Sivu: 40 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30383940414250 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1171:stä 1200:een 2518:sta
  1. #1171
    Kyllähän 690 SMR on ihan validi malli:



    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
  2. #1172
    Eli joku tulisempi SM. Onko noita muka Suomessa jollaki, vai pelkästään alppimaiden spesiaalimalli?

    Käytännön eroista voin sanoa sen verran, että tuo on ainaki saatanasti rumempi.
    YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
  3. #1173
    joo on kyl ruma vekotin lahdessa r.m. heinolla näytti oleven myynnissä.
  4. #1174
    No kappas eri versiohan se on:
    - Front Brake - on the SMR and Prestige the front brake caliper and pads differ and are said to be slightly better. Supposedly 4 pads on the SMR vs 2 on the original SM.
    - Clutch and Frond Brake - on the SMR and Prestige is a radial pump.
    - Suspension - the SMR and Prestige have adjustable compression damping front and read. The SM does not, only rebound.
    - Wheels - The SMR and Prestige have cast wheels vs spoke wheels on the SM. The cast wheels are reportedly about 1 pound lighter.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5. #1175
    Ostin tuossa syksyllä 690 smc vm2008, siinä näyttäs olevan ketjut ja rattaat aika finaalissa, semmosta vaan mietin että käykö vm2011-2012 ketjuratassarja kyseiseen pyörään? Tälläsen aattelin tilata http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-690-SM...item1e7106b936 Tekeeköhän noilla mitään vai joutuukohan noita ketjuja olla jokapäivä kiristämässä ?
    ex aprilia rsv mille r 1000 vm04
    ktm smc 690 vm08
  6. #1176
    2008-> on käytännössä teknisesti samoja pyöriä joten ketjut/rattaat sopii kaikkiin pyöriin. Mä laitoin viime kesänä omaan mopoon KTM:än oman ketju/ratas paketin, maksoi muistaakseni joku 120€, löytyy myös eri välityksillä.

    Mulla kesti alkuperäiset Reginat 5000km, venähti/kului sen verran että meni vaihtoon. Sen jälkeen laitoin KTM:än ketjupaketin (CZ ketjut) ja seuraavan 2500 kilsan aikana en huomannut mainittavaa kulumaa/venymää.

    Ketjun venymiselle ja rattaiden kulumiselle 690 tuntuu olevan herkkä, alkaa tärisemään kuin katupora heti kun rattaat on vähänkään kuluneet. Varsinkin eturatasta kannattaa seurata ja vaihtaa heti kun alkaa näkyä kulumisen merkkejä.

    Mä laitoin omaan mopoon OSCO ketjurasvarin ja sen jälkeen kuluminen väheni kun ketjuja tuli öljyttyä säännöllisesti, tavaksi tuli aina ajolenkin jälkeen rasvata ketjut samalla kun rullasi hissukseen parkkikselle.



    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #1177
    Minulla on smc:ssä 0p/+3p välitykset, mitkä ovat "pienissä piireissä" oikein mainiot välit. Ykkösellä on hyvä ryömiä maastossa ja kutosella kulkee kuitenkin kivutta sataa, joskin melko korkeilla kierroksilla. Huiput on 181km/h josta löytyy rajoitin. Jos pyörällä ajaa +100km tourinkia niin sitten välityksiksi kannattaa valita hiukan pidemmät. Muuten suosittelen lämpimästi noinkin lyhyitä välejä. Takarissan evän voi kääntää, jolloin taakse mahtuu 45p mainiosti. Pyörä on aika pirteä näillä väleillä. Kakkosella keula karkaa 40km/h jälkeen ja kolmosenkin kun sopivan huolimattomasti heittää sisään niin keula nousee hetkeksi välillä silläkin. Ajamisen iloa.

