no tässä vaiheessa pakko kysyä että jotta mille laitteelle ja miten halvatus noin halval??? *(seku @ Maalis. 25 2006,09:33) kirjoitti
tähän mennes paras tarjous jonka minä olen saanu on: 980e/6kk ajoajalla (turva) pohjola,tapiola,if ja p-tähti menny reippaasti yli tonnin hintaan *
04 Buell xb12s
Tuosta näkyy hyvin Pohjolan luonne. Tein vertailun Nordeaan, ja liikennevakuutuksessa Pohjola on edullinen, Kaskossa kallis.(seku @ Maalis. 25 2006,09:33) kirjoitti
Kummallisia nämä vakuutukset. Mun 19v pojan Zeta oli aika lailla saman hintainen Nordeassa ja Pohjolassa. Sensijaan vanhemman herrasmiehen Fasu ja Bläkkäri saa tosi kalliin Kaskon Pohjolassa, niin suuri on ero, että mopot siirtyi Nordeaan. Sama toistui mun Volvossa, joka tietenkin siirtyi myös. Samalla meni koti- ja tapaturvavakuutukset, vaikka ne on samanhintaisia.
IF:stä yritin myös tarjousta, mutta meni niin vaikeeksi että luovutin kesken.
Fasu on FZS1000 vm. 2005, vakuutuspaikka Helsinki. Ajaja on 52 v, mies.(vauhti korjaa virheet... @ Maalis. 25 2006,09:44) kirjoitti
Odotappa Turvan uutta hinnoittelutapaa. Alkaa 1.5 ja laskentaperusteet tulee huhtikuuks.
R2-D2 toteaa täsmälleen oikein. Pohjolan kasko on pilvissä.
Tapiolan speksi taitaa muistuttaa Turvaa. Leikisti 7 kk:n vakuutus, mutta käytännössä vuosi, ku ei oo ilmoitusvelvoitetta. Silti hyvitetään, jos ilmoittaa ajavansa lyhemmin. Tämä on hiukka hämärää![]()
... jotain piti muistaa
Myyn: Rizoman Aero 17 –peilit, 2kpl, käytetyt. Käyvät moniin pyöriin. Halvalla lähtee stylet peilit stogaan! Osta! Osta!
Peilit kiinnostaisi kyllä elleivät ole vielä omistajaa löytäneet. Tulikos se PM perille?
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Nyt reissuun Fasulla!
Näillä kamoilla ei ilmanvastus vaivaa lainkaan, vaan mopo pysyy hyvin ajettavana. Yhden Norjan matkan verran käytettyjä. Kysy lisää r2-d2 (at) kolumbus.fi.
Myyn:
1.Tankinsuoja ja tankkilaukku, 22litraa, saa laajennettua 34litraiseksi, mutta silloin alkaa haitata ajoa. Merkki KDrive. Kauneus on katsojan silmässä, tai sitten ei, mutta suoja pitää tankin siistinä. Koko roska maksoi 237e, hinta nyt 100e.
2. Takalaukku, 45 litraa. Laukun tekijä on Ventura. Ideana on selkäreppu, jonka saa telineeseen lukolla kiinni. Jos ajaa yksin, laukku on istuimen takaosan päällä, jos matkustaja on kyydissä, laukku on toisin päin. Kun ei olla retkellä, teline korvataan yksinkertaisella raudalla, tai otetaan irti. Teline kiinnitetään standardihantaakien paikalle. Aerodynaamiset ominaisuudet ovat hyvät, eikä laukku menoa haittaa, ja reppu on kätevä. Venturalta voi ostaa toisen laukun ja kiinnittää sen yhteen toisen kanssa. Yhdellä laukulla ja yksin ajaessa telineen takaosaan voi kiinnittää makuupussin tai teltan tai molemmat. Hinta oli 340e, myydään hintaan 100e. *
3.Partioaitan teräksinen ja lukollinen verkko repun päälle, reppu pysyy kiinni pyörässä myös parkissa. Verkko maksoi 70e, myyn 40e:llä.
Eikun tinkaamaan!
Ei ole tullut mitään perille, laita meiliä r2-d2 (at) kolumbus.fi.(maantiesika @ Maalis. 30 2006,12:19) kirjoitti
Myynnissä ovat.
KAIKKI LAUKUT MYYTY!(R2-D2 @ Huhti. 03 2006,20:53) kirjoitti
PEILITKIN MYYTY!
Laitoin tänään kaatumatapit paikoilleen ja mietiskelin kuinka helposti ne saa osumaan asfalttiin. Siis kun jalkatapeista on jo alumiinit saanu raavittua pois, ottaako tapit vastaan missään vaiheessa?
edelleenkin kesää odotellessa
Hyvin osuu. Pyörää kaataessa kyljelleen osuu maahan peili, stonga, kaatumatappi ja jalkatappi. Kokemusta on, kaadoin pyöräni Norjassa ja siunailin kaatumatappia ettei moottorin kylki mennyt. Ei muuta kuin pyörä pystyyn ja menoksi.(kurapolku @ Huhti. 18 2006,23:23) kirjoitti
Kaatumatapin päästä irtosi pinta, ja slipariin tuli lommo, mutta loma jatkui.
Ei perkele alkanut kausi vieläkään :F Pääsiäisen kärvistelin niin sitten jumaleissön ajopäivänä tuliki vettä/räntää/kissoja/koiria ja oli kylmää...Eipä silti, kylmä siellä on nytkin ja edelleen sataa. Eilen tuli sen useampi sentti räntää joka on vieläkin maassa. Ttu muutan Floridaan stana
Mutta asiaan. Onko jarrunesteiden vaihtaminen minkälainen operaatio? Ois uudet (teräspunos)letkut tuloillaan ja kai ne pitäis vaihtaakin jossain vaiheessa. Toinen kyssäri: aikaisemminkin tätä on kysytty, mutta onko kukaan ite ottanut pois sitä Air Induction Systemiä, joka syöttää sitä ilmaa sinne pakosarjaan?
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Eilen töihin mopolla. Uusi hieno multigauge näytti lämmöiksi -3. Ja iltapäivällä töistä palatessa oli jo helle +5 astetta. Huomasin myös, että räntä tarttuu visiiriin kohtuu tiukasti ja huonontaa näkyvyyttä.(Ulpe @ Huhti. 19 2006,08:46) kirjoitti
Letkut vain vaihtoon ja suojaa lähellä olevat maalipinnat. Itsellä meinasi usko loppua kun pumppailin sitten jarruja että sais nesteet ulos. Sen verran tiukat pillit on, että hetki menee tuossa.
Se ilmahärpäke hämähäkki itselläkin tarkoitus poistaa sopivan hetken tullen. Jenkeissä myyvät niitä valmiita tulppasarjoja, mutta kiinnostaisi osaako joku kertoa mistä tuollaisia tulppia voisi hakea. En ole sellaista liikettä keksinyt missä niitä Suomessa myytäisiin, jotta voisi mittailla nuo oikeat koot. Pakopuolen tulpathan tärkeämpiä, kun sinne ei mikään kumiviritys lämpöjen takia käy.
tuli sitten kanssa korkattua ajokausi joo...himppasen "omituinen" ajaa,kun tuli niitä välityksiä vaihdettuun *
nyt on siis 14 hampaanen eturatas ja normi takaratas,mittarivirhettäkin VAIN ~20 km/h tällä kombinaatiolla...muutta kylläs ny tuntuvi kerranki et omistais oikeesti hyvän ja tehokkaan pärrän,keula pysy kurissa enää millään **
*
*
ens vkolla sitten stormilta hakeen speed ö healeria...onkos muuten kukaan moista fazeriinsa laittanu?
