Sivu: 45 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35434445464755 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1321:stä 1350:een 1935:sta
  1. #1321
    Lainaa Athene kirjoitti Katso viesti
    HP4 on kyllä pyöräpornoa parhaimmillaan. Enemmän himottava kuin Ducatin Panigale, koska BMW on kuitenkin "taviskäyttöön" mukavampi.
    Ja onhan se nyt muutenkin laadukkaampi ja nopeampi pyörä, kuin mikään Ducati
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  2. #1322
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    OT:
    Ens viikolla pitäis viritellä mopoon 80 gramman kisa-akku, ja piuhat kylkeen mihin saa käynnistysakun (500 gramman LiFe) kiinni.
    Normi treenipäivinä vaihtaa vaan ton 500gramman akun tilalle.
    Samaa ihmettelen minäkin: miksei noita 500g akkuja käytetä vakioissa? Tuon hintaiseen pyörään (ja varsinkin Panigaleen) luulisi vielä tulevan hiilarivanteet kaupan päälle.
    Joku tuossa yhtälössä kusee, koska jo -08 blade oli ajokunnossa tasan 200 kg lyijyakkuineen ja patarautaputkineen. Tuonne 160-170 kg tienoille kun saisivat väännettyä, niin minäkin lähtisin kaupoille.
    Hyvä pyörä tuo silti on, ei siinä mitään - eikä edes muistuta niin paljon Lauri Tähkää, kuin S1000RR.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #1323
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Joo-joo, mutta nuo etuvalot, hyi hitto... Muistattekos kun silmäpuoli tuli markkinoille, niin kukaan ei kestänyt katsella tollasia valoja, hah-hah. Eikä sillä pärjää superbikessa jne.
    No aivan hirveäthän nuo on vieläkin. Muutenkin tuo koko pyörä on aivan sikaruma, varsinkin jos vertaa vaikkapa HP2 Sportiin... Ihan hyvä vespa tuo RR kyllä muuten on.

    Voi kun saisi HP2 sportin näköisen mopon tuolla RR:n tekniikalla. Siinä olisi jo jotain.
    Supermoto
  4. #1324
    Turha noita käppyröitä on tuijotella. Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa että perus putki-commanderi näprätty s 1000 rr ei tunnu kovinkaan laiskalta millään aluella, vaikka vertaan sitä edeltävään mopooni k9 tonniseen suzukiin. Siihenkin oli putki yms.laitettu jo. Veli Gynther on laatinut melko nopea kiertoisen moottorin, joka vetää ihan kivasti. Tämän vuoden malli ON vakiona parempi kuin oma -10 malli oli stanuna, tälläistä muistelin, kun vertailin koeajopeliä päivänä eräänä...
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  5. #1325
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    No aivan hirveäthän nuo on vieläkin. Muutenkin tuo koko pyörä on aivan sikaruma, varsinkin jos vertaa vaikkapa HP2 Sportiin... Ihan hyvä vespa tuo RR kyllä muuten on.

    Voi kun saisi HP2 sportin näköisen mopon tuolla RR:n tekniikalla. Siinä olisi jo jotain.
    Justjust. Nyt kuitenkin mielipidehajontaa on jo skaalalla sikaruma-sikamagee.
  6. #1326
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Toisaalta, sä unohdat sen että bemussa vs noi muut ei ole sama ala, keski ja yläkierrosalue.
    Sä et voi verrata suoraan bemun 9000rpm vs muiden 9000rpm.
    Eli jos sä haluut verrata käppyrää suoraan käppyrään, niin sen skaalakin pitää silloin olla sama.
    Ts esim skaalata noi käppyrät siten että sen yksittäisen käyrän min ja max kierrokset vastaa muiden min ja max kierroksia, ja sit vasta verrata vääntö ja tehokäyriä.
    Koska sitenhän niillä ajetaan/ siten niihin on ne välitykset tehty/ niillä kaikilla on omat ala, keski ja yläkierrosalueet.
    Ja sitten vielä toinen käppyrä, jossa on takarenkaan nopeus rpm:n tilalla. Näkisi millaisilla tehoilla kukin pyörä kuljettaa missäkin nopeudessa.
  7. #1327
    Periaatteessa pitäisi olla kaikissa pyörissä tasajaolla käyrä nollasta punarajalle. Eli ilmoitettaisiin tehot vaikka 5% välein sekä tietysti tehon huippukohta/lukema.
    Kierroslukuarvolla sinänsä ei ole mitään merkitystä ja jos on, voi mittariston pohjatarran vaihtaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  8. #1328
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Justjust. Nyt kuitenkin mielipidehajontaa on jo skaalalla sikaruma-sikamagee.
    Niinpä. Noita törkeän rumia ja kankeita vespojahan BMW on osannut tehdä aina, mutta nyt RR:n kanssa on onnistunut tekemään pyörän jossa on kunnon motti ja alusta eikä mitään traktori telever skeidaa... Siinähän sitä hajontaa alkaa tulemaan.
    Supermoto
  9. #1329
    Onko ihmiset vaihdellu bemmiin pidempää alakatetta ja mihin hintaan? Hieno pyörä mutta tuo lyhyt alakate on karmea kauneusvirhe




    edit: sekoilua..


    636 -06
  10. #1330
  11. #1331
    No nyt sitten se huoltovalokin alkoi kertomaan itsestään,äikiä ne kilsat näköjään kertyy!Onko toi 10tkm huolto kuinka arvokasta?Pitää se takasinkutsukin hoitaa samalla.

    Ja toivottavasti saan jonkun sikacustomin huollon ajaksi niin on taas oma S sairaan kiva sen jälkeen ajella...
    Elämäntapatyhmä
  12. #1332
    Ei se kymppi oo kallis. Sul on aika uus joten tuskin vielä jarrunesteitä vaihdetaan.
    Jarrupalat sit on aika kalliit, eli ei kannata jarrutella Oma kokemus 7000km Siis palat uusiksi..
  13. #1333
    Jarrunesteet tossa huollossa ekan kerran, sen jälkeen joka toinen vuosi. Ite vaihdattanu joka huollossa, kustannus ei suuri. Eilen just 30tkm huollosta hain omani pois. 10tkm huollon hinta muistelakseni 250-300€.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  14. #1334
    Mitä öljyjä olette käyttäneet bemuissanne? Miten toimineet? Vaihdan talvisäilytykseen uudet öljyt, niin olisi mukava tietää, jos on jotain erityistä huomioitavaa ?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  15. #1335
    Lainaa Athene kirjoitti Katso viesti
    Mitä öljyjä olette käyttäneet bemuissanne? Miten toimineet? Vaihdan talvisäilytykseen uudet öljyt, niin olisi mukava tietää, jos on jotain erityistä huomioitavaa ?
    Oman kokemukseni mukaan, olen ohjeistanut huollon laittamaan 15-50w öljyn koneeseen. Mielummin täys synteettisenä, ja olen vaihdattanut 5tkm välein johtuen käyttötavastani. Ilmeisesti laittavat Castrolia huollossa, ainakin luulen näin.
    Reipashenkinen ajo ainakin minun 2010 mallin pyörässä, myös kuluttaa hiukan öljyä, joten olen pyrkinyt pitämään öljynpinnan aina ylärajalla.
    Lisähuomiona mielestäni myös se, että jos öljyn pinta on puolivälissä tai alle, niin niitä pirun välivapaita rupeaa löytymään välillä alaspäin vaihtaessa.
    Joku kohta sanoo että toi ei voi johtua öljystä, mutta tuskin vaihtotapanikaan niin paljon vaihtelee päivästä toiseen ja muuttuu juuri kun öljyä lisätty?
    Ja juu, en laita Delvaccia, vaikka se kuulemma parantaa jopa syövänkin melkein. Muut saavat laittaa jos haluavat.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  16. #1336
    Lainaa puujahke kirjoitti Katso viesti
    Jarrupalat sit on aika kalliit, eli ei kannata jarrutella Oma kokemus 7000km Siis palat uusiksi..
    7000km kilsaa ja palat loppu? .. what? Pelkkää rata-ajoa?


    636 -06
  17. #1337
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    7000km kilsaa ja palat loppu? .. what? Pelkkää rata-ajoa?
    Enempi ratapainotteisella ajolla palat loppui edestä 1500km jälkeen. Paloina Brembon SC. 29tkm mittarissa ja kuudes sarja paloja menossa. Vauhti ei päätä huimaa, ilmeisesti tuon jarruttelun takia.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  18. #1338
    Ei hitto omassa mopossa oli orkkispaloilla vedetty 27k ennen ku meni vaihtoon eikä ollu edes loppu vielä. Tähän sisältyi rata-ajoa ~3-4 kertaa kesässä. Nyt laitoin EBC:n palat ja sää nähdä mite kestävät


    636 -06
  19. #1339
    Bemun orkkispalathan on jo uutena tosi ohuet. Itekin luulin eka, että pyörässä oli palat loppu, mutta ne oli itseasiassa juuri vasta vaihdettu uusiin .
    Öljyinä sujahti koneeseen 10W-60 täyssynteettistä... Ensi kesänä näkee miten pelittää .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  20. #1340
    kävin eilen tsiigaamassa Hp4:n. oli hieno peli, hiilikuitua ja akran ränni katilla, takoalumiinivanteet ja siniset
    hintaa oli yli kolkytdonaa joten jäi fillari vip-tiloihin. sääli sinänsä. kuviakaan ei saanut ottaa. tänään ja huomenna HP4:n on yleisesittelyssä ja sit saa kuvia ottaa.
  21. #1341
    öljy asiaa. mulla oli castrolin täyssynteettinen koneessa 4500 kilsaa, tavara oli täysin loppu ja pikimustaa paskaa. tuli ajettua 13 ratapäivää kaudella 2012.
  22. #1342
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa slerbeman kirjoitti Katso viesti
    öljy asiaa. mulla oli castrolin täyssynteettinen koneessa 4500 kilsaa, tavara oli täysin loppu ja pikimustaa paskaa. tuli ajettua 13 ratapäivää kaudella 2012.
    Ei mikään ihme jos ajoit kaikki 12 päivää samoilla öljyillä (olettaen, ettet köröttele hitaassa ryhmässä). Itse vaihdan kilpuriin ~500km välein ölpät. Tuohon mahtuu 3-5 ratapäivää vähän keleistä ja päivien ohjelmasta riippuen.
    Superbike #7
  23. #1343
    Poistettu
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei mikään ihme jos ajoit kaikki 12 päivää samoilla öljyillä (olettaen, ettet köröttele hitaassa ryhmässä). Itse vaihdan kilpuriin ~500km välein ölpät. Tuohon mahtuu 3-5 ratapäivää vähän keleistä ja päivien ohjelmasta riippuen.
    Mistä te muuten tiedätte koska öljyt on loppu? Vilpitön kysymys, itse kun en osaa sanoa. Ratapeliin itsekin kisa-aikoina vaihtelin suht usein, mutta vain siksi että öljystä näki jos laakeriliuskat tms alkaa antamaan periksi. En siksi että olisin luullut öljyt ominaisuuksien loppuvan. Mun ajolla ne on vaihtaneet värinsä jo tunnin ajolla, joten väristäkään en osaa päätellä.

    Hondan crosseissa käsketään vaihtamaan öljyt 5h välein ja mäntä 15h välein. Öljyt vaihtelin 5h kohdalla em syystä. Mutta männillä ajoin 30-50h ja ja silmämääräisesti niissä ei grafiittipinnoite juuri kuluneempi ollut. Nykyinen KTM crossi käskee vaihtamaan öljyt 10h välein ja kokeilin piruuttani ajaa nyt 10h. Väri ja sormituntuma ihan sama kuin 5h kohdalla.

    Luultavasti vaihtelen silti lähempänä 5h kohtaa, edellisestä Hondasta kun pääsi laakerit purkautumaan ja se tuli kalliiksi. Toki silloin oli sisällä 3h vanhat öljyt, ja niitä oli oikea määrä. Joskus silti oikea-aikainen vaihto voi pelastaa vastaavalta remontilta.

    RR:läni ajettiin 1000-4700km pelkkää matkaa, 4700-7700 pääsääntöisesti rataa (tuossa oli ehkä 900km matka-ajoa). Castrolin 10W-60set oli ihan hyvän tuntuiset vaihtaessa, sormiin jäi kunnolla öljykalvoa. Mustathan ne oli jo ajat sitten. Eli samat öljyt 6700km ja siitä ainakin 2000km kohtuulaukkaa radalla.
  24. #1344
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Mustathan ne oli jo ajat sitten. Eli samat öljyt 6700km ja siitä ainakin 2000km kohtuulaukkaa radalla.
    olenkohan nähnyt unta tai muistanko väärin muutta luulisin jostain lukeneeni että tuo öljyn mustuminen johtuu siitä että öljyssä on puhdistavia aineita jotka siis putsaavat koneesta nokea jolloin öljy mustuu ja tämä mustuminen tapahtuu usein hyvinkin nopeasti

    yonez
    ---------------------------------------------
    Kawasaki z1000sx 2012
    ex Suzuki GSF 1250 S Bandit 2009
    ex Kawasaki er6-n 2006
    ex Helkama Raisu 1983
    ---------------------------------------------
  25. #1345
    Pitää paikkansa, mustunut öljy tekee hommansa, voitelee ja sitoo likaa itseensä. Kaikki lika, palojätteet yms ei ole niin suurikokoista, että se jäisi suodattimeen.
    -06 Ducati 999s
  26. #1346
    Uutena S1000RR omistajana tekee mieli varustella mopoa kesää odotellessa.
    Taitaa vaan olla että Suomesta ei hirveästi löydy lisätarvikkeita kyseiseen keksintöön.
    Ainakin seuraavia osia pitäisi hommata.
    Katalysaattorin korvausputki, pidempi alakate, kilpiteline, tuplakupla, jarru ja kytkinkahvat.
    Hyviä linkkejä otetaan vastaan. Kyllähän googlen haulla löytyy vaikka mitä, mutta kerran rahat menettäneenä olen tullut varovaiseksi noiden nettikauppojen suhteen.
    BMW S1000RR
  27. #1347
    Lainaa kuja hannu kirjoitti Katso viesti
    Uutena S1000RR omistajana tekee mieli varustella mopoa kesää odotellessa.
    Taitaa vaan olla että Suomesta ei hirveästi löydy lisätarvikkeita kyseiseen keksintöön.
    Ainakin seuraavia osia pitäisi hommata.
    Katalysaattorin korvausputki, pidempi alakate, kilpiteline, tuplakupla, jarru ja kytkinkahvat.
    Hyviä linkkejä otetaan vastaan. Kyllähän googlen haulla löytyy vaikka mitä, mutta kerran rahat menettäneenä olen tullut varovaiseksi noiden nettikauppojen suhteen.
    R.M.Heino on nykyisin Ilmberger Carbonin maahantuoja/myyjä. Sieltä alakate sopiva. Hintakaan ei paljoa saksan hinnoista lisäänny. Katalysaattori ei lähde kuin koko putkisto vaihtamalla.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  28. #1348
    Lainaa kuja hannu kirjoitti Katso viesti
    Uutena S1000RR omistajana tekee mieli varustella mopoa kesää odotellessa.
    Taitaa vaan olla että Suomesta ei hirveästi löydy lisätarvikkeita kyseiseen keksintöön.
    Ainakin seuraavia osia pitäisi hommata.
    Katalysaattorin korvausputki, pidempi alakate, kilpiteline, tuplakupla, jarru ja kytkinkahvat.
    Hyviä linkkejä otetaan vastaan. Kyllähän googlen haulla löytyy vaikka mitä, mutta kerran rahat menettäneenä olen tullut varovaiseksi noiden nettikauppojen suhteen.

    Omaan kilpuriin olen tilaillut Alpharacingiltä kytkin ja jarrukahvat ja jotain muuta sälää.. Kahvat on ainakin erittäin hyvän tuntuiset verrattuna normaaleihin. Siis tallissa testattuna Onhan siellä tuplakuplaa sun muutakin.

    Hyvännäköinen putki+alakate löytyy ainakin Austinracingiltä. Hinta voi olla napsun suolainen...
    YCC #4
  29. #1349
    Lainaa Colder kirjoitti Katso viesti
    Omaan kilpuriin olen tilaillut Alpharacingiltä kytkin ja jarrukahvat ja jotain muuta sälää.. Kahvat on ainakin erittäin hyvän tuntuiset verrattuna normaaleihin. Siis tallissa testattuna Onhan siellä tuplakuplaa sun muutakin.

    Hyvännäköinen putki+alakate löytyy ainakin Austinracingiltä. Hinta voi olla napsun suolainen...
    Kiitos vinkeistä.
    Katalysaattorin korvausputken tilasin Danmotolta. Posti toi kotiakin jo. Laatu / työnjälki ihan ok.
    Eikä hintakaan ollu paha. 114.73€ + tulli 25,86€
    BMW S1000RR
  30.  
  31. #1350
    Lainaa kuja hannu kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkeistä.
    Katalysaattorin korvausputken tilasin Danmotolta. Posti toi kotiakin jo. Laatu / työnjälki ihan ok.
    Eikä hintakaan ollu paha. 114.73€ + tulli 25,86€
    Jahas, raatsitkin ruveta sahaamaan vakio putkea poikki.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Sivu: 45 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35434445464755 ... ViimeinenViimeinen