Sivu: 71 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2161697071727381 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2101:stä 2130:een 2696:sta
  1. #2101
    Jenkkislipareista puuttuu e-hyväksyntäleima, joten jos tarkastus napsahtaa ja muutoskatsastusvaatimus, slipari ei mene katsastuksesta läpi, vaikka äänet on kuinka "hyvät".
    ... jotain piti muistaa
  2. #2102
    Lainaa vzv kirjoitti Katso viesti
    Ei ole tarvinnut keksiä, kun ei tunnu tärinääkään.

    Onko sinulla ne penkin alla olevat kumipuslat paikoillaan, samoin kuin niiden rungossa mustan laatikon takana olevassa poikkiraudassa (muistaakseni) olevat vastinkappaleet?
    Kyllä ne on paikallaan. Käsittääkseni tämä on vanha ongelma, jota täällä on pohdittu ennemminkin.
    -
  3. #2103
    Toista vuotta mennään FZS:n kanssa ja hienoo kyytiä on ollut! Nyt kuitenkin olen huomannut sellaista "ritinän" kaltaista koneesta. Ei kovinkaan huomattavaa mutta tyhjäkäynnillä välillä kuuluu. Onko joku muu törmännyt samanlaiseen? Olisiko nokkaketju löysä?
  4. #2104
    Lainaa eimo kirjoitti Katso viesti
    Tossahan noi taas on, SKF:ltä muistaaksen ei näitä löydy. NSK ja Koyo löytyyp ainakin.

    Front Wheel Bearings & Seals
    2 off 60/22 2RS sealed race ball bearings
    2 off 28mm x 44mm x 7mm seals


    Rear Wheel Bearings & Seal
    1 off Koyo or INA sealed needle bearing ref BKM354220-1UU
    1 off 60/28 2RS sealed race ball bearing
    1 off 35mm x 52mm x 8mm seal
    1 off Koyo 62/28 2RS sealed race ball bearing
    1 off 40mm x 58mm x 7mm seal


    Tapered Steering Head Bearings)
    1 off Koyo 32005JR taper roller bearing - internal diameter 25mm
    1 off Koyo 32006JRRS taper roller bearing with bonded seal - internal diameter 30mm
    tervehdys kaikki fasun omistajat! täällä yksi onnellinen lisää

    mutta tietoa tarvitsisin pyörän huoltotoimiin.

    onko kellään tiedossa takapyörän laakereiden kokoa. mukaan lukien rattaan laakeri. marmoritiskillä aikas tyyris setti. tai paikkaa josta sais edullisesti?

    ja toinen kysymys! mistä lähteä vikaa etsimään? takahaarukassa on pystyväljystä jokin verran. takahaarukan laakerointiko?

    kiitos ja kumarrus vastauksista jo etukäteen.

    p.s aivan loisto topic paljon tietoa ja muutakin
  5. #2105
    Onkos muut saanut parannettua kylmäkäynnistystä? Nyt kun on ollut sateita ja kelit viilenneet ajokertojen välille on jäänyt useampi päivä ja sitten kun pitäisi lähteä joutuu starttaamaan sen 30-50 kertaa ennen kuin jää käyntiin. Pieni kaasu auttaa. Rikastin ei tunnu vaikuttavan millään tavalla koneen käyntiin kylmänä tai kuumana piti missä asennossa tahansa? Lämpimänä ei ongelmia.
  6. #2106
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Pieni kaasu auttaa. Rikastin ei tunnu vaikuttavan millään tavalla koneen käyntiin kylmänä tai kuumana piti missä asennossa tahansa? Lämpimänä ei ongelmia.
    Tuttu juttu, noin mullakin. Esson baarin pojat kerto, että Iridium-kynttilät auttaa. En ole semmoisia asennellut, mutta olen oppinut samaa konstia käyttämään, johon viittaat. Näillä keleillä en vielä yritäkään ryyppyä, vaan annan sitä kaasua varovasti ja kun yskäsee, varovasti heti lisää. Kolmannella starttauksella, kunnon akulla, pyöritän jo pitkään ja silloin se yleensä lähtee. Mun on tosin käännetty rikkaammalle sliparin ja filsun vaihdon yhteydessä, joten siksikin ryyppyyn pitää suhtautua varovaisesti.
    ... jotain piti muistaa
  7. #2107
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Tuttu juttu, noin mullakin. Esson baarin pojat kerto, että Iridium-kynttilät auttaa. En ole semmoisia asennellut, mutta olen oppinut samaa konstia käyttämään, johon viittaat. Näillä keleillä en vielä yritäkään ryyppyä, vaan annan sitä kaasua varovasti ja kun yskäsee, varovasti heti lisää. Kolmannella starttauksella, kunnon akulla, pyöritän jo pitkään ja silloin se yleensä lähtee. Mun on tosin käännetty rikkaammalle sliparin ja filsun vaihdon yhteydessä, joten siksikin ryyppyyn pitää suhtautua varovaisesti.
    Mulla lähtee kyllä aamusin ryypyllä laakista käyntiin ja jos ryyppyä ei käytä saa sahata pitkäänkin. Loppu päivä lähteekin laakista ilman ryyppyä.

