Sivu: 43 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33414243444553 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1261:stä 1290:een 1932:sta
  1. #1261
    Lainaa (Matso @ Tammi. 02 2012,13:16) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Tammi. 02 2012,13:07) kirjoitti
    Eli ilmeisesti lähdet reissuun kun n. 1000km ja ensihuolto on täynnä? Ilman renkaiden vaihtoa tuo meinaisi siis 8 tonnin ajosuoritetta ensiasennus Metukan Racetecheillä. Erittäin suurella todennäköisyydellä takarengas ei kestä tuota.
    Racetec ei kyllä kestä 8tkm se on aivan varma
    Orgissa on aina syytä olla takaportti auki. Kuitenkin joku tulee kohta kertomaan kuinka "kyseinen rengas meni vaihtoon 7920km kohdalla ja vielä ois satkun ehkä päässyt kun ajelin 3,5barin paineilla ja tyhjäkäynnillä"

    Mutta alkuperäisen kysyjän kohdalla kannattaa budjetoida rengasliikkeessä käynti matkan varrella. Ei mene reissufiilikset sen renkaan keston miettimiseen. Touring-kumia ei kannata laittaa alle, pilaa vaan pyörän ajo-ominaisuudet.



  2. #1262
    Kiitoksia.
    Valmistaudun renkaiden vaihtoon.
  3. #1263
    Sen 5-6 tkm itsellä kestänyt takanakki kilokyykyssä ja sitten alkanut olemaan vaihtokunnossa. Tourinki-kummeja en oo edes kokeillut, kun ei viitsi pyörän ajo-ominaisuuksia pilata sellaisella. Vähän noihin kestoihin voi paineilla ja kaasukädellä vaikuttaa, mutta menee ajonautinnot pilalle jos noita alkaa liiaksi miettimään.



    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  4. #1264
    Lainaa (Turder @ Tammi. 02 2012,13:27) kirjoitti
    Orgissa on aina syytä olla takaportti auki. Kuitenkin joku tulee kohta kertomaan kuinka "kyseinen rengas meni vaihtoon 7920km kohdalla ja vielä ois satkun ehkä päässyt kun ajelin 3,5barin paineilla ja tyhjäkäynnillä"
    Tuskinpa se 8 tonnia kestää. Ei ainakaan matka-Bemarissa mulla kestänyt.

    Paineita kyllä kannattanee se 3 kiloa pitää, jos meinaa että se kestää edes siedettävästi. Radalle mennessä sitten pienentää painetta.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  5. #1265
    Tossa vois ehkä Power Pure toimia, mulla se ainakin kestää RSV4:ssa ns. normaali ajoa siinä kymppitonnin verran sisältäen jonkin verran rata-ajoa.
    Lisäksi tämä on tosi hyvä sateella, noin supersport-renkaaksi. Normaali Aprilian suosituspaineet, 2.3 edessä ja 2.5 takana.
    Jollain Racetecilla tai vastaavallakin kyllä reissua ajaa kun muistaa vähän sateella himmata.
  6. #1266
    Nämä renkaan kestämisjutut on niin kovin käyttäjäkohtaisia. Saksalaiset aina ihmettelevät jos jollakin sporttirengas kestää yli 4tkm... Yleensä 3tkm jälkeen on kaputt, maantiellä.

    Ei kai tossa mitään, vaihtaa renkaat reissussa ja hyvissä ajoin, jos huonolta näyttää. Rauhallisessa matka-ajossa ei pitäisi kulumisen yllättää.
  7. #1267
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hayabusalle oon etsinyt seuraajaa ja tänään kävin hetken mielijohteesta koeajamassa S1000RR:n. Koeajosta on viitisen tuntia aikaa ja vielkin on hymy korvissa.

    Tsiisus mikä vehje! Shifterillä oli kiva leikkiä ja eri luistonestomodetkin tuli pintapuolisesti äkkiä testattua.

