Eiks käyttäjien kommentit ovat olleet tyyliin, että xenonien lyhkäsillä näkee yhtä hyvin tai paremmin kuin normaalien pitkillä. Joo sori vaan kun en itse aiheeseen vastannut mutta ZX-10r foorumiltakin voisi löytyä vastaus, koska ei nuo lamput taida hirveästi erota toisistaan. Tai sitten hakua merkkikohtaista keskustelua ---> Kawasaki-talk ja hakusanalla xenon. Kiitos.(scuuba @ Elo. 21 2008,08:17) kirjoitti
Jarru on vauhdin surma...
ZX-10R -09
Moro, onko kellään tietoa tai kokemusta koska omistan -05 zx6r ja ollut kuristettuna 25kw. Pyörässä kiinni yoshimura rs5 ja powercommander. Poistin kaasukahvan liikettä estävän rajoittimen onko pyörässä vielä muita rajoittimia. Nämä kurit on siis kawasakin omat. Ongelma on nyt että kuristusten poiston jälkeen ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla.
Yritin tänään vaihtaa pyörääni ketjuja ja rattaita, mutta homma tyssäsi heti alkuun. Eli miten sen eturattaan kiinnitysmutterin saa irti? Sen yhden reunan käänsin jo suoraksi ja metrin (!) varrella yritin vääntää auki. Kai ne kierteet on ihan normaalit?
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Kutosesta en tiedä mut omassa kympissä oli ainakin niin pirun kovassa kiinni. Lämpöä ja pulttipyssyllä piti ampua auki. Onnea yritykseen... Mä veikkaan että mopoliikkeissä ne vetää ne pulttipyssyllä ihan hiton tiukkaan kiinni, momenteista viis.(klonkku6 @ Elo. 26 2008,17:23) kirjoitti
if i was in ww2 they'd call me spitfire
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
B:n huoltomanuskassa lukee vaan että "pidä takajarrua ja avaa mutteri" eikä erityiskierteistä ole mainintaa, tosin kiristysmomentiksi on merkattu 125N.m eli suht tiukassa on?(klonkku6 @ Elo. 26 2008,17:23) kirjoitti
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Joo, samaa ite tavasin. Ei ihan takajarru tuntunu riittävän(sunshine @ Elo. 26 2008,17:34) kirjoitti
. Pitää yrittää tota lämmitystä, jos vaikka aukeais. Ratasta on tuskin koskaan irrotettu, eli voi jo senkin takia olla piukassa.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ite tuli kanssa kiroiltua tuon mutterin kanssa kesällä. Muuten ei saatu auki, piti tehdä oma hylsy hitsaamalla mikä käy järeeseen räikkään ja lisänä vielä metrin jatkovarsi niin johan aukeni(klonkku6 @ Elo. 26 2008,17:23) kirjoitti
Ei tosiaan kannata laittaa enää niin tiukalle sitä, varmasti ei aukee kerran on rikka käännetty mutteria vasten yhdeltä kantilta. Mulla olis periaatteessa joutavana tuohon se "spesiaaliavain", ainut että se unohtu vaan lomilla kuopioon![]()
ex. ZX6R 2003
Miten pidit ratasta paikallaan? Vaihde silmään ja takajarru päällä ei tuntunut riittävän.(JVR @ Elo. 26 2008,18:56) kirjoitti
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Ite seisoin pyörän päällä ja painoin takajarrua, vaihde vapaalla ja kaveri väänti mutterin auki. Kiva natina lähti ketjuista mut kyllä jarru piti just ja just.(klonkku6 @ Elo. 26 2008,20:14) kirjoitti
ex. ZX6R 2003
Vaihdoin omasta 6r -03 ketjurataspaketin keväällä...oli myös itellä vähän saatanan piukassa se eturatas. Vääntää yritettiin metrin jatkovarrella ja pienitehoisella pulttipyssyllä. Takavanteeseenkin hakkaa aika helposti jälkiä jos sinne väliin laittaa jotain stoppariksi.
RATKAISU: kävin pyörän kanssa rengasliikkeessä, jossa vetivät tehokkaalla pulttipyssyllä sen samantien auki. Sit kiristettiin sen verran et pääsin takas tallille. Tosiaan noin kävi helpoiten eikä tullut rikottua mitään![]()
Tällä onnistui! Kiitoksia avuista!(1ossi1 @ Elo. 26 2008,21:25) kirjoitti
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Nyt sitten kiitos Minivilkut for Dummies -asiaa
Eli koskaan en ole vilkkujen kanssa pelaillut, nyt olis kuitenki aika vaihtaa vähän paremman näköset noitten molojen tilalle. Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon kun ostan parin? Onko operaatio todellakin vain että vanhat pois ja uudet tilalle? Tarviiko niitä johtoja kolvaa tms vai onko niissä fiksut liittimet? Tuleeko ohjeita mukana?![]()
Suosittelen, että ostat 8ohmin(saa sieltä samasta paikasta kuin vilkkujakin) vastukset kummallekkin puolelle. Rele on toinen vaihtoehto mutta se on tarina erikseen. Vilkkujen valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota e-hyväksyntään ja siihen, että ovat mahdollisimman pienet.(jevons @ Elo. 28 2008,15:58) kirjoitti
Ainakin omasta mielestäni kunnolliset led-minivilkut näkyvät paremmin kuin orginaalit vastaavat. Vastuksien liittäminen onnistuu helposti. Niiden johdoissa on tavallisesti samat värikoodit kuin pyöränkin johdoissa: musta-mustaan ja sininen-siniseen jne.
Johtojen liittämisestä senverta, että kolvaus+kutistesukka ehkä parhain. Ite liitin vain jeesusteipillä ja hyvin pelasivat.
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Semmosen vinkin tuohon luin (kirjasta Moottoripyörän Tuning(jevons @ Elo. 28 2008,15:58) kirjoitti
), että tulee siistimpää jälkeä kun leikkaat orggisvilkuista ne liittimet ja kolvaat ne minivilkkujen johtoihin, tai kolvauksen sijasta käytät jotain väliliitintä. Näin pyörän oma johtosarja jää "ehjäksi" ja tää on tosi kiva juttu jostain syystä.
Itse tekisin noin mutta pyörässä oli jo ostaessa ko. systeemillä minivilkut.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
vaikket enää tarviikkaan vinkkejä niin muille saman asian kanssa painiville..itsellä irtos siten että ketju lukittiin munalukolla takarattaaseen kiinni ja pulttipyssyllä mutteri auki.(klonkku6 @ Elo. 26 2008,17:23) kirjoitti
Itellä sama peli kuristettuna ollut, kuskin penkin alla on sellainen musta pieni (n. 4 cm pitkä ja 1 cm paksu) mötikkä jossa on keltamusta joihto (johdon kummatki päät siinä palikassa itsessään) sen vaihdat siihen alkuperäiseen, jonka liikkeen olisi pitänyt antaa takaisin.(Miighael @ Elo. 24 2008,14:14) kirjoitti
Jalkatapit pitäis sitten laittaa uusiksi kun toinen meni poikki. Menisköhän tällaiset suoraan vanhojen tilalle jousineen ja tappeineen:
DHM Double Hard Footpegs
Ainakin näyttäis suht simppeliltä.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Stormilta LSL tarvikesetti 40-50e.(sunshine @ Syys. 01 2008,12:54) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Niinpä näyttäiskin, tuo vois olla fiksumpi ratkaisu kun vauriolle altis tappi on erotettu omaksi osakseen. Tosin, nuo on race eli niissä ei oo sitä "älä kallista enää" -pallukkaa päässä(scuuba @ Syys. 01 2008,18:27) kirjoitti
ei voi mitään.
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Tuossa ylhäällä kyselin noita kuristusten laittoja ja sainkin ne paikoilleen Sumekolta saatujen ohjeiden mukaisesti (vaikka ovessa lukikin "emme anna huoltoneuvoja"
Mutta tarina on siis tämä: ostin 2000 vuosimallin zx-6r:n joka ei ollut kilvissä. Pyörä oli vanhoissa papereissa 25kW, joten hankin ko. kuristussarjan ja asentelin paikoilleen ennen rekisteröinti katsastusta.
Itseasiassa pyörä ei ollut ajokuntoinen ostettaessa, mutta se on toinen tarina, joten en ajanut sillä metriäkään täysitehoisena. Kuristettuna sitten ajelin muutaman päivän katsastuksen jälkeen ja pyörä tuntui pelaavan niinkuin kuristettu nyt pelaa, 6-vaihteella otti noin 7k kierrosta ja kulki kaksipäällä noin 140-150km/h (tietenkin suljetulla alueella..).
Sitten tuli aika ottaa kuristukset pois ja sehän kävi vanhasta muistista, olinhan ne itse juuri asentanutkin. Mutta koeajolenkillä tuli pettymys, pyörä oli huomattavasti aiempaa 25kW versiota vauhdikkaampi mutta kaukana tehoista ja kiihtyvyydestä johon olin kaverin täysitehoista vastaavaa ajaessani tottunut.
Nyt päästäänkin sitten asian ytimeen, eli mikä mahtaa olla vikana kun ei vaan tunnu olevan tehoa. Edellinen omistaja tarinoi heppojen olleen tallella ennen kuin pyörän ajot sillä erää loppuivat.
Itselläni tuli mieleen seokset, mutta samoilla säädöillä pyörä on aiemmin toiminut täysitehoisena moitteetta. Kuristushan tapahtui luisteihin lisätyillä metalliläpysköillä, joten seoksiin tämäkään ei vaikuttanut. Huonot tulpat voisivat olla yksi vaihtoehto, mutta kun kyyti on tasaista, ei pätkivää, mutta hidasta. Eli kierrokset nousevat tasaisesti, mutta HITAASTI ja vaihtu luonnollisesti samalla tyylillä.
Rasittavan pitkä viesti, anteeksi siitä, mutta löytyiskö ehdotuksia?![]()
ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton
Jos välttämättä tarvit semmosen, niin poraa reikä siihen tapin alapinnalle, kierteet siihen, ja fiileri sopivanpitusesta pultista.(sunshine @ Syys. 01 2008,18:56) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sen verran hankala ongelma, että varmaan MP-Tallissa osattais auttaa kun sitä lukee muutkin.(b0bb0 @ Syys. 01 2008,19:31) kirjoitti
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
Jep, siirsin sinne. Toivottavasti löytyy apua ja pääsisi kunnolla(sunshine @ Syys. 01 2008,22:17) kirjoitti
![]()
ZX-6R '00 -> 636B '04 -> 636C '05 -> SMR510 '07 -> mopoton
Kuuluuko muilta keulasta mitää "naksunaa" esim. kevyesti pumppaamal keulaa? Itel kuuluu oikeasta etupumpust. Tuskin mitää vakavaa?![]()
636 -06
Juu, kuuluu. Ei, kuuluu asiaan.(Zip @ Syys. 03 2008,09:26) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
En tiennytkään että natinat ja naksunat kuuluu asiaan(scuuba @ Syys. 03 2008,10:56) kirjoitti
![]()
636 -06
No sä ajelet vehkeellä jonka valmistaja on Kawasaki Heavy Industries... ei se oo mikään hyshys-Honda(Zip @ Syys. 03 2008,17:36) kirjoitti
Mitä sä niin hiljaa ajat että tollasia ehdit kuulemaan. Lisää kierroksia koneeseen niin ei naksutukset häiritse, nimittäin aina sieltä jotain kuuluu.
Edit: kokeile joskus vielä niin että tyhjällä parkkiksella otat hitaan vauhdin ja sitten (kytkin pohjassa) sammutat virrat ja annat pyörän rullata kylmänä. Kuulet kaikki ne äänet joita et koneen käydessä kuule, ja sieltähän kuuluu taas vaikka mitä
ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
miten tämmösen 6r kawasakin saa kuristettua 25kW? ja mitä eroa on 636 ja 6r:llä? muuta ku moottorintilavuus. onko näissä mitään tyyppivikoja?
gsx-r 1000
Tulipa sitte yoshimuran rs5 slipari ostettua. Nyt pitäs heittää toi muovinen lumikola perästä pois ja tilalle joku sirompi kilpiteline. Olettekos itse työstäny vai mistä hommanneet? Ite pitäs jostai saada valmis ostettua ku ei ole vehkeit mil ite työstäis. Mut jos jollai o joku mahd. siro nii ois kiva tietää mistä ostettu ja mihi hintaa *
Nii ja sit viel tosta ikuisesta kysymyksestä et meneek seokset laihal sliparin vaihdol ni onko niit commandereit laiteltu vai ei
636 -06
Kuristamisen periaate riippuu vuosimallista ja koneen tyypistä.(jome @ Syys. 05 2008,16:58) kirjoitti
636:ssa on "ylikokoinen" moottori, eli 636 kuutioinen. Sitä valmistettiin vain 2002-06. Samaan aikaan tehtiin myös lähinnä kilpurinaihioksi tarkoitettua zx-6rr mallia missä oli 600 kuutioinen kone. On noi 636:setkin 6r:iä.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org