Sivu: 37 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27353637383947 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1081:stä 1110:een 2013:sta
  1. #1081
    minkäslainen projekti on vaihtaa uus virtalukko vanhan tilalle pc25?
    CBR pc25 91/96
  2. #1082
    Mites tuo sepon pyttyjen numerointi. Meneekö pyörän vasemmalta puolelta laskien ihan "1,2,3,ja 4" ? laittelin eilen uudet tulpat ja nyt ihmettelen kun ei vieläkään pärähdä käymään.
  3. #1083
    Edelleen kylmänä ei lähde kuin työntämällä. Voiko olla muka akusta kiinni ettei lähde vaikka starttauksen ääni kyllä kuulostaa minusta aika terveeltä ? En ole tosin aivan täyteen akkua vielä ladannut.. Kumma kun viikon aikana rupes tälleen oikuttelemaan
  4. #1084
    "Kuitenkin tuolla tulee ajettua ajoista noin puolet kyytiläisen kanssa."

    Meillä on 600F (2007) ja ihan kommentoisin kyytiläisen tuntemuksiin, ristiselkä aivan tulessa ja kramppaa lyhyenkin ajon jälkeen. En vain saa itseäni mukavasti sinne kyytiin vaikka kuinka otan kuskista otetta ja nojaan käsillä välillä tankkiin.
    Matkamotoristien EAK:ssa kysyin vinkkejä asiaan, mutta vastaus oli että ei nuo oikein ole kyytiläisiä varten eikä asennosta saa hyvää hakemallakaan. Lisäksi pyörän painopiste on korkealla kun tarakalla on joku, usea koki tämän seikan merkittävästi ajoa vaikeuttavana.

    Mutta kyllä tuo kiihtyi ja kulki kun 70 kiloinen mies antoi koeajokyytiä 90 kiloiselle. Tiedä sitten mikä olisi tuntuma ajaa pidempään, vaikka unohtaisi tuon huonon asennon tarakalla.

    Edit. mä en siis ole tuo 90 kiloinen. Oli pakko selventää
  5. #1085
    Pitää vielä kommentoida kuskin paikalta tuota kyydittämistä 600F:llä. Itselläni oli 2005vm josta oli välityksiä lyhennetty kiihdyttämistä silmällä pitäen siten että edessä -1 ja takana +1 piikkiä. Kun kyytiin istui 80 kilonen matkustaja niin sai aikasta varovasti kiihdyttää vielä 2 vaihteellakin että etunen pysyi maassa...
    Honda Fireblade HRC 2012
  6. #1086
    3000 km kesti lysti ja sitten se loppui. Tänään kutostiellä tuli lähdettyä (onneksi) ohittamaan autoa ohituskaistalle kun ceebra hyytyi suoraan lennosta...virrat pakeni koneesta vaikka jonkun aikaa yritti vielä pysyä tulilla. Sain kuin sainkin turvallisesti sen keskikaiteen väliselle pientareelle. Ensimmäisellä uudelleenkäynnistyskerralla lupaili, mutta sen jälkeen ei enää toivoa saada tulille. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen, klassikko jännitteensäädin (nimimerkillä huolloissa pirun pitkät jonot tällä hetkellä...)??
  7. #1087
    Lainaa pusherman kirjoitti Katso viesti
    3000 km kesti lysti ja sitten se loppui. Tänään kutostiellä tuli lähdettyä (onneksi) ohittamaan autoa ohituskaistalle kun ceebra hyytyi suoraan lennosta...virrat pakeni koneesta vaikka jonkun aikaa yritti vielä pysyä tulilla. Sain kuin sainkin turvallisesti sen keskikaiteen väliselle pientareelle. Ensimmäisellä uudelleenkäynnistyskerralla lupaili, mutta sen jälkeen ei enää toivoa saada tulille. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen, klassikko jännitteensäädin (nimimerkillä huolloissa pirun pitkät jonot tällä hetkellä...)??
    Mulla oli samanlainen vika. Teki tuota ihan satunnaisesti joko heti startissa tai sadan kilometrin jälkeen tai sillä välillä. Oli kolmisen kertaa huollossa, ennen kuin selvisi että oli piuhat jostain virtalukosta eteenpäin hapettuneet/kuluneet tjs.

