Tein saman tempun viikonloppuna, nyt on äänet kohdallaan! Ala- ja keskikierroksilla suhteellisen maltillinen murina, mutta kunnolla kahvaa käännettäessä irtoaa mukava rähinä.
Mivvin putkelle muutenkin hyvät pisteet. Laatu on kohdallaan ja asennus onnistui helposti. Killerillä vaisuhko, mutta ilman mainio ääni.
Kadulla: Aprilia Pegaso 650 -98 -> Yamaha FZS 1000 -04
Kurassa: Honda CR 250 -00 -> Stomp 140 KZR -10
On se vaan mahtava peli tuo Fazeri.![]()
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Tosta yritin varottaa. Siitä oli youtubessa jo muinoin versio. On taatusti pöhinää, on...(marquz @ Kesä. 30 2011,20:33) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Mulla olis semmonen ongelma että keula pohjaa suht helposti ku tiukempaan jarruttaa.. paikoillaan on lineaariset jouset, auttasko jos vaihtas orkkis progressiiviset takasin?
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
se fasun keula on vähän lussu, mutta huollettuna ja säädettynä se pelaa ihan hyvin. Ellei sit kyydissä ala olla 150kg lihastaniin ja tämä siis orkkis keulalla.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Ajattelin vaihtaa stefat sinne keulaan. Kellään kokemusta näistä? eBay
Paljonkohan orkkikset maksaa?
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
jospa lähtis taas pitkästä aikaa kurvailemaan päiväksi Motoparkkiin!!![]()
rakentaja Rane
Edelleen on fasussa ajoittaisia käyntihäiriöitä.
Uskon että kysymyksessä on sytytyspuolen ongelma, ja epäilen CDI-boxia, kun tulpat, hatut ja johdot on ok.
Tietääkö kukaan mistähän moinen löytys edullisesti?
Olispa helppoa testata toimivuus kokeilemalla jonku toisen boksia.
"edit"
Olis jossain myytävänä 00-rykkösen boksi, mutta kun ei tiedä sopiiko se fasuun. Tietäskö joku?
Nouseeko vai laskeeko perä lyhyemmillä koiranluilla?
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
nousee(Fasu @ Heinä. 24 2011,21:39) kirjoitti
Elämä on onneksi mutkikasta
Pikku kysymys niille ketkä ovat noita etuiskareita purkaneet, onko pakko purkaa se sisempi "tanko" osiin, jonka ympärillä on jousi? Manuaalissa neuvotaan tekemään niin, en tosin ymmärrä että miksi, jos tarkoituksena on vaihtaa vain stefat ja öljyt. Luulen homman onnistuvan niinkin että alapäästä pultti auki ja yläpään mutteri auki ja nostaa sen koko pakettina pois.
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
En minä tuota ainakaan purkamaan ruvennut, suihkuttelin vain Bräkleenillä paikat puhtaiksi.(Fasu @ Heinä. 25 2011,00:46) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Joo.. Turhaa hommaa(piston @ Heinä. 25 2011,19:45) kirjoitti
![]()
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Tietoa ei ole, arvailua vain: luulisi että sytytystä ohjataan vähän eri parametreillä kun Fasun kone on muutenkin vähän kesytetty. Konekeskon varaosatiski voisi olla paras paikka kysyä, jos osa on sama niin sitten on osanumerokin.(Handu @ Heinä. 18 2011,15:27) kirjoitti
Tsekatkaa tuolta onko samalla numerolla fasun ja rykkösen boxi(vzv @ Heinä. 27 2011,10:28) kirjoitti
klik
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Rupesin tekemään Fasulle venttilientarkastusta. Ei sit ihan tarkastuksella päässy... Muutaman välyksen tarkastin, olivat alle alarajan -> eikun korjaamolle säätöpalojen vaihtoon.
Eihän näistä vielä 40tkm kohdalla pitänyt joutua säätämään venoja?
Nim. Ainutko?![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
et ole! neljä palaa vaihdoin itsekin.(tidnab @ Elo. 16 2011,10:50) kirjoitti
rakentaja Rane
Pihaan saapui eilen -03 keltainen fasupala. Paikallaan on mivv:n slipari, dynojetin suutinsatsi ja k&n, takapyörältä on Joensuussa mitattu 127,65hv eli ei mielestäni ihan älyttömästi. Lisää ei taida saada järkevästi kuin vaihtamalla koko putken? Ja toinen kysymys, saako tuohon matalaa pleksiä muualta kuin yamahalta alkuperäisenä? Orkkis ohjaa tuulen kypärä alareunaan, givin korkeampi kypärän yläreunaan = ei hyvä. Entä minkä hintainen on fz1s:n ohjaustanko? Sekin melkein pitää hankkia.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
(tidnab @ Elo. 16 2011,10:50) kirjoitti
mulla 80 000km huollossa laitettiin yksi pakoventtiilin kiekko uusiksi, muut oli rajojen yläosalla.