    Tais käydä toi koeajo lompakolle
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  8. #1268
    Mä kävin mp12-messuilla istumassa tuommosen päällä ja siitä saakka se kummitteli takaraivossa, kunnes viime viikolla päätin vaihtaa 800r->s1000rr:ään. Ensi viikolla pitäisi saada uusi peli kotiin.
    S1000RR 2012
  9. #1269
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Niinhän siinä kävi, että koeajo kävi kalliiksi. S1000RR kurvattiin tänään talliiin ja Hayabusa jäi liikkeen pihalle.

    Muutamia random-kysymyksiä:

    * Onko joku valoista (esim rekkarivalo tmv) CAN-väylän ulkopuolella? Pitäisi jostain varastaa herätevirta yhdelle releelle, joka kontrolloisi muiden laitteiden virtaa, pitäisi vaan keksiä mistä ottaa tuo niin ettei can-sekoa.

    * Onko porukka käynyt mittauttamassa S1000RR:ää ahveniston radalle? Pääseekö pyörä vakiohiluilla ahvenistolle?

    * Onko löytynyt jotain hyvää (esim nettikauppaa) mistä kyseiseen pyörään saisi lisävarusteita? Esim crashpadeja, mahdollisesti tuplakuplaa sun muuta pientä tilpehööriä pitäis varmaan hommailla.

    * Ensiasennuskiekot (Racetech K3:t) ovat suht pehmeät, olisiko jotain suosituksia katuajoon ja satunnaiseen radalla pyörimiseen?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  10. #1270
    Dunlop Sportsmart, toimii radalla vielä nopeassakin vauhdissa ja loistava märkäpito!
    https://www.mprengas.fi
  11. #1271
    Lainaa tonibergholm kirjoitti Katso viesti
    Mä kävin mp12-messuilla istumassa tuommosen päällä ja siitä saakka se kummitteli takaraivossa, kunnes viime viikolla päätin vaihtaa 800r->s1000rr:ään. Ensi viikolla pitäisi saada uusi peli kotiin.
    Noni, eli se vaihtu sitten
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  12. #1272
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Niinhän siinä kävi, että koeajo kävi kalliiksi. S1000RR kurvattiin tänään talliiin ja Hayabusa jäi liikkeen pihalle.

    Muutamia random-kysymyksiä:

    * Onko joku valoista (esim rekkarivalo tmv) CAN-väylän ulkopuolella? Pitäisi jostain varastaa herätevirta yhdelle releelle, joka kontrolloisi muiden laitteiden virtaa, pitäisi vaan keksiä mistä ottaa tuo niin ettei can-sekoa.

    * Onko porukka käynyt mittauttamassa S1000RR:ää ahveniston radalle? Pääseekö pyörä vakiohiluilla ahvenistolle?

    * Onko löytynyt jotain hyvää (esim nettikauppaa) mistä kyseiseen pyörään saisi lisävarusteita? Esim crashpadeja, mahdollisesti tuplakuplaa sun muuta pientä tilpehööriä pitäis varmaan hommailla.

    * Ensiasennuskiekot (Racetech K3:t) ovat suht pehmeät, olisiko jotain suosituksia katuajoon ja satunnaiseen radalla pyörimiseen?
    Onnea uudesta pyörästä, makoisa peli on

    //http://stores.sportbiketrackgear.com/Page.bok?template=BMW+Performance Tuolta itse jotain tilailin. Ja on han aina E-bay Ja jos vaimentimia harkitset niin tuolta http://www.carpimoto.com/EN/Bike_BMW...egal-Mufflers/
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  13. #1273
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    * Onko joku valoista (esim rekkarivalo tmv) CAN-väylän ulkopuolella? Pitäisi jostain varastaa herätevirta yhdelle releelle, joka kontrolloisi muiden laitteiden virtaa, pitäisi vaan keksiä mistä ottaa tuo niin ettei can-sekoa.
    Ohjekirjassa viitataan virran ulosottoon (kohdassa jossa sanotaan ettei sitä kautta saa antaa apuvirtaa käynnistykseen). Kuitenkaan en löydä mistään mainintaa, missä tämä kyseinen ulosotto sijaitsee.

