Sivu: 25 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 2145:sta
  1. #721
    Lainaa Fella kirjoitti Katso viesti
    Mitäpä jos käytättäisit pyöräsi säädätettävänä mikäli sulta commanderi löytyy?

    Käytätin omani talvella säädätettävänä ja mulla on putsarikotelosta otettu läpät pois ja katalysaattori poistettu ja slipari perässä. Eli siis hyvin pitkälle samanlainen perus setti kun sulla.

    Penkittäessä pyörä ei toiminut alkuun 1000-4000rpm alueella oikein mitenkään kun lähti vedättämään vaan meinasi tukehtua (rykii,pomppii,potkii) kun pyörä meni niin rikkaalle. Varsinkin toi alkupää vaati eniten korjausta ja commanderissa taisi olla jotakin -40% luokkaa syöttö eli siis hyvinkin suuri muutos alkuperäseen.

    Mun ymmärtääkseni noi tahtoo aina mennä enemmän poskelleen kun virtaus paranee..
    Muuten kyllä, mutta tästä ei löydy tuota commanderia. Ja siihen investointi olis prkl:n "kallis" hommeli.
    Miettinyt tuota hommaa, että jos poistais nuo vaijeri hommelit kokonaan tästä, että ilmanputsarissa, että pakoputkessa oleva läppä olis kokoajan auki. Tiedä sitten onko siitäkää mitään hyötyä jos ei löydy commanderia, että voisi säädättää sen jälkeen..

    Vaikeaa vaikeaa

    Kyllä tällä nyt jo ajelee, kun sentään käyntiin lähtee. Tuon käynnitys hommelin jälkeen ei tunnu enään niin pahalta, kun on niin onnellinen, että voi edes ajella
    Jee Jee
  2. #722
    Hyvä homma jos sait pyörän pelaan

    Voi olla että jos pakoputken läppähässäkän laittaa pysymään auki niin alaväännöt voi hävitä entisestään?

    Mulla toi commanderi löytyi valmiina kun ostin mutta 200e säädätyksestä köyhempänä voi tän pyörän osalta sanoa että se oikeesti kannatti, lähti se alle 3500rpm rykiminen (kunnes pakoläppä aukee ekankerran) aikalailla kokonaan pois.

    Ja sitten jos meinaa ostaa commanderin ja sitten "säästää" rahaa säädätyksestä hakemalla netistä "valmiin" kartan niin voin sanoa että ne on samanlailla metsässä kuin vakiokarttakin, tämän ihan omasta mielenkiinnosta kokeiltu juttu penkiteltäessä.
  3. #723
    Osaatteko kertoa SC57:n keulan ja perän joustomatkat, ts. kuinka paljon painuvat kasaan yläasennostaan.

    Kiitos!
  4. #724
    Lainaa Motokettu kirjoitti Katso viesti
    Osaatteko kertoa SC57:n keulan ja perän joustomatkat, ts. kuinka paljon painuvat kasaan yläasennostaan.

    Kiitos!
    SUSPENSION
    Front 43mm inverted H.M.A.S. cartridge-type telescopic
    fork with stepless preload, compression and
    rebound adjustment, 120mm axle travel.

    Rear Unit Pro-Link with gas-charged H.M.A.S. damper
    featuring 13-step preload and stepless compression
    and rebound damping adjustment, 135mm axle
    travel.

    Tuollaista löysin netistä, kyseessä 2004 mallin speksit lienee samat kuin 2005:ssä. Aikeissa on vähän selvitellä että kuinka syvällä keula käy...
  5. #725
    Kitisin aijemmin tosta onnettomasta takajarrusta...

    Tulipahan sitten ostettua teräspunosletkua ja takajarrupaloja Stormilta ja täytyy muuten sanoa että kannatti satsaa reilu huntti noihin yhteensä!

    Alta 70€ oli teräspunosletku taakse ja ristus mikä ero!
    Ei tarvi polkimen päällä enää seistä että saa takarenkaan lukkoon ja tuntuma on myös ihan toista luokkaa!
    Suosittelen!
  6. #726
    Ei tunnu löytyvän lambdaa tästä 954:sta.
    Jos lambda tässä olis niin sehän pitäs olla heti tuossa äänenvaimentimen jälkeen?
    Eikä näy tosiaan mitään ruuvia tai mittään mikä viittais siihen, että lambda oltais otettu pois käytöstä.