04 Buell xb12s
Mulla on piuhalla ylimääräisenä se kolmosversio. Käy kyllä muihinkin mopoihin jos piuhan vaihtaa. Eli multigauge ajaa asian tuon mittarivirheen kanssa. Eipä tuo speedohealerkaan mitään rakettitiedettä ollut asennuksen suhteen.(vauhti korjaa virheet... @ Huhti. 22 2006,07:11) kirjoitti
hmm...eli millas tavalla "ylimääräisenä"...myynnissäkö ko?? *(ss454 @ Huhti. 22 2006,13:26) kirjoitti
![]()
onhan mulla tietty gepsi,mutta ei sitä aina jaksa mukana roudata ja siitä vauhtia kytätä...
04 Buell xb12s
Ostettavissa.(vauhti korjaa virheet... @ Huhti. 22 2006,13:33) kirjoitti
Siis tuon multigaugen asennuksen jälkeen jäi turhakkeeksi.
Monitoimimittari ei tykkää, että välissä on mitään muita härpäkkeitä.
Ja multigaugehan tekee yhtenä tehtävänään tuon saman mittarivirheen korjauksen.
ohoo...mihinkäs hintaan??ja käykös se siis vm. 04-tonnifasuun?(ss454 @ Huhti. 22 2006,13:37) kirjoitti
p.s.olenps juurikin poistumassa koneelta,eli taitaa mennä huomisen puolelle asiasta neuvotteleminen....
04 Buell xb12s
Dodi, _nyt_ se kausi lopultakin alkoiHyvin Fasu kulki pienten alkuvaikeuksien jälkeen. Samalla alkoi tämän kesän tuninki pleksinvaihdolla.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Jepp!!
Fasulla toista tonnii takana, ja kyllä menee nätisti......
Viime kesän ajelin uudella fz 6 , kunnes vaihdoin kuukausi sit tän tonnisen, myös viime vuoden mallia.
Pari kysymystä tuli mieleen :
Onko kokemuksia 190 takarenkaasta, eli käykö vanteelle?
Jäykistin alustaa, ja "ilmeisesti" takajousen esijännityksestä puhuttaessa, sen kasvattaminen(huoltokirja) , tarkoittaa siis jäykistämistä?![]()
Enpä ole muuta takanakkina käyttänytkään kuin 190:tä. Mielipiteitä tästä varmaan löytyy, hyvin sopii ja eikä ongelmia ole esiintynyt. Pirelli GTS on nyt alla ja toimii.(ipuzu @ Huhti. 23 2006,22:08) kirjoitti
"oikeassa momentissa"
Laitetaanpa vähän päivitystä tännekin Fasun tekniikasta. Tämän kevään tavoitteena oli siivota käynnistyksessä ja alakierroksilla havaitut puutteet, ja täytyypä sanoa että homma onnistui 90 prosenttisesti. Tässä lisää:
Käynnistysongelmat
Tiettyjä Fasuja vaivaa käynnistysongelmat, eli ryypystä ei tahdo löytyä sitä sopivaa asentoa ja pyörä hörähtää, mutta ei lähde käyntiin kuin toisella tai kolmannella yrityksellä tai startilla riittävän kauan sahaamalla. No broblem. Otin pari viikkoa sitten kaasarit pöydälle ja sakkakupit auki. Kävi ilmi että floatit (bensakoho mikäsenyt on suomenkieltä) oli ihan tehdasasetuksissa eli kirjan mukaan pitäisi olla 12,5 – 13,5mm, ja kaasuttimista löytyi tasan 10mm. Ei siis ihme että mehua valuu kurkkuihin pyörän seisoessa ja käynnistys kakoi.
Alakierrosvääntö
Pyöräni on tuunattua mallia eli Yoshi, KN ja Jettikittiä on laitettu, jotta keulan heitto olisi helppoa. Vaan samalla liikkeelle lähtöön oli jäänyt kylkiäisiä. Kakkosvaihteella kone ei jaksanut vetää ylämäkeen alle 2500 kierroksen, tai ei päässyt vastaavassa tilanteessa tyhjäkäynniltä kiihtymään vaikka miten tupesta tempoi. No problem. Epäilykseni kohdistui ensiksi liian pieniin Pilot- suuttimiin, koska nämä virityssarjat eivät puutu pyörän hidaskäyntiseoksiin, mutta putken ja ilmapöntön vaihduttua virtausvastukset ovat väkisinkin muuttuneet.
Eihän pilot-suuttimia mistään tarvikkeena löytynyt mutta pyörä piti saada kasaan, joten kompromissina ruuvasin pilot ruuveja auki sen mitä uskalsi. 4 ¼ kierrosta kaikkiaan.
Ylämäkikäytös parani tuntuvasti. Jos ei pyörä nyt ihan hyökkää, niin se ainakin vähän aikaa höristyään nappaa riittävästi löpöä ja lähtee liikkeelle. Tyhjäkäynti on selvästi rikkaalla, mutta näitä vehkeitä ei tarvitse vielä käyttää katsastuskonttorissa. Huomattava parannus entiseen.
Päivittelen sivustoani asian osalta mikäli yksityiskohdat ja kuvat kiinnostavat…
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Moron! tyylikäs pleksi. Mistä hommasit ja minkä merkkinen??(Ulpe @ Huhti. 22 2006,15:26) kirjoitti
Sehän on Zero Gravity ja tuolta tilasin. Reilu pari viikkoa toimitus, kun joutuivat usasta tilaileen lisää. Hintaa semmoset 86e plus toimituskulut.(Sbarga @ Huhti. 27 2006,15:05) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mikäs putkeksi? Nyt olis mahdollisuus laittaa Yoshimuran slipari joka suoraan japanilainen tahi amerikan versio. Kannattaako sijoittaaa moiseen vaan tyytä edullisempaan?
edelleenkin kesää odotellessa
Jatkampa itse....Nyt kävi sitten semmonen tuuri, että ei saa enää pelkkää pönttöä. Tuli vastaan pikkuinen ongelma, laittaakko koko putkisto vai ei yhtään mitään?!? Onko kukaan vaihdellu koko putkistoa?
edelleenkin kesää odotellessa
^ Jos exupin otat pois niin katoaa alavääntö. Se pitäisi olla saletti.
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
samaa väitetty mullekkin....(maantiesika @ Touko. 03 2006,10:45) kirjoitti
04 Buell xb12s
Juuri poistettu kyseinen kapine, kun alkoi kilkattamaan. En jaksanut alkaa väitellä oliko normaalia kulumista vai jotain muuta. Alaväännön katoaminen hankala todeta kaasulla, mutta käppyröissähän se selvästi näkyy.(vauhti korjaa virheet... @ Touko. 03 2006,16:46) kirjoitti
Kunhan kokoputken alkupätkät kotiutuu, niin sitten tuo pitäisi penkittää. Saa nähdä mitä sitten todellisuudessa takanakilta löytyy.
Nonni alkaa tulemaan sitten faktaa kehiin.(ss454 @ Touko. 03 2006,16:55) kirjoitti
Kyllähän esim. Yoshimuran omilla sivuilla oli käppyröissä selvä lovi täysputkistolla alakirroksilla, mutta miten vaikuttaa oikeanlainen säätäminen?
edelleenkin kesää odotellessa
Olen ymmärtänyt, että nuo Yoshin/Akran sivuilla olevat vääntökäyrät on tehty säädetyistä pyöristä. Eli kuoppa sinne tulee, mutta tunteeko sen kaasussa niin onkin sitten eriasia. Ja ainahan voi alkaa esittää miestä joka ajaa vain niillä yläkierroksilla.(kurapolku @ Touko. 04 2006,00:04) kirjoitti
![]()
Mjoo jotain semmostahan se Ivanki kirjottelee, että kokoputkisto (ja exupin poisto) sopii parhaiten, jos ajaa paljon radalla eikä kaipaa alavääntöä. Ite en poistais, ellei rikki mene tai jotain.
offtopic:
Kylläpä tympii kun eilen piti juosta puoli kaupunkia läpi, että löysi edes jonkunlaiset työkalut etuhammasrattaan vaihtoon ja lopulta huomaa, että uusi ratas oli väärän kokoinen, eli ei mennyt edes kiinniStormille vähän noottia.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987