    Oli aika jännittäviä hetkiä kun saattoi tehdä sitä vaikka keskellä mutkaa ja heitti takarenkaan lukkoon...
  8. #1088
    koitas selvittää aluksi klassikosta bensan saamattomuudesta yms perus juttuja.
    Horo Elää !
  9. #1089
    Lainaa pusherman kirjoitti Katso viesti
    3000 km kesti lysti ja sitten se loppui. Tänään kutostiellä tuli lähdettyä (onneksi) ohittamaan autoa ohituskaistalle kun ceebra hyytyi suoraan lennosta...virrat pakeni koneesta vaikka jonkun aikaa yritti vielä pysyä tulilla. Sain kuin sainkin turvallisesti sen keskikaiteen väliselle pientareelle. Ensimmäisellä uudelleenkäynnistyskerralla lupaili, mutta sen jälkeen ei enää toivoa saada tulille. Mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen, klassikko jännitteensäädin (nimimerkillä huolloissa pirun pitkät jonot tällä hetkellä...)??
    Mulla kerran tehnyt samanmoisen, mun tapauksessa oli joku liitin CDI-boksilta puolille hapettunut tai sitten johto poikki, vaihdoin liittimet ja parani. Sähkövialtahan tuollanen kuulostaa...
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  10. #1090
    Morjes!

    Tarttisin vinkkejä ja ohjeita 600 f 2001 mallin cebarin jäähdytysnesteiden vaihtoon.

    Oisko tietämystä?
  11. #1091
    Lainaa kliges88 kirjoitti Katso viesti
    Morjes!

    Tarttisin vinkkejä ja ohjeita 600 f 2001 mallin cebarin jäähdytysnesteiden vaihtoon.

    Oisko tietämystä?
    Helppoa:

    1. Saavi alle, alavesiletku pumpusta irti ja nesteet saaviin. Vanhoille nesteille oikeaoppinen hävitys.
    2. Alavesiletku takaisin pumppuun kiinni ja uudet nesteet syylärin korkista sisään.
    3. Korkki kiinni ja mopo käyntiin. Tarkastetaan nesteiden pinta syylärissä hetken kuluttua.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  12. #1092
    Lainaa cbr600äffä kirjoitti Katso viesti
    Helppoa:

    1. Saavi alle, alavesiletku pumpusta irti ja nesteet saaviin. Vanhoille nesteille oikeaoppinen hävitys.
    2. Alavesiletku takaisin pumppuun kiinni ja uudet nesteet syylärin korkista sisään.
    3. Korkki kiinni ja mopo käyntiin. Tarkastetaan nesteiden pinta syylärissä hetken kuluttua.

    -tuomas-
    Paljon kiitoksia vinkistä! täytyypä tänää vaihella ku paisuntasäiliön pinta alarajoissa ja muutenki ties millo vaihdettu...
  13. #1093
    öö se on normaalisti kylmänä siinä alarajalla tai jopa alle. Nestemäärä tarkistetaan pyörä suorassa tasaisella alustalla ajolämpöisenä...
    Honda Fireblade HRC 2012
  14. #1094
    Joo niin kuulemma, mut mul näyttäs olevan käyntilämpöisenäkin alhaalla. Muutenki ku ostin pyörän ilman huoltokirjaa nii vaihdan ihan huoltamisen innosta

    Mutta. Ku en noita hommia oo aiemmin tehny, ilmeisesti pitää ensi ottaa oikeanpuoleinen kattaus irti? Sit ku vanhat nesteet on valutettu pois nii uudet vissii lisätää paisuntasäiliön kautta? Kandeisko se huuhella vedellä välissä?
  15. #1095
    tulipa hommattua uus virtalukko pc25 mut vanhassa johdot menee punanen, punamusta, siniruskea ja liitin on kolmipinninen.
    uudessa sit taas musta, punanen ja siniruskea ja liitin on kakspinninen ja musta on erillinen pää.

    onkohan noi niin että musta on punamusta ja muuten samat? aattelin et katkasen johdot ja laitan tohon vanhaan liittimeen uudet johdot kiinni...
    CBR pc25 91/96
  16. #1096
    Lainaa kliges88 kirjoitti Katso viesti
    Joo niin kuulemma, mut mul näyttäs olevan käyntilämpöisenäkin alhaalla. Muutenki ku ostin pyörän ilman huoltokirjaa nii vaihdan ihan huoltamisen innosta

