"Vaihtaako muilla samanlaisen pyörän omistavilla kone tyhjäkäynnillä ääntä kun kytkimen laittaa pohjaan ja vastaavasti kun se kahvan taas päästää irti." lainasin tuosta eka viestistä tuo alun,elikkäs tää ääni johtuu siis siitä paljon puhutusta kiristimestä?.... kävin tänään katsomassa yhtä cbr jossa oli tämä kyseinen ääni vapaalla käydessä, mutta kun kytkimen laitto pohjaan niin käyntiääni hiljeni ja ei kuulunut semmosta rilinää vaan kävi aivan normaalisti. venat ja kaasarit on kyllä säädetty noin 3 tuhatta km sitten, tehty 26 tkm huolto... elikkäs varmaan kohta vois vaihtaa sen ketjun+kiristäjän...
Ei kuitenkaan taida kytkin vaikuttaa nokkaketjun kiristäjään...(aaa-tee75 @ Kesä. 14 2011,22:22) kirjoitti
Ei. Ääni on täysin normaali ja tulee ihan kytkimestä. Eikä tarkoita sielläkään, että kytkin olisi rikki. Toki no... ei uusi.(jr66 @ Kesä. 14 2011,23:18) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Tälläinen kysymys öljyn määrästä. Missä asennossa öljyn pinta pitäisi näkyä min-max välissä?
Kun nostaa pyörän keskituelle,niin reippaasti yli maxin, ja sivutuella taas reippaasti ali minimin *![]()
Pyörä renkaillaan suorassa tasamaalla. Ei siis millään tuella. Kyykkyyn viereen ja kädellä pidät pyörää tasapainossa.(petke @ Kesä. 15 2011,20:42) kirjoitti
edit: Tai kaveri pitää. Minä en sitä uutta kahvapainoa, peiliä, sivukatteen maalausta, etuvilkkua, sliparia ja jalkatappia osta
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Hankalaksipa tuokin on tehty, öljynmäärän tarkistus kahden miehen homma(mjtee @ Kesä. 15 2011,21:02) kirjoitti
Mutta hätä keinot keksii, pyörä renkaille ja kännyllä kuva reiästä. Ja totta tosiaan, nätisti yläviivalla öljyt. Kumma että tuo keskituelle nostaminen myös nostaa öljyn pintaa tuonkin verran.
Onnistuu yksin ilman kuvan ottamista tyyliin mjtee.(petke @ Kesä. 15 2011,21:10) kirjoitti
Ei ole kumma kun asiaa tutkii ja ajattelee.
Just äsken tulin 200km ajolenkiltä ja kappas vaan, eipä ollut enää vasen kahvapaino paikallaan.(vertzu @ Kesä. 09 2011,15:49) kirjoitti
![]()
Omani oli käynyt kevyesti kyljellään oikealla ja kahvapainon kiinnitys oli ottanut tästä hittiä. Kumma kyllä pysyi paikallaan sen pari vuotta mitä pyörällä ajelin, vaikka paino tuntui pyörivän paikallaan miten sattuu. Toinen puoli oli lujassa. Näin siis vain ajatuksena, että olisiko teilläkin käynyt johonkin. Ei välttämättä maahan, mutta esim seinään.(sry @ Kesä. 16 2011,12:06) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Eipä oo mihinkään osunut. Nuo oli erilaiset kahvapainot kuin vakiot. Ois vaan pitäny laittaa kierrelukitetta![]()
Itseltäkin on nyt tippunut oikealta puolelta kahvapaino. Luulin törmänneeni lintuun kun jalkaan joku kolahti, mutta kotona huomasin että kahvapaino puuttuu. Eipä tuo kylläkään paljoa häiritse. Tarvii jossain vaiheessa tilata uusi.
Onkos ihmisillä täällä pikakaasua laitettuna pyörään? Rata-ajossa alkaa nyt häiritä tuo melkosen pitkä liikerata, niin omaan on nyt varmaankin pikakaasu saatava. En ole vielä asiaa pahemmin edes selvitellyt että löytyykö valmiita kahvoja, vai onko alettava itse värkkäilemään.
Nopeet liikkeet on näyttäviä...
Ei ole kyllä pikakaasusta kokemusta. Tarkotus oli laittaa Power Commander juurikin rataa varten, jotta kaasuun vastaavuus paranisi. Mutta tuli sitten myytyä koko pyörä.
6 tuntia siinä meni, mutta nyt on R6:n kaasukahva laitettuna. Vähän joutui Dremeliä tarjoamaan ja inauksen pidemmät kaasuvaijerit olis ollu poikaa, mutta siellä se nyt kuitenkin on. Jonkun verran tuli lyhyempi liike kahvalle, toivotaan että riittää.