    Tämähän nimittäin ei olisi CAN:in takana ja se on juurikin tarkoitettu tämänkaltaiseen herätevirran ottamiseen. Onko kellään hajua, mistä tämä löytyy pyörästä - vai onko tuossa edes sellaista?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  14. #1274
    K1200/K1300 mopoissa se on tankin päällä olevan patterikotelon alla. HP2 Sportissa ja Megamotossa katteen alla vasemmalla puolen tankkia. RR:stä en tiedä. Semmoinen tyhjä 3-napainen liitin, jossa on yleensä kai +, maa ja nopeussignaali.

    Virran ulos-otto on CAN-väylän takana, mutta itse ohjaan relettä siitä. Sähköt jää muutamaksi minuutiksi päälle sammuttamisen jälkeen.
    Viimeksi muokannut: ek@; 29.04.2012 klo 15:28.
    Dixi et animam levavi
  15. #1275
    Hommaa Repair Manual, joka kaupasta tai vaikka ebaysta. En tiedä onku uuteen, mutta ei kai noissa kauheasti eroa ole, jos vaikka tuommoisen tilaa:
    http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-S1000R...#ht_1835wt_896

    En tiedä onko laillinen kopio vai mikä...
    Dixi et animam levavi
  16. #1276
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Hommaa Repair Manual, joka kaupasta tai vaikka ebaysta. En tiedä onku uuteen, mutta ei kai noissa kauheasti eroa ole, jos vaikka tuommoisen tilaa:
    http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-S1000R...#ht_1835wt_896

    En tiedä onko laillinen kopio vai mikä...
    Kiitokset vinkistä, laitoin tuon tilaukseen

    Pitää muutenkin tutkia hieman tuota omaa yksilöä, kun ajaa talliin niin sinne jää leijumaan aivan selvä bensan haju, tankkikaan ei ole piripinnassa eli mistään hukkaputkesta ei pitäisi valua. Samaten pyörän alle ei tipu mitään.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  17. #1277
    Apparalle kyl oon päässy, menee tiukalle kyl. Kierrokset tarkasti ja mittaus kuten org:n päivillä yleensä: ei muita vieressä kuin mittaaja jne..
    Ne K3 on oikein hyvät tohon pyörään. En kyl laittais ite kovempia, tulee rengaskuluja mut ajonautinto pysyy hyvänä.
    Ja onnea Jassu uudelle pyörälle
  18. #1278
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa puujahke kirjoitti Katso viesti
    Ne K3 on oikein hyvät tohon pyörään. En kyl laittais ite kovempia, tulee rengaskuluja mut ajonautinto pysyy hyvänä.
    Joo, no ei se renkaan hinta kauheasti eroa muistakaan rinkukoista, mutta muutaman katutonnin välein tapahtuva vaihto on jonkinmoinen rasite. Tässä jotkut olivat kuulemma käyttäneet Misukan Pilot Power 2CT:tä, mutta en sitten tiedä onko tuo jo liian kova.

    Ja onnea Jassu uudelle pyörälle
    Kiitoksia, vaihtelu välillä virkistää. Samalla kun vaihtaa niin vaihtaa sit ihan toisentyyppiseen pyörään
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  19. #1279
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jeppe56 kirjoitti Katso viesti
    Dunlop Sportsmart, toimii radalla vielä nopeassakin vauhdissa ja loistava märkäpito!
    Muutamasta paikasta kuullut nyt suositusta juuri tuosta kiekosta, että taidanpa pistää moiset tilaukseen.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  20. #1280
    ^Meinaako ne nyt sitten avata sun 2012 S1000RR moottorin, ja tarkastella noita pultteja ja niiden kireyksiä?
    Toisaalta, Suomessa nuo recall- kutsut eivät aina ole maahantuojille prioriteetti no 1 (millään merkillä).

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...s2012S1000RRs/
  21. #1281
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    ^Meinaako ne nyt sitten avata sun 2012 S1000RR moottorin, ja tarkastella noita pultteja ja niiden kireyksiä?
    Toisaalta, Suomessa nuo recall- kutsut eivät aina ole maahantuojille prioriteetti no 1 (millään merkillä).

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...s2012S1000RRs/
    Jos tuo viittaus on muhun, niin mun pyörä on 2010 vuosimallinen, vaikkakin melkein uusi, kun on veivattu vaan 3 tonnia

    Et itseäni tuo recall ei koske, se on vaan 2012 pyörille.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  22. #1282
    Moro!