    Omaan pyörääni on vaihdettu DID:t huollossa joskus vuonna 2010-11. Sen jälkeen pyörällä on ajettu yli 5000km enkä ole noteerannut ketjujen venyvän tai takarissan kuluneen. Totta puhutaan niin eturissaa en ole tarkkaillut - pitää katsoa se. Normaalia kihinää ketjuista kuuluu mutta en ole hoksannut mitään tärinääkään. Tiheä rasvaus ja vähäinen hiekkakylpy auttanee.

    edit: keula karkaa = pystyssä ajoasennossa alakierroksilta reilusti kaasua ja nopeuden ollessa tasossa 40km/h keula nousee väkisin.
    Viimeksi muokannut: mjtee; 15.04.2013 klo 22:09. Syy: välitykset olikin erit
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  8. #1178
    Lainaa peacemake kirjoitti Katso viesti
    SC-Projectin slipari! Olisiko heittää kokemuksia? Vaimentaako ääntä yhtään...

    Kovasti harkinnassa moinen eikä internet osaa kertoa mitään.
    On kuitenkin laillinen putki ja äänet pysyy siinä rajoissa jos pitää kiekat tasaisesti kierroksilla, joilta mitataan. Heti jos löysää tai kirii kaasua ni alkaa kuuluun

    Hyvä putki mielestäni.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  9. #1179
    Sliparin sisäänajoa
    - EOS550D ei sisäisellä mikillä häävejä ääniä tuota, mutta siinä juuri pakatun Wingsin tyylinäyte. Tuossa videon alussa pyörä oli jo käynyt jonkinaikaa kovan papatuksen säestämänä haisten ja käryten, koska vaimennuskerrokset oli pakattu muoviteipillä. Hauskasti tuossa alussakin pätkän hypätessä eteenpäin huomaa kuinka melutaso laskee, kun teipit on palaneet pois. Sliparissa on killeri kiinni.

    Asiasta kolmanteen. Hypistelin pyörää tune-eculla ja hoksasin että SMC:n akrakartassa on moodien 2 ja 3 välillä eroa syötössä. Persdynolla tätä ei ole huomannut joten lienevät molemmat tasan yhtä päin persausta. Ainut minkä siis erottaa on kaasuvaste joka on tuossa "standard"-tilassa huomattavasti laimeampi. Keula nousee samassa nopeudessa ja rajottimeen kelaa molemmilla. Tilasin ecupiuhan lisäksi lambdapaikkaan 12->18mm innovaten adapterin ja lainaan kaverilta auton seosmittaria kevään tullen. Ihan mielenkiintoista tutkia millaisella AFR:llä lambdaton akramappi kuljettaa pyörää ja mitä asialle olisi tehtävissä. Josko jo vappuna olisi männässä reikä.

    Kartan lukuarvollinen ero moodien 2 ja 3 välillä
    edit (tuo lukuarvo viittaisi jopa 20% syöttöeroon karttojen välillä, mikäli lukuarvo kuvaa lineaarisesti määrää)


    edit2 Sliparin sliderista aka lepuuttajasta tuli kysymys. Se on siis Bilteman jarruletkua klemmarilla kiristettynä. Klemmari läpi putkesta. Saa nähdä sulaako. 9.2.2013


    edit3: HOX: INNOVATEN 12->18mm LAMBDA-ADAPTERI EI SOVI KOTARIIN SUORAAN. JENGAN PROFIILI ON ERI VAIKKA NOUSUKIN ON SAMA.
    Viimeksi muokannut: mjtee; 13.05.2013 klo 13:33.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  10. #1180
    Heha, plussakelien ja mopon huollosta saannin innostamana pyäräytin nastat alle! Tuossahan on tubeless vanteet, mutta sisältä sen tubeless-vannenauhan pois repimällä sai tavallisen innegummin soviteltua paikalleen. Ilman lukkoja joutuu ajelemaan, joten saa nähdä kauanko rengas pysyy pyörähtämättä. Aika kovat paineet jätin sisään, ~2 edessä ja takana.

    Etusessa piisaa pitoja poljetulla lumella, takapää luistelee vähän miten sattuu jatkuvasti. Hauskuuskerrointa kuitenkin on vähintään riittävästi

    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  11. #1181


    Tuosta se hauska alkaa

    Laita jäähdyttäjän ja ritilöiden väliin pahvia että kone pysyy lämpösenä, saa kuulema laittaa aika tukkoon.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #1182
    Jotenki iski gummit silmään.

    YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
  13. #1183
    olis tossa sisäänajonkin edessä mutta silti himottaa toi sc-project en ole vielä paljon perehtynyt mutta toimii ilmeisesti akran mapilla?
  14. #1184
    mihin tota memjettiä käytetään?
  15. #1185
    Lainaa jeppos kirjoitti Katso viesti
    mihin tota memjettiä käytetään?
    Kallis säätövastus. Huijataan imuilman lämpötilaa kylmemmälle niin laite lykää koneelle enempi soppaa. Älä koske.

    edit: Ok no pyörästä riippuen tuo voi muokata muidenkin anturien näyttämää eculle päin. XT:ssä kyse oli pelkästä imuilman lämpöanturista ja joku dude avasi laitteen löytäen sisältä pelkän potikan.
    Aprilialle tarkoitettu huipputekninen moottorin säätöyksikkö auki
    Viimeksi muokannut: mjtee; 12.02.2013 klo 18:14.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  16. #1186
    Lainaa iirot kirjoitti Katso viesti
    Heha, plussakelien ja mopon huollosta saannin innostamana pyäräytin nastat alle! Tuossahan on tubeless vanteet, mutta sisältä sen tubeless-vannenauhan pois repimällä sai tavallisen innegummin soviteltua paikalleen. Ilman lukkoja joutuu ajelemaan, joten saa nähdä kauanko rengas pysyy pyörähtämättä. Aika kovat paineet jätin sisään, ~2 edessä ja takana.

    Etusessa piisaa pitoja poljetulla lumella, takapää luistelee vähän miten sattuu jatkuvasti. Hauskuuskerrointa kuitenkin on vähintään riittävästi

    Taisi pudotella omasta paineet n.1bar tietämille niin oli paljon parempi luisutella, varsinkin sulalla asfaltilla.
    Supermoto
  17. #1187
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Kallis säätövastus. Huijataan imuilman lämpötilaa kylmemmälle niin laite lykää koneelle enempi soppaa. Älä koske.

    edit: Ok no pyörästä riippuen tuo voi muokata muidenkin anturien näyttämää eculle päin. XT:ssä kyse oli pelkästä imuilman lämpöanturista ja joku dude avasi laitteen löytäen sisältä pelkän potikan.
    Aprilialle tarkoitettu huipputekninen moottorin säätöyksikkö auki
    Aika komee boxi
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  18. #1188
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Taisi pudotella omasta paineet n.1bar tietämille niin oli paljon parempi luisutella, varsinkin sulalla asfaltilla.
    Pysyikö sulla kumekset paikallaan pyörähtämättä noilla paineilla?

    Tänään ajelin vajaa kolme tuntia ja onhan se hauskaa. Takapäässä ei tosiaan kovin häikäisevästi pitoja ole, etupäässä sen sijaan tuntuisi olevan miltei rajattomasti. Viimeksi ajoin lumella exc:llä enskanastoilla ja se oli erittäin epämiellyttävä jos joutui asfaltilla ajamaan. Tuo isompi eturengas on hyvinkin rauhallinen ja hallittava jopa ihan paljalla asfalttipinnalla.

    Semmoinenkin tuli huomattua että exc eteni vähän syvemmässä lumessa huomattavasti mukavammin, ja kun eteneminen päättyi se ei ollut yhtään niin vittua repiä takaisin liikkeelle sieltä
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  19. #1189
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Aika komee boxi
    Moses on.... ja Busines on .

    Toisaalta... jos tavara hoitaa sen mikä sille luvataan... ja asiakaalle on ok maksaa siitä
    pyydetty summa.... Misää tosaa on se ongelma?
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #1190
    Tollanen boxi tuli tehtyä entiseen 660 Yamppiin, teki sen tehtävän mitä varten se sinne laitettiin.