Nopeet liikkeet on näyttäviä...
Missä sijaitsee vm.03 600F cbr:rässä vilkkurele? Koitin etsiä penkin alta ja pyörän etuosasta mutta ei löytynyt...
Edit:
Rele löytyi, löytyykö mistään vastaavaa elektronista relettä? En haluaisi pätkiä pyörän johtosarjaa...
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Morjes, täällä yksi onnellinen CBR 600f omistaja *
Kaikenlaista pyörään on tehty, mutta onko kukaan onnistunut löytämään alkuperäiseen takakatteeseen sopivaa kirkasta takavaloa, pyörä on vuosimallia -92 ? Sinne esim. jos vielä saisi ledit niin aijai, hieno ois varmasti mun mielestä.
Ainakin mun mopossa on pikakaasu, merkistä ei tietoa kun edellinen omistaja sen on siihen laittanut. Valmis systeemi se minusta näyttäisi olevan ja puoliakin tuli mukana eri liikeradoille. Ns. laiskempaa ja nopeampaa mallia. Voin yrittää kysellä mistä se on hankittu.(Crnd @ Kesä. 21 2011,21:48) kirjoitti
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Mulla on nyt tullut kaksi kertaa seuraavanlainen ihmeellinen juttu vastaan:
Kun on käynyt heittämässä jotain 100-200 km reissuja, niin kaupunkialueelle tullessa ja muutamat liikennevalot seistyä onkin alkanut todella kova rallatus konehuoneesta.
Nyt tietty näillä hellekeleillä kone käy ruuhkassa aika kuumana ja flekti jauhaa miltei jatkuvasti, mutta ei tällaista ongelmaa tullut vielä kolme viikkoa sitten. Onko kellään antaa jotain diagnoosia näin etänä? *![]()
EX: Cbr600f -95
Nyk: FZ6N -06
(Punda @ Heinä. 08 2011,15:59) kirjoitti
onko tuo rallatus jotenkin yhteydessä tuohon flektin käynnistymiseen vai rallatteleeko riippumatta pyöriikö flekti vai ei?
jos rallattaan vain jos flekti pyörii -> flektissä joku vika. lavat osuu syyläriin tms tai laakerit menneet
jos rallattaa riippumatta flektistä -> nokkaketju ja/tai kiristäjä.haulla tästä ongelmasta lisää infoa.
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Se rallattaa riippumatta flektistä ja tuntuu sille, että rallatus on kovimmillaan 2000-4000 rpm välisellä alueella. Pyörä oli just ennen juhannusta huollossa ja sanoivat siellä, että nokkaketjun voisi vaihtaa seuraavassa isossa huollossa eli 24 tkm päästä.(cbr600äffä @ Heinä. 08 2011,16:08) kirjoitti
EX: Cbr600f -95
Nyk: FZ6N -06
Jatketaas sen verran, että tollanen se kuulemma on.(Nasu @ Heinä. 08 2011,14:51) kirjoitti
klik klik
Ja ebaystä kuulemma löytänyt.
Tämä siis CBR600F 2005 mallissa kiinni tällä hetkellä.
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
joo klassiset nokkaketju-oireet. itse vaihdoin eka kiristäjän ja sitten 2000 kilsan perästä ketjun ja kiristäjän kun oireet palasivat. omalla mopolla oli ajettu joku 40 tkm kun oireet ilmenivät.
jos on yhtään kokemusta moottoreista ja työkaluja niin tuon tekee itsekin. muistaakseni bike worldi arpoi rempalle hintaa 500e osineen, mutta jenkkilästä tilasin kaikki osat mm uudet laahaimet ja rattaat parilla sadalla eurolla. näitä ei varmaan bike worldissä oltais vaihdettu.
-tuomas
edit: ja tämä siis pundan ongelmaan
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
taitaapi olla itselläkin nokkaketjun vaihto edessä.
laitoin manuaalisen kiristimen jolla hetken aikaa oli rallatus ok. nyt joutunut kiristeleen tota ainakin 3 krt.
ajon jälkeen ollu ok mut si ku seuraavana päivänä heittäny pyörän käyntiin ni rallatus taas päällä... ei uskalla enää oikein kiristellä kun kuuluu kuitenkin jakoketjun vihellys jo kierroksilla kun tyhjäkäynnillä rallattaa.
vaihdoin sitten vakion kiristimen takas ja se rallattelee koko ajan...