    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0093.jpg


    Ainakin nuissa Canadan 954:ssa on tuo lambda anturi, mutta ei muissa. Näin ainakin ohjekirjan mukaan ?

    Netistä lueskellut niin jotkut ovat eliminoineet tuolta pakoputkista sen läppä systeemin niin, että on ostanut kokonaan uuden kollektorin missä on suorat putke läppäsysteemin tilalla.
    Ja tämän modifoinnin myötä on kuulemma nuo alakierrosten "ongelmat" saaneet poijes.

    Se, että jos vain ottaain vaijerit irti ja laittaisi sen läppä systeemin kokoajan auki asentoon ei kuulemma ole yhtä hyvä ratkaisu, koska on hitusen kaposempaa putkea tai jotain vastaavaa. Eli ei pääse pakokaasu siltikkään virtaamaa niin tasaisesti.

    Kukaan muu kuullut tästä ?
    Jee Jee
  7. #727
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Ei tunnu löytyvän lambdaa tästä 954:sta.
    Jos lambda tässä olis niin sehän pitäs olla heti tuossa äänenvaimentimen jälkeen?
    Eikä näy tosiaan mitään ruuvia tai mittään mikä viittais siihen, että lambda oltais otettu pois käytöstä.

    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0093.jpg


    Ainakin nuissa Canadan 954:ssa on tuo lambda anturi, mutta ei muissa. Näin ainakin ohjekirjan mukaan ?

    Netistä lueskellut niin jotkut ovat eliminoineet tuolta pakoputkista sen läppä systeemin niin, että on ostanut kokonaan uuden kollektorin missä on suorat putke läppäsysteemin tilalla.
    Ja tämän modifoinnin myötä on kuulemma nuo alakierrosten "ongelmat" saaneet poijes.

    Se, että jos vain ottaain vaijerit irti ja laittaisi sen läppä systeemin kokoajan auki asentoon ei kuulemma ole yhtä hyvä ratkaisu, koska on hitusen kaposempaa putkea tai jotain vastaavaa. Eli ei pääse pakokaasu siltikkään virtaamaa niin tasaisesti.

    Kukaan muu kuullut tästä ?

    Kyllä alkuperäisessä SC50:ssä lamda löytyy. Muutenkin sähköjä tuunattu ainakin kuvien perusteella. Onko joku vanha ratapyörä??

    Suosittelisin pyörän vaihtoa orkkikseen.
  8. #728
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Kyllä alkuperäisessä SC50:ssä lamda löytyy. Muutenkin sähköjä tuunattu ainakin kuvien perusteella. Onko joku vanha ratapyörä??

    Suosittelisin pyörän vaihtoa orkkikseen.
    Ihminenkin päässyt Suomeen takas ja ilmeisesti ihan yhtenä kappaleena ?
    Ratapyörä hommastakaan ei ole tietoa, kun ei vanhaomistaja osaa vastata sähköpostiin.
    Mistäs näkkee, että on sähköjä vähän muuteltu ?

    Jos olis rahaa niin pitäs kyllä ostaa pyörä "aina" uutena ja myydä vuoden päästä pois ja ostaa taas uusi
    Ei ainakaan olis ongelmia, ja jos on niin menee aikalailla kaikki takuun piikkiin !

    Mutta eipä se auta, tällä mennään
    Jee Jee
  9. #729
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Ihminenkin päässyt Suomeen takas ja ilmeisesti ihan yhtenä kappaleena ?
    Ratapyörä hommastakaan ei ole tietoa, kun ei vanhaomistaja osaa vastata sähköpostiin.
    Mistäs näkkee, että on sähköjä vähän muuteltu ?

    Jos olis rahaa niin pitäs kyllä ostaa pyörä "aina" uutena ja myydä vuoden päästä pois ja ostaa taas uusi
    Ei ainakaan olis ongelmia, ja jos on niin menee aikalailla kaikki takuun piikkiin !

    Mutta eipä se auta, tällä mennään
    Joo, täällä ollaan taas ja 5000km viisaampana, miten mutkapätkiä ajetaan. Löydettiin ranskan puolelta ylänkö Freiburgin korkeudelta, missä mutkia riitti ja kylien väliset etapit 50-60km hyvää asvalttia eikä liikennettä kovin paljon. Tuli muuten ajettua pitkiä päiviä ja hauskaa oli.

    Tarjolla olis 5000km ajetut PR3, josta vain reunat kuluneet........

    Pitää katsoa mitä sähkökuvia löytyy tiedostoista. Löytyykö sulta kunnon sähkökaavio niin, että voisit palauttaa sähköt orkkis tilaan?
  10. #730
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Kyllä alkuperäisessä SC50:ssä lamda löytyy. Muutenkin sähköjä tuunattu ainakin kuvien perusteella. Onko joku vanha ratapyörä??

    Suosittelisin pyörän vaihtoa orkkikseen.
    Ei muuten ole lamdaa ja ei oo katalysaattoriakaan
    BMW R1200GS & RF 900 R projekti
  11. #731
    Lainaa koibe31 kirjoitti Katso viesti
    Ei muuten ole lamdaa ja ei oo katalysaattoriakaan
    aika erikoista jos 929 on lammas mut 950 ei
    Horo Elää !
  12. #732
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Joo, täällä ollaan taas ja 5000km viisaampana, miten mutkapätkiä ajetaan. Löydettiin ranskan puolelta ylänkö Freiburgin korkeudelta, missä mutkia riitti ja kylien väliset etapit 50-60km hyvää asvalttia eikä liikennettä kovin paljon. Tuli muuten ajettua pitkiä päiviä ja hauskaa oli.

    Tarjolla olis 5000km ajetut PR3, josta vain reunat kuluneet........

    Pitää katsoa mitä sähkökuvia löytyy tiedostoista. Löytyykö sulta kunnon sähkökaavio niin, että voisit palauttaa sähköt orkkis tilaan?
    No se o kiva kyllä kuulla, että noin pitkältä matkalta voi selvitä hengissä

    Mutta tosiaan. Manuaalista kun katsoopi niin siinä sanotaan, että ainoastaan Canadan peleissä on tuo lambda.
    Mutta minne kaikkialle nuita Canadan 954:sia sitten olleen viety, että kuuluuko tuohon myös Euroopan maat ?
    http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID.../Group/MUFFLER
    Tuossa on kaksi eri kuvaa, jossa toisessa on tuo lambda.
    Itsellä on tuo vasemman puoleinen kuva, eli siinä ei ole tuota lambdaa.
    Ja tämän tiedän siitä, että vaimenninta kun käytin irti niin siinä ei ollut tuommoista suppopäistä reikä hommelia. Kuten tuossa oikean puoleisessa kuvassa näkyy!

    Olen vähän pihalla tästä sähkö hommelista. Mites tässä olis nuita sähköjä muunneltu ?
    Kahvanlämmittimet, sekä vaihdenäyttö tästä löytyy jälkeen päin tehtynä.
    En tiedä mihin "viritykseen" tämä liittyy, mutta ECU:sta on punaisella rosvolla varastettu sähkö johonkin?
    Mitäs varten tuo rosvoliitin ton tuossa?

    http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0080.jpg


    Mikäs tuo keltainen liitin on? Löytyy samanlainen liitin myös etupäästä "angel sensor" vierestä.
    Samanlainen liitin johon tulee ainoastaan vihreitä johtoja joka ei kuitenkaan ole liitetty mihinkään ?

    On tullu nuita katteita käytettyä irti ja ei ole kyllä pistänyt silmään mitään jesari virityksia yms, että pitäs olla ihan vakio peli muuten On tää jännää.
    Jee Jee
  13. #733
    minenomaan vasen on lamdalla ja oikeen puolinen EI
    se suippo kartio on omastakin poistettu sliparin takia
    ja linkittämästäsi kuvasta katsot vasemmassa osa 22 on lamda

    ja sullakin on se oikean kuvan väli putki .
    BMW R1200GS & RF 900 R projekti
  14. #734
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Olen vähän pihalla tästä sähkö hommelista. Mites tässä olis nuita sähköjä muunneltu ?
    Kahvanlämmittimet, sekä vaihdenäyttö tästä löytyy jälkeen päin tehtynä.
    En tiedä mihin "viritykseen" tämä liittyy, mutta ECU:sta on punaisella rosvolla varastettu sähkö johonkin?
    Mitäs varten tuo rosvoliitin ton tuossa?