    Kuinka usein synkkaatte kaasarit ja tarkistatte seokset. Itse olen pyrkinyt 20tonnin välein.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  8. #2108
    Lähtee se mullakin laakista, kun on ollut viime päivinä ajossa. Mulla se vaan seisoo usein, sen 30 pv, jonka jälkeen on noi käynnistelyniksit tarpeen. Yksi itsestään selvyys on akun vireys. Jos seisottaa, älylaturi on ihan fiksu apuväline lähdön takaajana.
    ... jotain piti muistaa
  9. #2109
    Omani sain talvella käyntiin kun laitoin hanskan penkin alla olevaan ilmanottoon parin startin ajaksi, ainakin sai riittävästi bensaa. Harvinaisen hankalaa tuntui kuitenkin syksyn viileillä keleillä olevan fasun saaminen käyntiin.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  10. #2110
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mulla lähtee kyllä aamusin ryypyllä laakista käyntiin ja jos ryyppyä ei käytä saa sahata pitkäänkin. Loppu päivä lähteekin laakista ilman ryyppyä.
    Sama täällä, ei ongelmia. Kylmänä ryyppy täysille, aavistus kaasua ja aina laakista käyntiin. Lämpimänä vain se aavistus kaasua.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  11. #2111
    Tuossa tarkastelin lähemmin niin rikastimen vipu ei liikuta itse niitä kaasareissa olevia venttiilejä elikkäs koskaan ryyppy olekaan ollut päällä. Ihmekös jos ei lähde käyntiin

    Tuossa kuvassa nro 11 "vacuum chamber air vent hose" on irti kaasarista.. liekö mitä merkitystä? Tökkäänkö takas vai puranko ja putsaan eka..?

  12. #2112
    Sieltä oli yks ryypyn kiskon pultti kadonnut ja kisko vääntynyt. Liekkö joskus seisonut pitempään, juminut ja sitten väkisin yritetty ryyppyä päälle? Nytten toimii taasen ja laakista lähtee Tuon putken tökkäsin vaan takas. Aattelin että ei sinne oo voinut nin paljoa paskaa mennä että haittais ja jos jotain on se on kai vaan luistin päällä?
  13. #2113
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    XJ:ssä oli toi toinen "vacuum chamber air vent hose" silmällä katsoen pikkasen sisuksistaan antautuneen näköinen (joku suodatin tai ritilä oli siellä sisällä repsottavan näkönen) ja vastaavasti niissä kahdessa kaasarissa oli luistin kalvon alla mustaa tauhkaa.
  14. #2114
    Onkos kuka tehnyt tuolle ohjaustangon tärinälle ja mitä? Oli mielessä joku tollainen anti-vibe riseri mutta noitahan ei taida saada kolmioon kiinni.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...isers&_sacat=0