Elämä on onneksi mutkikasta
Ivans performancen sivuilta löytyy dynotuloksia eri vireillä.(Tctic @ Elo. 17 2011,19:54) kirjoitti
Yksi aika yleinen pleksivaihtoehto on ostaa Kappa spoilerpleksi ja sahata siitä sopiva. Sopivan pienihampaisella terällä helppo homma. Kappa on vielä leveämpi kuin vakio.
Tanko taitaa maksaa jotain 60 euron luokkia.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Kiitos. Yamahan alkuperäinen matala pleksi kustantaa 80€, joten taidan hommata sen.
Vakiona tuosta on mitattu 122,65hv, joten hirveän hyvin tuota ei ole säädetty tai mivv ahdistaa ja pahasti. Akran putkella näyttäisi saavan 140hv takapyörälle, joten se menee vakavaan harkintaan.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Vaihdevivustomodi tehty, eli vaihdettu pyörään vanhan RYkkösen (00-01) vaihteensiirtäjän vipu (se joka tulee akselin päähän kiinni). Kyllä kannatti, suosittelen ehdottomasti *
Paljon napakampi vaihtotuntuma, kun vaihdepolkimen liike lyhenee n. kolmanneksella.
Tuo kuulostaa hyvältä modilta. Mistä kaivoit kyseisen palikan ja mitä se maksoi?
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
140 vaikuttaa liian hyvältä. Siihen taitaa tarvita "sopivaa penkkiäkin"(Tctic @ Elo. 18 2011,16:12) kirjoitti
... jotain piti muistaa
kannattaa tehdä itse.(Tctic @ Elo. 18 2011,16:12) kirjoitti
käyt lasiliikkeestä pleksiä jonka leikkaat hiukan liian isoksi.
laitat uuniin hetkeksi että se pehmenee jonka jälkeen laitat sen oman pleksin päälle ja muotoilet samanlaiseksi.
sitten merkkaat tussilla ääriviivat ja hiot ylimääräiset pois ja poraat reiät puuporalla. metalliterä saattaa haukata läpimentäessä jolloin räääääks,halki!
loppu hifistely kuumailmapuhaltimella.
toimii. itse maalasin mustaksi
rakentaja Rane
Ostin eBay.de:stä, mukana tuli poljin ja tanko. Maksoi about 40 euroa posteineen. Kysyin Keskolta pelkän uuden vivun hintaa, ja se maksaa 90 euroa.(Tctic @ Elo. 21 2011,16:38) kirjoitti
Mulla on bookmarkkina yksi vastaava paketti n. samaan hintaan yhdessä saksalaisessa hajottamossa, pistä privaviesti jos kiinnostaa.
Kannattaa olla tarkkana noissa ja katsoa myyjän kuvaa ja räjäytyskuvaa rinnakkain. Pelkkä myyjän ilmoittama vuosimalli ei vielä todista mitään. 2000-2001 Rytkösen vipu (osanumero 5JJ-18112-00) menee suorimpaan, uudemmat kuulemma pienellä virittelyllä, ja -98-99-mallisten eivät sovi ollenkaan. Polkimesta tulevaa tankoa joutuu joka tapauksessa vähän viilaamaan tai taivuttamaan.
Keskustelua aiheesta jenkkien fasufoorumilla
Jaahas, tarttee kai sitten minunkin tsekata noi kun kausi on paketissa. Keväällä en laiskuuttani hommaan ruvennut vaikka olikin jo vajaat 41k mittarissa.(juha66 @ Elo. 17 2011,18:37) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Yhdeksän palaa meni vaihtoon. Venttiilit vissiin saaneet kyytiä *(piston @ Elo. 22 2011,15:50) kirjoitti
Nokat olivat moitteettomassa kunnossa. Seetitkö ne sitten periksi antaa?
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Olipa huomattava vaikutus jousituksen säädöllä noihin "race" asetuksiin. Nyt perä ei enää huoju ja keulakin tuntuu paremmalta. Ktm 950sm:n tasolle (edellinen pyörä) ei millään päästä, mutta kiva tuolla nyt on vetää.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Muistaisiko kukaan sattumoisin millaisilla suuttimilla ja neulan asennoilla teillä on sliparit säädetty? Huomasin tuossa suljetulla alueella suoritetussa testissä, ettei fasupala kierrä kakkosella tai isommalla vaihteella kuin 10500rpm kaasu täysin auki. Kun kaasua sulkee vähän saa kierrokset rajoittajaan. Minulla on siis mivvin slipari ilman killeriä, k&n ja dynojetin suutinsarja jossa neulat ovat 3-urassa, pääsuuttimet ovat 124 (1 ja 4) ja 126 (2 ja 3) ja ilmaruuvit ovat 3 kierrosta auki. Tuo on säädetty dynossa ja afr on käppyrän mukaan korkeilla kierroksilla luokkaa 12.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!