Sivu: 28 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 811:stä 840:een 1900:sta
  1. #811
    Hetkinen,

    Saanko mun -08 peliin siis laitettua esim tämän -09 mallin ECUN ihan plug-n-play ja sitten on nämä vääntö ja tehohäviöt poissa?
    Jenkki Ebayssa on pari myynnissä ja hintaa ei ole kuin pari kymppiä.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  2. #812
    Lainaa hessu75 kirjoitti Katso viesti
    Hetkinen,

    Saanko mun -08 peliin siis laitettua esim tämän -09 mallin ECUN ihan plug-n-play ja sitten on nämä vääntö ja tehohäviöt poissa?
    Jenkki Ebayssa on pari myynnissä ja hintaa ei ole kuin pari kymppiä.
    Nyt kun sillä -09:llä on tullut ajettua se pari kymppiä, kyllä minä laittaisin mieluummin kiinni sen Commanderin, kuin jonkun toisen pyörän oman boxin. Ero Commanderin säädön jälkeen on selvä, ei mitään takkuilua pintakaasulla. Kyllä se -09:kin boxi säätää sen seoksen hyvin laihalle pintakaasulla ja se veto on välillä melkoisen vaikertavaa...
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  3. #813
    Eli, PC5?

    Onko jollain suoraan karttaa LeoVince slipareille?
    Ainakin ZX6Rssä toimi oikein nätisti toisella pyörällä tehty kartta, niin miksei sitten tässäkin.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  4. #814
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Eiks '08:n omaan boksiin voi syöttää suoraan '09:n firmistä?
    1000
  5. #815
    jenkkiboxit ei käy eu malleihin. erona ajonestot, absit, saastemääräykset jne.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  6. #816
    En ihan ymmärrä tota miks ei vois käydä jenkki boxi..... Saaste jutuilla ei oo väliä, mikäs ero sitte on ajonestossa ? Toimiiks abs jotenkin erilailla jenkkilöissä ?
    Ainut jossa vois tökätä toi vaihto niin jos ajonesto on ecussa ja keskustelee esim virtalukon kanssa parina silloin vaihto ei onnistu ihan helposti. Täytyy koittaa perehtyä asiaan tarkemmin...
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  7. #817
    jenkkimalleissa ei ole ajonestoa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  8. #818
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    jenkkimalleissa ei ole ajonestoa.
    No sittenhän boksi toimii plug-n-play. No pikaisesti selvittelin että ajonesto on kimpassa virtalukon kanssa, suomi boxin vaihto ei onnistu. Ja sitten se tärkein tieto, 06 malli on ainoa nuhanen, 07-11 ei ole eroja toisioläppien ohjauksessa, kommari säädöllä teoreettiset tehoerot saa tasattua
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  9. #819
    Ookkei,

    Jos tuo -08 on jo saanut epidemia rokotuksen nuhaa varten, niin sitten ei tarvitse minun lähteä kikkailemaan.

    Kiitos selvityksestä minun puolesta.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  10. #820
    Lainaa ksthb kirjoitti Katso viesti
    No sittenhän boksi toimii plug-n-play.
    Erittäin vahva valistunut veikkaus ettei ole noin yksinkertaista. Olen kokeillut omaan laitteeseen jenkki ECUa (pyörä siis ei kuitenkaan ZZR vaan '05 ZX12R) ja kone kyllä starttaa, mutta käyntiin se ei inahda, aika samaa kaavaa veikkaisin noudattavan tuo ZZR:n ECUn / sähkötkin. Sama käsittääkseni myös Busassa. Busan ECUt tais saada toimimaan ristiin, mutta taisi vaati peukalointia EcuEditorilla.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  11. #821
    Eikös noi kuristukset saa helpoiten kierrettyä ihan vaan poistamalla toisioläpät
    ZH2 2020
  12. #822
    Harmi, kun tämä jenkki kaveri ei ole vielä tehnyt ZX14: sta throttle buddy: a.

    http://www.servobuddy.com/Throttle-Buddy_c_7.html

    Mulla oli noi kikkulat ZX6R: ssä ja oli hyvä tehonlisäys.

    Onko muuta vastaavaa kikkulaa Zetoriin?
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  13. #823
    Ja löytyihän se meikäläisellekkin lopulta Zetori vm.2008 ja 12.5 tkm(vakio)....eikä tuntunut yhtään nuhaiselta Bläkkäriin verrattuna....hieno pyörä sekin mutta aikansa kutakin(hymiöt ei näemmä toimi)....mutta =DD
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  14. #824
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Eikös noi kuristukset saa helpoiten kierrettyä ihan vaan poistamalla toisioläpät
    saa
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #825
    Sarjassa tyhmiä kysymyksiä...onkos katti -08 mallissa pöniköissä vai niitä ennen?Meinaan vaan jos sliparit laittaa ja tuo mahdollinen katsastus tulee
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  16. #826
    Lainaa suzuki03 kirjoitti Katso viesti
    Sarjassa tyhmiä kysymyksiä...onkos katti -08 mallissa pöniköissä vai niitä ennen?Meinaan vaan jos sliparit laittaa ja tuo mahdollinen katsastus tulee
    Taitaa olla molemmissa.
    Kawasaki ZZR1400 -09
  17. #827
    Mikä uitun katsastus!?

    Elkää perkule sanoko, että joku uitun Kyllönen viherpiipertäjä meinaa prätkille katsastusta ihan oikeasti ja siten sitten ajoneuvoveroa ja ruuhkamaksua ja ja kaikkea muuta bashaa!

    Uittu! Mä muuta kohta duunin perässä Ruotsiin. Siellä sentäs saa rakennella ja ei nää stanan käyttömaksut ja muut "väliaikaiset" käyttömaksut ole tällaisia mitä täällä basha Suomessa.
    Ois perrkele pitänyt silloin parikymppisenä jäädä Norjaan porauslautalle kokiksi...
    Saisi tolla mun wanhalla Voortti Caprillakin ajella ilman mitään veroja ja maksuja Ruotsissa, kun on sen verran vanha vehje. Mutta ei sellaista voi tapahtua Suomessa.
    Entäs nää hypridit. Ruotsissa oikein kannustetaan ostamaan niitä. Ei ole veroja ja käyttömaksuja. Ei Parkkimaksuja ja ruuhkamaksuja keskustoissa. Entä Suomessa. Ei mitään. Joku uitun puoleen hintaan parkkeeraus. Joopa joo. Silti maksaa tunti kaksi euroa jossain viiden kilsan päässä työpaikastasi.
    Julkiset maksaa moljoonan kertalipulla ja kuukausilippu on perssiistä, kun ne uitun dösät kulkee miten sattuu, kun ne lipputulot ohjataan pois maasta heti, kun suomalaiset eivät omistakaan niitä pk seudun liikennöitsijöitä kaikkia. Dösät surkeassa kunnossa siksi ja me vaan vingutaan ja mitään ei tapahdu, kuin vain se että Kataiset käteiset rikastuu ja kokkareet ja muut poroporvari puolueet voittaa aina!
    Kyllöset rakentelee vain jotain vihaisia lintu parkkeja Vuokattiin ja veronmaksajat tukee tällaista kuplaa.

    Stana! Mä otan niiiin lämpöä tällaisista.

    Mä olen kohta toinen Hakkarainen eduskunnassa!

    Mitään ei saa olla omaa, ja ei mitään saa rakennella.

    Rikkaat rikastuu ja köyhät vaan köyhtyy.

    Tällä tavalla tällä kertaa.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  18. #828
    Lainaa J.N kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla molemmissa.
    Jep, vaimentimissa + kollektorissa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #829
    Mikähän mahtaa vaivata meikäläisen Zetoria. Eli probleema:

    Oireet esiintyvät aina silloin tällöin ja esiintyy nykimisenä noin 2,5-3 tonnin kierroksen huiteilla. Tarkemmin otettuna nykiminen esiintyy juuri siinä kohtaan missä veto lähtee päälle kaasua käännettäessä. Pyörä ikäänkuin hyytyy (ns. pooaa), mutta ei sammu. Kun nykimistä esiintyy niin pyörä käy ihan normaalista tyhjäkäyntiä (jos painaa kytkimen pohjaan). Jos taas alkaa kiihdyttämään, eli lisää kaasua, niin silloin pyörä miettii hetkeen ja sitten mennään eteenpäin ihan normaalisti.
    Esimerkiksi yhtenä päivänä ajaessani noin 50 km/h niin pyörä nyki, mutta kun lähdin siitä motarille niin pelasi ihan normaalisti, ja kun nousin pois motarilta ja ajelin taas about 50 niin ei mitään nykimistä. Ja näin homma menee aina, eli vähän aikaa nykii, mutta jos käyttää vähän vaihtia lisää niin sen jälkeen ei yleensä nyi.

    Pyörä on varustettu yoshimuran kokoputkistolla, PC3:lla ja GiProlla. Entisen omistajan mukaan pyörässä on vain PowerCommanderin sivuilta ladattu valmis kartta, mutta hänellä ei ole koskaan ollut mitään nykimistä tai ongelmaa, joten ei kai seokset voi yhtäkkiä noin pieleen mennä.
    Missähän voisi olla vika?

    Seuraavia asioita/huomioita olen tehnyt:
    - Olen ajanut GiPron asetuksella 3, eli ECU luulee, että 6-vaihde on koko ajan päällä. Soitin äsken ongelmasta entiselle omistajalle, ja hän oli ajanut aina 1. asetuksella, joko periaatteessa on ZX-10R:lle (tai jos "toisioläpät" on poistettu, jota ei minun tietääkseni ole tehty). Ainakin jos ottaa TRE:n päältä pois (eli Gipro käytössä vain vaihdenäyttönä) niin on pyörä on nykinyt.Voisiko pelkällä GiPron asetuksella on merkitystä?
    - Vaihdoin varalta myös PowerCommanderin maadoitusta paisuntasäiliön ruuvinalta yhden metallilätkän alle, koska paikkaa kehuttiin jenkkifoorumilla. Tällä ei vaikutusta.
    - PC:n pitäis pelata, koska valot syttyy virtojen ollessa päällä ja valot reagoivat kaasuun.
    - Venttiilikopan tiiviste hikoilee hieman pyörän vasemmalta puolen. Voisiko mahdollisesti tulpanreiässä oleva öljy aiheuttaa tämmöistä?
    - Kaasukahvassa on väljyyttä 4-5mm, mikä ei minun mielestä ole liikaa.
    - Jos ruiskut eivät ole synkassa niin voiko se oireilla näin.
    - Kun kävin koeajamassa pyörää niin akku oli päässyt liikkeessä tyhjäksi, mutta ennen kuin ostin pyörän niin akku ladattiin täyteen (akkuna näytti olevan Bilteman geeliakku). Ajaessa mittaristo näyttää 14.2-14.4 v, ja kun pyörä on sammutettu niin 12.0-12.2. Voiko huono akku aiheuttaa nykimistä.
    - Nykiminen esiintyy mielestäni aina lämpimällä koneella, eli jos aamulla ajaa töihin (ulkolämpötila yl. 7-10 astetta) niin koskaan (aamuisin) ei ole nykinyt. Monesti on kuitenkin käynyt niin, että jos pyörä on seisonut muutamia tunteja, eli kone on vielä hitusen lämmin, niin sen jälkeen ajaessa voi esiintyä, mutta ei aina.
    - Onko pyörässä jotain kaasun asentotunnistinta, koska äsken kokeilin niin, että härnäsin kaasua siten, että päältä kaasu päälle ja pois. Muutaman kerran näin tehtyäni nykimistä alkoi esiintyä. Kuitenkin, kun sammutin pyörän niin nykiminen oli pois ja samalla tempulla en saanut sitä enää palamaan.
    - Pyörällä on ajettu 9200 km, joten alkuperäiset tulpat ovat paikallaan, mutta voisiko huonot tulpat aiheuttaa epäsäännöllistä nykimistä.

    Tässä ongelma ja huomiot "lyhykäisyydessään".
    Viimeksi muokannut: bug85; 31.08.2012 klo 16:29. Syy: Lisäys
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  20. #830
    Akku ainakin on jo ehtoopuolella.
    Normaali hyväkuntoinen/ uusi akku on täyteen ladattuna melkein 12,8 volttia tjsp.

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  21. #831
    Pakollinen kysymys, eli mitä bensaa käytät? Ja akku on tosiaan finaalissa. Itsellä hondassa PCV säädön jälkeen olen joutunut 1 kerran pakosta tankkaamaan 95 litkua, ja huomasin että kävi hieman oudosti korkeilla vrt 98. Liekkö vaan luulotautia...
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  22. #832
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Pakollinen kysymys, eli mitä bensaa käytät? Ja akku on tosiaan finaalissa. Itsellä hondassa PCV säädön jälkeen olen joutunut 1 kerran pakosta tankkaamaan 95 litkua, ja huomasin että kävi hieman oudosti korkeilla vrt 98. Liekkö vaan luulotautia...
    Eli voisikohan akun vaihdolla voisi selvitä? Vaikuttaisko noin paljon ja noin erikoisesti..Kävin just tarkistamassa, niin virrat päällä mittaristo näytti 12.4V, ja edellisestä ajosta on noin 2 tuntia. Mittasin kuitenkin yleismittarilla niin lepojännite oli 12.83.


    Mutta joo, olen aina käyttänyt 98 (ja kerran V-poweria), eli 95:n käytöstä ei pitäis johtua.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  23. #833
    Lainaa hessu75 kirjoitti Katso viesti
    Akku ainakin on jo ehtoopuolella.
    Normaali hyväkuntoinen/ uusi akku on täyteen ladattuna melkein 12,8 volttia tjsp.

    -Hessu-
    Moro,

    lyijyakun kuntoa ei oikein luotettavasti pysty näkemään sen lepojännitteestä. Ilman kuormituskoetta ja varausmittausta ei pysty sanomaan luotettavasti sen tilaa.

    Akun helppo kuormituskoe on käyttää starttia täyteen ladatulla akulla. Jos se alkaa pian puutumaan, silloin akku on kypsä. Ts. sen varauskyky ja kuormitattavuus on pienentynyt merkittävästi. Mikään ei enää pysty palauttamaan sitä ennalleen ja uuden veroiseksi. Valitettavaa mutta totta.

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  24. #834
    Kenellekkään jäänyt/jäämässä nurkkiin pyörimään ylimääräisenä tuollaisia http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/7329/ ja jos vielä perälaukullekkin löytyisi koko paketti niin voisin ostaa pois....siis Givin 44l:lle monokey keyless sivulaukuille ja 52l perslaukulle sopivat pitäisi olla
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  25. #835
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Mikähän mahtaa vaivata meikäläisen Zetoria. Eli probleema:

    Oireet esiintyvät aina silloin tällöin ja esiintyy nykimisenä noin 2,5-3 tonnin kierroksen huiteilla. Tarkemmin otettuna nykiminen esiintyy juuri siinä kohtaan missä veto lähtee päälle kaasua käännettäessä. Pyörä ikäänkuin hyytyy (ns. pooaa), mutta ei sammu. Kun nykimistä esiintyy niin pyörä käy ihan normaalista tyhjäkäyntiä (jos painaa kytkimen pohjaan). Jos taas alkaa kiihdyttämään, eli lisää kaasua, niin silloin pyörä miettii hetkeen ja sitten mennään eteenpäin ihan normaalisti.
    Esimerkiksi yhtenä päivänä ajaessani noin 50 km/h niin pyörä nyki, mutta kun lähdin siitä motarille niin pelasi ihan normaalisti, ja kun nousin pois motarilta ja ajelin taas about 50 niin ei mitään nykimistä. Ja näin homma menee aina, eli vähän aikaa nykii, mutta jos käyttää vähän vaihtia lisää niin sen jälkeen ei yleensä nyi.

    Pyörä on varustettu yoshimuran kokoputkistolla, PC3:lla ja GiProlla. Entisen omistajan mukaan pyörässä on vain PowerCommanderin sivuilta ladattu valmis kartta, mutta hänellä ei ole koskaan ollut mitään nykimistä tai ongelmaa, joten ei kai seokset voi yhtäkkiä noin pieleen mennä.
    Missähän voisi olla vika?

    Seuraavia asioita/huomioita olen tehnyt:
    - Olen ajanut GiPron asetuksella 3, eli ECU luulee, että 6-vaihde on koko ajan päällä. Soitin äsken ongelmasta entiselle omistajalle, ja hän oli ajanut aina 1. asetuksella, joko periaatteessa on ZX-10R:lle (tai jos "toisioläpät" on poistettu, jota ei minun tietääkseni ole tehty). Ainakin jos ottaa TRE:n päältä pois (eli Gipro käytössä vain vaihdenäyttönä) niin on pyörä on nykinyt.Voisiko pelkällä GiPron asetuksella on merkitystä?
    - Vaihdoin varalta myös PowerCommanderin maadoitusta paisuntasäiliön ruuvinalta yhden metallilätkän alle, koska paikkaa kehuttiin jenkkifoorumilla. Tällä ei vaikutusta.
    - PC:n pitäis pelata, koska valot syttyy virtojen ollessa päällä ja valot reagoivat kaasuun.
    - Venttiilikopan tiiviste hikoilee hieman pyörän vasemmalta puolen. Voisiko mahdollisesti tulpanreiässä oleva öljy aiheuttaa tämmöistä?
    - Kaasukahvassa on väljyyttä 4-5mm, mikä ei minun mielestä ole liikaa.
    - Jos ruiskut eivät ole synkassa niin voiko se oireilla näin.
    - Kun kävin koeajamassa pyörää niin akku oli päässyt liikkeessä tyhjäksi, mutta ennen kuin ostin pyörän niin akku ladattiin täyteen (akkuna näytti olevan Bilteman geeliakku). Ajaessa mittaristo näyttää 14.2-14.4 v, ja kun pyörä on sammutettu niin 12.0-12.2. Voiko huono akku aiheuttaa nykimistä.
    - Nykiminen esiintyy mielestäni aina lämpimällä koneella, eli jos aamulla ajaa töihin (ulkolämpötila yl. 7-10 astetta) niin koskaan (aamuisin) ei ole nykinyt. Monesti on kuitenkin käynyt niin, että jos pyörä on seisonut muutamia tunteja, eli kone on vielä hitusen lämmin, niin sen jälkeen ajaessa voi esiintyä, mutta ei aina.
    - Onko pyörässä jotain kaasun asentotunnistinta, koska äsken kokeilin niin, että härnäsin kaasua siten, että päältä kaasu päälle ja pois. Muutaman kerran näin tehtyäni nykimistä alkoi esiintyä. Kuitenkin, kun sammutin pyörän niin nykiminen oli pois ja samalla tempulla en saanut sitä enää palamaan.
    - Pyörällä on ajettu 9200 km, joten alkuperäiset tulpat ovat paikallaan, mutta voisiko huonot tulpat aiheuttaa epäsäännöllistä nykimistä.

    Tässä ongelma ja huomiot "lyhykäisyydessään".
    Hyvin samantyylistä nykimistä huomasin minäkin joskus omassa täysin vakio laitteessa, täyttä varmuutta syyhyn en saanut, mutta enää ei temppuile. Epäilin ABC-bensaa mitä ei ole kauhiasti kehuttu, sitä en ole sen koommin tankkaillut. Kiristin myös kaasukahvan välystä niin ettei sitä ole juurilainkaan, kuhan varmistaa ettei niin kireellä ole että ohjaustangon kääntely lisää kierroksia.
  26. #836
    Ajattelin vaihtaa ensiviikolla öljyt pyörään, ja service manual suosittelee vaihtamaan öljypropun tiivisteen. Sattuuko joku muistamaan, että minkä kokoinen se tiiviste on? Ois käyntiä motonetissä niin ajattelin, että koppaisin tiivisteen sieltä matkaan niin ei tarvi lähteä erikseen pyöräliikkeeseen hakemaan yhtä tiivistettä.

    Tai onko tiivisteen vaihto ylipäätänsä tarpeellista?
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  27. #837
    Ei semmoinen kupari tai alumiinitiiviste kappalehinnaltaan ole kallis. Taitaa vaan Motonet myydä sarjana ko tiivistettä.
    Voi myös riittää, että käännät sen tiivisteen vaan toisinpäin, niin on taas hyvä.

    Joka tapauksessa, ei ole kallis investointi se tiivari proppuun.
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  28. #838
    Lainaa bug85 kirjoitti Katso viesti
    Ajattelin vaihtaa ensiviikolla öljyt pyörään, ja service manual suosittelee vaihtamaan öljypropun tiivisteen. Sattuuko joku muistamaan, että minkä kokoinen se tiiviste on? Ois käyntiä motonetissä niin ajattelin, että koppaisin tiivisteen sieltä matkaan niin ei tarvi lähteä erikseen pyöräliikkeeseen hakemaan yhtä tiivistettä.

    Tai onko tiivisteen vaihto ylipäätänsä tarpeellista?
    Ei oo tarpeellista vaihtaa tai ylipäätään toisinpäin kääntää joka kerta, korkeintaan joka toinen.
    XJR:ssä vaihtelin korkeintaan joka 3. kerta stefan ja VFR:ssä äskönä nakkasin saman takasin samoin tein.
    Ja pitää ja on aina pitänyt.
    Muuta kun proppu auki, ölkit ulos, putsaat pinnat ja proppu vanhoine stefoineen kiinni, that`s it.
    Momentti näppituntumalla jos ei oo mom.avainta, älä vedä kierteitä paskaksi, mitä jotkut sitäkin tekevät.
    Kyllä se proppu kiinni pysyy hampaat irvessä tiukkaamatta.

    Edit, lisäys.
    Tottahan suod. vaihdat myös. Muista sitten sipasta sen uuden filtterin O-rengas kevyesti öljyllä. Meneepi paremmin pitävästi kiinni ja jää O-rengas oikein tiivistämään.
    Viimeksi muokannut: M58; 13.09.2012 klo 13:29.
    <p>.</p>
  29. #839
    Bug85:

    Tyhjennä tankki jotta kaikki mahdollinen ylimääräinen, lähinnä vesi, saadaan pois. Jos tämä tuntuu hankalalta, niin kokeile vaikka Sonaxin Injector Cleaneriä (kerosiini), mm Prismat myy, tai muuta vastaavaa ainetta, seuraavasti: ajat tankin melkein tyhjäksi ja lorautat sinne koko pullon (250ml) tuota ainetta. Sen jälkeen kovahkoa ajoa, siis reipasta kaasunkäyttöä, niin pitkälti kuin uskallat ennen polttoaineen loppumista. Sitten tankkaus 98:lla normaalisti.

    Itsellä oli toisenlaisessa pyörässä samankaltaisia, joskin pahempia oireita. Kaikkea tutkittiin tuloksetta, mutta tuolla Sonaxilla (tuplakuuri, 2x250ml) hoidon jälkeen on ollut tosi hyvä. Mainittakoon, että kun syötin ekan pullollisen tuota ainetta ja ajoin normaalisti, niin kone ryki tosi pahasti jonkin matkaa. Ilmeisesti vesi tms lähti liikkeelle. Tarjosin kunnolla kaasua ja rykiminen lakkasi. Tankkasin sitten pienen määrän bensaa ajaen sen taas loppuun ja uusi pullollinen Sonaxia tyhjähköön tankkiin. Nyt ei mitään oireita ajaessa. Sen jälkeen olen tankannut vain bensaa ja hyvä on. Aion kyllä vielä ottaa tankin irti ja huuhdella sen, koska metrejä on kuitenkin jo 52tkm.

    Joskus nuo polttoaineen mukana tulleet, tai muuten kehittyneet, vedet/kosteudet ovat niin pieniä, että ongelmat poistuvat aikaa myöten. Joskus ne täytyy poistaa muulla tavalla.

    Kaikissa ruiskupyörissä on kaasuasennon tunnistin, muuten ei tietokone tiedä paljonko määrätä polttoainetta ruiskutettavaksi. Tuossakin voi toki olla vikaa...

    Aika hyvin jos PC:n sivuilta on löytynyt sopiva kartta komentajaan, mahdollistahan se on, kun on noin yleinen pyörä kyseessä.
  30.  
  31. #840
    Mikäs on kun tankin korkista kuuluu pientä vinkunaa ajon jälkeen?Bensahan tietenkin lämpenee ja laajenee tankissa moottorin lämmön vaikutuksesta.Korkin kun avaa niin suhaus vaan käy...joku huohotin letku litistynyt johonkin väliin?Vai tuleeko ylipaine korkin kautta ulos?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




Sivu: 28 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728293038 ... ViimeinenViimeinen