Jaa-ha. Taas on rompetta pari pussillista. Uudet vilkut, jalkatapit, rekisterikilven valo...öljyt ja jarrunesteet...
Tässä kuva kun kokeilin tankit ym. paikoilleen:
vaiheessa 1
ja toinen
ja kolmas
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Onko TRX äijiä odottettavissa Helsinki Bike Show:hun 13.6. klo 11-16?
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
kyllähän me tullaan katsomaan sun pyörääsi. varmaan tosin jalkaisin...
TRX850 -96
XT500 -80
Miks jalkaisin?
Huh. Vielä on rutistettavaa hiukan. Saan maskin vasta perjantaina, joten jää vaan viikko aikaa rustata se paikalleen (edellyttää pikku jumppaa). Toivottavasti pyörä ehtii valmiiksi 13.6.![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Ja vielä-kin tekemistä...(evilHR @ Kesä. 02 2009,07:21) kirjoitti
sain maskin vasta lauantaina, tänää hitsataan ja huomenna valojen kimppuun johtoja... katotaan mitä liittimiä jää "yli"... Cona: saatan muuten soitella ja kysellä mihin sulla parit johdot menee
Jos lauantaina muuten sataa, ei meikäläisen pyörää tuolla Helsinki Bike Showsssa nähdä. Sinne Kaivariinhan jäätyy näillä keleillä.
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Noh niin valot toimii ym. Tänään nesteet sisään, etujarrun ilmaus ja mopo tulille... pitäkää peukkuja![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Tässä pari tuoretta fotoa.
Etukulmasta
Sivusta
Edestä
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Toimii! (ainakin toistaiseksi) ekat kilsat takana!
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Nonih, kiva että sait tulille ja ajoon..(evilHR @ Kesä. 13 2009,08:31) kirjoitti
Mites miltä tuntuu se uusi stonga ajossa? Entä välitykset, miten osu kohalle? Vieläks jäi paljon viimesteltävää?
![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Moro,(Cona @ Kesä. 15 2009,09:05) kirjoitti
Stonga on hyvä, oikein hyvän tuntunen. Mukava ajella vähän pystymmältä mun selälle. Keulii aika helposti...
Toi 17/45 on varmaan nappi tohon mopoon ja keskustaan. Ajelin eilen Nurmijärvelle motaria pitkin 120 ei huuda yhtään. Eli tästä päätellen matkaakin voi ajaa ilman että alkaa ottaa pattiin.
Etupää on jääny vähän liian löysälle, eli se pitää kiristää. (Pieni klappi ilmaantunut) Sitten se ei saa tankkiin tarpeeksi korvausilmaa jostain syystä, eli sihahtaa kun avaa tankin korkin ja jos ei avaa välillä niin hyytyy, koska ei jaksa imee bensaa tankista. Täytyy tarkistaa missä tukos on? Vanha tankki toimi tässä suhteessa moitteettomasti.
Pikkasen venat nakuttaa, mutta täytyy Cona verrata sun vehkeeseen. Muuten käy tosi hyvin ja vastaa kaasuun hyvin. Kytkin tuntuu hyvältä jne. Säätlöja varmaan joutuu tekemään. Mitään isompaa en jaksa vähään aikaan tehdä tälle, talvella sit.
Nyt täytyy seuraavaksi huoltaa KTM niin päsee ajaa enduroa/crossia välillä.
Sen jälkeen entisöin Suzuki RM 125 -86:sen ja panen sen nippuun. Mutta vasta alkusyksystä alan sitä ihmettelemään enemmän. Täytyy tehdä inventaario, mitä osia siihen tarvii kun osan joutuu kuitenkin tilaamaan Japanista.
Jossain välissä pitäis mittauttaa se uudempi TRX runko (AVK moposta), jos siitä meinaa tehdä jotain...
Nyt vaan kelit kohdalleen ja ajamaan!
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
http://urheilu.kuvat.fi/kuvat/Messuk...9/IMG_2435.JPG
Tuolta kivoja kuvia![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Moro,
Hmmm. Täytyykin varmaan vähän enemmän pähkäillä tota tankin korvausilma asiaa. Montakos letkua teillä menee tuonne tankkiin. -96 tankissa näyttäis menevän bensaletku ja kaksi ilmeisesti ilmaletkua alta. 97-tankissa taas bensaletku ja yksi ilmaletku... hmmm. Kun avaatte tankinkorkin niin onko teillä siinä munien puolella sellanen kumitiiviste nappi? Auttaskohan se jos sen ottais pois...sais ehkä korkin puolelta ilmaa (ja sitten kait myös vettä... eli ei eihkä paras idea).
