Muuten kyllä, mutta tästä ei löydy tuota commanderia. Ja siihen investointi olis prkl:n "kallis" hommeli.
Miettinyt tuota hommaa, että jos poistais nuo vaijeri hommelit kokonaan tästä, että ilmanputsarissa, että pakoputkessa oleva läppä olis kokoajan auki. Tiedä sitten onko siitäkää mitään hyötyä jos ei löydy commanderia, että voisi säädättää sen jälkeen..
Vaikeaa vaikeaa
Kyllä tällä nyt jo ajelee, kun sentään käyntiin lähtee. Tuon käynnitys hommelin jälkeen ei tunnu enään niin pahalta, kun on niin onnellinen, että voi edes ajella![]()
Jee Jee
Hyvä homma jos sait pyörän pelaan
Voi olla että jos pakoputken läppähässäkän laittaa pysymään auki niin alaväännöt voi hävitä entisestään?
Mulla toi commanderi löytyi valmiina kun ostin mutta 200e säädätyksestä köyhempänä voi tän pyörän osalta sanoa että se oikeesti kannatti, lähti se alle 3500rpm rykiminen (kunnes pakoläppä aukee ekankerran) aikalailla kokonaan pois.
Ja sitten jos meinaa ostaa commanderin ja sitten "säästää" rahaa säädätyksestä hakemalla netistä "valmiin" kartan niin voin sanoa että ne on samanlailla metsässä kuin vakiokarttakin, tämän ihan omasta mielenkiinnosta kokeiltu juttu penkiteltäessä.![]()
Osaatteko kertoa SC57:n keulan ja perän joustomatkat, ts. kuinka paljon painuvat kasaan yläasennostaan.
Kiitos!
SUSPENSION
Front 43mm inverted H.M.A.S. cartridge-type telescopic
fork with stepless preload, compression and
rebound adjustment, 120mm axle travel.
Rear Unit Pro-Link with gas-charged H.M.A.S. damper
featuring 13-step preload and stepless compression
and rebound damping adjustment, 135mm axle
travel.
Tuollaista löysin netistä, kyseessä 2004 mallin speksit lienee samat kuin 2005:ssä. Aikeissa on vähän selvitellä että kuinka syvällä keula käy...
Kitisin aijemmin tosta onnettomasta takajarrusta...
Tulipahan sitten ostettua teräspunosletkua ja takajarrupaloja Stormilta ja täytyy muuten sanoa että kannatti satsaa reilu huntti noihin yhteensä!
Alta 70€ oli teräspunosletku taakse ja ristus mikä ero!
Ei tarvi polkimen päällä enää seistä että saa takarenkaan lukkoon ja tuntuma on myös ihan toista luokkaa!
Suosittelen!
Ei tunnu löytyvän lambdaa tästä 954:sta.
Jos lambda tässä olis niin sehän pitäs olla heti tuossa äänenvaimentimen jälkeen?
Eikä näy tosiaan mitään ruuvia tai mittään mikä viittais siihen, että lambda oltais otettu pois käytöstä.
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0093.jpg
Ainakin nuissa Canadan 954:ssa on tuo lambda anturi, mutta ei muissa. Näin ainakin ohjekirjan mukaan ?
Netistä lueskellut niin jotkut ovat eliminoineet tuolta pakoputkista sen läppä systeemin niin, että on ostanut kokonaan uuden kollektorin missä on suorat putke läppäsysteemin tilalla.
Ja tämän modifoinnin myötä on kuulemma nuo alakierrosten "ongelmat" saaneet poijes.
Se, että jos vain ottaain vaijerit irti ja laittaisi sen läppä systeemin kokoajan auki asentoon ei kuulemma ole yhtä hyvä ratkaisu, koska on hitusen kaposempaa putkea tai jotain vastaavaa. Eli ei pääse pakokaasu siltikkään virtaamaa niin tasaisesti.
Kukaan muu kuullut tästä ?
Jee Jee
Ihminenkin päässyt Suomeen takas ja ilmeisesti ihan yhtenä kappaleena?
Ratapyörä hommastakaan ei ole tietoa, kun ei vanhaomistaja osaa vastata sähköpostiin.
Mistäs näkkee, että on sähköjä vähän muuteltu ?
Jos olis rahaa niin pitäs kyllä ostaa pyörä "aina" uutena ja myydä vuoden päästä pois ja ostaa taas uusi
Ei ainakaan olis ongelmia, ja jos on niin menee aikalailla kaikki takuun piikkiin !
Mutta eipä se auta, tällä mennään![]()
Jee Jee
Joo, täällä ollaan taas ja 5000km viisaampana, miten mutkapätkiä ajetaan. Löydettiin ranskan puolelta ylänkö Freiburgin korkeudelta, missä mutkia riitti ja kylien väliset etapit 50-60km hyvää asvalttia eikä liikennettä kovin paljon. Tuli muuten ajettua pitkiä päiviä ja hauskaa oli.
Tarjolla olis 5000km ajetut PR3, josta vain reunat kuluneet........
Pitää katsoa mitä sähkökuvia löytyy tiedostoista. Löytyykö sulta kunnon sähkökaavio niin, että voisit palauttaa sähköt orkkis tilaan?
No se o kiva kyllä kuulla, että noin pitkältä matkalta voi selvitä hengissä
Mutta tosiaan. Manuaalista kun katsoopi niin siinä sanotaan, että ainoastaan Canadan peleissä on tuo lambda.
Mutta minne kaikkialle nuita Canadan 954:sia sitten olleen viety, että kuuluuko tuohon myös Euroopan maat ?
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID.../Group/MUFFLER
Tuossa on kaksi eri kuvaa, jossa toisessa on tuo lambda.
Itsellä on tuo vasemman puoleinen kuva, eli siinä ei ole tuota lambdaa.
Ja tämän tiedän siitä, että vaimenninta kun käytin irti niin siinä ei ollut tuommoista suppopäistä reikä hommelia. Kuten tuossa oikean puoleisessa kuvassa näkyy!
Olen vähän pihalla tästä sähkö hommelista. Mites tässä olis nuita sähköjä muunneltu ?
Kahvanlämmittimet, sekä vaihdenäyttö tästä löytyy jälkeen päin tehtynä.
En tiedä mihin "viritykseen" tämä liittyy, mutta ECU:sta on punaisella rosvolla varastettu sähkö johonkin?
Mitäs varten tuo rosvoliitin ton tuossa?
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0080.jpg
Mikäs tuo keltainen liitin on? Löytyy samanlainen liitin myös etupäästä "angel sensor" vierestä.
Samanlainen liitin johon tulee ainoastaan vihreitä johtoja joka ei kuitenkaan ole liitetty mihinkään ?
On tullu nuita katteita käytettyä irti ja ei ole kyllä pistänyt silmään mitään jesari virityksia yms, että pitäs olla ihan vakio peli muutenOn tää jännää.
Jee Jee
minenomaan vasen on lamdalla ja oikeen puolinen EI
se suippo kartio on omastakin poistettu sliparin takia
ja linkittämästäsi kuvasta katsot vasemmassa osa 22 on lamda
ja sullakin on se oikean kuvan väli putki .
BMW R1200GS & RF 900 R projekti
Piti mennä oikein tallille ottamaan "tuoreet" kuvat omasta.
Kyllä siinä laitteessa ihan oikeesti on saattanut olla lamda ja katti. Suomeen saattoi siihen aikaan pääasiassa tulla lamdattomia ja katittomia laitteita.
Omat sähköt näyttää tältä:
Kollektorin servo ja läppä:
Vertailkaa nyt viisaat, miten piuhojen värit ja ryöstäjät eroaa orkkiksesta..........
Väittäisin, että sähköjä muutettu aika radikaalisti![]()
Viimeksi muokannut: finn; 10.06.2012 klo 00:33.
No katohan vaan, siellähän sulla tuo lambda löytyy
Onkos sun mopedis -02 vai -03? Onko nuilla kovin eroa ?
Sen ainakin tiedän, että -03:ssa ei ole ollenkaan kytkintä valoille, että valot palaa kuulemma kokoajan.
Outoja ratkaisuja insinöörit tehnyt. Meinaan tuolla tsydeemillä suottaapi akkukin lopahtaa paljon nopempaa ?
Ja tosiaan on Gipron vaihdenäyttö niin ilmeisesti tuo rosvoliitin siitä. Ja menee myös vaihdenäytöltä liitin tuohon moottorin johonkin liittimen eli sekin on OK.
Tässä myös otettu tuo orkkis "huggeri" ja laitettu uus tilalle niin sen takia vähän enemmän näyttäis olevan tavaraa tuossa ECU:n vieressä.
Paha mennä sanomaan mitäs nuille sähköille on tehty ja miks ?
Jee Jee
kas tässä kanssa 2002 ei lamdaa eikä kattii, orgis paitsi slipari
18032011192.jpg
BMW R1200GS & RF 900 R projekti
Suomipyörissä 954 tai 929 ei ole käytännössä koskaan lambdaa tai kattia, saksassa/keskieuroopassa on molempia ja jenkkilässä lie kaikki niitä jossa on katti ja lambda.
