsi kertoa mitä flashayksella tarkoitetaan?
  8. #1478
    Tarkoittanee flash muistiin kirjoittamista eli itse softaa tai sen parametrejä on varmaan päivitetty. En nyt osaa varmaksi sanoa mitä on mennyt pieleen mutta kuulostaa siltä että koska virrat pitää olla päällä niin on ajovalo on ollut päällä ja jännite on tippunut liian alas toimenpiteen aikana ja kirjoitus on keskeytynyt tai muuten korruptoitunut. Siksi pitäisi aina ottaa ajovalon sulake pois tai antaa apuvirtaa kun tuollaista duunailee.
    Ex: KTM 990 SM R
    Ex: VTR1000F FireStorm
    Ex: VFR750F
  9. #1479
    Tuota samaa arvioin ittekki, vaikka en tienny että termiä flashäys käytetään myös prätkämaailmassa. Noita Applen laitteita oon kyllä Flashänny .

    Joo, pitää mitata vielä se jännite startatessa. Liian alhanen se on kuitenki jo virrat laitettaessa, koska jo siinä vaiheessa mittaristo sekoilee. Täytyy tänään kattoa paljonko antaa jännitteeksi kun latausta on takana se 24h.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  10. #1480
    Nyt latauksen jälkeen lepojännite 12.83. Virrat päälle, niin tippuu 11.9. Käynnistäessä ei suurempia heittoja. Tyhjäkäynnillä lataus tasan 14. Onko normaalia että jännite tippuu, kun antaa kierroksia. 4000RPM niin jännite tuppuu 13.4-13.6.

    Paljos tollanen Xenon vie jännitteestä? Mulla Cobran xenon.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  11. #1481
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Marshal kirjoitti Katso viesti
    Eli voiko toi akku olla finaalissa siitä huolimatta, että jännitteet on noin hyvä? Ei liene siis ainoa mittari akun kuntoa mitattaessa.
    Siis sulla on akku ihan paskana/tyhjänä. Ei saa tippuu alle 12 volttia.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #1482
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Siis sulla on akku ihan paskana/tyhjänä. Ei saa tippuu alle 12 volttia.
    Joo, on se vaan uskottava, että akku on finaalissa. Ens viikolla akun ostoon siis.

    Niin oliks kellään käsitystä viekö tollanen Xenon enemmän virtaa ku normi polttimo? En oo itte asentanu, joten ei oo vehkeestä sen enmpää tietoa.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  13. #1483
    Lainaa Marshal kirjoitti Katso viesti
    Tuota samaa arvioin ittekki, vaikka en tienny että termiä flashäys käytetään myös prätkämaailmassa. Noita Applen laitteita oon kyllä Flashänny .
    Samaa minäkin ihmettelin ja siksi kysyinkin. Karttojen lataamista se on näissä laitteissa. TuneEcu operaatiossa ei kyllä niin kauaa mene että tarttis sulaketta irroitella.

    Lainaa Marshal kirjoitti Katso viesti
    Nyt latauksen jälkeen lepojännite 12.83. Virrat päälle, niin tippuu 11.9. Käynnistäessä ei suurempia heittoja. Tyhjäkäynnillä lataus tasan 14.

    Paljos tollanen Xenon vie jännitteestä? Mulla Cobran xenon.
    Koitahan nyppästä toi Xenonin sulake irti ja mittaa uudelleen. Olen kuullut joidenkin xenoneiden haukkaavan todella isoja virtoja juuri päälle kytkettäessä. Lampun lämmettyä kulutus tasaantuu. Putosko se jännite enemmän startin kanssa vai virtoja kytkettäessä?
  14. #1484
    Lainaa turhimus kirjoitti Katso viesti
    Karttojen lataamista se on näissä laitteissa. TuneEcu operaatiossa ei kyllä niin kauaa mene että tarttis sulaketta irroitella.
    Ohje irrottaa sulake on ihan pätevä eikä omakeksimä. Itse mapin vaihdossa ei hyvällä akulla niin kauaa oikein tehtynä mene, että se olisi must, mutta sopivasti kun aikailee ja akku on vanha niin näin voi käydä. Oma moka oli se, että otin originaalimapit ulos pyörästä koskematta tietokoneen porttiasetuksiin, jolloin ulostus kesti kymmeniä minuutteja. Minulla oli kyllä laturi kiinni pyörässä kompensoimassa, mutta toisena samanaikaisena mokana se oli lipsahtanut elvytysmoodiin ja latasi vissiin 2A. Yhdessä näiden vuoksi akku kyykkäsi 7,8V tasoon ja se oli sitten siinä. Kevään toimi mutta kyllä se on nopea alamäki tuollaisen jälkeen. Tuon jälkeen akku oli virrat päällä 12,1V ja tune-eculla katsottuna 11,9V. Se on pian entinen tuollainen akku.

    45e on motonetin halvempi euroglobe eli se BS-versio jota ei saa asentaa kallelleen. Geeliversio on jonku lantin kalliimpi, mutta testaan onko tuolla kotarissa mitään merkitystä.

    Mitä tulee flash-termin käyttöön, niin kyllähän siinä pysyvää muistia kirjoitetaan uusiksi. Vaikka ottaisit akun vuodeksi irti niin kartta on ja pysyy. Missähän se pysyy sähköttä... mitäköhän pystyy uudelleenkirjoittamaan... Ecun flash-muistiin se karttadata siis menee ja sellaisen muistin uudelleenkirjoittamista sanotaan flashaukseksi, fläshäykseksi, flässäämiseksi jne. Suomalaisessa moottoripyörägenressä se voi olla "kartan lataamista", joskaan navi tämä vekotin ei ole

    ps. Mielenkiinnolla toki odotan, että joku osoittaa väitteeni ecun muistityypistä vääräksi.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  15. #1485
    Porttiasetuksia muuttamatta se sulakkeen irroittaminen on tarpeellista, eikä siitä haittaa ole varmasti missään kohtaa mutta kuten sanoitkin että onnistuu se irroittamattakin.

    Jokainen kutsuu juuri siksi miksi kutsuukin tuota operaatiota, varmistin vain, että puhutaan samasta asiasta sillä en ollut tuota termiä tässä yhteydessä ennen kuullut. Vaikka se navi ei olekaan niin nehän on karttoja joita sinne lataillaan.

    Biltemasta saa geeliakun tuohon 45€ hintaan, tai ainakin hyvin lähelle. En nyt juuri tähän pyörään ole semmoista hommannut mutta ainakin mönkijään se oli edullisempi mitä motonetin euroglobe. Ei mitään valittamista ole ollut ja onhan bilteman takuu varsin toimiva jos ongelmia tulee. http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Mo...ereihin-80810/
  16. #1486
    Euroglobessa houkutti se, että se hapotetaan itse. Siispä se on varmemmin soiva peli kuin random ajan hyllyssä seissyt esiladattu. Arvoin itsekin kummalle tielle lähden ja tympi ajatus siitä, että pitää käydä Biltemassa vaihtamassa jos ei ole hyvä.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  17. #1487
    Tarpeettomaksi jäänyt sc-project vaimennin ja memjet säätöyksikkö:
    http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/1590681
  18. #1488
    Tässä nyt katellu akkuja Motonetistä ja Biltemasta. Mittasin ton akun mitat ja sain P145xK93xL85. Onko noissa jotain standardimittoja noissa akuissa, että mikä tonne heilahtaa. Kattelin että Biltemassa lähin mittojen puolesta ois 12v 9ah 151 x 87 x 107. Meneeköhän toi nyt sitte tonne.

    Motonetin sivut on ihan hanurista, kun ei nää yleisnäkymässä mittoja, vaan pitää aina avata tuote omaan ikkunaan.

    Jos jollain on suoraan tuote joka tuonne käy, niin otan ilolla tiedon vastaan.

    Pyörä ollu nyt 4 päivää ajamatta ja jännitteet ilman virtoja 12.7 ja virrat päällä 11.94. Onkohan toi akku ees vaihtokunnossa
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  19. #1489
    Kappas, tässähän tuntuis olevan oikea
    Tuote
    90-0049
    Nimike
    Euroglobe MP-akku 12V 8,6Ah "YTZ10S" (P150xL87xK93mm)
    Hinta
    59.90 €
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  20. #1490
    Ja ei geelimalli

    Tuote
    90-0026
    Nimike
    Euroglobe MP-akku 12V 8,6Ah "YTZ10S-BS" (P150xL87xK93mm)
    Hinta
    45.00 €

    Onko tolla käytännön merkitystä, onko geelillä vai ilman, kun ei tarvii kyljelleen asentaa? Vaikuttaako laatuun tai käyttöikään?
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  21. #1491
    Lainaa Marshal kirjoitti Katso viesti
    Ja ei geelimalli