Hitusen päästää tiivisteen välistä öljyä siitä edestä oikealta koneen alla, (öljynsuodattimen tiivisteen tasolta, mutta vaan sieltä edestä) huomasin tänään. Täytyy tsekkaa sekin. Jos ei rupee ton enempää hengittämään siitä niin vaihdan vasta syksyllä sen tiiivisteen.
Eilen kävin ajelemassa illalla ja tänään tulin mopolla töihin ekaa kertaa vuoteen. Nastaa!
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Tuusulasta saisi tuon mun vanhan. En tiedä millä lähtee, mutta helvetin hyvä on. Kaipaa tosin 42tkm huoltoa ja sen öljyvuodon korjaamista.
http://www.nettimoto.com/794920
Retired
otin sitten työn alle etujarrut, ongelma oli hirveä kiljaisu ja pieni nypytys juuri kun pyörä oli pysähtymässä. isommissa vauhdeissa ei ollut ongelmia
ensin purin ja putsasin molemmat jarrusatulat, ei vaikutusta em ongelmaan.
sitten otin jarrulaikat irti, liotin niitä oksaalihapossa ( veneen pojhan puhdistukseen tarkoitettu myrkky), pesin ja puhaltelin kuivaksi ja vielä pesu brake cleanerilla. varmistukseksi vielä napautin jarrulevyn niittejä takapuolelta muovivasaralla. Kamat kasaan ja koeajolle. Mission complete ! ei kilju eikä nypytä.
vissiin niitit jumiutuu vuosien mittaan kun TRX:n "käyttöjarru" on tuo oikella kädellä käytettävä rulla....
TRX850 -96
XT500 -80
Mutkatiet voi TRX:llä yleensä vetää kolmosella tai nelosella vaihdetta vaihtamatta ja jarruihin koskematta. Mä ajoin 18tkm tolla omalla ja jarrupalat sekä edessä, että takana kului tuona aika niin vähän, että olivat myydessä yhä erittäin hyvät. *(RHR @ Kesä. 26 2009,09:06) kirjoitti
Edit: Eivätkä käsittääkseni olleet uudet silloin kun pyörän ostin.
Retired
Mulla lopetti vinkumisen kun otin irti levyt ja pesin pinelinella... ihmeen helppo homma.(RHR @ Kesä. 26 2009,09:06) kirjoitti
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Niin jos "cruisailee"(TwinTenox @ Kesä. 26 2009,10:20) kirjoitti
![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Mites se PK-seudun miitti?
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Niin noh... kolmosella TRX:llä mutkateiden kiertely ei kyllä vastaa mun käsitystä cruisailusta.(evilHR @ Kesä. 26 2009,13:28) kirjoitti
![]()
![]()
Retired
ei munkaan(TwinTenox @ Kesä. 26 2009,13:37) kirjoitti
![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Heheh.. itsellä auto ollu telakalla viikon ja pyörään tullu 400km ajoa sinä aikana.. huomannu itelläkin ton ikävän vinkumisilmiön ja pikkasen nypyttää pienes vauhis kanssa.. eli niitit varmaan jumissa.. moottorijarru on tosin niin "pysäyttävä" että sitä tulee käytettyä ihan jo makeitten äänien takia..(evilHR @ Kesä. 27 2009,10:04) kirjoitti
Ja toinen huomio vakiovälityksistä on, että ykkönen vetää johonkin noin 100km/h, kakkosella pääsee jo 140km/h (eihän niin kovaa tosin saa missään ajaa) ja kolmonen on tosiaan se mutkatie vaihde millä ilmeisesti ratakuskitki ajelee melkeimpä kaikki mutkat radalla läpi väännättäen alhaalta asti..
yksi asia mikä ärsyttää on kaasuunvastaaminen.. olen säätänyt vaijerin siitä kuoren alla olevasta palikasta tiukahkoksi ja muuten tuntuu pelaavan ihan ok, mut kaasun mennessä "päälle" tulee usein ikävä nykäsy, onko tämä vain ominaisuus? Ja joskus kadunkulmissa meinaa vauhti loppua kesken, kun kaasusta löytyykin "tyhjää" ennen kuin veto menee päälle..