Riippuu ihan siitä minkä päästöluokituksen mukaan on tyypitetty. Ei sitä tuosta kukaan pois ole ottanut, tuo on ihan orkkis putki.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Hmmm..
Mites tuo tyyppikilpi homma. Kertovatko tyyppikilven ensimmäiset numerot/kirjaimet mihis suuntaan maailmaa se on mennnyt. Eli täten voisi päätellä pitäisikös löytyä lambda ja katti tästä ?
Tuntuis kylläkin, että pyörä toimii nyt ihan ok. Eli alakierroksillakin pystyy ajamaan tasaisesti.
Ainoa vaan, että kulutus on n.6-7L kohdilla ja tuo on minusta hitusen liian korkealla. Totta näillä pitäs päästä alle 6:nkin ?
Jee Jee
Unohda toi lamdan mietiskely ,sun pyörässä ei ole koskaan sellaista ole ollut tuskin tuut tarviimaankaa
ja sähkötkin ovat orginaalit (poislukien gipron rosmoliitin ja kahvalämmittimet) ,mulla on kanssa mittariston takana toi nippu vihreitä piuhoja toista päätä en ole tutkinut minne menee mut sun ottamasta kuvasta päätellen ecun viereen
Suomi on kuitenkin niin pieni markkina alue ettei honda tee pelkästään mitään "suomi mallia" tai että svenssonit saisivat omansa
BMW R1200GS & RF 900 R projekti
Tervee
Tulin mopokuumeissani ostaneeksi tuollaisen Italiasta tuodun 2002 mopon. Onhan sitä mopoja ollut ennenkin, mutta tiedättehän kyllä miten käy kun järki jää romukoppaan ja mopo on saatava heti... Viimeksi pyörällä on ajellut Giuseppe Roomassa, muusta historiasta ei ole tietoa.
Hyvinhän se kulkee mutta... Kummallinen nakutus kuuluu tyhjäkäynnillä. Ääni ei ole kovin kova, mutta kuuluu kypäränkin sisään vaikka on tulpat korvissa. Vähän kun kierroksia nostaa häviää ääni muun metelin sekaan.
Koska mopolla oli ajettu karvan päälle 30000km teetin ammattilaisella täydellisen huollon, jossa mm. venttiilit säädettiin, vaihdettiin nokkaketjun kiristin, tulpat, ilmansuodatin, sekä kaikki nesteet vaihdettiin. Öljyt oli ihan mustaa kuraa ja ehdin ennen huoltoa vaihtaa ne kertaalleen. Huollossa laittettiin sisään Yamalube S 10w 40 öljyt. (Pitäsikö kokeilla Delvakkia?)
Kun koneen lyö käyntiin kylmänä kuuluu nakutus ensin vaimeana ja loppuu sitten kokonaan kun lämpötila on neljänkympin kieppeillä. Ääni alkaa uudelleen kun ollaan yli 60 lämpötilassa. Venttiileissä joduttiin säätämään yhtä pakoventtiiliä. Mitään selitystä nakutukseen ei ammattilainen osannut sanoa, veikkasi ensin tuota kiristintä minkä vuoksi se vaihdettiin. Huollossa olivat sitä mieltä että laakerivika aiheuttaisi huomattavasti kovemman äänen. Pyörä on täysin vakio, servoihin ei ole koskettu eikä mopossa ole commanderia tms. kiinni.
Nettiä selailtuani huomasin, että rikkoontunut jännitteensäädin saattaa aiheuttaa laturiin nakutusta. Onko näin ja mistä löydän tuon laturin, että voisin kuunnella tarkemmin äänen lähdettä? Entä bensa. Olen ajellut 98E:llä 2000km pitäisikö vaihtaa 95 E:hen jos korkeampi oktaaniluku aiheuttaa nakutusta?
Vaikka sainkin mopon aika hyvään hintaan, on sitten rahaa mennytkin ja toivoisin huolettomia kilsoja. Ketjut ja rattaat olivat liki uudet, mutta ilmeisesti pesty jollain liuottimella, joten o-renkaat lensi mäelle 500km aikana. ->piti vaihtaa. Lisäksi etupään stefat alkoivat vuotaa 1500km jälkeen-> taas vaihto uusiin. Takarengas oli joku ratanakki, joka kului niin nopeasti että jouduin senkin uusimaan. Harrastus on kallista näemmä....
näissä noi ruiskusuuttimet tikittelee pienillä kierroksilla ihan normi ääni ei aiheuta paniikkia![]()
BMW R1200GS & RF 900 R projekti
Itsekkin huomannut ehkä hyvin pientä ääntelyä koneesta. Häätyy katella vähän nuita venttiilin välyksiä ihan oman mielen rauhan puolesta. Saakosta näistä tuota venttiilikoppaa irti ilman, että pitää ottaa kaasuvaijerit irti edestä vai saako kopan renkaan puolelta sujautettua, jos jäähdytintä sais tiputettua sen verran alaspäin, että mahtuis ?
Minäkin vähän tuota sähköhommelia itekkin ihmettelin, että mitäs sähköjä tässä oltais roplailtu. Toivotaan myös näin ettei olla nuita roplailtu !
Kuulostaa omasta mielestä hitusen kovalta kulutukselta, kun nää ruisku pelithän pitäs kuitenki olla hitusen eri pelejä, kuin kaasari vehkeet.
Meinaan vanhalla -91 600 cbr:llä pääs helposti alle 6:n litran normi ajossa ja tuntuu, että silloin tuli jopa enemmän annettua kenkää.
Ja kaiken lisäksi ajan joka päivä töihin yht. 28km joka on 98%:sesti 80-100 alue ajoa, eikä silloin tule edes kovin ohiteltua tai vastaavaa, että tuo kaasu olis pohjassa kokoaikaa.
Mutta joo, kyllä tämän kanssa pärjää. Nyt on alkanut kelit lämpiämään kovasti niin tuntuis, että ihan lämpimänä kävis hitusen huonommin kuin ennen.
Eli pintakaasulla, kun yrittelee ajella 40 vauhdissa pientä alamäkeä niin melkein joka kerta on semmosta aaltoilevaa menoa. Elikkä melko ikävän tuntuisia rykimisiä tullee :/
Pittää varmaan näin aluksi nuo uudet tulpat tilata ja kattoa jos tuota ilmansuodatinta pesis.
Mites tuon ilmansuodattimen kansssa, kun on pestävää mallia K&N:ltä niin pitääkö siihen ostella omat aineet jostain ja mites tuo operaatio käytännössä totteutuu ?
JEE JEE![]()
Jee Jee
Vapaavirtausuodattimen pesuohjeita:
K&N (Vapaavirtaussuodatin) filsun peset seuraavasti:
- Upota filtteri bensaan kokonaan pari kertaa.
- Anna bensan valua pois.
- Puhalla nurjalta puolelta KEVYESTI paineilmalla kuivaksi.
- Tee fairyseos ja upota filsu nurinpäin useaan otteeseen siihen.
- Huuhtele kuumalla vedellä.
- Rasvaa huolellisesti.
HUOM! Jos filsussa on niitä tiivisteitä, niin ne ei kestä bensaa! Bensa toimii siis rasvanpoistajana ja fairy puhdistusaineena.
Löytyykö jostain tarvikkeena -06 bladen änkän ja väliputken liitokseen se kiristys panta???
alkuperäsenä julmetun kallis ja luulis jostain vastaavan saavan ja jos kokoja ois jollain anataa millä kysellä.
cdbr1000rr -06 ja siis vakioputkesta kyse......vois valmiiks hommata ,jos tulee konttorilla käyntejä kesän mittaan..
...Blade...1000rr...2006...
Löytyy siihen oma kittinsä, mihin kuuluu pesuaine ja öljy, omaan löysin ko. setin AD-varaosista. Kai tässä voisi mainita että merkki maksaa. Maksaa tää muutenkin. Ei nuo ylläolevat ohjeet varmaan huonot ole.
Pesuainetta sisä ja ulkopinnalle, annetaan vaikuttaa.
Huuhdellaan suodattimen sisäpuolelta ulospäin.
Öljytään vain ulkopinnalta ja annetaan imeytyä.
Öljyä ei kannata hölvätä liikaa.
Tossa videonpätkää:
Venojen säätö sekä sc44 ja sc50 mallissa todella villumainen homma. Koppa ei mahdu yläkautta pois, pitäis snurralla hioa rungosta 0,5 mm pois, sitten mahtuis. Ahtaaks on suunniteltu. Suunnittelutyö aikanaan ostettu varmaan Kawalta. Katteidenkin poistaminen yhtä helvettiä. Homma hoituu mallikkaasti uudemmissa malleissa. Jos toimii, niin anna venojen olla. Vanhimmasta bladesta tarkistin tunnollisesti venat joka vuosi. Mittarissa 86tkm, eikä venasäätöjä ole tarvinnut tehdä. "Don't tutsch a running system!"