    Onko tolla käytännön merkitystä, onko geelillä vai ilman, kun ei tarvii kyljelleen asentaa? Vaikuttaako laatuun tai käyttöikään?
    En tiedä tarkkaan, mutta itse ottaisin geeli akun. Koska se ota niin itseensä sitä tärinää...Voi olla mutua
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  22. #1492
    Lainaa Marshal kirjoitti Katso viesti
    Pyörä ollu nyt 4 päivää ajamatta ja jännitteet ilman virtoja 12.7 ja virrat päällä 11.94. Onkohan toi akku ees vaihtokunnossa
    Ei noi lukemat kyllä huonolta kuullosta. Kokeilitko napata sen xenonin irti ja mitata silloin virrat päälle jännitettä? Motonetissa ja biltemassa on kummassakin kyllä palautusoikeus jos se uusi akku ei korjaakaan ongelmaa ja vika on jossain muualla.
  23. #1493
    En oo vielä kokeillu ilman xenonia. Nyt ei ole ollut ongelmaa sen jälkeen, kun latasin akkkua 24h Cetekillä. Mittaristo käyttäytyy normaalisti ja hyvin starttaa. Saatto olla edellisen omistajan jäljiltä akku tyhjemmän puoleinen, syystä tai toisesta. Kattelen nyt ton kanssa muuttuuko tilanne huonompaan ja alkaako mittaristo myöhemmin sekoilla. Sitte suoraan hakemaan uus akku. Kyllä toi ainakin levossa hyvin näyttää jännitteen säilyttävän tuolla 12.7 paikkeilla.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  24. #1494
    Tänään kävin tekemässä uudesta smc-r paperit .
    2013 KTM 690 SMC-R
    Vanhat:
    2007 KTM 990 Superduke "R"
    2003 KTM 640 SM
    2008 KTM 690 Duke III
  25. #1495
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    itse ottaisin geeli akun. Koska se ota niin itseensä sitä tärinää...Voi olla mutua
    Ei uusin LC4 tärise

    Joo oikeastaan siis testaan tuota mutua. Ainahan tuo akku ei tuossa kovin pystyssä ole ja täriseekin jonkin verran. Mikään HD tämä ei silti ole ja tilapäinen kallistus tuskin akkua pilaa. Katotaan miten kestää 45e värkki. Tarkoitus lähteä sillä Norjaan tuossa muutaman viikon kuluttua.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  26. #1496
    Joo, sama mietitytti ittee, kun aika usein akku ei ole vaaterissa
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  27. #1497
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Ei uusin LC4 tärise
    Joo oikeastaan siis testaan tuota mutua. Ainahan tuo akku ei tuossa kovin pystyssä ole ja täriseekin jonkin verran. Mikään HD tämä ei silti ole ja tilapäinen kallistus tuskin akkua pilaa. .
    Aaa, no sitten ei ole väliä.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  28. #1498
    SMC kuumetta pukkaa, mutta minkä hintaisia vakuutusmaksut teillä on? (Liikenne, kasko paljon bonukset, yhtiö)
  29. #1499
    mulla oli -12vm smc-r:ssä 950€ täyskasko ympärivuoden, yhtiönä fennia
    Ktm 690Enduro/smc -12vm
  30.  
  31. #1500
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Eipä tulisi mieleenkään ajaa kadulla alle 2.5bar kun pito riittää kovemmilakin paineilla. Omassa pidin 2.8bar takana ja rengas kesti kauemmin kuin mielenkiinto koko vespaan.
    Ostinkohan mä sitte aikanaan sun vanhan smceen kun oli laitettu jotkut tanan tourinki kumit ja just se 2.8 painetta, pitoa ei ollu oikeestaan missään...Ostin contiattack sm ja sen 2kiloo painetta (niinku muuten ohjekirjakin sanoo) niin ei oo pito loppunu, takanen kyllä kuluu varmaan millin per 1000km, mutta tuskin millään motolla ajetaan mitään kymppitonnia takakumilla.
    '03 Sv1000
    '00 Cbr600f
    '03 cbr954
    '11 Wildcat500
    '09 ds450
    '11 690smcEvo2
    '08 rc8
    '11 690smcEvo2
    ´01 Ktm 520 exc sm & ´07 kahvikootteri
Sivu: 50 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40484950515260 ... ViimeinenViimeinen