Juu ihan samaa mieltä takakatteen kanssaToivotaan, että värillä tosiaan hieman kevenee
Saa nähdä mitä tulee...
Moro, eka postaus tänne tänä syksynä. Tänä kesänä suurin ajelu-into oli kateissa ja pyörään tuli vain n. 2300 mittariin. Ehkä "hieman" kalliita kilsoja, mutta harrastuksethan maksaa aina.
Meikäläisen todo-lista tälle talvelle on seuraava:
-etuiskarien öljynvaihto + korjaus (täytyy tutkia miksi yläpäästä vuotavat öljyä)
-kaasarien avaus + tutkinta, samalla voisi vaihtaa tiivisteet ja neulat jos ovat kuluneet (suutinsarja?!)
-takarenkaan vaihto
-yleistä ihmettelyä ja puunailua voisi vaihtaa ruostuneet kuusiokolot ruostumattomiin
Tuo Motomasterin takakate tuo mieleen Kawan ZXR 750:sen. Hyvä siitä tulee, maalaushan voisi olla vaikka kaksi-/monivärinen?!
Terv. Cona
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Tulipa taas pyörähdettyä tallissa... Pientä reikien porailua katteisiin ja neopreenista leikkelin palaset satulaksi.Kovasti mietiskellyt värin kanssa
kaikkea puhtaan valkoisesta yamahan kelta/musta/valkoinen classiseen väritykseen
viimeisimpänä mielessä ollut petronas fp1 superbiken turkoosityylinen väritys
Kertokaa ihmeessä mielipiteitä/ehdotuksia
eriasia sitten kuuntelenko niitä
![]()
Makuasioitahan nää on, mutta ite en kyllä tuota sinistä laittais. Tää Mallu on edelleen itsellä päähänpinttymänä..
http://img131.imageshack.us/img131/2...x8hr021nw8.jpg
http://img118.imageshack.us/img118/5...x8hr011ni6.jpg
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
moi, on tuo Tupakki-väritys hyvä mutta minusta Yamahan Speed Block joko valko-punaisena tai jenkkien kelta-mustana on poikaa. Mallia vois katsoa tämänvuotisesta R1 GP editionista, tuota raitatyyliä voi muokata sitten oman mielensä mukaan.
Omasta pyörästä on laskettu öljyt pois ja akku ladattu... tarkoitus olisi saada nokkaketju vaihdettua. Toistaiseksi vähäinen into on mennyt tuota Vääränmerkkistä F11-enduroa laitellessa.
TRX850 -96
XT500 -80
Ääni ns. Kenny Roberts väritysteemalle tai sitten tälle tämän vuoden MotoGp väritykselle jollaista omastani vähän haavelin, mutta ....
P20120323073736580.jpg
Heipähei
Tallilla taas pyörähdetty haaveilemassa ja jotain ehkä tekemässäkin.
http://www.motot.net/galleria/kuva166559/
Operaatio takahaarukka saatiin suurinpiirtein valmiiksi. Sinne sujahti melko kivuttomasti. Over-putkisto hieman mietityttää kun toleranssit todella pienet haarukan tukipalkin ja vaimentimen välissä :/ vaimentimia pitäisi saada ulospäin ettei isommassa joustossa pamahda kiinni. Jää mietintään mitä sen kanssa tekee. Löytyy kyllä yhdet vakio alkukäyrät joista voisi askarrella 2-1 putkistoa (keventäisi hieman massiivista perberiä) tai sitten megaphone/motogp tyyliset vaimentimet molemmille puolillesaas nähä...
http://www.motot.net/galleria/kuva166558/
Vakio takapamppu sinne väliin tuli kumminkin survottua :/ No saapa sen melko helposti vaihdettua linkun purkamalla. Omilla ajotaidoilla tuolla ei suurta merkitystä, kun ei oikeen osaa säätääkäänKorjataan tilanne vaikka sitten paremmilla renkailla
Etukatteeseen suunnittelin projektorityyppistä etuvaloa
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet...llipsoidi-valo
Ja takakatteeseen ehkä tuommoista
http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet...t/2593/255-990
tai sitten leikkelen reijän vakio takavalolleSeuraavaksi vuorossa keulan ohjauslaakerin,öljyjen ja jousien tarkastus...
Venttiilien tarkastus/säätöjumppaa
http://www.motot.net/galleria/kuva167580/
Tuli heti muistoja mieleen... | kuvalinkki |.Kannattaa sitten pyöritellä ja varmistaa ja vielä pyöritellä konetta ja jakoja kohdilleen, jos/kun on nokkakeppejä käyttänyt irti.
...
Motomaster, jos sulla jää Overit tarpeettomiksi niin olen valmis ostamaan nuo kannut pois! Omiini ajattelin vaihtaa nyt talven aikana villat, ihan priimat ne ei ole, koska ovat joskus saaneet kipeätä asvalttikosketuksissa.
