Sivu: 20 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 1231:sta
  1. #571
    Juu ihan samaa mieltä takakatteen kanssa Toivotaan, että värillä tosiaan hieman kevenee Saa nähdä mitä tulee...
  2. #572
    Moro, eka postaus tänne tänä syksynä. Tänä kesänä suurin ajelu-into oli kateissa ja pyörään tuli vain n. 2300 mittariin. Ehkä "hieman" kalliita kilsoja, mutta harrastuksethan maksaa aina.

    Meikäläisen todo-lista tälle talvelle on seuraava:

    -etuiskarien öljynvaihto + korjaus (täytyy tutkia miksi yläpäästä vuotavat öljyä)
    -kaasarien avaus + tutkinta, samalla voisi vaihtaa tiivisteet ja neulat jos ovat kuluneet (suutinsarja?!)
    -takarenkaan vaihto
    -yleistä ihmettelyä ja puunailua voisi vaihtaa ruostuneet kuusiokolot ruostumattomiin

    Tuo Motomasterin takakate tuo mieleen Kawan ZXR 750:sen. Hyvä siitä tulee, maalaushan voisi olla vaikka kaksi-/monivärinen?!

    Terv. Cona
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  3. #573
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Moro, eka postaus tänne tänä syksynä. Tänä kesänä suurin ajelu-into oli kateissa ja pyörään tuli vain n. 2300 mittariin. Ehkä "hieman" kalliita kilsoja, mutta harrastuksethan maksaa aina.

    Meikäläisen todo-lista tälle talvelle on seuraava:

    -etuiskarien öljynvaihto + korjaus (täytyy tutkia miksi yläpäästä vuotavat öljyä)
    -kaasarien avaus + tutkinta, samalla voisi vaihtaa tiivisteet ja neulat jos ovat kuluneet (suutinsarja?!)
    -takarenkaan vaihto
    -yleistä ihmettelyä ja puunailua voisi vaihtaa ruostuneet kuusiokolot ruostumattomiin

    Tuo Motomasterin takakate tuo mieleen Kawan ZXR 750:sen. Hyvä siitä tulee, maalaushan voisi olla vaikka kaksi-/monivärinen?!

    Terv. Cona
    Juu jonkilainen kilpuriväritys siihen tulee esim. takakatteeseen miettinyt numeropohjatarroja takakatteen muotoihin leikattuna ja etukatteeseen myös (ehkä numerotkin?), sponssitarroja yms yms. Kyl mäkin aattelen et hyvä siitä tulee
  4. #574
    Tulipa taas pyörähdettyä tallissa... Pientä reikien porailua katteisiin ja neopreenista leikkelin palaset satulaksi. Kovasti mietiskellyt värin kanssa kaikkea puhtaan valkoisesta yamahan kelta/musta/valkoinen classiseen väritykseen viimeisimpänä mielessä ollut petronas fp1 superbiken turkoosityylinen väritys Kertokaa ihmeessä mielipiteitä/ehdotuksia eriasia sitten kuuntelenko niitä
  5. #575
    Lainaa motomaster kirjoitti Katso viesti
    Kovasti mietiskellyt värin kanssa kaikkea puhtaan valkoisesta yamahan kelta/musta/valkoinen classiseen väritykseen viimeisimpänä mielessä ollut petronas fp1 superbiken turkoosityylinen väritys Kertokaa ihmeessä mielipiteitä/ehdotuksia eriasia sitten kuuntelenko niitä
    Itse puntaroin pitkään, olisinko maalannut TRX:n oranssiksi vai Tech21-väriseksi "ällösiniseksi". Tech21 oli vahvemmilla, mutta se nyt jäi tekemättä sattuneesta syystä.