    Tärinä kasvaa kierrosten myötä eli vielä jossain 80km/h vauhdissa kädet kestää sen 300km siedettävästi mutta kovempaa/pitempää matkaa ei kärsi ajaa. Ongelma on omissa käsissä jotka on herkät tärinälle..
  15. #2115
    Pesin pyörän ja ei starttaa. Ei pyöritä tai kuulu releen ääntä. Mistähän lähtisi etsimään vikaa??
  16. #2116
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Pesin pyörän ja ei starttaa. Ei pyöritä tai kuulu releen ääntä. Mistähän lähtisi etsimään vikaa??
    Tappokatkaisija?
    Yamaha R1 '06
  17. #2117
    Lainaa R1ivattu kirjoitti Katso viesti
    Tappokatkaisija?
    Kytkin ei ota oikein kiinni siihen namisguukkeliin? Vika ainaskin samanlainen ja helppo tarkistaa niinkuin tappokytkinkin.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  18. #2118
    Jesh.. tappokatkaisija pois päältä. Kylläpä nyt on helpottunut olo
  19. #2119
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Onkos kuka tehnyt tuolle ohjaustangon tärinälle ja mitä? Oli mielessä joku tollainen anti-vibe riseri mutta noitahan ei taida saada kolmioon kiinni.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...isers&_sacat=0

    Tärinä kasvaa kierrosten myötä eli vielä jossain 80km/h vauhdissa kädet kestää sen 300km siedettävästi mutta kovempaa/pitempää matkaa ei kärsi ajaa. Ongelma on omissa käsissä jotka on herkät tärinälle..
    Täysin tuntematon ominaisuus, joka ei kuulu Fatseriin. Olisko ohjauslaakeri löysä tai eturengas finaalissa.
    ... jotain piti muistaa
  20. #2120
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Täysin tuntematon ominaisuus, joka ei kuulu Fatseriin. Olisko ohjauslaakeri löysä tai eturengas finaalissa.
    Nyvin keulaa mutt en löytänyt väljää.. eturengas on n. 50%. Tuossa kun ajelin niin tunnustelin moottoria ja tärisee enemmän kuin runko eli kyll tärinän lähde on siellä?
  21. #2121
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mulla lähtee kyllä aamusin ryypyllä laakista käyntiin ja jos ryyppyä ei käytä saa sahata pitkäänkin. Loppu päivä lähteekin laakista ilman ryyppyä.

    Kuinka usein synkkaatte kaasarit ja tarkistatte seokset. Itse olen pyrkinyt 20tonnin välein.
    Kylmäkäynnistyvyys ja startit puolilämpimänä ovat ymmärtääkseni Fazerin helmasyntejä, vieläpä niin, että pyörien välillä on suuria yksilöllisiä eroja. Omani käynnistyi hyvin kylmänä ryyppy täysillä, mutta osaryypyllä kulku oli erittäin vaivaista ennen kuin kone lämpeni kunnolla. Samoin puolilämpimät startit olivat välillä tuskaa.

    Laitoin Holeshotin suutinsarjan, ja nyt hörähtää kaikissa olosuhteissa välittömästi.
  22. #2122
    Lainaa fayries kirjoitti Katso viesti
    Onkos kuka tehnyt tuolle ohjaustangon tärinälle ja mitä? Oli mielessä joku tollainen anti-vibe riseri mutta noitahan ei taida saada kolmioon kiinni.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw...isers&_sacat=0

    Tärinä kasvaa kierrosten myötä eli vielä jossain 80km/h vauhdissa kädet kestää sen 300km siedettävästi mutta kovempaa/pitempää matkaa ei kärsi ajaa. Ongelma on omissa käsissä jotka on herkät tärinälle..
    Laitoin FJ1200:n isommat tankopainot mutta ei juuri auttanut. Tärrää edelleen niin että tuntuu käsissä.

    Kattelin tuossa tuota ohjaustangon kiinnitystä ja räjäytyskuvia tarkemmin, siinä on jotkut kumipuslat nro:t 13&24 vaimentamassa tärinää. Onko porukka vaihtanut noita? Kumi ei varmaan ole entisensä 11 vuoden jälkeen..

    edit: nro:t

    Viimeksi muokannut: fayries; 01.09.2012 klo 16:42.
  23. #2123
    Ootteko laittanut millaisia kaatumatappeja? Yamahalta en löydä omaa mutt esim. tuollaiset vaikuttaisi fiksuilta http://pdq1.com/part.php?PartID=2537...arID=295&Year=

  24. #2124
    Noniin, nyt on nuo isommat tankopainot, tanko täytetty silikonilla ja lopuksi vaihdoin nuo kumit. Tärrää edelleen. Pitänee viedä huoltoon koeajettavaksi jos selviäisi onko jotain vialla..
  25. #2125
    Tärinä kasvaa kierrosten myötä? Eli tuleeko pienemmällä vaihteella tärinä aiemmin? Vai vauhdin kasvaessa.
    Etupää kunnossa? Täristääkö keuliessa
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  26. #2126
    Lainaa Tona kirjoitti Katso viesti
    Tärinä kasvaa kierrosten myötä? Eli tuleeko pienemmällä vaihteella tärinä aiemmin? Vai vauhdin kasvaessa.
    Etupää kunnossa? Täristääkö keuliessa
    Tärinä tulee moottorista, muuttuu kierrosten mukaan: Isoimmalla vaihteella täristää sietämättömästi siinä 90-100kmh nopeudessa..

    Renkaat 50% ja ketjut rattaat n. 10tkm. Viimeisen 5tkm aikana ei ole muuttunut mihinkään niin ei pitäisi niistä ainakaan johtua? Eturenkaan laakerit on ok kuten myös ohjausakselin(purin ja rasvasin).
  27. #2127
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    [QUOTE=fayries;6099359]Ootteko laittanut millaisia kaatumatappeja?

    Lsl kaatumatatit ja radalla testattu toimivuus, On hyvät
    Elämä on onneksi mutkikasta
  28. #2128
    Muutamia kysymyksiä ennen ajokautta:
    - Mistä sais takamatkustajan kahvat halpaan hintaan?
    - Jos jäähdytinnesteet vaihtaa, niin käykö ihan normaali neste, jota autoissaki käytetään?Puolet vettä,puolet nestettä?
    - 3,5l vissiin moottorin öljytilavuus, mihin kohtaan se noin asettuu siinä "silmässä"? Nyt siinä silmässä näkyy pelkästään öljyä, lie liian täynnä?
    - Kaasareiden synkronoinnin tarpeellisuus?Päälle 50tkm ajettu, liekö kertakaa tehty sitä.
    - Onko i-suodatin helppo vaihtaa?
  29. #2129
    Lainaa Jeop kirjoitti Katso viesti
    Muutamia kysymyksiä ennen ajokautta:
    - Mistä sais takamatkustajan kahvat halpaan hintaan?
    - Jos jäähdytinnesteet vaihtaa, niin käykö ihan normaali neste, jota autoissaki käytetään?Puolet vettä,puolet nestettä?
    - 3,5l vissiin moottorin öljytilavuus, mihin kohtaan se noin asettuu siinä "silmässä"? Nyt siinä silmässä näkyy pelkästään öljyä, lie liian täynnä?
    - Kaasareiden synkronoinnin tarpeellisuus?Päälle 50tkm ajettu, liekö kertakaa tehty sitä.
    - Onko i-suodatin helppo vaihtaa?
    - Ebay? Uutena sikahintaisia (180e/kpl?)
    - Käy. Vakiona ne vihreät. Juu
    - Pitäisi olla puolessa välissä tai himpun yli. Tarkastetaan kun on pyörien varassa pystyssä, ei siis pukilla tai sivujalalla
    - Jos pyörii tasaisesti niin en näkisi tarpeelliseksi
    - Helppoa on. Tankin joutaa tosin ottamaan pois.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
  30.  
  31. #2130
    Millähän hakusanoilla vois mahdollisesti etsiä noita matkustajan kahvoja? Tai jos jollain on ylimääräisenä, niin voisin ostaa ne pois.
Sivu: 71 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2161697071727381 ... ViimeinenViimeinen