Terv. Cona
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Kaikki on kaupan kun hinta on kohdillaan
Venttiilin säädöstä onko kellään tietoa, että kun mittaa rakotulkilla välystä, niin kuuluuko sujahtaa helposti väliin vai olla hieman nahkea? esim. pakopuolella 0,25mm (alaraja) menee vielä nahkeasti väliin, mutta 0,30mm (yläraja) ei enää mene. Kannattaako säädellä ettei ala sitten kohtapuoliin venttiili kantamaan ja sama purkuhomma uudestaan.Pakopuoli näissä taitaa ekana luisua pois säädöistä... Tosin imupuolella pari venttiiliä myös alarajalla... Pitäis varmaan hommata tarkempi rakotulkki kun 0,05 välein
![]()
joskus annettiin karkea ohje etä "rakotulkin tulee pysyä omalla painollaan mitattavien pintojen välissä niin mitta on silloin juuri oikea" eli siis nahkea.
TRX850 -96
XT500 -80
Jos säätöhommat menossa, ja paikat jo auki, niin lähtisin siitä, että ylärajan pitäisi mennä nahkeasti. Jos alaraja on tiukka, tarkottaa sitä, että seuraavassa säädössä ollaan jo selvästi alarajan alla, ja kantamisen vaara on ilmeinen.
Nytten sitten nokat irti ja lähes kaikki säätöpalat joutuu vaihtamaanKaikki alarajalla tai alle. Saapa nähdä toimiiko kun laittaa takaisin kasaan
nimim. täystuho
Onko kukaan vaihtanut alustan osia esim. keula toisesta pyörästä, takaiskari ja ohjausiskari muunmuassa kiinnostaisi ja kokemukset mieluiten parantuneista ajo-ominaisuuksistaItse en ainakaan ole huomannut suurta eroa vakiokeulaan vaihdettujen "progressiivisten jousten" vert. vakiojousiin. esijännitys vaan eri asennossa
![]()
Mulla olis myynnissä jotain osaa trx:ään jos tarttee esim vakio keulaa, vanteet, takahaarukka, täydellinen katesarja, jäähdytin yms ymskaikenlaista kannattaa kysellä jos jotain tarttee![]()
Aika jännä homma, ettet huomannut eroa progressiivisillä jousilla. Minun mielestä noilla TRX:sästä tuli paljon ajettavampi, isoimman eron huomasi jarruttaessa, kun keula ei painunutkaan heti syvälle, kun painoi vähänkään enemmän jarrua. Toki itselläni tuli jousienvaihdon lieveilmiönä yläpäiden öljyvuoto, jolle en ole vieläkään keksinyt selitystä.
Niin ja mullahan on takana omassa T-Rexissä R6:sen takaiskari adapteripalikalla. Säätöihin en ole perehtynyt vielä ollenkaan, isoa eroa en ole vielä huomannut kuin lähinnä ulkonäössä.
Taitaa joutua vähän kikkailemaan jos meinaat ohjausiskarin laittaa, kun valmiita kiinnityskorvia ei ole. Laitahan päivitystä, kun projekti edistyy.
Terv. Cona
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
... Tai sitten pulttaa suoraan kiinni Toby:n TRX-kitin.
...
Tuosta muutama kuva omista räpellyksistä:
http://www.motot.net/galleria/kuva169304/
http://www.motot.net/galleria/kuva169302/
Hei tiiättekö sopiiko thunderacen vanne vakio tai 750r takahaarukkaan? Kovasti samannäköinen vanne kun trx:n vakio, mutta leveämpi??? Noita renkaita olis paremmin tarjolla 180 leveenä esim supercorsa...![]()
Heippa, viitsiskö joku tarkistaa TRX:n ns. ohjaustangon/cliponin paksuuden. Suunnittelen TRX:n jarrukahvaa/sylinteriä jytäriin.
Tarkistelematta 7/8". Omaan TRX:ään vaihdoin R6:n pääsylinterin Monoblockien kaveriksi, niin pulttautui suoraan tankoon (ei kyllä käynyt edes mielessä, että olisi ollut muun kokoinen, kuin tuo 22mm - kun ei ole customi eikä vanhempi pemari...). Eikös Jytärinkin tanko ole tuo "standardien mukainen"?
...
Tallikausi avattu! Overin vaimentimet purettu ja villat vaihdettu. Katsotaan, että muuttuiko mökä ja mihin suuntaan.
Mites muilla, hiljaista?!
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Homma jatkuu. Kaasarit purettu irti pyörästä. On muuten aika hemmetin monta letkua ja vaijeria irrotettavana ennen kuin kaasaripaketti irtoaa.
Onko kenelläkään havaintoa, että mistä selviäsi onko T-Rexissä jotain suutinsatsia vai ihan orggis-suuttimet? Lukeeko dynojetin suuttimissa koko? Eikös TRX:ässä ole vakiona 140:set pääsuuttimet? Sen verran raotin toista kaasaria, että neula näytti kuin uudelta ja kaasari oli muutenkin tosi siisti sisältä.
Tuli samalla vaihdettua imukurkut, kun vanhat oli ihan murtuneet.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
nuo kaasuvaijerit on tosi veet pujottaa takaisin paikoilleen kun pitäisi olla kolme sormea siellä kaasareiden välissä mutta vain yksi mahtuu.
Kaasarin neula ei olekaan se "kuluva"osa vaan sen messinkinen vastin, neulaputki, jonka reikä kuluu soikeaksi.
TRX850 -96
XT500 -80
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Joku laittanut moponsa myyntiin
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1439822