Jenkkislipareista puuttuu e-hyväksyntäleima, joten jos tarkastus napsahtaa ja muutoskatsastusvaatimus, slipari ei mene katsastuksesta läpi, vaikka äänet on kuinka "hyvät".
... jotain piti muistaa
Toista vuotta mennään FZS:n kanssa ja hienoo kyytiä on ollut! Nyt kuitenkin olen huomannut sellaista "ritinän" kaltaista koneesta. Ei kovinkaan huomattavaa mutta tyhjäkäynnillä välillä kuuluu. Onko joku muu törmännyt samanlaiseen? Olisiko nokkaketju löysä?
tervehdys kaikki fasun omistajat! täällä yksi onnellinen lisää
mutta tietoa tarvitsisin pyörän huoltotoimiin.
onko kellään tiedossa takapyörän laakereiden kokoa. mukaan lukien rattaan laakeri. marmoritiskillä aikas tyyris setti. tai paikkaa josta sais edullisesti?
ja toinen kysymys! mistä lähteä vikaa etsimään? takahaarukassa on pystyväljystä jokin verran. takahaarukan laakerointiko?
kiitos ja kumarrus vastauksista jo etukäteen.
p.s aivan loisto topic paljon tietoa ja muutakin![]()
Onkos muut saanut parannettua kylmäkäynnistystä? Nyt kun on ollut sateita ja kelit viilenneet ajokertojen välille on jäänyt useampi päivä ja sitten kun pitäisi lähteä joutuu starttaamaan sen 30-50 kertaa ennen kuin jää käyntiin. Pieni kaasu auttaa. Rikastin ei tunnu vaikuttavan millään tavalla koneen käyntiin kylmänä tai kuumana piti missä asennossa tahansa? Lämpimänä ei ongelmia.
Tuttu juttu, noin mullakin. Esson baarin pojat kerto, että Iridium-kynttilät auttaa. En ole semmoisia asennellut, mutta olen oppinut samaa konstia käyttämään, johon viittaat. Näillä keleillä en vielä yritäkään ryyppyä, vaan annan sitä kaasua varovasti ja kun yskäsee, varovasti heti lisää. Kolmannella starttauksella, kunnon akulla, pyöritän jo pitkään ja silloin se yleensä lähtee. Mun on tosin käännetty rikkaammalle sliparin ja filsun vaihdon yhteydessä, joten siksikin ryyppyyn pitää suhtautua varovaisesti.
... jotain piti muistaa
Lähtee se mullakin laakista, kun on ollut viime päivinä ajossa. Mulla se vaan seisoo usein, sen 30 pv, jonka jälkeen on noi käynnistelyniksit tarpeen. Yksi itsestään selvyys on akun vireys. Jos seisottaa, älylaturi on ihan fiksu apuväline lähdön takaajana.
... jotain piti muistaa
Omani sain talvella käyntiin kun laitoin hanskan penkin alla olevaan ilmanottoon parin startin ajaksi, ainakin sai riittävästi bensaa. Harvinaisen hankalaa tuntui kuitenkin syksyn viileillä keleillä olevan fasun saaminen käyntiin.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Tuossa tarkastelin lähemmin niin rikastimen vipu ei liikuta itse niitä kaasareissa olevia venttiilejä elikkäs koskaan ryyppy olekaan ollut päällä. Ihmekös jos ei lähde käyntiin
Tuossa kuvassa nro 11 "vacuum chamber air vent hose" on irti kaasarista.. liekö mitä merkitystä? Tökkäänkö takas vai puranko ja putsaan eka..?
![]()
Sieltä oli yks ryypyn kiskon pultti kadonnut ja kisko vääntynyt. Liekkö joskus seisonut pitempään, juminut ja sitten väkisin yritetty ryyppyä päälle? Nytten toimii taasen ja laakista lähteeTuon putken tökkäsin vaan takas. Aattelin että ei sinne oo voinut nin paljoa paskaa mennä että haittais ja jos jotain on se on kai vaan luistin päällä?
XJ:ssä oli toi toinen "vacuum chamber air vent hose" silmällä katsoen pikkasen sisuksistaan antautuneen näköinen (joku suodatin tai ritilä oli siellä sisällä repsottavan näkönen) ja vastaavasti niissä kahdessa kaasarissa oli luistin kalvon alla mustaa tauhkaa.
