Valitettavasti en osaa antaa spesifistä vastausta kysymykseesi, mutta meidän pyöriä säädettiin rikkaammalle, kun sliparit vaihdettiin ja hengitystä helpotettiin. Litran lisää kasvo jano satasella. Siten voisi kuvitella, että se on köyhällä tai hapensaannissa pulmia. Penkki on säädössä ammattilaisellekin oleellinen juttu.
... jotain piti muistaa
Niin minäkin kuvittelisin, että tuo käy laihalla, mutta mitattu afr on kuitenkin ollut 12 eli pikkuisen jopa rikkaan puolella. Hirvittävän vähän tuo syö, vain luokkaa 5-5,5L/100km reippaassa matka-ajossa.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Onko sulla vapaavirtausfilsu? Toi sun kulutus vaikuttaa samalta, kun meidän pyörissä oli vakiona. Jos siltä loppuu happi, loppuu menokin ja silloin se voisi näyttää rikkaalta, eikö?(Tctic @ Syys. 09 2011,17:40) kirjoitti
... jotain piti muistaa
K&N on yhtä kuin vapari. Vika kuitenkin löytyi. Rupesin tutkimaan, että onko ilmanputsari mennyt kasaan vai mikä siellä mättää. Tajusin vasta hetken tutkittuani, että putsarikotelon ilmanotto on takaapäin suoraan akun edestä. Muuten hyvä, mutta kyseinen paikka oli ainoa mihin navin laturi mahtui. Eikun navin laturi mäkeen ja tupakansytytinpistoke pois ilmanoton edestä. Nyt jammu käy ja kukkuu niin kuin pitääkin ja rajoittaja löytyy helposti kolmella ensimmäisellä vaihteella, tietenkin tehopenkissä. Olisipa näiden vikojen korjaus aina näin helppoa.![]()
![]()
![]()
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Tämän pyörän historiaa voi osittain seurata tämän forumin FZS-keskustelusta. Alkuperäinen omistaja myi pyörän vuonna 2009 eteenpäin nettimoton kautta. Kilometrejä pyörässä oli 71tkm, nytten kolme vuotta myöhemmin kilometrejä on pyörästä hävinnut ainakin 20tkm + 3 vuoden ajot.
Tarkkana tätä pyörää ostaessa vaikkakin alkuperäinen omista teki siihen hyvät modifikaatiot sekä huolsi pyörän ohjeiden muokaisesti
Rekisteri:EZ-754
Nettimoto
"Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
"vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
"Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
Moi, onko tonniFasuilla ollut koskaan seuraavaa ongelmaa:
Eli -04 vuoden fzs1000 ja alkoi loppukaudesta vilkut juonittelemaan. Ensin satunnaisesti oikeanpuoleinen vilkku ei kytkeytynyt päälle ja lopulta ei toiminut ollenkaan. Vasen puoli toimii normaalisti ja hehkut on ehjät oikeallakin.
Olen purkanut vasemmanpuoleisen katkaisinkotelon hilppeineen niin pieniin osiin kuin mahdollista, putsaillut ja antanut valohoitoa yms. Ei vaan toimi, mitään näennäistä vikaa ei ole paitsi että siihen "toimivaan suuntaan" vilkun katkaisinta liikutettaessa liike tuntuu "jämäkämmältä" kuin oikealle (toimimattomaan) suuntaan liikutettaessa ja lisäksi "palautusnaksahdusta" ei kuulu oikealta ollenkaan.
Lienee se katkaisin on sökö, uutta kysyin yammutiskiltä eikä ollut ku vaivaiset 280,00. Tietäiskö kukaan käykö 600 fzs:stä kyseinen osa 1000 fzs:ään, 600:een löytyisi parilta purkaamolta katkaisija hinta 25 eskua....
Alkaa tuo kevät painaa jo päälle![]()
Yamaha FZS 1000, 04
onko kellään tietoa keulaputkien öljyistä.Kuinka paljon ja mitä? Tilavuuden saa tietysti kun mittaa ulostulevan öljyn mutta varmuus olis hyvä saada. pyörä,-05vm 1000.
rakentaja Rane
Tsekkaas toi mun samanlainen vilkkuprobleemaketju. En tiä onko apua, mut kumminkin. Vika siis oli mulla johtosarjan liittimessä.
Tästä kuvasta tarkemmat tiedot. Itse tein viime keväänä keulalle täyshuollon ja sisään meni 5W öljyt.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Nyt myrkyn lykkäs! Toisen etuiskarin paluuvaimennuksen säätöruuvista meni kierteet paskaks kun otin sitä auki!Toisesta lähti kivuttomasti kun varoen ja liuottaen avasin mutta toisesta ei vaan narahti heti.Ei auttanut lämmitys eikä jäähdytys eikä mikään!Nyt olis tarve säätöruuville! Onko kellään tiedossa vääntynyttä pumppua josta joutais tai jotain muuta. Luulisin että samanlainen on aika monessa jammussa jossa on paluuvaimennuksen säätö.
Osassa on 18x1mm kierre,koko pituus40mm josta sisäänmenevää on 25mm.säätöä 27 naksua.
rakentaja Rane
Auts! Näin jälkeenpäin on tietysti helppo viisastella että kannattiko käydä irrottamaan... Itse en sitä irrottanut, laitoin vain puretun haarukan pohjalle hieman uutta vaimenninöljyä ja kiertelin säätöruuvia edestakaisin. Lopuksi huuhtelua petroolilla ja bräkleenillä kunnes kaikki pasha lähti veks.
Viimeksi muokannut: piston; 20.03.2012 klo 10:03. Syy: Typoja...
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Tuota ei taida saada edes varaosana, en ainakaan löytänyt tuosta CMSNL:n räjäytyskuvasta.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Ei saa ei.Täytyy ostaa koko runko.eBayssa oli vääntynyt iskari 89$ hintaan+rahti.
Mitä opimme tästä......Ei ehkä mitään,tai alumiinisten osien kans oltava erityisen varovainen.Oli niin tiuha kierre että 7vuotta kiinniolleena oli sille liikaa meikäläisen käsissä.
Mutta kyllä tää ropaaminen on kivaa!!!![]()
rakentaja Rane
Pitäis ryhtyä venttiilien tarkistukseen/säätöön lähiaikoina. Tarviiko AIS purkaa pois alta (tai oikeastaan päältä) ennen kuin venakoppa irtoaa? Ja/tai pitääkö purkaa pois muutakin varsinaiseen hommaan päästäkseen?
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Ajattelin itse aloitella tuota 30tkm huoltoa. Oisko kellään tarkempia ohjeita tuohon kaasuttimien synkronointiin? Synkkausjärjestys,löytyykö sieltä ne mittarille laitettavat letkut valmiina,tarviiko niihin niitä nippoja hommata sopivia? Kerran tuli autokäyttöön ostettua nestepatsailla oleva synkkamittari. Kait sen pitäis käydä tähänki.
Yamaha xvs 1100 dragstar classic -07
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
etuiskarit kondiksessa ja kyllä muuttu aivan toisenlaiseksi.Nyt säädöilläkin on jotain merkitystä.
Nyt on sitten takapumppu pöydällä mutta sitä en rupee itse rassaamaan vaan nyt olis löydettävä paikka missä huoltaa se ja ehkä vaihtaa hiukan jäykempi jousi!
rakentaja Rane
AIS pitää purkaa. Sen putket ovat pakosarjassa kiinni vain klemmareilla, lähtevät vetämällä pois, varo tiivisteitä etteivät rispaannu.
Lisäksi joudut ottamaan pois tankin ja syylärin. Vaikka olet laskenut vedet pois pohjaropusta ja syyläristä, niin varo ettei kanteen menevistä letkuista pääse nestettä pyttyihin, ei siis kannata ottaa ensin tulppia pois (en ole ihan 100% varma pitikö ne ottaa pois). Ennen tulppien irroitusta kuitenkin suhaus paineilmaa koloihin.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Jos jollakin on tarvetta Givin takalaukun telineelle, niin privalla voi kysellä.
http://www.tori.fi/pohjanmaa/mototar...=5&s=1&cg=2070
Viimeksi muokannut: jj.lehtio; 20.04.2012 klo 15:03.
-
doddii! Nyt kausi avattu ja kyllä TOIMII! Pyörä käyttäytyy nyt aivan loistavasti! Takaiskarikin on huollettu ja jousitusta jäykistetty ja voin sanoa että on kuin ajaisi eri pyörällä.Kiitos siitä kuuluu MP-huolto Jarkko Honkaselle Pieksämäelle!Nyt vaan hyviä ajokelejä ja
![]()
rakentaja Rane
Onko kukaan vaihtanut FZS:n esimerkiksi Wilbers:n etujousia?
-
Löytyy Wilbersit edestä ja takaa.
Jousitusremonteissa on vaikea sanoa mikä osa tapahtuvasta muutoksesta kuuluu itse komponenteille ja mikä osa sille että samalla voitelee, vaihtaa öljyt, justeeraa ja säätää. Psykologiallakin saattaa olla vaikutusta, konevirityksia voi aina penkittää mutta jousitusmuutosten vaikutus mitataan kirjaimellisesti perstuntumalla.
Oma kokemukseni on että paljon turhempaankin tuunaukseen voi rahansa pistää, jousethan eivät ole edes kalliit verrattuna iskariin.
Onko kukaan keksinyt vieläkään parannuskeinoa tuolle penkin tärinälle? Mulla ainakin hanuri puutuu jo ensimmäisen 100km kohdalla niin paljon että on pakottava tarve pitää tauko. Siitä eteenpäin tauko tarvitaan useammin.
-
Laadukkaita slipareita (melko) halvalla: Törmäsin interwebissä jaappanialaiseen Sato Racing-nimiseen firmaan, jonka putkistoja ja slipareita on kehuttu hyvin laadukkaiksi ja työn jäljeltään hyviksi. Sitten etsiskelin että mistä saa ja mitä maksaa, ja päädyin jenkkijälleenmyyjän sivuille jossa luki Fasun kohdalla että loppuunmyynti, kysy hintaa
http://www.satoracing.com/sliponfz1.htm
No, minähän kysyin (info@satoracing.com) ja kertoivat että sekä titaani- että hiilikuitupöntöt titaanisella väliputkella lähtevät puoleen hintaan eli $325 + rahti 65-80 dollaria postitse. Suomessa joutunee kyllä maksamaan alv:n, jos ei ole kontakteja USA:ssa joiden kautta postituksen voisi kierrättää.
Jäi itseltä ostamatta kun nuo ovat "race-only" eli ilman noisekillereitä ja lisäksi optimoitu vakiosuuttimille, mutta ajattelin postata tänne jos jotakuta muuta kiinnostaa. Nettiarvioiden mukaan nuo ovat laadullisesti täysin vertailukelpoisia Yoshimuran Japani-putkien, Akrojen ym. hifivehkeiden kanssa, ja esim. Yoshimuran vastaava hiilikuituslipari on Bikefoxilla 569 euroa.