    Mutta. Ku en noita hommia oo aiemmin tehny, ilmeisesti pitää ensi ottaa oikeanpuoleinen kattaus irti? Sit ku vanhat nesteet on valutettu pois nii uudet vissii lisätää paisuntasäiliön kautta? Kandeisko se huuhella vedellä välissä?
    Hitto kun ei muista juuri nyt kummalla puolella tuossa mopossa on vesipumppu. -07 1000RR:ssä se on vasemmalla kun istuu mopon päällä, mutta katteen joudut varmasti irroittaa oli se sitten vasemmalla tahi oikealla. Sen kyllä huomaa mihin se letku syylärin pohjasta menee.

    Jäähdytysnesteet lisätään syyläriin. Paisuntasäiliö on juurikin nimensämukaisesti paisuntasäiliö mihin nesteet lämmetessään valuvat.

    En usko että vedellä tarvii tuota huuhdella. Uudet nesteet vaan sisään. Jos oikean haluat hifistellä niin akkuvedellä laimennat glykolia raanaveden sijaan.

    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  17. #1097
    Honda CBR F4 1999 purkaa akkua.

    Ajossa toimii, mutta paikallaan ollessa akku tyhjenee yön aikana niin tyhjäksi ettei jaksa startata aamulla. Akku on vaihdettu uuteen ja laturi on mitattu että lataa hienosti.

    Yleismittari akun +navan ja +piuhan väliin niin vuotovirta oli *Klick* ja hondan huoltokirja antaa vuotovirran maksimiarvoksi 0,1 mA eli vuoto on noin 15 kertaa liian suuri.

    Käytin sulakkeita yksikerrallaan irti ja lopulta otin jokaisen sulakkeen irti, mutta sillä ei ollut vaikutusta vuotovirtaan (Paitsi kun ottaa pääsulakkeen irti ja virtapiiri katkeaa). Otin myös sytytysboxia irti, releitä jne.. niilläkään ei vaikutusta vuotovirtaan.

    Pääsulakkeen yhteydessä ollut liitin oli hapettunut. Rapsutin hapettumat pois ja suihkautin perään voiteluöljyä, joka estää kosteuden ja veden aiheuttamat häiriöt sähkö- ja elektorniikkalaitteissa. Tällä kertaa vika ei korjaantunut niin pienestä.

    Tässä vaiheessa voisin ottaa kokemuksen tuomia hyviä neuvoja vastaan. Alkaa tympiä ottaa akusta piuha irti aina kun parkkeeraa pyörän.
  18. #1098
    Olisiko joku johdoista hiukan kuoriintunut ja lyö maihin?
    Ei ehdi tyhjentämään ajossa akkua koska laturi pelaa, ei oikein muuta tule mieleen tuosta.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  19. #1099
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Olisiko joku johdoista hiukan kuoriintunut ja lyö maihin?
    Ei ehdi tyhjentämään ajossa akkua koska laturi pelaa, ei oikein muuta tule mieleen tuosta.
    Tai sitten kosteutta johtosarjan välissä jne... mutta milläkähän keinoin sitä lähtis paikantamaan / mikähän muu voisi olla ongelman aiheuttaja
  20. #1100
    Oisko kellään ideaa mistä lähteä hakemaan vikaa vm.89 pc23:sta kun ei meinaa lähteä kuumana käymään.Hetken kun jäähtyy,niin ei mitään ongelmia,eikä kylmänä.Muuten toimii ja käy hyvin ja vetojakin on eikä tule mitään sinistä putkesta eli ei ainakaan niin väljä pitäis olla et sen takia ei kuumana lähtisi käymään.
  21. #1101
    Lortto:

    Ei johdu tuosta vuotovirrasta akun tyhjeneminen!
    Ellei sitten joskus mene reilusti enemmän virtaa. Kuvasta ei saa selvää mittarin kytkimen asennosta. Kaipa mittarin lukema on varmasti 1,5 mA? Oletko tarkistanut mittarin näyttävän oikein?

    Leikitään:
    Akussa on 10 Ah eli 10 000 mAh ja akun sisäistä purkautumista ei oteta huomioon. Eikä nyt olla liian tarkkoja siitäkään, että akusta saatava kapasiteetti vaihtelee käytettävän virran mukaan. Ja että akkua ei pidä purkaa täysin tyhjäksi.

    10 A virralla akku kestää 1 h
    1 A virralla 10 h
    1 mA (milli=tuhannesosa) virralla 10 000 h eli yli vuoden.

    Käytännössä akku purkaa itsensä jo aikaisemmin, mutta halusin vain osoittaa, että 1,5 mA virralla akku ei taatusti tyhjene yhdessä yössä. Eikä edes kuukaudessa.

    Jätäpäs mittari mittaamaan virtaa ja käy lukemassa se parin tunnin päästä. Onko virta kasvanut?

    Liikuttele johtoja ja liittimiä mittarin ollessa mittaamassa. Virta muuttuilee, kun osut kipeään kohtaan. Tasasuuntaajan diodit tai jännitteensäädit voivat myös vuotaa.
    CBR1000F
  22. #1102
    Lainaa cebaristi kirjoitti Katso viesti
    Oisko kellään ideaa mistä lähteä hakemaan vikaa vm.89 pc23:sta kun ei meinaa lähteä kuumana käymään.Hetken kun jäähtyy,niin ei mitään ongelmia,eikä kylmänä.Muuten toimii ja käy hyvin ja vetojakin on eikä tule mitään sinistä putkesta eli ei ainakaan niin väljä pitäis olla et sen takia ei kuumana lähtisi käymään.
    Eli se siis käy lämpöisenä ihan normaalisti, mutta ei vaan lämpimänä startaten lähde käyntiin?
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  23. #1103
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Eli se siis käy lämpöisenä ihan normaalisti, mutta ei vaan lämpimänä startaten lähde käyntiin?
    Juurikin näin.Käy tosi hyvin,mutta esim.tankkauksen jälkeen ei meinaa lähteä startilla käymään vaikka vääntäisi kaasua tai tarjoaisi ryyppyä.Lykkäämällä tärähtää käymään heti kuumallakin koneella.Se siinä ihmetyttääkin että miksi startilla ei meinaa lähteä.
  24. #1104
    ^Tarkasta koneen puristuspaineet ja venttiilinsäädöt. Kuumana esiintyvät starttausongelmat esim nelitahti krossipyörissä ovat päästääntöisesti aina venasäädöissä ja/tai viallisissa ja vuotavissa venttiileissä. Ongelmat esiintyvät juuri noin (lämmin starteissa). Polkemalla pyörä ei starttaa millään, mutta kun antaa pienen työnnön pelille, johan pamahtaa käyntiin.
    Viimeksi muokannut: vma; 01.07.2012 klo 13:27.
  25. #1105
    Lainaa cebaristi kirjoitti Katso viesti
    Juurikin näin.Käy tosi hyvin,mutta esim.tankkauksen jälkeen ei meinaa lähteä startilla käymään vaikka vääntäisi kaasua tai tarjoaisi ryyppyä.Lykkäämällä tärähtää käymään heti kuumallakin koneella.Se siinä ihmetyttääkin että miksi startilla ei meinaa lähteä.
    Jos se työntämällä lähtee helposti käyntiin heti ja startilla ei, niin sitten luulis ettei ole mikään mekaaninen vika. Ehkä sitten kuitenkin joku outo sähköpuolen häikkä, ei jaksa startatessa antaa kunnon kipinää kun joku osa on kuuma tms?
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  26. #1106
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Jos se työntämällä lähtee helposti käyntiin heti ja startilla ei, niin sitten luulis ettei ole mikään mekaaninen vika. Ehkä sitten kuitenkin joku outo sähköpuolen häikkä, ei jaksa startatessa antaa kunnon kipinää kun joku osa on kuuma tms?
    Voi olla.Muistelen että mopoaikoina jokin mopo olisi tehnyt viallisen puolan takia vähän samaa,tosin sieltä lopuksi katosi kipinä kokonaan puolan takia.Mut voisko puolan toimintaan vaikuttaa lämpö?Ei nuo sähköjutut ole kovin hyvin hallinnassa.
  27. #1107
    Auttakaas aloittelijaa ostopäätöksen kanssa! Ekaa pyörää hommaamassa ja vertailussa on nyt Hondan cebari 600cc ja Kawan ZX-6R 600cc. Kertokaas lyhkäisesti CBR:n vakiohuollot ja tyyppiviat ja mitä muuta kannattaa käytettyä -97 tai -99 vm cebareita (ajettu hieman yli 55 000km) ostaessa tarkistaa? En haluaisi ostaa ihan sikaa säkissä, vielä kun aloittelija olen. Harkinnan alla olevista pyöristä vm -99 on kuulemma 600 F4 mallinen, osaattekos sanoa mitä eroa on -97 perus 600F:n kanssa? Pitäis tässä kuukauden sisään se eka pyörä hommata niin olis sit ens kevääksi ja loppukesäksi vielä käytettävissä.
  28. #1108
    Lainaa physe kirjoitti Katso viesti
    Auttakaas aloittelijaa ostopäätöksen kanssa! Ekaa pyörää hommaamassa ja vertailussa on nyt Hondan cebari 600cc ja Kawan ZX-6R 600cc. Kertokaas lyhkäisesti CBR:n vakiohuollot ja tyyppiviat ja mitä muuta kannattaa käytettyä -97 tai -99 vm cebareita (ajettu hieman yli 55 000km) ostaessa tarkistaa? En haluaisi ostaa ihan sikaa säkissä, vielä kun aloittelija olen. Harkinnan alla olevista pyöristä vm -99 on kuulemma 600 F4 mallinen, osaattekos sanoa mitä eroa on -97 perus 600F:n kanssa? Pitäis tässä kuukauden sisään se eka pyörä hommata niin olis sit ens kevääksi ja loppukesäksi vielä käytettävissä.
    -99 on jo uudemmalla rungolla eli malli pc35, -98 on viimeinen pc31. Osta se -99, paremman näköinen, huggerin kanssa vielä enemmän silmää miellyttävä. Ostin ko. pelin -09, mittarissa jo silloin yli 80 tkm. ja toimii kuin kello edelleen. Suosittelen.