CBR pc25 91/96
Nokkaketjulta kuulostaa --> öljy menee ohueksi. Kestää kyllä ajoa ja jollain sopivalla öljyllä ei paljoa haittaakaan mutta vaihtoon vaan talvella(Punda @ Heinä. 08 2011,16:14) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Mulla on CBR 600f -92 ja pyörä toiminut hienosti mitä mulla ollut, ajanut siis vain alle 200 km ja ymmärtääkseni ollut aika vähällä ajolla viime vuosina.
Tänään sattui seuraavaa: Laitoin ekaa kertaa ryypyn päälle kun aamulla käynnistin --> ryyppy pois ja annoin vielä hetken lämmetä tyhjäkäynnillä --> lähdin ajamaan --> ei mitään erikoista maantie nopeuksissa --> siirryin hiekkapäällysteiselle ns. mökkitielle ja vauhti oli todella hiljainen, huomasin että nyt on jotain ihmeellistä oikein hiljaa ajettaessa --> pysähdyin ja sammutin koneen --> uudelleen käynnistys ei sitten enään ollutkaan helppo homma, vaan älyttömällä sahaamisella ja kaasun antamisella vasta sain vihdoin ja viimein käyntiin --> ajoin kotiin --> käynnistys vaikeudet jatkuivat ja ns. booaus alakierroksilla, muutenkin kun annoin kaasua vain vähän niin tuntui että vastaa todella huonosti pieneen kaasuun ja havaittavissa oli booausta, oikein kunnolla kun nosti kierroksia niin silloin tuntui toimivan normaalisti --> jos sammutti ja useiden käynnistys yritysten jälkeen sai pyörän käyntiin, niin tyhjäkäynnillä saattoi nostaa itse kierroksia ja muutenkin kävi epätasaisesti.
Tämän jälkeen "jumppasin" manuaalista ryyppyvipua ja kävin kaasuttelemassa pienen lenkin. Tämän jälkeen pyörä toimi taas kuin aijemmin ja lähtee todella hienosti myös lämpimänä käyntiin.
Onko muilla vastaavaa ollut ja voiko johtua että manuaaliryyppy jää jumiin osittain?
Kiitän infosta. Melkoisen suuritöiseltä näyttää tuommoisenkin vaihto. Taisin päästä vielä vähemmällä tuolla R6R:n kahvalla(Nasu @ Heinä. 08 2011,16:29) kirjoitti
Toki voisihan tuo vähän vielä nopeampi olla...
Nopeet liikkeet on näyttäviä...
Tietääkö kukaan mistä löytää alkuperäiset clip onit pc35 malliin (vm 04 tarkalleen)? Purkuosia löytyy ebaysta mutta postikuluineen jenkkilästä tuotuna aika suolaiset hinnat.. Tietysti jos jollain pyörii nurkissa niin tarjoa ihmeessä.
LC4
Morjesta,
Olis vanha aihe, mutta en löytänyt vastausta;
Vaihdoin 97:n CBR600F:n vilkut ledeihin ja nyt pitäis vaihtaa rele elektroniseen. Rele on Motonetin "laatukamaa", eikä siinä mitään ongelmaa sinällään olekaan. Mutta ongelma tulee noista vanhan releen pinneistä vs. uuden releen pinnit.
Mitenkähän nuo kaapelit pitäisi vedellä, ei viitsisi sulakkeita alkaa polttelemaan...? Piuhat ja rele on siis tällä hetkellä alkuperäiset, ja tarkoitus olisi vain uusia rele, mikäli se on mahdollista.
Vanhassa releessä (alkup.) tai piuhoissa ei ole mitään merkintöjä...
Uusi rele on:
PappaTunturi 1983 --> Yamaha Virago XV125 1997 --> Honda CBR600F 1995 --> Suzuki VS600 Intruder 1995 -->
Honda CBR600F 1997
Ootko katellu esim. Saksan purkaamoita? Löytyy topicki (linkitän kohta), missä on ihan tarpeeksi purkaamoita EU alueelta. Itse oon tilannu saksalaiselta purkaamolta takalokarin, tuli noin viikossa järkevillä kuluilla.(OB___ @ Heinä. 12 2011,11:21) kirjoitti
E: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....urkaamo
eli noista luulis jo löytyvän.
Uusi tankki olisi hakusessa, kun vanha meni ottamaan lommon kylkeensä. Pyörä on mallia -96, mutta mistä tiedän minkä vuosimallin tankit käyvät omaan cebariini?
Aa kiitosta. Ainakin tuolta spaenglerista näyttäs löytyvän kaikki tarvittava (tai niin luulisin jos toi vm 99 kahva käy 04seen). Katotaan miten germaanit vastailee kyselyihin.(Jortsi @ Heinä. 12 2011,17:05) kirjoitti
LC4