Sivu: 126 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2676116124125126127128136 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3751:stä 3780:een 4602:sta
  1. #3751
    Olisko kellään infoa 99-vuosimallin pyörän virtalukon irroituksesta? Onko veemäinen homma? Vissiin täytyy vaihtaa koko lukko kun ei enää tunnista avainta ollenkaan. Kiva aina irroitella akunkaapeleita.
    Sitten toinen kysymys: jos asennankin vaan katkaisijan taakse virrat niin liittyykö siihen virtalukon ollessa paskana riski, että tanko pamahtaa ohjauslukkoon kesken kantin?
  2. #3752
    Lainaa wiloggi kirjoitti Katso viesti
    Olisko kellään infoa 99-vuosimallin pyörän virtalukon irroituksesta? Onko veemäinen homma? Vissiin täytyy vaihtaa koko lukko kun ei enää tunnista avainta ollenkaan. Kiva aina irroitella akunkaapeleita.
    Sitten toinen kysymys: jos asennankin vaan katkaisijan taakse virrat niin liittyykö siihen virtalukon ollessa paskana riski, että tanko pamahtaa ohjauslukkoon kesken kantin?
    Tuskin kesken kantin, mutta kesken U-käännöksen voi näin käydäkin, riippuen siitä miten lukko on rikki. KAntatessa ohjaus ei paljon keskiasennosta poikkea, ja rattilukkohan menee päälle vain tanko linkussa.
  3. #3753
    ilmeisesti 2004 vuoden pyörästä umpio ei käy 2006 vuoden pärrään?
  4. #3754
    Lainaa matiasxd kirjoitti Katso viesti
    ilmeisesti 2004 vuoden pyörästä umpio ei käy 2006 vuoden pärrään?
    Juu ei.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #3755
    Oon alkanu pitkästä aikaa taas pohtimaan josko vaihdekaavion kääntäis toisinpäin. Miten helppo -06 mallin mopossa on vaihto/onko mahdollista lainkaan vakioseteillä? Toisaalta mietin onko hommassa mitää järkeä kun ei shifteriäkään ole. Myös se, miten äkkiä tottuu ajamaan käännetyllä mietityttää..


    636 -06
  6. #3756
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Oon alkanu pitkästä aikaa taas pohtimaan josko vaihdekaavion kääntäis toisinpäin. Miten helppo -06 mallin mopossa on vaihto/onko mahdollista lainkaan vakioseteillä? Toisaalta mietin onko hommassa mitää järkeä kun ei shifteriäkään ole. Myös se, miten äkkiä tottuu ajamaan käännetyllä mietityttää..
    Helppoo kääntää, tosin vaihdetanko otta aavistuksen runkoon kiinni, ett jos haluu hifistellä, niin sit poraa uniballin niitin irti, pistää väliin parin millin prikan, ja pultilla kiinni.
    Käännetty kaavio on paljon luonnollisempi. Radalla meni pari settii tottuessa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #3757
    Kysymys:
    Vuosimallin 97 ZX-6R ja lämpömittari on ihan mykkä (neula ei siis nouse lain). Mitä lähteä mittaamaan ja millaisia arvoja pitäisi tulla (anturi, mittarinpohja)?
  8. #3758
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Kysymys:
    Vuosimallin 97 ZX-6R ja lämpömittari on ihan mykkä (neula ei siis nouse lain). Mitä lähteä mittaamaan ja millaisia arvoja pitäisi tulla (anturi, mittarinpohja)?
    Lämpömittarin piuhat:
    BR (BR/BK) on virtalukon ja (sytytys)sulakkeen kautta tuleva plussa
    BK/Y on maa
    Y/W on anturilta tuleva piuha

    Olettaen ett kone käy/ mopo muutooin toimii, niin,
    mittaa ny ekaks vaiks ett mittarille tuleva plussa ja maa on kondiksessa sillon ku mopossa on virrat päällä.
    Ja mittarin voit testata silleen ett tökkäät ton Y/W piuhan hetkeks (vain hetkeks) runkoon, jos wiisari wärähtää Hotille, niin mittari ok.... Ja jäljelle jäis ett sensorin piuha tai sensori paske (mikä taitaa olla yleisin syy?).
    Sensorilla on varmaankin jonkinnäkönen (oisko 10k NTC?) muuttuva resistanssi lämpötilan mukaan. Ts mutu jos oomimittari näyttää ääretöntä tai nollaa nii sensori paske.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #3759
    Kiitos scuuba!
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  10. #3760
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Lämpömittarin piuhat:
    BR (BR/BK) on virtalukon ja (sytytys)sulakkeen kautta tuleva plussa
    BK/Y on maa
    Y/W on anturilta tuleva piuha

    Olettaen ett kone käy/ mopo muutooin toimii, niin,
    mittaa ny ekaks vaiks ett mittarille tuleva plussa ja maa on kondiksessa sillon ku mopossa on virrat päällä.
    Ja mittarin voit testata silleen ett tökkäät ton Y/W piuhan hetkeks (vain hetkeks) runkoon, jos wiisari wärähtää Hotille, niin mittari ok.... Ja jäljelle jäis ett sensorin piuha tai sensori paske (mikä taitaa olla yleisin syy?).
    Sensorilla on varmaankin jonkinnäkönen (oisko 10k NTC?) muuttuva resistanssi lämpötilan mukaan. Ts mutu jos oomimittari näyttää ääretöntä tai nollaa nii sensori paske.
    Vielä varmennuskysymys. Onko sensori tämä punaisella ympyröity tökkeli kuvassa:
  11. #3761
    Autoissa ainakin jäähdyttimessä oleva kyseinen anturi antaa käskyn flektille milloin pitää lähteä päälle, oletan että sinulla pitää löytyä moottorista itsestään anturi joka mittaa jäähdytysnesteenlämpötilaa jonka taas mittaristossa oleva mittari näyttää. Eli konetta tutkimaan..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  12. #3762
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Autoissa ainakin jäähdyttimessä oleva kyseinen anturi antaa käskyn flektille milloin pitää lähteä päälle, oletan että sinulla pitää löytyä moottorista itsestään anturi joka mittaa jäähdytysnesteenlämpötilaa jonka taas mittaristossa oleva mittari näyttää. Eli konetta tutkimaan..
    Jep. Tuo ympyröimäni onkin flektin katkaisija. Lämpötilasensori näyttäisi Haynesin mukaan löytyvän koneesta itsestään ja on käpisteltävissä onneksi pelkkä penkki irroittamalla
  13. #3763
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Jep. Tuo ympyröimäni onkin flektin katkaisija. Lämpötilasensori näyttäisi Haynesin mukaan löytyvän koneesta itsestään ja on käpisteltävissä onneksi pelkkä penkki irroittamalla
    Muistahan et kylmällä koneella vasta kopeltamaan anturi irti..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  14. #3764
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Muistahan et kylmällä koneella vasta kopeltamaan anturi irti..
    Juu, en ajatellut koittaa paljain sormin kuinka kuumaksi kansi lämpeää kevyen kaasuttelun päätteeksi ;)
  15. #3765
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Muistahan et kylmällä koneella vasta kopeltamaan anturi irti..
    Ei sitä anturia kannata kopeltaa irti, tulee nesteet pihalle...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #3766
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ei sitä anturia kannata kopeltaa irti, tulee nesteet pihalle...
    Eli pelkkä piuha irti ja se maihin jotta näkee heilahtaako mittari?
  17. #3767
    GPX 600 R -96 lienee sama laite ? Mulla mittarin anturi oli tankin alla hyvin jemmassa termostaatin kyljessä. Mulla ei siis tuossa ollutkaan mitään vikaa mutta kun flektin anturi meni uusiksi niin vaihdoin myös termostaatin samaa hikeen ja jäi mieleen tuo anturin paikka vikaa etsiessä.
  18. #3768
    Perkele loppu ajokausi liian aikasin ku mummeli työns kolmion takaa eteen onneks taajamanopeuksissa.

    Tie täynnä katteen palasia yms, jännä nähä mitä lopunkaiken meni kuha vakuutusyhtiö tutkituttaa. Mutta ukko laskeutu jaloilleen ja on täysin kunnossa

    Vituiks män
  19. #3769
    Lainaa munkke kirjoitti Katso viesti
    Perkele loppu ajokausi liian aikasin ku mummeli työns kolmion takaa eteen onneks taajamanopeuksissa.

    Tie täynnä katteen palasia yms, jännä nähä mitä lopunkaiken meni kuha vakuutusyhtiö tutkituttaa. Mutta ukko laskeutu jaloilleen ja on täysin kunnossa

    Vituiks män
    Hyvä ettei miehelle käynyt mitään, muovia ja pyöriä saa uusia
    Signature
  20. #3770
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Lämpömittarin piuhat:
    BR (BR/BK) on virtalukon ja (sytytys)sulakkeen kautta tuleva plussa
    BK/Y on maa
    Y/W on anturilta tuleva piuha

    Olettaen ett kone käy/ mopo muutooin toimii, niin,
    mittaa ny ekaks vaiks ett mittarille tuleva plussa ja maa on kondiksessa sillon ku mopossa on virrat päällä.
    Ja mittarin voit testata silleen ett tökkäät ton Y/W piuhan hetkeks (vain hetkeks) runkoon, jos wiisari wärähtää Hotille, niin mittari ok.... Ja jäljelle jäis ett sensorin piuha tai sensori paske (mikä taitaa olla yleisin syy?).
    Sensorilla on varmaankin jonkinnäkönen (oisko 10k NTC?) muuttuva resistanssi lämpötilan mukaan. Ts mutu jos oomimittari näyttää ääretöntä tai nollaa nii sensori paske.
    Noniin... nyt on tutkittu ja hutkittu:
    - mittari toimi, neula hyppää kattoon kun anturilta tulevan piuhan pistää maihin
    - anturikin antoi järkeviä lukemia

    Raaviin siinä päätäni tovin ja googletin. Lopulta viaksi paljastui ilmeisesti ilmakupla jäähdytysjärjestelmässä juuri sopimoilleen tuon anturin luona, koska kun laskin vanhat nesteet ulos ja pistin uudet sisään (ja ilmasin tietysti) alkoi neula nousemaan
  21. #3771
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Hyvä ettei miehelle käynyt mitään, muovia ja pyöriä saa uusia
    V*tuttaa se silti aika jäätävästi ku oma mopo menee paskaks jonku puolsokeen autoilijan takia.. Pääasia tietty aina että henkilövahingoilta säästytään mut kyl ittellä ainaki lerssi ois otsassa nii suuri et kypärä halkeis


    636 -06
  22. #3772
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Noniin... nyt on tutkittu ja hutkittu:
    - mittari toimi, neula hyppää kattoon kun anturilta tulevan piuhan pistää maihin
    - anturikin antoi järkeviä lukemia

    Raaviin siinä päätäni tovin ja googletin. Lopulta viaksi paljastui ilmeisesti ilmakupla jäähdytysjärjestelmässä juuri sopimoilleen tuon anturin luona, koska kun laskin vanhat nesteet ulos ja pistin uudet sisään (ja ilmasin tietysti) alkoi neula nousemaan
    ..ja näköjään mitä ilmeisimmin menee termari kuitenkin uusiksi. Ei jaksa nostaa lämpöjä ajossa kuin yhden neljänneksen mittarin asteikosta. Paikallaan ollessa nousee puoliväliin kun antaa kierroksia.

    Stormilta ei ainakaan weppikatalogista löytynyt termostaattia tähän (zx-7r 1997 löytyi, käykö?). Kertokaas mistä kannattaisi kysellä?
  23. #3773
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    V*tuttaa se silti aika jäätävästi ku oma mopo menee paskaks jonku puolsokeen autoilijan takia.. Pääasia tietty aina että henkilövahingoilta säästytään mut kyl ittellä ainaki lerssi ois otsassa nii suuri et kypärä halkeis
    Kyllä jonninmoinen molo on otassa ollut tässä ku asiaa on mietiskelly mutta aina vähän auttaa
  24. #3774
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    ..ja näköjään mitä ilmeisimmin menee termari kuitenkin uusiksi. Ei jaksa nostaa lämpöjä ajossa kuin yhden neljänneksen mittarin asteikosta. Paikallaan ollessa nousee puoliväliin kun antaa kierroksia.
    Lähteekö flekti pyörimään jos mopo on kauan paikoillaan kone käynnissä?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #3775
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Stormilta ei ainakaan weppikatalogista löytynyt termostaattia tähän (zx-7r 1997 löytyi, käykö?). Kertokaas mistä kannattaisi kysellä?
    Jos tosiaan menee termarin piikkiin niin:
    Alkuperäinen osanumero:
    Kawasaki 49054-1067
    Jonka on nykyisin korvannut:
    Kawasaki 49054-0004