    Edit: minulla siis tällä värityksellä, ehdottomasti paras väri -99 malliin: http://www.bikepics.com/pictures/2281260/ tuo ei siis ole minun mutta vastaava.

    Edit II: tuossa oma mopo, kuvan oton jälkeen laitettu tuplakupla iridium, muuten samanl. kuin kuvassa eli poistettu tarroja, minivilkut, peilit jne: http://kuvablogi.com/nayta/2903619/
    Viimeksi muokannut: jr66; 06.07.2012 klo 21:28.
  29. #1109
    Meni ihan totaalisesti hermo tuon nokkaketjun rallatuksen kanssa ja tuli tilattua eBaystä manuaalinen kiristin. Postikuluineen 42€, ei paha. Nyt puuttuu vain hyvät vaihto-ohjeet. Tuntuvat olevan vähän kiven alla. Oisko jollakulla antaa jotain linkkivinkkiä tai jopa Haynesin oppaasta pdf:ää? Olisin erittäin kiitollinen.
    EX: Cbr600f -95
    Nyk: FZ6N -06
  30.  
  31. #1110
    ite edelleen vinkkejä ottasin vastaan vittumaisen vian johdosta. 98vm 600cbr.

    Eli aluksi ilmeni ongelmia saada kylmänä startista käyntiin. Tästä meni vähän aikaa ja eräänä aamuna ei lähtenyt ollenkaan startilla.

    Tästä seurasi vittumainen mäki starttaus urakka aina ajoon lähdettäessä.

    Tästä kului jokunen viikko ja nyt ei lähde edes työntämällä.
    Tulpat on vaihdettu ja uudella akulla kokeiltu. Ei auttanut. Missähän säädöissä vika voisi mahdollisesti olla ?

    Lämpimänä toimi viimeksi ihan ok mitä nyt tuntui ehkä hivenen nuhaiselta. Kulkuja oli kuitenkin ihan parin sadan paikkeille eli suht tikissään pitäs motti olla. Ois enemmänkin menny. Lämpimänä lähti startilla käyntiin kun viimeksi oli ajossa.. Ei ois hondasta uskonu et voi pettää. 2 hondaa aiemmin ollu ja toimineet erittäin luotettavasti.

    Tiedän että helpoimmalla pääsis kun veis huoltoon vaan on vähän tiukka budjetti tällä hetkellä. Kun nyt vaan sais tietoo mistä lähtee liikkeelle niin osais vähän varautua kuluihin.
Sivu: 37 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27353637383947 ... ViimeinenViimeinen