On tosi vaikea sanoa, että onko koneessa kaikki tehot tallella.. varmaan osan "tehoista" tappaa noi mun vakiovälit, ei jaksa isommilla vaihteilla enää mennä samaan tapaan kuin ykkösellä ja kakkosella.. ei sillä etteikö tollakin kortin sais kuivamaan ilman että ees pahemmin yrittää.. *![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Yks asia tuli vielä mieleen. Onko teidän mielestänne TRX vähän kiikkerä peli? Vai tarviiko sitä vaan osata viedä? jotenkin huojakalta tuntuu kantatessa, en tiedä johtusko noista mun huonoista renkaista vai onko iskareissa vaan säädöt päin mäntyä...
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Ainakin toi oma oli kaukana kiikkerästä. Ketterä kyllä, mutta pelkästään positiivisessa mielessä. Käy koeajamassa se tuolla Tuusulan liikkeessä niin saat vertailupohjaa. (Kun toisen kiikkerä voi olla toisen ketterä tai jotain ihan muuta...)
Retired
ZAMBO! Kohtahan kaikki suomalaiset on kuin afrikkalaiset kantaisämme konsanaan kun nää helteet vaan jatkuu... banaania poskeen. No ei....(Cona @ Kesä. 28 2009,23:03) kirjoitti
Meikäläisellä huutaa 6000 rundia ja vauhtia on 150-160... sitä se 45 takaratas teettää... noh nostaa nokkaa sitäkin terhakkaammin.
Ja kyllä itteänikin pikkasen ketuttaa se "turbo"viive tos kaasussa eli pikkasen nykästen likkeelle mennään jos ei luistata. Eli sen osalta varmaankin "tyyppivika" ellei jopa ominaisuus. Mulla on keula aivan paskana, toinen stefa vuotaa sen verran et trallallei, mutten ole vielä Öhlins.huoltoa sille tehnyt. Nyt täytyy ne stefatkin vaihtaa eli samalla isompi remppa luvassa. Veikkaanpa, että Cona sulla on sama homma edessä. Aivan kauheeta ajaa mutkaan, kun tuntuu et mopo vetää joka suuntaan. Rengas täytyy varmaan vaihtaa myös.
Ropausta siis tiedossa taasen![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
turboviivepä hyvinkin.. tänään työmatkalla tuntu ihan kuin ois kytkin luistanu.. toivottavasti vaan kuvittelin..
mä luulen et kokeilen uutta rengasta alkuun ennen kuin rupeen niitten pumppujen kimppuun.. kumminki siel on uudet öölit ja stefat eikä vuoda.. ja säätöjäki viel käyttämättä.. jarrutki vois kokeilla ilmata, kun tuntuu, et painuu aika syvälle kahva vaikka kahvasta säädöt tapissa..
No sulla on Evil pärrä koko ajan "tehoalueella".. (onko sellasta TRX:sässä?)![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
pääkaupunkiseudulla veteraanimotoristi on huomenna koolla Maunulan urheilumajalla, yritän pyörähtää siellä...viime vuosituhannen twinillä....
TRX850 -96
XT500 -80
Joo no ei se oikein laske alle 3000 jengan... ei vaan aika hyvä on tänne kaupunkiin toi välitys.(Cona @ Kesä. 29 2009,23:10) kirjoitti
Niin sulla oli aika löysällä ne säädöt, kun viimeksi katottiin, vedä ihan kireelle vaan.
Hitto joku lenssu iski, pää on niin jumissa ettei uskalla lähtee mopoilemaan tänään. Huonompaa hiihtokenkää.
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF
Mites se menikään, nuha lähtee nus.. ?(evilHR @ Heinä. 01 2009,15:46) kirjoitti
Ja loput saunalla, viinalla ja tervalla (tervan voi hätätilanteessa varmaan jättää pois)
Ite tein eilen pientä huoltoa ja kokeilin, että saisko sen jarrujen vinkunan ja nypyttämisen poies. Putsasin satulat liukkarilla ja pensselillä kaikista väleistä, samoin jarrulevyjen niitin ja naputtelin vasaralle ne vielä irti. Loppui vinkuminen ja nypytys siihen.![]()
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Good. Jaaha yli viikkoon ei ole mopo ollu tien päällä kun isäntä on ollu kipee, dokaamassa, duunissa tai sit on satanu.(Cona @ Heinä. 03 2009,10:48) kirjoitti
VKL menee möksällä joten saa mopo olla rauhassa tämänkin viikonlopun. ...kele! No jos elokuun alussa sitten pääsis taas baanalle. Täs välis pitää piipahtaa Italiassa vielä...
![]()
YAMAHA TRX 850 -96 (Fighter)
Suzuki DR 650 -90 Street Tracker -project
Jäsenyydet: MMAF