    Ainaki ton mukaan aika monesta löytyy sama:
    http://www.cheapcycleparts.com/produ...at/see_fitment
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #3776
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Helppoo kääntää, tosin vaihdetanko otta aavistuksen runkoon kiinni, ett jos haluu hifistellä, niin sit poraa uniballin niitin irti, pistää väliin parin millin prikan, ja pultilla kiinni.
    Käännetty kaavio on paljon luonnollisempi. Radalla meni pari settii tottuessa.
    Ok! Pitänee kääntää niin on sitten ainakin tullut kokeiltua h


    636 -06
  27. #3777
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos tosiaan menee termarin piikkiin niin:
    Alkuperäinen osanumero:
    Kawasaki 49054-1067
    Jonka on nykyisin korvannut:
    Kawasaki 49054-0004

    Ainaki ton mukaan aika monesta löytyy sama:
    http://www.cheapcycleparts.com/produ...at/see_fitment
    Kiitos tästä! Ainakin tämän sivun mukaan tuolla vanhalla osanumerolla väittäisi että sama termari on ollut saman vuoden ZX-7R:ssäkin: http://www.powersportsplus.com/parts...9054-1067.html

    Joten ehkäpä tuon uskaltaa Stormilta hakea huimaan 23e hintaan

    Edit: ja kyllä, flekti toimii kuten pitääkin kun antaa paikallaan ollessa riittävän kauan kaasua jotta kone lämpenee.
  28. #3778
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tästä! Ainakin tämän sivun mukaan tuolla vanhalla osanumerolla väittäisi että sama termari on ollut saman vuoden ZX-7R:ssäkin: http://www.powersportsplus.com/parts...9054-1067.html

    Joten ehkäpä tuon uskaltaa Stormilta hakea huimaan 23e hintaan

    Edit: ja kyllä, flekti toimii kuten pitääkin kun antaa paikallaan ollessa riittävän kauan kaasua jotta kone lämpenee.
    Ota ny se termari ensin irti moposta, nii näät onko se jumissa aukiasennossa/ testaa kattilassa missä lämmössä se toimii. Parin euron paistimittarilla saa mitattuu veden lämmön.
    Ko termarin pitäis lähtee aukeemaan +58...+62C lämmössä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  29. #3779
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ota ny se termari ensin irti moposta, nii näät onko se jumissa aukiasennossa/ testaa kattilassa missä lämmössä se toimii. Parin euron paistimittarilla saa mitattuu veden lämmön.
    Ko termarin pitäis lähtee aukeemaan +58...+62C lämmössä.
    En minä jaksa noin halvan osan takia purkaa kahteen kertaan, on tuo vapaa-aika niin kallista nykyään :P
    Ei tuo parikymppiä taloutta kaada kun on muutakin asiaa Stormille. Eikä tuo nyt oikein muustakaan voi johtua ettei nosta ajoviimassa lämpöjä. Tai ainaskaan mulle ei tule muuta mieleen kuin auki jumahtanut termari.
  30.  
  31. #3780
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    En minä jaksa noin halvan osan takia purkaa kahteen kertaan, on tuo vapaa-aika niin kallista nykyään :P
    Ei tuo parikymppiä taloutta kaada kun on muutakin asiaa Stormille. Eikä tuo nyt oikein muustakaan voi johtua ettei nosta ajoviimassa lämpöjä. Tai ainaskaan mulle ei tule muuta mieleen kuin auki jumahtanut termari.
    Mä vaihdoin siis tuon termarin omaani samaan hikeen kun kun flektin anturin takia oli vehkeet levällään muutenkin. Ei mulla ennen termarin vaihtoa lämmöt ajossakaan nouse viisarin mukaan kuin todella vähän... ehkä parin viisarinpaksuuden verran, eikä se termarin vaihdonkaan myötä miksikään muuttunut ? Olisko ominaisuus ?
Sivu: 126 / 154:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2676116124125126127128136 ... ViimeinenViimeinen