Moi,
olohuoneesta löytyy vuoden 2006 ninja. Onko näissä ajonesto miten toteutettu? Mopossa ei ole kun yksi avain ja huolettaa, että sen saan kadotettua tulevalla ajokaudella. Riittääkö uuden "raaka-avaimen" tilaaminen ja lukkosepällä käyttäminen? Vai täytyykö ottaa yhteyttä maahantuojaan?
zx-6r -06
Niin kauan kun on punainen "ohjelmointiavain" tallella ja toimintakuntoisena, ei ole mitää hätää, aina saa koodattua uusia mustia "käyttöavaimia"...jos punainen aivain hukassa, niin sitten hommasta tulee hankala = kallis.
Avaimien koodaus tapahtuu kutakuinkin seuraavasti:
- Kytke erikoistyökalu "Key Registration Unit, 57001-1582" diag.pistokkeeseen
- Kytke sytytysvirta punaisella ohjelmointiavaimella
- Kytke syt.virta ensimmäisellä ohjelmoitavalla avaimella
- Kytke syt.virta toisella ohjelmoitavalla avaimella
- Katkaise syt.virta
- Poista "Key Registration Unit"
- Done
ZX-10R + ZX-6RR
Kiitos tästä tiedosta! Olikin onneksi se punainen avain tallessa.Avaimia ilmeisesti saa tilattua jälleenmyyjältä, onko hintaa tiedossa?
zx-6r -06
Ihan pitäis saada vaikka jostain pikasuutarista,joka tekee avaimiakin. käy kysymässä. mulle ainakin 10r avain tuli lahden cm:n pikasuutarilta(babitzin @ Tammi. 03 2012,17:01) kirjoitti
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Ainakin englannin ebayssä on blankkoja avaimia myynnissä hintaan muutama punta.Hakusanalla 6R key
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Eli avaimet ebaystä, sieltä jo kattelinkin aluksi. Avaimet lukkosepälle ja sit keväällä mopo avaimineen kawa-huoltoon? Tuota erikoistyökalua tuskin jokaisella autotallissaan on.
zx-6r -06
Kyl ne koodaakin sen siellä lukkosepällä.Eihän ne pystyis tehdä autonavaimiakaan,jos ei ne pystyis koodaamaan avainta.Eli koodiavain mukaan ja kysys ensin,niillä voi olla sopiva avain hyllyssäkin,luultavasti onkin(babitzin @ Tammi. 03 2012,17:24) kirjoitti
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Minä en ainakaan äkkiseltään löytänyt ebay:stä yhtään sirulla varustettua avainta (ajonestolliseen malliin)...useimmiten näyttäisi olevan vielä mainintakin, tyyliin:
- Not for bikes with immobiliser
- No chip inside
- Remove transponder chip from your old key and insert into new key with strength
ZX-10R + ZX-6RR
Ahaa, okei. Täytyy käydä sit ensalkuun ihan paikallisella sepällä kysymässä tota avainta. Onko tietoa yhtään hinnoista missä pyöriivät? Suuret kiitokset neuvoista!![]()
zx-6r -06
15 edessä ja 40 takana(Lelupete @ Tammi. 04 2012,12:50) kirjoitti
Kawasaki z750 -05
Kiitos. Uudet rattaat ja ketjut pitäis tilata.(Madduli @ Tammi. 04 2012,15:22) kirjoitti
Vanhat on 15 ja 42, tuntu ihan sopivalta.
ZX-6r -04
(babitzin @ Tammi. 03 2012,22:07) kirjoitti
Omat vara-avaimet tais olla jossain n. 10-15e muistaakseni.
Voisin melkein laittaa pääni pantiksi että tuollainen 10-15eur hinta on myöskin peliin jossa ei ajonestoa...
Ajonestollisen avaimien hintatasoa voi arvioida vaikka tuosta: http://www.autonvara-avain.fi/tuotteet.html?id=34/76
Ja kuten joku aiemmin mainitsi, niin ajonestollisenkin pelin avaimia saavat tosiaan monet lukkosepät tehtyä, hoitavat "koodauksen" kloonamalla vanhan käyttöavaimen (kopioivat sirun tiedot)...tosin en ole varma miten kloonaus onnistuu punaisesta avaimesta / onko sen kloonaus välttämättä edes järkevää.
Itse kävisin kuitenkin ensin kysäisemässä mopon jälleenmyyjällä, mitä uusi avain+koodaus maksaa.
Tuon kawan erikoistyökalun saa tarvittaessa myös tilattua vaikka ebay:stä (n. parinkympin hintaan), jolloin koodauksen voi hoitaa itsekin.
ps. monien uusien autojen (joissa muuttuvakoodinen ajonesto) avaimia eivät pysty lukkosepällä kloonaamaan.
ZX-10R + ZX-6RR
Onko kuin moni ostellu vanhempiin pyöriin ohjainiskareita? Jonkin sortin asennussarjan taitaapi vielä tarvita..
Onko kenelläkään tietoa minkä mittanen iskari tuollaseen -01 vuotiseen kävis, niin vois vaikka käytettyäkin etsiskellä. Jos jollain ylimääräinen sattuu olemaan niin yv:llä tavoittaa.
Rovaniemeltä kyselee uusi zx-6r omistaja vähän tietoa. Elikkä itellä on vm. 97 ja olen pähkäillyt että käykö 98 putkisto suoraan tuohon 97?
Kiitos viisaammille jos niitä löytyy, jos ei löydy niin pitää vissin kokeilla!![]()
Elikkäs jos joku painii saman asian kanssa, niin tiedoksi että itse putkisto sopii täydellisesti. MUTTA laippa johon äänenvaimennin tulee kiinni on erikokoinen kuin 97. eli jos oletta laittamassa kyseisen putkiston niin hankkikaa 98 malliin sopiva vaimennin. (ero todellakin oli n. 5 mm)
Onkos kellään etuakselin kaatosuojia paikallaan 05 mallisessa kawassa? Minkä mittaiset suurinpiirtein pitäis olla? Töissä voisin luppoaikana sorvailla...
Moro kaikille ylpeille kawasaki zx-6r:n omistajille! Kävin helmikuun 2012 alussa hakemassa itselleni kawasaki zx-6r:n mallia 2004!hieno peli oottaa tallissa. onneks on senverran iso talli et pääsee ajelee ympyrää
![]()
Nyt ootellaan sit kovasti kelien lämpeämistä! Ainut huono puoli kawassa on kawan väri joka on mattamusta
. Meinaan sormenjäljet ja pikku naarmut näkyy herkemmin.
Morjesta vaa,
Joo elikkäs ois sellasta pientä probleemaa jarruvalon kanssa. Kun pyörässä on valot pois päältä ja painaa jarrua niin jarruvalo syttyy, mutta kun laittaa ninjaan valot päälle niin valo palaa kokoajan kirkkaana. Kertokaapas viisaammat mitenkäs tällästä ongelmaa kannattas ruveta ratkasemaan ?
Sähkökaaviosta nopeesti tavaten.
Jarrukahvan ja jarrupolkimen kytkimeltä tulee sininen punaraidallinen johto joka liittimessä vaihtuu siniseks, joka sytyttää jarruvalon.
Ja virtalukolta tulee punainen johto, joka sytyttää perävalon.
Nii oiskohan siel jossain takavalojen lähellä/perässä/ satulan alla oikosulku ton sinisen ja punasen välillä? Ts virtalukolta tuleva virta pääsee oikkarin kautta hyppäämään myös jarruvalon johtoon.
Ton voit testata myös niin, ett ota virtalukon johtisarjan liitin irti, ja mittaa punasen johdon jännite. Jos se on 12V sillon kun virrat on pois ja painat jarrua, niin silloin on tosiaan toi em oikkari jossain.
Ja/tai ota takavalon liitin irti, ja mittaa resistanssi sinisen ja punasen välillä, sekä siit "mopon" liittimestä että takavalon liittimestä. Jos jompikumpi mittaus on baut nolla, niin oikkari on niissä piuhoissa.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tutkiskeltiin Samulin ninjaa ja vika löytyi. Jarrupoljinta/kahvaa painaessa syttyi ainoastaan 1-hehkulanka polttimosta, virrat + valot kun laittoi päälle syttyi 2-hehkulankaa. Eli johdot vituilleen vedetty![]()
Viimeksi muokannut: cartmann; 29.02.2012 klo 18:46.
Signature
olis pikku pyyntö 03-04 6r kuskeille.
Voisko joku jolla on ko. mopon seat cowl, niin mitata sen leveyden (edestä/takaa) ja pituuden?
Jotta edes hiukan tietäis saisko sen veisteltyä tohon 05 10ärrään. On se 10n alkuperöinen sen verran järkyttävä
suoraan se ei taatusti mene, mut jos ois edes hiukan sinne päin mitoiltaan..
Viimeksi muokannut: Juhis; 13.03.2012 klo 14:04.
Ei kelvannu kawa kellekään järkevään hintaan, joten ajellaan itse ja jatketaan varustelua.
Pyörä on vuosimallia 2006 ja tarkoituksena olisi hankkia huggeri, vaihdenäyttö, korottava clip on tanko, säädettävä jalkatappisarja ja ketjunvoitelija. Teräspunosletkut tilasin jo englannista, mutta noista muista osista olisi kiva kuulla vinkkejä ja kokemuksia. Esimerkiksi ostanko suomesta vai löytyykö ebaystä kohtuu hinnalla.
Huggeriksi olen katsellu puigin versiota joka löytyy duellilta 176€ hintaan. Löytyykö muita hyvännäköisiä?
Vaihdenäyttö koso, gipro vai joku muu. Mikä toimii ja olisi helppo asentaa. Mahdollisesti gipro ds n.100€
Korottava clip on tanko esim. lsl sport match n.200€ stormilta. Ajan pääasiassa rauhallisemmin matkaa ja kädet väsyy turhan matalasta ajoasennosta. Onko tähän vaihtoehtoja.
Jalkatappisarja stormilta lsl 2slide 419€. Jotenkin vain ei tunnu hyvälle vanhojen sijainti.
Ketjunvoitelija osco tai scottoiler 130-160€.
Mitäpä sanoo raati näihin?
Ps. Mahdollisesti myöhemmin power commander ja penkitys.
Auttakaas vähän tietämätöntä.
Onko jokin tärkeä idea miksi bensapulta lähtevän letkun sisällä on toinen kovempi putki?
Voiko rikkinäisen tilalle vaihtaa ihan vaan metritavarana saatavaa bensaletkua.
Uusi alkuperäinen letku maksaa toista sataa joka on mielestäni liikaa 30cm letkunpätkästä.
Pyörä siis ZX-6r -04.
ZX-6r -04