Sivu: 38 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28363738394048 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1111:stä 1140:een 2013:sta
  1. #1111
    Lainaa Punda kirjoitti Katso viesti
    Meni ihan totaalisesti hermo tuon nokkaketjun rallatuksen kanssa ja tuli tilattua eBaystä manuaalinen kiristin. Postikuluineen 42€, ei paha. Nyt puuttuu vain hyvät vaihto-ohjeet. Tuntuvat olevan vähän kiven alla. Oisko jollakulla antaa jotain linkkivinkkiä tai jopa Haynesin oppaasta pdf:ää? Olisin erittäin kiitollinen.
    honda-osioista (tästä samasta) löytyy kuvien ja selitysten kera miten kandee vaihtaa se nokkaketjun kiristäjä.. silmä käteeen ja etsimään.. (oon niin lasika etten jaksa ku kirjoittaa just just tämän) ;p
  2. #1112
    Selasin ensimmäiset 50 sivua, eikä löytynyt yhtään toimivaa linkkiä. Ehkä sun silmä + käsi on parempi yhdistelmä?
    EX: Cbr600f -95
    Nyk: FZ6N -06
  3. #1113
  4. #1114
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    ite edelleen vinkkejä ottasin vastaan vittumaisen vian johdosta. 98vm 600cbr.

    Eli aluksi ilmeni ongelmia saada kylmänä startista käyntiin. Tästä meni vähän aikaa ja eräänä aamuna ei lähtenyt ollenkaan startilla.

    Tästä seurasi vittumainen mäki starttaus urakka aina ajoon lähdettäessä.

    Tästä kului jokunen viikko ja nyt ei lähde edes työntämällä.
    Tulpat on vaihdettu ja uudella akulla kokeiltu. Ei auttanut. Missähän säädöissä vika voisi mahdollisesti olla ?

    Lämpimänä toimi viimeksi ihan ok mitä nyt tuntui ehkä hivenen nuhaiselta. Kulkuja oli kuitenkin ihan parin sadan paikkeille eli suht tikissään pitäs motti olla. Ois enemmänkin menny. Lämpimänä lähti startilla käyntiin kun viimeksi oli ajossa.. Ei ois hondasta uskonu et voi pettää. 2 hondaa aiemmin ollu ja toimineet erittäin luotettavasti.

    Tiedän että helpoimmalla pääsis kun veis huoltoon vaan on vähän tiukka budjetti tällä hetkellä. Kun nyt vaan sais tietoo mistä lähtee liikkeelle niin osais vähän varautua kuluihin.
    Selvitä vaikka ensin et tuleeko kipinää ja saako bensaa. En osaa suoraan mitään vikaa heittää tolla tarinalla... Ilmeisesti mitään ylimääräisiä kilkatuksia sieltä ei kuitenkaan kuulu?
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  5. #1115
    Kipinä tulee ja saa bensaa. Haiseekin benulle lievästi starttaillessa. tulpat on CR9EH-9. Onko nuo ok. Motonetin listalta valittu.
  6. #1116
    Minun tonnisessa vastaavassa oli samoja ongelmia kun ostin sen keväällä.Synkkasin kaasarit,ja ainakin tästä poistui kaikki ongelmat,lähtee tulille todella hyvin,oli kylmä tai kuuma kone.
    Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla...
  7. #1117
    Juu täytyy huollossa käydä synkkauttamassa uskoisin että ei pahaakaan tee. Eilen vaihdoin ilman putsarin. Ei mainittavaaa apua. Nyt lähtee kuitenkin työntämällä hyvin ja lämpimällä koneella startistakin. Missä luokissa pyörii kaasareitten synkkaus hinnat huollossa ?
  8. #1118
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Juu täytyy huollossa käydä synkkauttamassa uskoisin että ei pahaakaan tee. Eilen vaihdoin ilman putsarin. Ei mainittavaaa apua. Nyt lähtee kuitenkin työntämällä hyvin ja lämpimällä koneella startistakin. Missä luokissa pyörii kaasareitten synkkaus hinnat huollossa ?
    tee itse pylväs synkkauskone,venttiili välykset kandee ensin tsekkaa.
    Horo Elää !
  9. #1119
    Joo totta olishan nekin hyvä kyllä tarkistuttaa. Jotenkin vaan kallistun kaasarin puoleen kun ryyppyä ei voi käyttää kylmänäkään ja lämpimänä luonnollisesti sammuu jos laitta..
  10. #1120
    Lainaa Caarlos88 kirjoitti Katso viesti
    Joo totta olishan nekin hyvä kyllä tarkistuttaa. Jotenkin vaan kallistun kaasarin puoleen kun ryyppyä ei voi käyttää kylmänäkään ja lämpimänä luonnollisesti sammuu jos laitta..
    kyl kyl...
    mulle vaan ammati miäs tokaisi että mitä helkuttia sä alat synkkaamaan jos venttiilit ei ole säädöissä,asiat jotka kulkevat käsi käessä.
    Horo Elää !
  11. #1121
    Mistäs edukkaasti hyvä ketjurataspaketti -96 Cebariin?
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  12. #1122
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Mistäs edukkaasti hyvä ketjurataspaketti -96 Cebariin?
    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/9817139/0 paketti
    Tai erikseen.
    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/9817319/0
    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/9819016/0
    http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/9817814/0
    Yhteensä 136,90 €
    Yhdet erikoisvahvat ketjut jäi laittamatta kerran halpaa pyydettiin.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #1123
    Oli siinä myös kriteerinä hyvä Ei motonetistä muista hakea mopoon osia. Tuossa paketissa sanotaan että mahdollisesti alumiininen takaratas, kestääkö sellaset?
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  14. #1124
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Oli siinä myös kriteerinä hyvä Ei motonetistä muista hakea mopoon osia. Tuossa paketissa sanotaan että mahdollisesti alumiininen takaratas, kestääkö sellaset?
    Samoja jt:n rattaita stormikin myy.
    Minun käsittääkseni didin ketjut on kyllä ihan laadukkaita.
    No jos tämä sitten http://www.24mx.fi/mp/p%7C3341/ketju...0-f-1996/15230
    Sekin vielä että hyvätkin paketit saa pilattua huonolla niittauksella/huolenpidolla.
    Viimeksi muokannut: tate66; 14.07.2012 klo 14:01.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  15. #1125
    Hei! Mikä on 2000vm mittarivalon tyyppi? Saako jostain ledejä polttimoiden tilalle?
  16. #1126
    Tästä on paljon keskustelua ollut mutten löydä sopivaa vastausta mun ongelmaan... Elikkäs pyörä on 600f pc25 ja mietityttää onko mulla laturi ny sökö kun pyörä on käynnissä ja mittaa akulta jännitteitä niin rupeaa vaan tippumaan 12V:sta alaspäin eikä muutu miksikään vaikka kierroksia antaa? Mittailin myös jännitteensäätimeltä niitä punasia/mustia/keltasia johtoja niin näytti samaa arvoa kuin akku... Koitin metsästää jo uutta laturiakin mutten löytänyt vaikka googlettelin.. Purkuosana olis mutten halua ostaa käytettyä kun siitä tiiä vaikka lahois taas heti eli mielummin uuden ostan ku vanhan. Nyt olis apu tarpeen kun korttikin tuli taskuun vasta pari päivää sitten ja ajelemaan tarttis päästä mutta ei tolla paljoa nyt ajella kun kerran virta loppuu muutaman kilometrin jälkeen..

    Auttakaa miestä hädässa
    Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma
  17. #1127
    Lainaa StoLA kirjoitti Katso viesti
    Koitin metsästää jo uutta laturiakin mutten löytänyt vaikka googlettelin.. Purkuosana olis mutten halua ostaa käytettyä kun siitä tiiä vaikka lahois taas heti eli mielummin uuden ostan ku vanhan.
    http://www.electrexworld.co.uk/ löytyy latausosaa ja varmaan useimmista suomalaisistakin mopovaraosaliikkeistä, latausviat kun on aika yleisiä näissä.
    --
    Kende
    GSX-R 1K7
  18. #1128
    Mulla ainakin samanlaisia ongelmia oli joskus Dinlin 450cc crossimönkijän kanssa, jännitteensäädin oli entinen.
    Signature
  19. #1129
    Löytyisikö keneltäkään vm -05 äFfän, etupumppujen tiivisteiden vaihtoon ohjetta?
  20. #1130
    Lainaa Jantteri kirjoitti Katso viesti
    Löytyisikö keneltäkään vm -05 äFfän, etupumppujen tiivisteiden vaihtoon ohjetta?
    http://www.youtube.com/watch?v=lb5J0...feature=relmfu
    http://www.youtube.com/watch?v=UQrhY...feature=relmfu
    http://www.youtube.com/watch?v=qcgMa...feature=relmfu


    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  21. #1131
  22. #1132
    Ei se pitäis suuremmin vaikuttaa tuohon tiivisteiden vaihtoon.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  23. #1133
    Lainaa StoLA kirjoitti Katso viesti
    Tästä on paljon keskustelua ollut mutten löydä sopivaa vastausta mun ongelmaan... Elikkäs pyörä on 600f pc25 ja mietityttää onko mulla laturi ny sökö kun pyörä on käynnissä ja mittaa akulta jännitteitä niin rupeaa vaan tippumaan 12V:sta alaspäin eikä muutu miksikään vaikka kierroksia antaa? Mittailin myös jännitteensäätimeltä niitä punasia/mustia/keltasia johtoja niin näytti samaa arvoa kuin akku... Koitin metsästää jo uutta laturiakin mutten löytänyt vaikka googlettelin.. Purkuosana olis mutten halua ostaa käytettyä kun siitä tiiä vaikka lahois taas heti eli mielummin uuden ostan ku vanhan. Nyt olis apu tarpeen kun korttikin tuli taskuun vasta pari päivää sitten ja ajelemaan tarttis päästä mutta ei tolla paljoa nyt ajella kun kerran virta loppuu muutaman kilometrin jälkeen..

    Auttakaa miestä hädässa
    Lisätään tähän vähän tekstiä. Eli sain jo mopon lataamaan ihan normaalisti kun otin yhden johdon pätkän pois (tulpanjohdosta?!) siellä tosiaan oli joku pieni keltanen johdon pätkä ja sen kun poisti niin rupes mopo lataamaan ihan normaalisti... Tiiä sitten mikä tarkotus sillä on ollu. Nyt ongelmana on edelleen se että kun ajelee ~60km ja mopo rupee olemaan lämmin niin sitten ongelmat taas alkaa. Akku alkaa vetämään itseään tyhjäksi ja tyhjeneekin. Mopo sammuu -> pysähtyy tien reunaan -> odottaa n. 15min ja starttaa -> mopo tulille ja taas mennään hetki. Mistä h**vetistä tää voi johtua? Aloin epäilemään että puolassa olis jotain vikaa kun hiukan ennen kun akku rupee olee tyhjä niin mopo rupee rötää ja paukkumaan. Esimerkiksi tossa kun ton lataus ongelman sain korjattua ja lähdin ihan fiiliksissä ajelemaan ja hetken ajan päästä isoilla vaihteilla kun vääns kahvan pohjaan rupes vaan rötäämään eikä mitään tapahtunu ja sit rupes ilta jo hämärtämään niin heitin valot päälle niin pakoputkesta kuulu pieni poksahdus ja sit rupeski taas virta olee lopussa. Toivottavasti tästä nyt jotain selvää saa mitä yritän selittää...
    Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma
  24. #1134
    Moikku!

    Alotteleva motoristineitokainen kohtasi tänään ongelman.
    Töihin päivällä ajaessani mopo pelitti kuin unelma (cbr600f-00), kotiin lähtiessä ensimmäisessä risteyksessä tajusin, ettei vaihteet mee pienemmälle, eikä lopulta isommallekaan. Kaks vaihdetta pelitti, luullakseni 3 ja 4. Oisko mitään ideaa mistä saattaisi johtua? Koneeseen vaihdettu öljyt 3-400km sitten (10w-50), ja n.viikko sitten puhdistettu ketjut nöyhtäkerroksesta... Itellä ei riitä älli kyllä sinnepäinkään, jos jollakulla riittää, olisin otettu. Ja paljonko kustantaa liikkeessä korjata, vai voiko mahdollisesti osaava kaveri kohtuullisella työmäärällä saada suoritettua?
  25. #1135
    Niin, ja kytkin ei siis käsittääkseni luista, ja nuo kaks vaihetta vaihtuu kyllä keskenään ihan niinkun pitääkin, mut siihen se sitten jääkin...
  26. #1136
    Ensiksi nyt kannattaa tarkistaa kytkinvaijerin kireys.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  27. #1137
    Menikös tapahtuma niin, että pysähdyit ja sitten aloit survomaan pykäliä pienemmälle ja juuri silloin paikallaan mikään vaihde vaihtunut?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  28. #1138
    Vähän lisää tietoa tosiaan toimiiko pyörä nyt ajossa vai ei. Siis tosiaan kulkee vain vaihteilla 3 ja 4 (tai 2 ja 3) vai missä tilassa se nyt on. Pääsetkö hyvin liikkeelle ensimmäisellä toimivalla vaihteella?

    Tämänhetkisten tietojen pohjalta tarkistaisin, että onko vaihdepolkimen kiinnitys ehjä eli että vaihdepoljin kääntää akselia kun sitä kääntää ylös ja alas. Jos vika ei ole tuossa ja tila on pysyvä, niin taitaapi olla siirtäjät laatikosta aivan solmussa. Tutuilta ja tuttujen tutuilta anelee laatikkoremontin niin eiköhän tonnilla selviä siitäkin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  29. #1139
    Komppaan tässä edellisiä...

    Omat mopot (600f ja 1000RR) eivät tosiaan oikein suostu vaihtamaan vaihteita paikallaan seisten. Pitää välillä luistatattaa kytkinkä hieman että veto käy kevyesti päällä, sitten saa taas 1-2 pykälää alas/ylöspäin. Ominaisuuteen hieman vaikuttaa eri öljyt, mutta käsittääkseni tuo on täysin normaali ominaisuus johtuen laatikon rakenteesta.

    Jos ei suostu vaihtamaan edes liikkeessä, niin sitten tuntuis olevan hieman ongelmia laatikossa/vaihteensiirtäjissä.


    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  30.  
  31. #1140
    Siis ihan ajossa ei vaihda, muuta kun noiden kahden vaihteen välillä. Vaikka nostais kytkimen välissä. Mulla ei riitä tieto eikä termistö selittämään sen paremmin, tai ymmärtämäänkään sen paremmin
    Mutta kallista remppaa olis siis tulossa? :S
Sivu: 38 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28363738394048 ... ViimeinenViimeinen