    ...
  6. #576
    Makuasioitahan nää on, mutta ite en kyllä tuota sinistä laittais. Tää Mallu on edelleen itsellä päähänpinttymänä..

    http://img131.imageshack.us/img131/2...x8hr021nw8.jpg

    http://img118.imageshack.us/img118/5...x8hr011ni6.jpg
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  7. #577
    moi, on tuo Tupakki-väritys hyvä mutta minusta Yamahan Speed Block joko valko-punaisena tai jenkkien kelta-mustana on poikaa. Mallia vois katsoa tämänvuotisesta R1 GP editionista, tuota raitatyyliä voi muokata sitten oman mielensä mukaan.
    Omasta pyörästä on laskettu öljyt pois ja akku ladattu... tarkoitus olisi saada nokkaketju vaihdettua. Toistaiseksi vähäinen into on mennyt tuota Vääränmerkkistä F11-enduroa laitellessa.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  8. #578
    Ääni ns. Kenny Roberts väritysteemalle tai sitten tälle tämän vuoden MotoGp väritykselle jollaista omastani vähän haavelin, mutta ....
    P20120323073736580.jpg
  9. #579
    Heipähei

    Tallilla taas pyörähdetty haaveilemassa ja jotain ehkä tekemässäkin.

    http://www.motot.net/galleria/kuva166559/

    Operaatio takahaarukka saatiin suurinpiirtein valmiiksi. Sinne sujahti melko kivuttomasti. Over-putkisto hieman mietityttää kun toleranssit todella pienet haarukan tukipalkin ja vaimentimen välissä :/ vaimentimia pitäisi saada ulospäin ettei isommassa joustossa pamahda kiinni. Jää mietintään mitä sen kanssa tekee. Löytyy kyllä yhdet vakio alkukäyrät joista voisi askarrella 2-1 putkistoa (keventäisi hieman massiivista perberiä) tai sitten megaphone/motogp tyyliset vaimentimet molemmille puolille saas nähä...

    http://www.motot.net/galleria/kuva166558/

    Vakio takapamppu sinne väliin tuli kumminkin survottua :/ No saapa sen melko helposti vaihdettua linkun purkamalla. Omilla ajotaidoilla tuolla ei suurta merkitystä, kun ei oikeen osaa säätääkään Korjataan tilanne vaikka sitten paremmilla renkailla

    Etukatteeseen suunnittelin projektorityyppistä etuvaloa

    http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet...llipsoidi-valo

    Ja takakatteeseen ehkä tuommoista

    http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet...t/2593/255-990

    tai sitten leikkelen reijän vakio takavalolle Seuraavaksi vuorossa keulan ohjauslaakerin,öljyjen ja jousien tarkastus...
  10. #580
    Lainaa motomaster kirjoitti Katso viesti
    Seuraavaksi vuorossa keulan ohjauslaakerin,öljyjen ja jousien tarkastus...
    Keulassa on WP:n jouset, jos mittaillessa ihmettelet eroa vakiovietereihin.
    Viimeksi muokannut: Tenere-Heikki; 01.12.2012 klo 09:10.
    ...
  11. #581
  12. #582
    Lainaa motomaster kirjoitti Katso viesti
    Venttiilien tarkastus/säätöjumppaa

    http://www.motot.net/galleria/kuva167580/
    Tuli heti muistoja mieleen... | kuvalinkki |. Kannattaa sitten pyöritellä ja varmistaa ja vielä pyöritellä konetta ja jakoja kohdilleen, jos/kun on nokkakeppejä käyttänyt irti.
    ...
  13. #583
    Motomaster, jos sulla jää Overit tarpeettomiksi niin olen valmis ostamaan nuo kannut pois! Omiini ajattelin vaihtaa nyt talven aikana villat, ihan priimat ne ei ole, koska ovat joskus saaneet kipeätä asvalttikosketuksissa.

    Terv. Cona
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  14. #584
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Motomaster, jos sulla jää Overit tarpeettomiksi niin olen valmis ostamaan nuo kannut pois! Omiini ajattelin vaihtaa nyt talven aikana villat, ihan priimat ne ei ole, koska ovat joskus saaneet kipeätä asvalttikosketuksissa.