    Vanha pyörä lähti uudelle omistajalle ja nyt olisi S1000rr vaihtoehtona. Tulee pelkästään ratakäyttöön. Onko tässä nyt kun sitä on muutama vuosi valmistettu niin ensimmäisissä jotain lapsentauteja,takaisinkutsuja jne? Täysin vieras pyörä mulle (vielä), niin olisi kiva saada jotain perustietoa ostoa ajatellen. Onko alusta muuttunut iskarien ja jousien osalta?

    Kiitos


    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org


  23. #1283
    Kipinkapin sivustolle bmwsportbikes.fi. Ratapuolen juttuja merkistä riippumatta mprata.fi

    Siellä on selvitystä moniin kysymyksiin ja uusia pohdintoja voidaan aloittaa. 2012 mallin RääRäässä on eri tavalla viritetty alusta, jäykempi, ynnä useita muitakin muutoksia. Aiempien mallien alusta on kuulemma useimmille löysä, mutta jousia vaihtaen korjattavissa. Osaa alkaa löytymään aika paljon eri käyttötarkoituksiin.
  24. #1284
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Kipinkapin sivustolle bmwsportbikes.fi
    Toistaiseksi täälläkin tuntuu olevan vielä enemmän infoa kuin tuolla
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  25. #1285
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    * Onko joku valoista (esim rekkarivalo tmv) CAN-väylän ulkopuolella? Pitäisi jostain varastaa herätevirta yhdelle releelle, joka kontrolloisi muiden laitteiden virtaa, pitäisi vaan keksiä mistä ottaa tuo niin ettei can-sekoa.
    Jaetaan nyt infoa tännekin kun kukaan ei tuntunut tietävän - ei edes BMW:n huolto.

    S1000RR:ssä ei ole virran ulosottoplugia, kuten muissa bemuissa, vaikka tuohon ulosottoon ohjekirjassa viitataankin.

    Itse kytkin kamat suoraan akkuun releen kautta ja otin releelle herätevirran rekisterikilven valolta. Ainakin 2010 vuotisessa näytti rekkarille menevän vihreä (+) ja ruskea (-) johto.

    Rekkarikilven valo ei vaikuttaisi olevan CAN:in takana, kun mikään ei villiintynyt tuosta lisäkuormasta.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  26. #1286
    Jaa, esimerkiksi tuolla selitetään sähköjen ottoa naville: http://www.bmwsportbikes.fi/modaukset/miten-gps/
    Ja sen mukaan virran ulosottoplugi löytyy, mutta nastajärjestys poikkeaa muista bemarimalleista. Plugissa on katkeava plussa (viive), jolla voi ohjata relettä.
    Jos ei ole kirjautunut, niin läheskään kaikki aiheet ei aukea.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 03.05.2012 klo 15:16.
  27. #1287
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jeppe56 kirjoitti Katso viesti
    Dunlop Sportsmart, toimii radalla vielä nopeassakin vauhdissa ja loistava märkäpito!
    Minkäslaisia paineita porukka on noissa käyttänyt kadulla / radalla?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  28. #1288
    Hayabusa K9 Harmaa/Hopea Tuned by Ecueditor
    Joensuu 2011 Standing Mile 315 Km/h
    Halli 2009 Standing Mile 286 Km/h CBR1000RR-06
  29. #1289
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kalibroidun mittarin ja koulutetun mittaajan suorittama mölymittaus tuotti tänään vakio S1000R 2010:lle 101db@6500 rpm (kilpi sanoo 103@6500).
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  30.  
  31. #1290
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Minkäslaisia paineita porukka on noissa käyttänyt kadulla / radalla?
    Kadulle se perus ~3,0bar taakse ja ~2,8bar eteen. Radalla eteen lämminpaineena 2,4 ja takasen paine riippuu siitä, että onko tuo rengas jo Ntec-rungolla vai ei. Blackseveniltä saanee ajantasaisimman tiedon sopivasta paineesta renkaan paistoleiman perusteella.
    Superbike #7
Sivu: 43 / 65:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33414243444553 ... ViimeinenViimeinen