    690:een taas tollasta en laittaisi, samalla vaivalla hankkii läppärin ja pyörän väliin johdon, lataa ohjelmat ja kartat TuneEculta, asentaa sopivan pa-katan pyörään ja muokkaa kaasuvasteen mieleisekseen. Paljon parempi vaihtoehto
    Kylätason kurapyöräilijä.
  21. #1191
    Jep. Kertaus on opintojen äiti niin sanotaan että vaikka tuommonen: INTERFACE-CABLE-TRIUMPH-KTM-BIKE-TUNEECU

    Ja jos ei omista yhteensopivaa USB-OBD -lukijaa, niin tämmöinen toimii ainakin: USB-OBD

    Ilmeisesti ei ole ollenkaan varmaa, että random OBD-piuha toimii kotarin kanssa. Tuo kotariadapteri (tehtävissä myös itse) on ns tyhmä piuha ja kaikki tune ecun ja pyörän välinen toiminta liittyy tuohon jälkimmäiseen piuhaan. Minä tilasin molemmat ja homma toimi ok. Sellainen lisähuomio, että jos ei irroata tuunauksen ajaksi ajovalon sulaketta, niin kannattaa varmistaa, että akkuun kytketty laturi työntää yli 2A virtaa. Kun itse ensimmäistä kertaa ulostin pyörästä karttoja niin EP-kartan kohdalla siirto katkesi akun jännitteen kyykätessä. Huomasin että laturi oli väärässä moodissa.

    Sekä memjettiin, että muutaman kympin kustantavaan Tune ecuun liittyy sellaisenaan se perusongelma, että ei tiedätä mihinpäin pitää säätää. Seokset pitäisi mitata jossain ja siihen sisältyy enemmän kustannusvariaatiota miten sen tekee.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  22. #1192
    Lainaa mjtee kirjoitti Katso viesti
    Sekä memjettiin, että muutaman kympin kustantavaan Tune ecuun liittyy sellaisenaan se perusongelma, että ei tiedätä mihinpäin pitää säätää.
    TuneEcun kohdalla tämä pitää paikkansa jos alkaa muokkaamaan polttoainekarttaa, silloin pitää olla mittarit. Jos tyytyy lataamaan valmiit kartat, Akra, EVO1, EVO2, ja pyörään on tehty niitä vastaavat muutokset niin voi latailla karta suoraan mopoon, omalla vastuulla tottakai Noi ladattavat kartat on käsitykseni mukaan samat mitä KTM huollossa ladataan kartoiksi muutosten yhteydessä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  23. #1193
    Valmiita karttoja melkoinen kasa, voi olla että tässäkin threadissa jo tämä linkki vilahtanut mutta kerrataan.

    http://www.tomhamburg.net/KTM_Tune_list.html
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  24. #1194
    Onkohan kukaan täällä penkittäny -08-> -10 SMCnsä tolla evo1 tuneEcu kartalla? Olis mielenkiintoista nähä se käyrä siitä. Itellä kyllä PCV+Autotune pyörässä kiinni mut kiinnostaa aika paljo mitä tuneEculla saa aikaseks.
  25. #1195
    Lainaa Luke690 kirjoitti Katso viesti
    Onkohan kukaan täällä penkittäny -08-> -10 SMCnsä tolla evo1 tuneEcu kartalla? Olis mielenkiintoista nähä se käyrä siitä. Itellä kyllä PCV+Autotune pyörässä kiinni mut kiinnostaa aika paljo mitä tuneEculla saa aikaseks.
    Tuskin sillä mitään merkittävää parannusta saisit aikaiseksi.
    Supermoto
  26. #1196
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Tuskin sillä mitään merkittävää parannusta saisit aikaiseksi.
    Ei välttämättä mut mistä sen tietää ennenku joku on testannu. Kattoo ny jos sais aikaiseks lähtee vertailee niitä penkkiin. Suostuiskohan penkittäjä edes moiseen vertailuun, sehän kuitenki myy niitä commandereita Saattaishan se ny olla vähän noloa jos sais paremman käyrän tai lähes yhtä hyvän tuneEcun kanssa. Hintaero on kuitenki aika kova.

    En ny väitä että toi mopo kulkis mitenkään huonosti commanderilla, akra mapilla max väännöt tuli jossain 6500 rundeilla ja nyt ne tulee jo 5500 nurkilla ja vahvempana. Lämpömittariki pysyy nyt alempana ku mylly saa enemmä bensaa.

    Kesän odottelu pistää pohtimaan mitä kaikkee tolle pyörälle voi tehdä
  27. #1197
    Sain ymmärtää että penkittäjät ei mielellään lähde säätämään TuneEculla karttoja, oli hitaampaa ja monimutkaisempaa kun PC:llä ja vaatii enemmän aikaa saman lopputuloksen saamiseksi.

    Kyllä noi vehkeet repii takarengasta TuneEcun kartoillakin ja PC:n kanssa penkitettävä ero jää kohtalaisen pieneksi kun ulkomaan sivuja on lueskeltu, olikohan SMjunkien sivuilla kun oli verrattu eroja rullilla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  28. #1198
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Sain ymmärtää että penkittäjät ei mielellään lähde säätämään TuneEculla karttoja, oli hitaampaa ja monimutkaisempaa kun PC:llä ja vaatii enemmän aikaa saman lopputuloksen saamiseksi.

    Kyllä noi vehkeet repii takarengasta TuneEcun kartoillakin ja PC:n kanssa penkitettävä ero jää kohtalaisen pieneksi kun ulkomaan sivuja on lueskeltu, olikohan SMjunkien sivuilla kun oli verrattu eroja rullilla.
    Tuo pitää paikkaansa. Silloin kuin SuperDukea säädätin, niin huomasi kyllä tuon eron tuossa työn hitaudessa. Mutta ero mikä oli lopputuleman ja Akran kartan kanssa oli huikea.. Akran kartalla oli vielä tiettyjä notkahduksia, onglelmia kaasun vastaavuuden kanssa...

    Säädön jälkeen pyörä veti tasaisesti koko kierrosalueen läpi.. hevosia taisi tulla pari lisää (125 hp takarenkaalta mitattuna ja 113 nm muistaakseni oli vääntö), mutta enemmän vaikutusta teki vääntö mitä säädätyksellä saatiin aikaan koko kierrosalueelle.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  29. #1199
    tohon smc-r malliin ei taida olla päivitettyä karttaa vai onko niillä niin suurta eroa? millä konstilla sc-projectin putkistoa kannattaisi lähteä säätämään?
  30.  
  31. #1200
    Lainaa Luke690 kirjoitti Katso viesti
    Ei välttämättä mut mistä sen tietää ennenku joku on testannu. Kattoo ny jos sais aikaiseks lähtee vertailee niitä penkkiin. Suostuiskohan penkittäjä edes moiseen vertailuun, sehän kuitenki myy niitä commandereita Saattaishan se ny olla vähän noloa jos sais paremman käyrän tai lähes yhtä hyvän tuneEcun kanssa. Hintaero on kuitenki aika kova.

    En ny väitä että toi mopo kulkis mitenkään huonosti commanderilla, akra mapilla max väännöt tuli jossain 6500 rundeilla ja nyt ne tulee jo 5500 nurkilla ja vahvempana. Lämpömittariki pysyy nyt alempana ku mylly saa enemmä bensaa.

    Kesän odottelu pistää pohtimaan mitä kaikkee tolle pyörälle voi tehdä
    No eikö tuo ole aika helppo testata... Ajat penkissä sen mopon ja jos seokset ovat kohdallaan tuolla pc:llä, niin aivan turha alkaa toisella työkalulla niitä seoksia uusiksi hiertämään.
    Supermoto
Sivu: 40 / 84:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30383940414250 ... ViimeinenViimeinen