Ennen kuin hyökkäät mistään sinne konehuoneen puolelle niin mietippä mitä tapahtuu kaadon sattuessa. Aiot nimittäin ajaa ajoneuvolla joka ei vastaa rekisteriotetta eikä ajoneuvolle annettua vakuutusta. Syyllistyt myös ajo-oikeudetta ajoon jos taskussa ei ole iso A. --> Sakkoja, ajokieltoa, vakuutusyhtiö toteaa "pidä tunkkis" jne.![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Eikä poliisitkaan nyt ihan tyhmiä ole. Luultavasti jossain ratsiassa rekisteriotteen nähtyään, selvittävät hetkessä, että pyörä on täystehoinen. Vaikka poliiseja ei nykyään niin hirveästi ole tuolla pysäyttelemässä, niin se ainoakin kerta kesässä kyllä riittää.
Omalla vastuulla noita puuhailet, en sen kummepaa saarnaa itse voi ainakaan antaa, harvoin olen itse ajanut oikeasti laillisella pelillä. Mopo viritetty, kevari viritetty, ja onhan noissa mp:ssäkin nyt jotain putkea roplattu.
Kaasareihin pääset parhaiten käsiksi raottamalla takakatteita -> penkki pois -> tankki pois -> ilmanputsari pois ja sitten vaan kaasareja purkamaan ylhäältä päin. Taitaa onnistua aivan kaasarit paikallaan mikäli vaan luistiin tehty muutos.
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
Eilen sain oman PC25 kamppeen pelaamaan!
Kyseinen vika paljastui täysin tuurilla, joten täytyy olla tyytyväinen. Ongelmana kyseisellä kamppeella oli bensansaanti, tarkemmin sanottuna oikkuileva bensahana.
Kiitokset kaikille vikojen ehdotuksista!
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
Semmonen juttu, että kun tulee jalkajarrulta se piuhan pää penkin alle, jossa on valkoinen liittimen pää. Niin millaisella liittimiellä pitäisi siitä jatkaa ja mihin sen pitäisi johtaa? Takavaloille tietenkin, että palaisi jarruttaessa, mutta nyt olisi se osa siihen valkoiseen liittimeen hakusessa. Joku rele vai? Vai meneekö siitä liittimestä suoraan piuha takavalolle, ilman mitään väli releitä ym. Koska takavalo miulla palaa, mutta ei jarruttaessa takajarrulla.
Viimeksi muokannut: Raatis; 25.05.2013 klo 01:09.
Honda CBR 1000xx '06
Honda CBR 600F '00
Saako pc25/pc31 vielä jostain viri syttypyöriä? En löydä enää mistään...![]()
CBR pc25 91/96
Mitäs öljyjä ootte pyörissänne käyttäny?
Ite oon aatellu laittavani motuli 5000 tai delvaccia. onko muista öljyistä täällä kokemuksia? nyt on koneessa honda omat 10w 30
Honda TransAlp XL 600 V -96
ex.CBR 600F -96, Suzuki Bandit GSF 1200S K6
mulla oli -05:ssa Castrol GPs? 15-50. Kone kävi aivan ihanan hiljaisesti ilman mitään rallatteluja toisin kuin Pro Honda 10-30:llä joka korvasi vanhan hyvän Honda GN4:n
Honda Fireblade HRC 2012
Hondan omaa ölppää ja nyt Motul 5000. Tuntuu ihan perus toimvalta ölpältä.
Laitteet siis -89 ja -91.
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
Terve tänne kaikille.
Tänä kesänä sitten vihdoinki päätin että ajan A-kortin, harmittavasti
lakimuutoksen jälkeen, eli saan pärryyttää 2 kesää ( mukaanlukien tämä) <35kw vehkeellä.
Mieleltäni olen sen verta sairas, että tutkiessani mitäköhän kaikkia pyöriä saisin ( halvalla, koska
oletan pyörän vaihtuvan ainakin sen jälkeen kun saa ajaa täysitehoista),
satuin iskemään silmäni CBR600F1:siin, jotka on juuri alta 70kw. Ja mun mielestä hienoja
E: Luettuani koko topicin lävitse + lisää muunkielisiltä, hankintaan tulee pc23:nen.
Ei muutakun hyvää metsästämään
Viimeksi muokannut: Inlinee; 09.06.2013 klo 20:45.
Amerikkaa
Kuinka paljon tällainen CBR (600F 1999) oikein kestää? Mun oli ajettu 92tkm ja penkkitulos Korpiaholla 97,97hv ja 62,47nmDynojetin suutinsarja ja Devilin slipari. Nyt mittarissa 95 ja öljyä ei kulu ja pyörä toimii kuin unelma. Jakoketjun kiristäjä piti hieman ääntä mutta MC Scatterilta sai alkuperäisen halvalla ja nyt sekin murhe on poissa.
Viimeksi muokannut: Neverheard; 20.07.2013 klo 22:07.
Vanha linkki mutta tuossa ainakin kunnioitettavat lukemat
http://www.youtube.com/watch?v=gs8I8fYNNG0
Pyöränä noin 28tkm vm 2000 ajettu F ja tällä viikolla tehnyt muutaman kerran niin ettei virta-avainta kääntämällä tapahdu yhtikäs mitään...Tokenee kyllä kun on muutaman kerran jaksanut saman operaation suorittaa ja jonkunlainen kosketushäiriö siis ilmeisesti kyseessä?Onko tuossa mitään vaaraa että virrat häviäisi kesken ajon?
Osaakos muut cbr-motoristit auttaa uutta tulevaa motoristiä. Tuo Honda CBR600f näyttäisi olevan sopiva malli budjetille sekä tämän kuljettajan vartalolle. Haluaisin välttää mahdolliset sudenkuopat, ja ostaa toimivan prätkän ettei heti ketuta ja harrastus jää siihen. Nähtävästi 600f mallia ei ole tehty viimeksi kuin 2007 (jos ei uutta 2011 mallia lasketa). Eli 6 vuotta vanha pyörä pitää hommata jotta saa käytetyn eikä köyhdy loputtomasti.
Onko tuossa 2006-2007 vuoden malleissa mitään suurempaa vikaa? Nokkaketju ilmeisesti on CBR:n tavaramerkki, mutta muuten? Aikamoisia eroja on ihmiset saaneet kilometreihin aikaiseksi 6 vuodessa, joten ehkä sitä voisi ostaa vähemmän ajetun kuin 50 000km ajetun. Paljonko tuollaisista 6 vuotta vanhoista kannattaisi edes maksaa? Hintapyynnöt näyttäisivät olevan 4500e-7000e nettimoton perusteella.
Jos tuollaista 6 vuotta vanhaa pyörää käy katsomassa ja koeajamassa, niin onko CBR:ssä jotain mitä kannattaisi ottaa huomioon? Tietenkin perusasiat (onko kolaroitu/kaaduttu, yleiskunto jne) huomioidaan.
Onko muuten huoltokortin huoltovälin kuukausiväli ajokuukausissa (6kk/vuosi) vai 12kk/vuosi? Jos lasketaan 12kk/vuosi, niin vuoden 2007 pärrän pitäisi olla menossa jo about 72kk huollossa?
http://www.hondabikes.fi/content/dow...oltokortti.pdf
50000km raja = eli jos myynnissä on 5000-50000km ajettuja pelejä, niin mieluusti ostan vähemmän ajetun kuin enemmän ajetun.
Jos ostan pyörän ja ajan sillä itse 40000km, niin lopputulos on joko 45000km tai 90000km. Kumpi on helpompi myydä myöhemmin![]()
Viimeksi muokannut: jiieeoo; 12.06.2013 klo 12:48.
Oman -89 cebarin katteet on kursittu kasaan kaikenmaailman jämäruuveilla ja pleksi on maalattu joskus entisen omistajan toimesta helvetin ruman näköiseksi...Ebaysta saisi edullisesti kateruuvi settejä ja noita pleksejä myös, mutta vaan -91 malleista eteenpäin.
Tietääkö joku, onko noissa -89 ja -91 mallien välillä suuria eroja katteissa eli lähinnä käykö -91 mallin katteet heittämällä -89 vuoden pyörään? Erityisesti se tuulilasi? Ainakin kuvien perusteella näyttävät todella samanlaisilta.
Honda CBR600F -89
Onko cbr 600 vm-97 takaiskari tosiaan huollettava? Mitäs jos on kaasut täysin tiessään,saiskohan tuon järkihinnalla kuntoon,eikös sais?Mikälie lähin (hyvä) huolto itä uudellamaalla?
Linkissä vastaava iskari: http://www.nettivaraosa.com/moottori...ikkeet/1562344
Varjossa viihtyjä ;)
Olin ajellut n. 50 km 80-100km/h vauhtia ja sitten rupesi vähän nykimään ja kytkimen kun painoi pohjaan, niin pyörä sammui. Tupakin verran, kun antoi pyörän olla paikoillaan, niin lähti nätisti käyntiin ja antoi ajaa n. 10 km samaa vauhtia ja sitten sama uusiksi. Taas pikkasen oottelua ja starttasin, niin aluksi ei meinannut käydä kaikilla pytyillä, mutta kaikki pytyt heräsi, kun käytti vähän kaasua... Pyörä on cbr 600 f -95
Missähän voisi olla vika?
Onko täällä muuten kenelläkään tätä uutta CBR:ää, 2011 ABS:llä varustettua mallia? Millaisia kokemuksia löytyy pyörästä?
x
Onko normaalia, että otsikon mukaisessa pyörässä takarenkaassa on pieni klappi (1-2mm) ylä-alasuunnassa? Tuon verran väljyyttä oli aiemminkin ja renkaanvaihdossa vaihdettiin takapyörään laakerit. Mutta edelleen klappi tuntuu. Sivusuunnassa tai eteen-taakse -suunnaassa väljyyttä ei ole yhtään.
Nyt kun kävin uudelleen kokeilemassa pyörän takapäätä niin väljyys on takahaarukassa, ei siis renkaassa. Mutta onko tuo ihan ok juttu?
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri