Orgissa on aina syytä olla takaportti auki. Kuitenkin joku tulee kohta kertomaan kuinka "kyseinen rengas meni vaihtoon 7920km kohdalla ja vielä ois satkun ehkä päässyt kun ajelin 3,5barin paineilla ja tyhjäkäynnillä"(Matso @ Tammi. 02 2012,13:16) kirjoitti
Mutta alkuperäisen kysyjän kohdalla kannattaa budjetoida rengasliikkeessä käynti matkan varrella. Ei mene reissufiilikset sen renkaan keston miettimiseen. Touring-kumia ei kannata laittaa alle, pilaa vaan pyörän ajo-ominaisuudet.
Sen 5-6 tkm itsellä kestänyt takanakki kilokyykyssä ja sitten alkanut olemaan vaihtokunnossa. Tourinki-kummeja en oo edes kokeillut, kun ei viitsi pyörän ajo-ominaisuuksia pilata sellaisella. Vähän noihin kestoihin voi paineilla ja kaasukädellä vaikuttaa, mutta menee ajonautinnot pilalle jos noita alkaa liiaksi miettimään.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Tuskinpa se 8 tonnia kestää. Ei ainakaan matka-Bemarissa mulla kestänyt.(Turder @ Tammi. 02 2012,13:27) kirjoitti
Paineita kyllä kannattanee se 3 kiloa pitää, jos meinaa että se kestää edes siedettävästi. Radalle mennessä sitten pienentää painetta.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Tossa vois ehkä Power Pure toimia, mulla se ainakin kestää RSV4:ssa ns. normaali ajoa siinä kymppitonnin verran sisältäen jonkin verran rata-ajoa.
Lisäksi tämä on tosi hyvä sateella, noin supersport-renkaaksi. Normaali Aprilian suosituspaineet, 2.3 edessä ja 2.5 takana.
Jollain Racetecilla tai vastaavallakin kyllä reissua ajaa kun muistaa vähän sateella himmata.
Nämä renkaan kestämisjutut on niin kovin käyttäjäkohtaisia. Saksalaiset aina ihmettelevät jos jollakin sporttirengas kestää yli 4tkm... Yleensä 3tkm jälkeen on kaputt, maantiellä.
Ei kai tossa mitään, vaihtaa renkaat reissussa ja hyvissä ajoin, jos huonolta näyttää. Rauhallisessa matka-ajossa ei pitäisi kulumisen yllättää.
Hayabusalle oon etsinyt seuraajaa ja tänään kävin hetken mielijohteesta koeajamassa S1000RR:n. Koeajosta on viitisen tuntia aikaa ja vielkin on hymy korvissa.
Tsiisus mikä vehje! Shifterillä oli kiva leikkiä ja eri luistonestomodetkin tuli pintapuolisesti äkkiä testattua.
Tais käydä toi koeajo lompakolle
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Mä kävin mp12-messuilla istumassa tuommosen päällä ja siitä saakka se kummitteli takaraivossa, kunnes viime viikolla päätin vaihtaa 800r->s1000rr:ään. Ensi viikolla pitäisi saada uusi peli kotiin.
S1000RR 2012
Niinhän siinä kävi, että koeajo kävi kalliiksi. S1000RR kurvattiin tänään talliiin ja Hayabusa jäi liikkeen pihalle.
Muutamia random-kysymyksiä:
* Onko joku valoista (esim rekkarivalo tmv) CAN-väylän ulkopuolella? Pitäisi jostain varastaa herätevirta yhdelle releelle, joka kontrolloisi muiden laitteiden virtaa, pitäisi vaan keksiä mistä ottaa tuo niin ettei can-sekoa.
* Onko porukka käynyt mittauttamassa S1000RR:ää ahveniston radalle? Pääseekö pyörä vakiohiluilla ahvenistolle?
* Onko löytynyt jotain hyvää (esim nettikauppaa) mistä kyseiseen pyörään saisi lisävarusteita? Esim crashpadeja, mahdollisesti tuplakuplaa sun muuta pientä tilpehööriä pitäis varmaan hommailla.
* Ensiasennuskiekot (Racetech K3:t) ovat suht pehmeät, olisiko jotain suosituksia katuajoon ja satunnaiseen radalla pyörimiseen?
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Dunlop Sportsmart, toimii radalla vielä nopeassakin vauhdissa ja loistava märkäpito!
https://www.mprengas.fi
Onnea uudesta pyörästä, makoisa peli on
//http://stores.sportbiketrackgear.com/Page.bok?template=BMW+Performance Tuolta itse jotain tilailin. Ja on han aina E-bay Ja jos vaimentimia harkitset niin tuolta http://www.carpimoto.com/EN/Bike_BMW...egal-Mufflers/
Family toys:
Ducati 1299 Panigale S 2016
BMW S1000RR 2011
Ohjekirjassa viitataan virran ulosottoon (kohdassa jossa sanotaan ettei sitä kautta saa antaa apuvirtaa käynnistykseen). Kuitenkaan en löydä mistään mainintaa, missä tämä kyseinen ulosotto sijaitsee.
Tämähän nimittäin ei olisi CAN:in takana ja se on juurikin tarkoitettu tämänkaltaiseen herätevirran ottamiseen. Onko kellään hajua, mistä tämä löytyy pyörästä - vai onko tuossa edes sellaista?
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
K1200/K1300 mopoissa se on tankin päällä olevan patterikotelon alla. HP2 Sportissa ja Megamotossa katteen alla vasemmalla puolen tankkia. RR:stä en tiedä. Semmoinen tyhjä 3-napainen liitin, jossa on yleensä kai +, maa ja nopeussignaali.
Virran ulos-otto on CAN-väylän takana, mutta itse ohjaan relettä siitä. Sähköt jää muutamaksi minuutiksi päälle sammuttamisen jälkeen.
Viimeksi muokannut: ek@; 29.04.2012 klo 15:28.
Dixi et animam levavi
Hommaa Repair Manual, joka kaupasta tai vaikka ebaysta. En tiedä onku uuteen, mutta ei kai noissa kauheasti eroa ole, jos vaikka tuommoisen tilaa:
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-S1000R...#ht_1835wt_896
En tiedä onko laillinen kopio vai mikä...
Dixi et animam levavi
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Apparalle kyl oon päässy, menee tiukalle kyl. Kierrokset tarkasti ja mittaus kuten org:n päivillä yleensä: ei muita vieressä kuin mittaaja jne..
Ne K3 on oikein hyvät tohon pyörään. En kyl laittais ite kovempia, tulee rengaskuluja mut ajonautinto pysyy hyvänä.
Ja onnea Jassu uudelle pyörälle
Joo, no ei se renkaan hinta kauheasti eroa muistakaan rinkukoista, mutta muutaman katutonnin välein tapahtuva vaihto on jonkinmoinen rasite. Tässä jotkut olivat kuulemma käyttäneet Misukan Pilot Power 2CT:tä, mutta en sitten tiedä onko tuo jo liian kova.
Kiitoksia, vaihtelu välillä virkistää. Samalla kun vaihtaa niin vaihtaa sit ihan toisentyyppiseen pyöräänJa onnea Jassu uudelle pyörälle
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
^Meinaako ne nyt sitten avata sun 2012 S1000RR moottorin, ja tarkastella noita pultteja ja niiden kireyksiä?
Toisaalta, Suomessa nuo recall- kutsut eivät aina ole maahantuojille prioriteetti no 1 (millään merkillä).
http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...s2012S1000RRs/
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Moro!
Vanha pyörä lähti uudelle omistajalle ja nyt olisi S1000rr vaihtoehtona. Tulee pelkästään ratakäyttöön. Onko tässä nyt kun sitä on muutama vuosi valmistettu niin ensimmäisissä jotain lapsentauteja,takaisinkutsuja jne? Täysin vieras pyörä mulle (vielä), niin olisi kiva saada jotain perustietoa ostoa ajatellen. Onko alusta muuttunut iskarien ja jousien osalta?
Kiitos
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kipinkapin sivustolle bmwsportbikes.fi. Ratapuolen juttuja merkistä riippumatta mprata.fi
Siellä on selvitystä moniin kysymyksiin ja uusia pohdintoja voidaan aloittaa. 2012 mallin RääRäässä on eri tavalla viritetty alusta, jäykempi, ynnä useita muitakin muutoksia. Aiempien mallien alusta on kuulemma useimmille löysä, mutta jousia vaihtaen korjattavissa. Osaa alkaa löytymään aika paljon eri käyttötarkoituksiin.
Jaetaan nyt infoa tännekin kun kukaan ei tuntunut tietävän - ei edes BMW:n huolto.
S1000RR:ssä ei ole virran ulosottoplugia, kuten muissa bemuissa, vaikka tuohon ulosottoon ohjekirjassa viitataankin.
Itse kytkin kamat suoraan akkuun releen kautta ja otin releelle herätevirran rekisterikilven valolta. Ainakin 2010 vuotisessa näytti rekkarille menevän vihreä (+) ja ruskea (-) johto.
Rekkarikilven valo ei vaikuttaisi olevan CAN:in takana, kun mikään ei villiintynyt tuosta lisäkuormasta.
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Jaa, esimerkiksi tuolla selitetään sähköjen ottoa naville: http://www.bmwsportbikes.fi/modaukset/miten-gps/
Ja sen mukaan virran ulosottoplugi löytyy, mutta nastajärjestys poikkeaa muista bemarimalleista. Plugissa on katkeava plussa (viive), jolla voi ohjata relettä.
Jos ei ole kirjautunut, niin läheskään kaikki aiheet ei aukea.
Viimeksi muokannut: hidas57; 03.05.2012 klo 15:16.
Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
Kalibroidun mittarin ja koulutetun mittaajan suorittama mölymittaus tuotti tänään vakio S1000R 2010:lle 101db@6500 rpm (kilpi sanoo 103@6500).
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat