Monesti varmasti sopiva tulppa-avain on se pyörän työkalusarjan tulppa-avain. Oletko kokeillut niveljatkoa? Joskus nuo ovat kyllä hankalia ns yleismallisilla työkaluilla.
Noita tulppahylsyjäkin on monen mittaisia, kokeilemalla voi lötyä sopiva.
Älä korjaa ehjää....
Onko kukaan laittanut Power commanderia cbr:räänsä? Onko kannattava hankinta hyöty/hinta suhteessa?
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Riippuu siitä, mitä hyötyä olet hakemassa ja miten olet mahdollisesti tuunannut pyörääsi?
Jos sinulla on pyörässäsi kiinni vakio-osat, niin tällöin Commanderin vaikutus on melko vähäinen. Commanderilla saat ehkä parannettua kaasun vastaavuutta (eli sitä tuntumaa, miten pyörä reagoi, kun käännät kaasukahvasta) sekä tasoitettua käyntiä, etenkin pienillä vaihteilla ja kierroksilla ajettaessa.
Jos sinulla on jotain virityksiä pakoputkistossa (vaihdettu putkisto ja/tai äänenvaimennin), niin silloin Commanderi on hyvä olla olemassa, jotta moottorin toiminta (polttoaineen ruiskutus, sytytys, ilmansyöttö) saadaan optimoitua vastaamaan uutta putkiviritystä.
Mikäli Commanderin asentaa, niin tällöin pyörä on hyvä myös käyttää dynometrissä säädettävänä. Valmiita säätömallinnuksia (karttoja) löytyy myös netistä, mutta jokainen pyörä on kuitenkin yksilöllinen ja jokaisella kuljettajalla on omat tarpeet/toiveet pyörän käytön suhteen, joten paras on käydä dynometrissä, jotta saa moottorin säädöt juuri sellaiseksi, kun oma käyttö edellyttää.
Itselläni oli Commanderi pyörässä (+tehoslipari, K&N ilmansuodatin ja quick-shifter) ja olin siihen erittäin tyytyväinen.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Oikeenkokonen pitkä hylsy,josta sorvilla ulkoseinämää ohkasemmaks...Tulppia nostettaessa/takaisin laitettaessa suora letkunpätkä on sitte hyvä apuväline.(ttracingteam @ Huhti. 09 2011,19:32) kirjoitti
![]()
R1 07
Ainut muutos on akrapovicin slipari, tarkoitus oli laittaa pyörä säätöihin alan liikkeessä samalla kun menee eturengas vaihtoon. Mitä kaikkea pitää purkaa että pääsee käsiksi ilmansuodattimeen? Tankki pois?(Barnes @ Huhti. 11 2011,20:23) kirjoitti
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
tarviiko kukaan pc31 orggis neuloja ja suuttimia? Mulla ois joutilaat sellaiset. Lisäksi ois dynojetin suuttimia mutta setti ei oo täydellinen vaan siitä puuttuu muistaakseni toiseksi suurimmat. Laitoin nimittäin hiukka pienemmät kuin mitä ohjeessa neuvottiin.
Nuo kaikki saa asevelihintaan vaikka parillakympillä +posti. Kymppi lisää niin saa uuden aftermarket jalkatapin matkaan. Oikean puolen tappi. Ulkonäöltään orggista vastaava
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Cbr:rän perä pitäis saada paremman näköiseksi, laitan stormilta tilaukseen undertrayn samalla kun tilaan muutakin. http://www.storm-motor.fi/osat....maton-2 Takalokarin joutuu ilmeisesti pilkkomaan? Kun eihän undertray korvaa takalokaria?
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Itsellä olisi myynnissä undertail tuohon cebariin, todella halvalla. Katso ilmoitus. http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=124275(Sportive @ Huhti. 17 2011,18:34) kirjoitti
Tuohon Ermaxin undertrayhin kannattaa sitten väsätä jo heti alussa jonkinlainen lisäviritys kilven kiinnittämiseksi paremmin. *Undertrayn oma kilpikiinnitys ei kestä vakiona kovin pitkään, vaan muovi alkaa halkeilla (nim.merk. kokemusta on).(Sportive @ Huhti. 17 2011,18:34) kirjoitti
Asennus vaatii jonkin verran askartelua, jotta undertrayn saa siististi paikalleen.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Kerroppa vähän tarkemmin mitä kaikkea joutuu tekemään?(Barnes @ Huhti. 17 2011,23:13) kirjoitti
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Siitä on jo melko kauan aikaa, kun undertrayn asensin, etten valitettavasti pysty antamaan kovin seikkaperäistä kuvausta asennuksen eri vaiheista.
Sen muistan, ettei undertray istunut aivan täydellisesti paikalleen, vaan jonkun verran joutui vuolemaan pyörän takaosan katteita, että undertrayn sai istumaan nätisti paikalleen. Ei ollut iso homma. Tarkkana sai tosin olla, ettei ottanut liikaa.
Lisäksi satulan lukon asennuksessa piti hieman tehdä ylimääräistä työtä, että lukkopesän sai istumaan kunnolla undertrayssa olevaan läpivientiin. Ilman lisäviritystä lukkopesä jäi irtonaisen tuntuiseksi ja liikkui hieman avainta käännettäessä.
Kilpitelineen tueksi laitoin muutaman lisämetallinkappaleen undertray sisä- ja ulkopuolelle, että kilpi pysyi kyydissä mukana (tämän tein vasta siinä vaiheessa, kun huomasin muovin jo hieman murtuneen, ja kun kaverit olivat kertoneet, miten kilpi 'lepatti' ajaessa kovemmissa vauhdeissa.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Itse ainakin tuota omaa undertailia asentaessa (ei siis ermax) jouduin leikkaamaan muovia pois (eli muovinen kilpiteline jne.) aika paljon. Dremelillä ja rautasahan terällä sain suurimman osan pois. Kannattaa vaan loppuvaiheessa tarkistaa usein kiinnitys. Itse sain nimenomaan rautasahan terällä tehtyä pienen loven jo valmiiksi olleeseen lukon reikään ja siitä tuli aivan täydellinen, ei hölsky yhtään. Tuli ostettua Dremel ihan tätä projektia varten ja oli kyllä todella hyvä ostos, tullut myöhemminkin tarvittua. Muovia saa ehkä paremmin kuitenkin leikattua tuolla rautasahan terällä.
Kilpitelineeseen laitoin myös L-raudan taakse tukemaan, jotta ei heilu. Kyllähän siinä hommaa on, mutta suurin osa on tuota muovin leikkaamista. Ja sitten lopuksi oli valojen johtojen kolvausta. Mutta lopputulos oli hyvä ja olen siihen erittäin tyytyväinen, mutta tosiaan kyseessä ei ollut Ermaxin tuote, joten en osaa sanoa tuosta sopivuudesta jne.
Toivottavasti oli jotain apua.
Eikö se niin ollut, ettei tuo ermax saati oikein mikään muukaan undertail korvaa akkukoteloa/satulatilan pohjaa. Tällöin se prosessi lienee jotain samanmoista tunkkaamista kuin tässä minulla: pellistä
Toki tästä siis puuttuu sen pyrstönalusen sovittaminen.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Onko kellään ollut ongelmia hondan vilkkukytkimen kanssa? Omassani on ilmeisti jotain kontakti häikkää, vilkku ei tahdo pysyä päällä etenkään viileämmällä ilmalla. Mekaanisesti tuo kytkin siis toimii, mutta sähkö ei kulje läpi. Vinkkejä helpohkoista elvytystoimenpiteistä otetaan vastaan.
Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
Uutena foorummilaisena tervehdys vaan kaikille.
Ostelin tuossa viime kesän loppupuolella CBR 600F -99 mallin mopon, jossa tuossa 600F tekstin perässä lukeepi että Ultima Light. -99 ja -00 mallin pyöriä näyttäisi olevan kahtaa eri mallia, 600F ja 600F Ultima Light malleja. Onkohan tuo Ultima Light vaan mainos joka tulee F4 mallien kevyemmän rungon perusteella, vai onko malleissa jotain teoreettisia eroja?
Jotain specsejä löysin liittyen tuohon Ultima Lightiin:
http://www.bikez.com/motorcycles/hon...light_2000.php
Mahtaako noi pitää ollenkaan paikkansa, vai onkohan kyseessä pelkkä tarra näissä kotimaan pyörissä?
Tässä 600F mallin specsit:
http://www.bikez.com/motorcycles/hon...600_f_1999.php
Perheeseen tuli vaimolle F4i vm.05, mikä rengas on hyvä pito/kulutuskestävyydeltään tähän pyörään? Käyttö on kaupunki/maantieajoa juuri kortin saaneella.
Omassa Busassa luotan Misukan Pilot Road 2:seen, tuo kevyempänä ei ehkä niin herkästi syö renkaita *![]()
Mulla on just samanmoisessa pyörässä Metzeler Z6 ja tykkäilen että on hyvä! Pääosin kans kaupunki/maantie lähiseutu ajelua. Kulutuskestävyydestä osaa niin sanoa ku oon ajanu tuolla niin vähän...(Quadron @ Huhti. 25 2011,20:43) kirjoitti
Mulla on tollaanen -99 mallin pyörä, en löydä siihen oikeaa kytkentäkaaviota, löytyy ainoastaan kanada ja california mallit, mutta ne ei täsmää tollasen eurooppamallin kanssa.
Tai itseasiassa löytyy oikea kytkentäkaavio pdf-mallisesta käyttöohjekirjasta, mutta sen tarkkuus on todella huono, eikä siinä olevista teksteistä ja johtojen värimerkinnöistä saa selvää.
Olisiko kellään tietoa, missä olisi luettavan tarkka kytkentäkaavio?
Täältä ladattavassa käyttöohjekirjassa on se oikea kytkentäkaavio, mutta epätarkkana
http://www.hondabikes.fi/jalleenmyynti-ja-huolto/600-cc
Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
- Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
Metzelerin Z4 on uskomattoman kestävä rengas ja pitoa löytyy hyvin niin kaupunki- kuin maantieajoonkin (sekä kuivalla että märällä kelillä). Kävin joskus kokeilemassa rengasta myös radalla ja ihan hyvin se toimi sielläkin, tosin hieman maltillisemmin piti toki ottaa.(Quadron @ Huhti. 25 2011,20:43) kirjoitti
Useampi Euroopan-keikka on tullut Z4:lla tehtyä, eikä koskaan ole tarvinut murehtia pidon kanssa tai huolehtia renkaan kulumista. Suosittelen lämpimästi. Pyöränä oli siis tuolloin samainen 600 F.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Z4 oli omassakin cebarissa edellinen eturengas. 28000km sillä ajoin ja viime syksynä meni vaihtoon. Nyt alla Continental Road Attack 2.
Contin ja Metzun renkaissa melkomoinen ero kestävyydessä. Minullakin oli pari settiä Contin Sport Attackia, joilla kävin lähinnä radalla kurvailemassa. Contia ei voi kyllä suositella touring-ajoon, kun ei se kestä (enkä kyllä henk. koht. suosittele myöskään radalle).
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Äkkiä katsottuna melko iso ero 60-140 km/h ? Itselläni -99 Ultima light tuossa musta/harmaa/kelt. värityksessä + omat tarramuutokset, jotain pois ja "600" muutettu.(Etupleksi76 @ Huhti. 25 2011,15:52) kirjoitti
En sitten laittanut kuvaa: "Kuvablogissa on teknisiä ongelmia. Palaamme linjoille mahdollisimman pian"
Z4 edessä, jolla itse olen ajanut reilu 20.000km ja edellinen omistaja oli muistaakseni "viime kesänä" (ostohetkestä) sen alle laittanut. Ja kuvion puolesta tuolla näyttäisi pystyvät ajamaan huoletta vielä. Tosin takarenkaastakin aika yllättäen kudokset ilmestyi näkyviin, joten pitää tuota vähän tarkemmin varmaan alkaa seurailla.
Uskomattoman kestävä rengas kyllä, enkä sitä ole saanut vielä altakaan luistamaan, joten samanlainen tulee kyllä varmuudella tilalle kun tuosta aika jättää.![]()
CBR 600f3 -95
Oletkos jo saanut kyseistä osaa/asennusta valmiiksi?(Sportive @ Huhti. 17 2011,18:34) kirjoitti
Tälläisen löysin "Ultima Light means it came from Europe. Only difference I think are the turnsignals and the euro model has a passenger grabrail."(Etupleksi76 @ Huhti. 25 2011,15:52) kirjoitti
noihin bikezin tietoihin ei kannata kauheasti luottaa
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Nyt alkoi sitten toisen etuiskarin stefa valskata öljyä pihalle. Onko kokemuksia, millainen homma nuo stefat ja öljyt on pumppuihin vaihtaa? Ja kommentteja jos on jotain erityisen huomion arvoisia vaiheita purkamisessa/kasaamisessa, kiitos.
Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
Kun osto undertrayn kanssa joutuu joka tapauksessa värkkäämään, niin kandee tehdä itse se ja kilpiteline. Aikas helppo tehdä metallista, eikä maksa paljoa. Ulkonäkö paranee huimasti, se vakio on varmaan jonkun suunnittelutoimiston siivoojan käsialaa
Mallikuvia omastani:
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1094755
Itse tein kilpitelineen rosterista, ihan vinkkinä että alumiinia on helppo leikata, mutta se ei kestä.
Samaten laukkuteline on itse tehty, todella kestävä ja siro.
Voin myös myydä oman undertray kilpitelineeni, siinä saa samalla moottoripyörän kaupan päälle![]()
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
Mitenkäs jos tälläsee -05 F4i (missä on katit ja kaikki) vaihtaa vaimentimen, niin tarviiko käyttää penkissä säädettävänä vai osaako mopo säätää itse itsensä?
Ei se juuri säädä. Eikä penkkikään itsessään mitään hyövää, koska pyörän ECUa ei voi säätää. Onkin kyseenalaista, että kannattaako CBR:ään ostaa satasien power commanderia, jos siihen vaihtaa pelkästään muutaman satkun sliparin. Ainakaan omassa katittomassani en hoksannut mitään tarvetta säätöön, koska pelasi kuin kello sliparilla. Huipputehoonhan slipari ei vaikuta tuon taivaallista. Jos sliparin lisäksi värkkäät imupuolelle vapaavirtausfiltteriä, niin sitten se säädöntarve alkaa olla lähempänä ja ehkä jopa suotavaa.(Jantteri @ Touko. 17 2011,20:25) kirjoitti
![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Kai noissa ECU:issa jotain eroa on ku tässä katillisessa on lambda?(mjtee @ Touko. 17 2011,20:37) kirjoitti