Onkos kuka tehnyt tuolle ohjaustangon tärinälle ja mitä? Oli mielessä joku tollainen anti-vibe riseri mutta noitahan ei taida saada kolmioon kiinni.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...isers&_sacat=0
Tärinä kasvaa kierrosten myötä eli vielä jossain 80km/h vauhdissa kädet kestää sen 300km siedettävästi mutta kovempaa/pitempää matkaa ei kärsi ajaa. Ongelma on omissa käsissä jotka on herkät tärinälle..![]()
Pesin pyörän ja ei starttaa. Ei pyöritä tai kuulu releen ääntä. Mistähän lähtisi etsimään vikaa??
Jesh.. tappokatkaisija pois päältä. Kylläpä nyt on helpottunut olo![]()
Kylmäkäynnistyvyys ja startit puolilämpimänä ovat ymmärtääkseni Fazerin helmasyntejä, vieläpä niin, että pyörien välillä on suuria yksilöllisiä eroja. Omani käynnistyi hyvin kylmänä ryyppy täysillä, mutta osaryypyllä kulku oli erittäin vaivaista ennen kuin kone lämpeni kunnolla. Samoin puolilämpimät startit olivat välillä tuskaa.
Laitoin Holeshotin suutinsarjan, ja nyt hörähtää kaikissa olosuhteissa välittömästi.
Laitoin FJ1200:n isommat tankopainot mutta ei juuri auttanut. Tärrää edelleen niin että tuntuu käsissä.
Kattelin tuossa tuota ohjaustangon kiinnitystä ja räjäytyskuvia tarkemmin, siinä on jotkut kumipuslat nro:t 13&24 vaimentamassa tärinää. Onko porukka vaihtanut noita? Kumi ei varmaan ole entisensä 11 vuoden jälkeen..
edit: nro:t
![]()
Viimeksi muokannut: fayries; 01.09.2012 klo 16:42.
Ootteko laittanut millaisia kaatumatappeja? Yamahalta en löydä omaa mutt esim. tuollaiset vaikuttaisi fiksuilta http://pdq1.com/part.php?PartID=2537...arID=295&Year=
![]()
Noniin, nyt on nuo isommat tankopainot, tanko täytetty silikonilla ja lopuksi vaihdoin nuo kumit. Tärrää edelleen. Pitänee viedä huoltoon koeajettavaksi jos selviäisi onko jotain vialla..![]()
Tärinä kasvaa kierrosten myötä? Eli tuleeko pienemmällä vaihteella tärinä aiemmin? Vai vauhdin kasvaessa.
Etupää kunnossa? Täristääkö keuliessa![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Tärinä tulee moottorista, muuttuu kierrosten mukaan: Isoimmalla vaihteella täristää sietämättömästi siinä 90-100kmh nopeudessa..
Renkaat 50% ja ketjut rattaat n. 10tkm. Viimeisen 5tkm aikana ei ole muuttunut mihinkään niin ei pitäisi niistä ainakaan johtua? Eturenkaan laakerit on ok kuten myös ohjausakselin(purin ja rasvasin).
[QUOTE=fayries;6099359]Ootteko laittanut millaisia kaatumatappeja?
Lsl kaatumatatit ja radalla testattu toimivuus, On hyvät![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Muutamia kysymyksiä ennen ajokautta:
- Mistä sais takamatkustajan kahvat halpaan hintaan?
- Jos jäähdytinnesteet vaihtaa, niin käykö ihan normaali neste, jota autoissaki käytetään?Puolet vettä,puolet nestettä?
- 3,5l vissiin moottorin öljytilavuus, mihin kohtaan se noin asettuu siinä "silmässä"? Nyt siinä silmässä näkyy pelkästään öljyä, lie liian täynnä?
- Kaasareiden synkronoinnin tarpeellisuus?Päälle 50tkm ajettu, liekö kertakaa tehty sitä.
- Onko i-suodatin helppo vaihtaa?
- Ebay? Uutena sikahintaisia (180e/kpl?)
- Käy. Vakiona ne vihreät. Juu
- Pitäisi olla puolessa välissä tai himpun yli. Tarkastetaan kun on pyörien varassa pystyssä, ei siis pukilla tai sivujalalla
- Jos pyörii tasaisesti niin en näkisi tarpeelliseksi
- Helppoa on. Tankin joutaa tosin ottamaan pois.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Millähän hakusanoilla vois mahdollisesti etsiä noita matkustajan kahvoja? Tai jos jollain on ylimääräisenä, niin voisin ostaa ne pois.