    Tuo rosvoliitin on ilmeisimmin GiPro vaihdenäytölle menevä kierroslukusignaali. Toinen minkä GiPro tarttee on vaihdelaatikosta pyörimisnopeustieto (samassa liittimessä mihin nopeusmittarin piuha menee). Onhan se sun vaihdenäyttö GiPro?
    Honda Fireblade HRC 2012
  15. #735
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Piti mennä oikein tallille ottamaan "tuoreet" kuvat omasta.

    Kyllä siinä laitteessa ihan oikeesti on saattanut olla lamda ja katti. Suomeen saattoi siihen aikaan pääasiassa tulla lamdattomia ja katittomia laitteita.



    Omat sähköt näyttää tältä:



    Kollektorin servo ja läppä:



    Vertailkaa nyt viisaat, miten piuhojen värit ja ryöstäjät eroaa orkkiksesta..........

    Väittäisin, että sähköjä muutettu aika radikaalisti
    Viimeksi muokannut: finn; 10.06.2012 klo 00:33.
  16. #736
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Piti mennä oikein tallille ottamaan "tuoreet" kuvat omasta.

    Kyllä siinä laitteessa ihan oikeesti on saattanut olla lamda ja katti. Suomeen saattoi siihen aikaan pääasiassa tulla lamdattomia ja katittomia laitteita.

    Vertailkaa nyt viisaat, miten piuhojen värit ja ryöstäjät eroaa orkkiksesta..........

    Väittäisin, että sähköjä muutettu aika radikaalisti
    No katohan vaan, siellähän sulla tuo lambda löytyy
    Onkos sun mopedis -02 vai -03? Onko nuilla kovin eroa ?
    Sen ainakin tiedän, että -03:ssa ei ole ollenkaan kytkintä valoille, että valot palaa kuulemma kokoajan.
    Outoja ratkaisuja insinöörit tehnyt. Meinaan tuolla tsydeemillä suottaapi akkukin lopahtaa paljon nopempaa ?

    Ja tosiaan on Gipron vaihdenäyttö niin ilmeisesti tuo rosvoliitin siitä. Ja menee myös vaihdenäytöltä liitin tuohon moottorin johonkin liittimen eli sekin on OK.

    Tässä myös otettu tuo orkkis "huggeri" ja laitettu uus tilalle niin sen takia vähän enemmän näyttäis olevan tavaraa tuossa ECU:n vieressä.

    Paha mennä sanomaan mitäs nuille sähköille on tehty ja miks ?
    Jee Jee
  17. #737
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    No katohan vaan, siellähän sulla tuo lambda löytyy
    Onkos sun mopedis -02 vai -03? Onko nuilla kovin eroa ?
    Sen ainakin tiedän, että -03:ssa ei ole ollenkaan kytkintä valoille, että valot palaa kuulemma kokoajan.
    Outoja ratkaisuja insinöörit tehnyt. Meinaan tuolla tsydeemillä suottaapi akkukin lopahtaa paljon nopempaa ?

    Ja tosiaan on Gipron vaihdenäyttö niin ilmeisesti tuo rosvoliitin siitä. Ja menee myös vaihdenäytöltä liitin tuohon moottorin johonkin liittimen eli sekin on OK.

    Tässä myös otettu tuo orkkis "huggeri" ja laitettu uus tilalle niin sen takia vähän enemmän näyttäis olevan tavaraa tuossa ECU:n vieressä.

    Paha mennä sanomaan mitäs nuille sähköille on tehty ja miks ?
    Vm. 2002
  18. #738
    kas tässä kanssa 2002 ei lamdaa eikä kattii, orgis paitsi slipari
    18032011192.jpg
    BMW R1200GS & RF 900 R projekti
  19. #739
    Suomipyörissä 954 tai 929 ei ole käytännössä koskaan lambdaa tai kattia, saksassa/keskieuroopassa on molempia ja jenkkilässä lie kaikki niitä jossa on katti ja lambda.

    Riippuu ihan siitä minkä päästöluokituksen mukaan on tyypitetty. Ei sitä tuosta kukaan pois ole ottanut, tuo on ihan orkkis putki.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  20. #740
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa J.V. kirjoitti Katso viesti
    Suomipyörissä 954 tai 929 ei ole käytännössä koskaan lambdaa tai kattia, saksassa/keskieuroopassa on molempia ja jenkkilässä lie kaikki niitä jossa on katti ja lambda.