    Terv. Cona
    Kaikki on kaupan kun hinta on kohdillaan

    Venttiilin säädöstä onko kellään tietoa, että kun mittaa rakotulkilla välystä, niin kuuluuko sujahtaa helposti väliin vai olla hieman nahkea? esim. pakopuolella 0,25mm (alaraja) menee vielä nahkeasti väliin, mutta 0,30mm (yläraja) ei enää mene. Kannattaako säädellä ettei ala sitten kohtapuoliin venttiili kantamaan ja sama purkuhomma uudestaan. Pakopuoli näissä taitaa ekana luisua pois säädöistä... Tosin imupuolella pari venttiiliä myös alarajalla... Pitäis varmaan hommata tarkempi rakotulkki kun 0,05 välein
  15. #585
    joskus annettiin karkea ohje etä "rakotulkin tulee pysyä omalla painollaan mitattavien pintojen välissä niin mitta on silloin juuri oikea" eli siis nahkea.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  16. #586
    Jos säätöhommat menossa, ja paikat jo auki, niin lähtisin siitä, että ylärajan pitäisi mennä nahkeasti. Jos alaraja on tiukka, tarkottaa sitä, että seuraavassa säädössä ollaan jo selvästi alarajan alla, ja kantamisen vaara on ilmeinen.
  17. #587
    Nytten sitten nokat irti ja lähes kaikki säätöpalat joutuu vaihtamaan Kaikki alarajalla tai alle. Saapa nähdä toimiiko kun laittaa takaisin kasaan nimim. täystuho
    Onko kukaan vaihtanut alustan osia esim. keula toisesta pyörästä, takaiskari ja ohjausiskari muunmuassa kiinnostaisi ja kokemukset mieluiten parantuneista ajo-ominaisuuksista Itse en ainakaan ole huomannut suurta eroa vakiokeulaan vaihdettujen "progressiivisten jousten" vert. vakiojousiin. esijännitys vaan eri asennossa
  18. #588
    Mulla olis myynnissä jotain osaa trx:ään jos tarttee esim vakio keulaa, vanteet, takahaarukka, täydellinen katesarja, jäähdytin yms ymskaikenlaista kannattaa kysellä jos jotain tarttee
  19. #589
    Lainaa motomaster kirjoitti Katso viesti
    Nytten sitten nokat irti ja lähes kaikki säätöpalat joutuu vaihtamaan Kaikki alarajalla tai alle. Saapa nähdä toimiiko kun laittaa takaisin kasaan nimim. täystuho
    Onko kukaan vaihtanut alustan osia esim. keula toisesta pyörästä, takaiskari ja ohjausiskari muunmuassa kiinnostaisi ja kokemukset mieluiten parantuneista ajo-ominaisuuksista Itse en ainakaan ole huomannut suurta eroa vakiokeulaan vaihdettujen "progressiivisten jousten" vert. vakiojousiin. esijännitys vaan eri asennossa
    Aika jännä homma, ettet huomannut eroa progressiivisillä jousilla. Minun mielestä noilla TRX:sästä tuli paljon ajettavampi, isoimman eron huomasi jarruttaessa, kun keula ei painunutkaan heti syvälle, kun painoi vähänkään enemmän jarrua. Toki itselläni tuli jousienvaihdon lieveilmiönä yläpäiden öljyvuoto, jolle en ole vieläkään keksinyt selitystä.

    Niin ja mullahan on takana omassa T-Rexissä R6:sen takaiskari adapteripalikalla. Säätöihin en ole perehtynyt vielä ollenkaan, isoa eroa en ole vielä huomannut kuin lähinnä ulkonäössä.
    Taitaa joutua vähän kikkailemaan jos meinaat ohjausiskarin laittaa, kun valmiita kiinnityskorvia ei ole. Laitahan päivitystä, kun projekti edistyy.

