Olisko kellään infoa 99-vuosimallin pyörän virtalukon irroituksesta? Onko veemäinen homma? Vissiin täytyy vaihtaa koko lukko kun ei enää tunnista avainta ollenkaan. Kiva aina irroitella akunkaapeleita.
Sitten toinen kysymys: jos asennankin vaan katkaisijan taakse virrat niin liittyykö siihen virtalukon ollessa paskana riski, että tanko pamahtaa ohjauslukkoon kesken kantin?![]()
ilmeisesti 2004 vuoden pyörästä umpio ei käy 2006 vuoden pärrään?
Oon alkanu pitkästä aikaa taas pohtimaan josko vaihdekaavion kääntäis toisinpäin. Miten helppo -06 mallin mopossa on vaihto/onko mahdollista lainkaan vakioseteillä? Toisaalta mietin onko hommassa mitää järkeä kun ei shifteriäkään ole. Myös se, miten äkkiä tottuu ajamaan käännetyllä mietityttää..
636 -06
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kysymys:
Vuosimallin 97 ZX-6R ja lämpömittari on ihan mykkä (neula ei siis nouse lain). Mitä lähteä mittaamaan ja millaisia arvoja pitäisi tulla (anturi, mittarinpohja)?
Lämpömittarin piuhat:
BR (BR/BK) on virtalukon ja (sytytys)sulakkeen kautta tuleva plussa
BK/Y on maa
Y/W on anturilta tuleva piuha
Olettaen ett kone käy/ mopo muutooin toimii, niin,
mittaa ny ekaks vaiks ett mittarille tuleva plussa ja maa on kondiksessa sillon ku mopossa on virrat päällä.
Ja mittarin voit testata silleen ett tökkäät ton Y/W piuhan hetkeks (vain hetkeks) runkoon, jos wiisari wärähtää Hotille, niin mittari ok.... Ja jäljelle jäis ett sensorin piuha tai sensori paske (mikä taitaa olla yleisin syy?).
Sensorilla on varmaankin jonkinnäkönen (oisko 10k NTC?) muuttuva resistanssi lämpötilan mukaan. Ts mutu jos oomimittari näyttää ääretöntä tai nollaa nii sensori paske.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Autoissa ainakin jäähdyttimessä oleva kyseinen anturi antaa käskyn flektille milloin pitää lähteä päälle, oletan että sinulla pitää löytyä moottorista itsestään anturi joka mittaa jäähdytysnesteenlämpötilaa jonka taas mittaristossa oleva mittari näyttää. Eli konetta tutkimaan..
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
GPX 600 R -96 lienee sama laite ? Mulla mittarin anturi oli tankin alla hyvin jemmassa termostaatin kyljessä. Mulla ei siis tuossa ollutkaan mitään vikaa mutta kun flektin anturi meni uusiksi niin vaihdoin myös termostaatin samaa hikeen ja jäi mieleen tuo anturin paikka vikaa etsiessä.
Perkele loppu ajokausi liian aikasin ku mummeli työns kolmion takaa eteenonneks taajamanopeuksissa.
Tie täynnä katteen palasia yms, jännä nähä mitä lopunkaiken meni kuha vakuutusyhtiö tutkituttaa. Mutta ukko laskeutu jaloilleen ja on täysin kunnossa
Vituiks män
Noniin... nyt on tutkittu ja hutkittu:
- mittari toimi, neula hyppää kattoon kun anturilta tulevan piuhan pistää maihin
- anturikin antoi järkeviä lukemia
Raaviin siinä päätäni tovin ja googletin. Lopulta viaksi paljastui ilmeisesti ilmakupla jäähdytysjärjestelmässä juuri sopimoilleen tuon anturin luona, koska kun laskin vanhat nesteet ulos ja pistin uudet sisään (ja ilmasin tietysti) alkoi neula nousemaan![]()
..ja näköjään mitä ilmeisimmin menee termari kuitenkin uusiksi. Ei jaksa nostaa lämpöjä ajossa kuin yhden neljänneksen mittarin asteikosta. Paikallaan ollessa nousee puoliväliin kun antaa kierroksia.
Stormilta ei ainakaan weppikatalogista löytynyt termostaattia tähän (zx-7r 1997 löytyi, käykö?). Kertokaas mistä kannattaisi kysellä?
Jos tosiaan menee termarin piikkiin niin:
Alkuperäinen osanumero:
Kawasaki 49054-1067
Jonka on nykyisin korvannut:
Kawasaki 49054-0004
Ainaki ton mukaan aika monesta löytyy sama:
http://www.cheapcycleparts.com/produ...at/see_fitment
Kiitos tästä! Ainakin tämän sivun mukaan tuolla vanhalla osanumerolla väittäisi että sama termari on ollut saman vuoden ZX-7R:ssäkin: http://www.powersportsplus.com/parts...9054-1067.html
Joten ehkäpä tuon uskaltaa Stormilta hakea huimaan 23e hintaan
Edit: ja kyllä, flekti toimii kuten pitääkin kun antaa paikallaan ollessa riittävän kauan kaasua jotta kone lämpenee.
En minä jaksa noin halvan osan takia purkaa kahteen kertaan, on tuo vapaa-aika niin kallista nykyään :P
Ei tuo parikymppiä taloutta kaada kun on muutakin asiaa Stormille. Eikä tuo nyt oikein muustakaan voi johtua ettei nosta ajoviimassa lämpöjä. Tai ainaskaan mulle ei tule muuta mieleen kuin auki jumahtanut termari.
Mä vaihdoin siis tuon termarin omaani samaan hikeen kun kun flektin anturin takia oli vehkeet levällään muutenkin. Ei mulla ennen termarin vaihtoa lämmöt ajossakaan nouse viisarin mukaan kuin todella vähän... ehkä parin viisarinpaksuuden verran, eikä se termarin vaihdonkaan myötä miksikään muuttunut ? Olisko ominaisuus ?