    Riippuu ihan siitä minkä päästöluokituksen mukaan on tyypitetty. Ei sitä tuosta kukaan pois ole ottanut, tuo on ihan orkkis putki.
    Samba2 ei ole suomipyörä, vaan tuotu ruottista. Toinen juttu tietysti on pystyykö tyyppikilven/runkonumeron perusteella todentamaan onko lamdaa tai ei? Ei pitäis pelkästään olla uskon asia.
  21. #741
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Samba2 ei ole suomipyörä, vaan tuotu ruottista. Toinen juttu tietysti on pystyykö tyyppikilven/runkonumeron perusteella todentamaan onko lamdaa tai ei? Ei pitäis pelkästään olla uskon asia.
    Hmmm..
    Mites tuo tyyppikilpi homma. Kertovatko tyyppikilven ensimmäiset numerot/kirjaimet mihis suuntaan maailmaa se on mennnyt. Eli täten voisi päätellä pitäisikös löytyä lambda ja katti tästä ?

    Tuntuis kylläkin, että pyörä toimii nyt ihan ok. Eli alakierroksillakin pystyy ajamaan tasaisesti.
    Ainoa vaan, että kulutus on n.6-7L kohdilla ja tuo on minusta hitusen liian korkealla. Totta näillä pitäs päästä alle 6:nkin ?
    Jee Jee
  22. #742
    Unohda toi lamdan mietiskely ,sun pyörässä ei ole koskaan sellaista ole ollut tuskin tuut tarviimaankaa
    ja sähkötkin ovat orginaalit (poislukien gipron rosmoliitin ja kahvalämmittimet) ,mulla on kanssa mittariston takana toi nippu vihreitä piuhoja toista päätä en ole tutkinut minne menee mut sun ottamasta kuvasta päätellen ecun viereen
    Suomi on kuitenkin niin pieni markkina alue ettei honda tee pelkästään mitään "suomi mallia" tai että svenssonit saisivat omansa
    BMW R1200GS & RF 900 R projekti
  23. #743
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Ainoa vaan, että kulutus on n.6-7L kohdilla ja tuo on minusta hitusen liian korkealla. Totta näillä pitäs päästä alle 6:nkin ?
    Oikeen nätisti, jos matkaa ajaa, niin sit pääsee alle kuuden. Normiajossa ei, eli kuus-seiska satkulle on mielestäni ihan hyväksyttävää.
  24. #744
    Tervee

    Tulin mopokuumeissani ostaneeksi tuollaisen Italiasta tuodun 2002 mopon. Onhan sitä mopoja ollut ennenkin, mutta tiedättehän kyllä miten käy kun järki jää romukoppaan ja mopo on saatava heti... Viimeksi pyörällä on ajellut Giuseppe Roomassa, muusta historiasta ei ole tietoa.

    Hyvinhän se kulkee mutta... Kummallinen nakutus kuuluu tyhjäkäynnillä. Ääni ei ole kovin kova, mutta kuuluu kypäränkin sisään vaikka on tulpat korvissa. Vähän kun kierroksia nostaa häviää ääni muun metelin sekaan.

    Koska mopolla oli ajettu karvan päälle 30000km teetin ammattilaisella täydellisen huollon, jossa mm. venttiilit säädettiin, vaihdettiin nokkaketjun kiristin, tulpat, ilmansuodatin, sekä kaikki nesteet vaihdettiin. Öljyt oli ihan mustaa kuraa ja ehdin ennen huoltoa vaihtaa ne kertaalleen. Huollossa laittettiin sisään Yamalube S 10w 40 öljyt. (Pitäsikö kokeilla Delvakkia?)

    Kun koneen lyö käyntiin kylmänä kuuluu nakutus ensin vaimeana ja loppuu sitten kokonaan kun lämpötila on neljänkympin kieppeillä. Ääni alkaa uudelleen kun ollaan yli 60 lämpötilassa. Venttiileissä joduttiin säätämään yhtä pakoventtiiliä. Mitään selitystä nakutukseen ei ammattilainen osannut sanoa, veikkasi ensin tuota kiristintä minkä vuoksi se vaihdettiin. Huollossa olivat sitä mieltä että laakerivika aiheuttaisi huomattavasti kovemman äänen. Pyörä on täysin vakio, servoihin ei ole koskettu eikä mopossa ole commanderia tms. kiinni.

    Nettiä selailtuani huomasin, että rikkoontunut jännitteensäädin saattaa aiheuttaa laturiin nakutusta. Onko näin ja mistä löydän tuon laturin, että voisin kuunnella tarkemmin äänen lähdettä? Entä bensa. Olen ajellut 98E:llä 2000km pitäisikö vaihtaa 95 E:hen jos korkeampi oktaaniluku aiheuttaa nakutusta?

    Vaikka sainkin mopon aika hyvään hintaan, on sitten rahaa mennytkin ja toivoisin huolettomia kilsoja. Ketjut ja rattaat olivat liki uudet, mutta ilmeisesti pesty jollain liuottimella, joten o-renkaat lensi mäelle 500km aikana. ->piti vaihtaa. Lisäksi etupään stefat alkoivat vuotaa 1500km jälkeen-> taas vaihto uusiin. Takarengas oli joku ratanakki, joka kului niin nopeasti että jouduin senkin uusimaan. Harrastus on kallista näemmä....
  25. #745
    näissä noi ruiskusuuttimet tikittelee pienillä kierroksilla ihan normi ääni ei aiheuta paniikkia
    BMW R1200GS & RF 900 R projekti
  26. #746
    Lainaa koibe31 kirjoitti Katso viesti
    näissä noi ruiskusuuttimet tikittelee pienillä kierroksilla ihan normi ääni ei aiheuta paniikkia
    Itsekkin huomannut ehkä hyvin pientä ääntelyä koneesta. Häätyy katella vähän nuita venttiilin välyksiä ihan oman mielen rauhan puolesta. Saakosta näistä tuota venttiilikoppaa irti ilman, että pitää ottaa kaasuvaijerit irti edestä vai saako kopan renkaan puolelta sujautettua, jos jäähdytintä sais tiputettua sen verran alaspäin, että mahtuis ?

    Minäkin vähän tuota sähköhommelia itekkin ihmettelin, että mitäs sähköjä tässä oltais roplailtu. Toivotaan myös näin ettei olla nuita roplailtu !

    Kuulostaa omasta mielestä hitusen kovalta kulutukselta, kun nää ruisku pelithän pitäs kuitenki olla hitusen eri pelejä, kuin kaasari vehkeet.
    Meinaan vanhalla -91 600 cbr:llä pääs helposti alle 6:n litran normi ajossa ja tuntuu, että silloin tuli jopa enemmän annettua kenkää.
    Ja kaiken lisäksi ajan joka päivä töihin yht. 28km joka on 98%:sesti 80-100 alue ajoa, eikä silloin tule edes kovin ohiteltua tai vastaavaa, että tuo kaasu olis pohjassa kokoaikaa .

    Mutta joo, kyllä tämän kanssa pärjää. Nyt on alkanut kelit lämpiämään kovasti niin tuntuis, että ihan lämpimänä kävis hitusen huonommin kuin ennen.
    Eli pintakaasulla, kun yrittelee ajella 40 vauhdissa pientä alamäkeä niin melkein joka kerta on semmosta aaltoilevaa menoa. Elikkä melko ikävän tuntuisia rykimisiä tullee :/
    Pittää varmaan näin aluksi nuo uudet tulpat tilata ja kattoa jos tuota ilmansuodatinta pesis.
    Mites tuon ilmansuodattimen kansssa, kun on pestävää mallia K&N:ltä niin pitääkö siihen ostella omat aineet jostain ja mites tuo operaatio käytännössä totteutuu ?

    JEE JEE
    Jee Jee
  27. #747
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vapaavirtausuodattimen pesuohjeita:


    K&N (Vapaavirtaussuodatin) filsun peset seuraavasti:
    - Upota filtteri bensaan kokonaan pari kertaa.
    - Anna bensan valua pois.
    - Puhalla nurjalta puolelta KEVYESTI paineilmalla kuivaksi.
    - Tee fairyseos ja upota filsu nurinpäin useaan otteeseen siihen.
    - Huuhtele kuumalla vedellä.
    - Rasvaa huolellisesti.
    HUOM! Jos filsussa on niitä tiivisteitä, niin ne ei kestä bensaa! Bensa toimii siis rasvanpoistajana ja fairy puhdistusaineena.
  28. #748
    Löytyykö jostain tarvikkeena -06 bladen änkän ja väliputken liitokseen se kiristys panta???
    alkuperäsenä julmetun kallis ja luulis jostain vastaavan saavan ja jos kokoja ois jollain anataa millä kysellä.

    cdbr1000rr -06 ja siis vakioputkesta kyse......vois valmiiks hommata ,jos tulee konttorilla käyntejä kesän mittaan..
    ...Blade...1000rr...2006...
  29. #749
    Löytyy siihen oma kittinsä, mihin kuuluu pesuaine ja öljy, omaan löysin ko. setin AD-varaosista. Kai tässä voisi mainita että merkki maksaa. Maksaa tää muutenkin. Ei nuo ylläolevat ohjeet varmaan huonot ole.

    Pesuainetta sisä ja ulkopinnalle, annetaan vaikuttaa.
    Huuhdellaan suodattimen sisäpuolelta ulospäin.
    Öljytään vain ulkopinnalta ja annetaan imeytyä.
    Öljyä ei kannata hölvätä liikaa.

    Tossa videonpätkää:

    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  30.  
  31. #750
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa samba2 kirjoitti Katso viesti
    Itsekkin huomannut ehkä hyvin pientä ääntelyä koneesta. Häätyy katella vähän nuita venttiilin välyksiä ihan oman mielen rauhan puolesta. Saakosta näistä tuota venttiilikoppaa irti ilman, että pitää ottaa kaasuvaijerit irti edestä vai saako kopan renkaan puolelta sujautettua, jos jäähdytintä sais tiputettua sen verran alaspäin, että mahtuis ?

    Minäkin vähän tuota sähköhommelia itekkin ihmettelin, että mitäs sähköjä tässä oltais roplailtu. Toivotaan myös näin ettei olla nuita roplailtu !

    Kuulostaa omasta mielestä hitusen kovalta kulutukselta, kun nää ruisku pelithän pitäs kuitenki olla hitusen eri pelejä, kuin kaasari vehkeet.
    Meinaan vanhalla -91 600 cbr:llä pääs helposti alle 6:n litran normi ajossa ja tuntuu, että silloin tuli jopa enemmän annettua kenkää.
    Ja kaiken lisäksi ajan joka päivä töihin yht. 28km joka on 98%:sesti 80-100 alue ajoa, eikä silloin tule edes kovin ohiteltua tai vastaavaa, että tuo kaasu olis pohjassa kokoaikaa .

    Mutta joo, kyllä tämän kanssa pärjää. Nyt on alkanut kelit lämpiämään kovasti niin tuntuis, että ihan lämpimänä kävis hitusen huonommin kuin ennen.
    Eli pintakaasulla, kun yrittelee ajella 40 vauhdissa pientä alamäkeä niin melkein joka kerta on semmosta aaltoilevaa menoa. Elikkä melko ikävän tuntuisia rykimisiä tullee :/
    Pittää varmaan näin aluksi nuo uudet tulpat tilata ja kattoa jos tuota ilmansuodatinta pesis.
    Mites tuon ilmansuodattimen kansssa, kun on pestävää mallia K&N:ltä niin pitääkö siihen ostella omat aineet jostain ja mites tuo operaatio käytännössä totteutuu ?

    JEE JEE
    Venojen säätö sekä sc44 ja sc50 mallissa todella villumainen homma. Koppa ei mahdu yläkautta pois, pitäis snurralla hioa rungosta 0,5 mm pois, sitten mahtuis. Ahtaaks on suunniteltu. Suunnittelutyö aikanaan ostettu varmaan Kawalta. Katteidenkin poistaminen yhtä helvettiä. Homma hoituu mallikkaasti uudemmissa malleissa. Jos toimii, niin anna venojen olla. Vanhimmasta bladesta tarkistin tunnollisesti venat joka vuosi. Mittarissa 86tkm, eikä venasäätöjä ole tarvinnut tehdä. "Don't tutsch a running system!"
Sivu: 25 / 72:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425262735 ... ViimeinenViimeinen