    Terv. Cona
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  20. #590
    Lainaa Cona kirjoitti Katso viesti
    Taitaa joutua vähän kikkailemaan jos meinaat ohjausiskarin laittaa, kun valmiita kiinnityskorvia ei ole.
    ... Tai sitten pulttaa suoraan kiinni Toby:n TRX-kitin.
    ...
  21. #591
  22. #592
    Hei tiiättekö sopiiko thunderacen vanne vakio tai 750r takahaarukkaan? Kovasti samannäköinen vanne kun trx:n vakio, mutta leveämpi??? Noita renkaita olis paremmin tarjolla 180 leveenä esim supercorsa...
  23. #593
    Heippa, viitsiskö joku tarkistaa TRX:n ns. ohjaustangon/cliponin paksuuden. Suunnittelen TRX:n jarrukahvaa/sylinteriä jytäriin.
  24. #594
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Heippa, viitsiskö joku tarkistaa TRX:n ns. ohjaustangon/cliponin paksuuden. Suunnittelen TRX:n jarrukahvaa/sylinteriä jytäriin.
    Tarkistelematta 7/8". Omaan TRX:ään vaihdoin R6:n pääsylinterin Monoblockien kaveriksi, niin pulttautui suoraan tankoon (ei kyllä käynyt edes mielessä, että olisi ollut muun kokoinen, kuin tuo 22mm - kun ei ole customi eikä vanhempi pemari...). Eikös Jytärinkin tanko ole tuo "standardien mukainen"?
    ...
  25. #595
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Tarkistelematta 7/8". Omaan TRX:ään vaihdoin R6:n pääsylinterin Monoblockien kaveriksi, niin pulttautui suoraan tankoon (ei kyllä käynyt edes mielessä, että olisi ollut muun kokoinen, kuin tuo 22mm - kun ei ole customi eikä vanhempi pemari...). Eikös Jytärinkin tanko ole tuo "standardien mukainen"?
    Thanks. Kyllä jytärin vakiostonga on tuo 22mm, mutta mulle tulee jotkut clip-onit cafee-projektiin, en ole vaan vielä päättänyt että mitkä. Hakusessa nimittääin jarrukahva erillisellä nestesäiliöllä. Missäs muussa olis erillinen säiliö?
  26. #596
    Tallikausi avattu! Overin vaimentimet purettu ja villat vaihdettu. Katsotaan, että muuttuiko mökä ja mihin suuntaan.

    Mites muilla, hiljaista?!
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  27. #597
    Homma jatkuu. Kaasarit purettu irti pyörästä. On muuten aika hemmetin monta letkua ja vaijeria irrotettavana ennen kuin kaasaripaketti irtoaa.

    Onko kenelläkään havaintoa, että mistä selviäsi onko T-Rexissä jotain suutinsatsia vai ihan orggis-suuttimet? Lukeeko dynojetin suuttimissa koko? Eikös TRX:ässä ole vakiona 140:set pääsuuttimet? Sen verran raotin toista kaasaria, että neula näytti kuin uudelta ja kaasari oli muutenkin tosi siisti sisältä.

    Tuli samalla vaihdettua imukurkut, kun vanhat oli ihan murtuneet.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  28. #598
    nuo kaasuvaijerit on tosi veet pujottaa takaisin paikoilleen kun pitäisi olla kolme sormea siellä kaasareiden välissä mutta vain yksi mahtuu.
    Kaasarin neula ei olekaan se "kuluva"osa vaan sen messinkinen vastin, neulaputki, jonka reikä kuluu soikeaksi.
    TRX850 -96
    XT500 -80
  29. #599
    Lainaa RHR kirjoitti Katso viesti
    nuo kaasuvaijerit on tosi veet pujottaa takaisin paikoilleen kun pitäisi olla kolme sormea siellä kaasareiden välissä mutta vain yksi mahtuu.
    Kaasarin neula ei olekaan se "kuluva"osa vaan sen messinkinen vastin, neulaputki, jonka reikä kuluu soikeaksi.
    Voin kuvitella, että vaijerien pujottelu takaisin on hankala homma. Täytyykin irrottaa vielä nuo suuttimet ja neulaputket ja tarkastella niitä tarkemmin, kun kaasarit on vielä irtonaisena.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  30.  
  31. #600
Sivu: 20 / 42:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen