Lamdan pitäisi löytyä pakosarjasta alakatteen takareunan kohdalta, mistä putki nousee pöntölle.
Joissakin virityksissä lamda poistetaan ja laitetaan vastus tilalle, joka ilmoittaa ECU:lle huiattua tietoa, eli seos aina oikea.
Sitten hieman mölö mittauksista. Jos putkessa e-hyväksyntä, niin en ottais kovin paljon ongelmia asiassa. Sen verran väljät ovat mittaustulokset.
"Toisaalta kopioitua:
MMAF:n delegaatio jalkautui liikkuvan poliisin päämajaan Helsingin Malmille ja piti palaveria suurta kohua herättäneistä äänimittauksista. Poliisin ja MMAF:n lisäksi edustettuina olivat myös Liikenne- ja viestintäministeriö sekä TraFi. Yllättäen delegaatio päästettiin myös ulos poliisitalolta kertomaan palaverin kulusta ja esille nousseista asioista, joten siltä osin pelkomme osoittautuivat turhiksi. Monilta muilta osin ne eivät ikävä kyllä sitä tehneet.
Itse melumittausten suhteen poliisit tuntuvat olevan järkevin suuntaviivoin liikkeellä ja mittauksen teknisessä suorittamisessa ei ole epäselvyyksiä. Mikäli poliisia on uskominen, pitäisi mahdollisten mittausten tapahtua varsin väljin toleranssein - poliisin puuttumiskynnys melun osalta on 3 dB, joka kattaa varsin hyvin erilaiset mittausepätarkkuudet ja -virheet. Ainoastaan virheellinen mittauskierrosluku saattaa aiheuttaa harmaista hiuksia rajojen paukkumisen muodossa. Tätä estääkseen poliisi tulee mittaamaan meluja varmasti riittävän alhaisilla kierrosluvuilla (lue: tarvittaessa tyhjäkäynnillä), ainakin puheissaan. 3 desibelin puuttumiskynnys tarkoittaa toisin sanoen sitä, että lain mukaisiin 106, 103 tai tyyppikilven arvo +5 dB -lukemiin lisätään mittaustilanteessa vielä tuo kolmonen ennen kuin puuttumiskynnys ylittyy. Itse mittaus ei siis ole ongelma.
Ongelma on uusien pyörien puuttuvien e-merkintöjen kanssa ja ne poliisia tuntuvat ensisijaisesti kiinnostavankin. Tämä siis tarkoittaa sitä, että jos putkesta tuo autuaaksi tekevä tyyppihyväksyntäleima sattuu puuttumaan, ei meluja tarvitse edes mitata, vaan sanktio on välitön. Eli loppujen lopuksi melut eivät olekaan se, joka kiinnostaa, vaan standardointivimmaisten virkamiesten keksimien hyväksyntien noudattamisen valvominen. Laki on tässä kohtaa yksiselitteinen, mutta taas sopii kysyä, minne on maalaisjärki kadonnut? Missä on konstaapeli Reinikainen? Onko laki itsetarkoitus? Säädetäänkö lakeja, jotta niiden noudattamista voitaisiin valvoa, vai pyritäänkö lainsäädännöllä kehittämään yhteiskuntaa?
Toisaalta uusia pyöriä on paljon ja joka toisessa on aftermarket-putket kiinni, joten ei tarvitse kummoistakaan päättelykykyä ymmärtääkseen, ettei kissalan pojilla ole resursseja eikä intressejä jokaisen pyörän ratsaamiseen. Valvontaa siis tultaneen, kuten poliisi on propagandassaan kertonutkin, suorittamaan muun liikenteenvalvonnan yhteydessä. Riski seuraamuksista kuitenkin kasvaa, joten jos haluaa tutkainta vastaan potkia, olisi kuitenkin viisasta pitää hyllyssä orggisputket tai jotkut e-hyväksytyt putket killereineen päivineen mahdollista katsastuskäyntiä varten.
Ja asiat, jotka muuten kannattaa ihan oikeasti sisäistää, ovat 1) jos putki ei ole e-hyväksytty, vaikka pyörä on tyyppihyväksytty, 2) jos putki on e-hyväksytty ja pyörä tyyppihyväksytty, mutta putkea on muutettu (killeri pois, vaimenninta lyhennetty tms.,) tai 3) jos ei-tyyppihyväksytyn pyörän putkimuutosta ei ole muutoskatsastettu, ei itku auta. Missään edellämainituista tilanteista ei melutasolla ole mitään väliä, eikä poliisin tarvitse nähdä edes desibelimittarin esille kaivamisen vaivaa. Tutkaparista se, joka osaa kirjoittaa, voi siirtyä suoraan katsastusmääräyksen raapustamiseen.
Kilpien viennistä ja sen oikeutuksesta MMAF on poliisien kanssa eri linjoilla. Poliisin periaate on, että muutoskatsastamaton pyörä on katsastamaton ajoneuvo ja sellaisena ajoneuvolain 8 §:n mukaan käyttökiellossa. MMAF ilmaisi kantansa jonka mukaan pitäisi huomioida sääntö ajoneuvon käytön estämisestä ja siihen sisältyvä harkintavalta aivan eri kantilta. Kilpienvientitoimivallan nimittäin perustaa kyseinen sääntö, eikä suinkaan ajoneuvolain 8 §. Kehotimme ystävällisesti poliisia kohtuuteen toiminnassaan, kilpien viennin taloudelliset vaikutukset ovat nimittäin helposti isommat kuin sakko.
Lisää aiheesta:
www.mmaf.fi "
Tere taas.
Tuntuu, että meno vain huononee ja huononee alakierroksilla niin aloin purkaan pyörää.
Ja kaiken lisäksi tänään teki ensimmäistä kertaa sen, että ei käynnistynyt.
Ei ilmeisesti tunnistanut avainta, kun käänsin virrat päälle niin ei kuulunut sitä surinaa mikä käy aina, kun laittaa virrat päälle.
Misäs on huono kontakti ?
Tuossa kuvia purku hommasta, miltäs tulpat näyttää ?
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...%E4%E4t%F6%E4/
Jee Jee
Kattelin ite vasta nyt nuita kuvia ja ompa epäselviä, otan uudet täsä today.
Ja kärkiväliä itekki haluaisin kysellä, kun manuaalissa sanotaan minusta, että sitä ei saa säätää.
Pitää vain tarkistaa, ettei menee joku 1.0mm pyöreä palikka väliin?
Venttilit haluaisin tarkistaa, mutta mites tuon kannen saaminen pois onnistuu ? Pitäs saaha ilman, että tarvii irrotella enään mitään ?
Kattelin vaan, että nuo kaasuvaijerit näyttäis sen verran pahasti olevan tiellä, että ne nyt ainakin pitäs saada poijes. Mutta saakos niitä oikein jos ruiskun runko on paikoillaan. Meinaan on meleko ahdas yrittää ottaa imukurkur irti![]()
Jee Jee
Auttakaa ihmistä hädässä !
Eli ei pyörä enään suostu lähtemään käyntiin.
Teki tänään ensimmäisen kerran sen, että ajoin kaupan pihaan ja kun tulin kaupasta ja yritin startata, niin ihmettelin miksi ei kuulunut sitä samaa surinaa, mikä kuuluu aina kun laittaa virrat päälle. Yritin startata, pyöritti konetta, mutta ei startannu.
Virtoka käytin kaks kertaa kiinni ja tokalla kerralla sitten kuulu se ääni ja starttas.
No nyt sitten sain aikaan sen verran, että purkasin pyörästä ilmansuodattimen ja tulpat poijes ja oli tarkoitus kattoa venttiilienvälykset, mutta olis pitäny purkaa niin paljon, että jätin tekemättä tällä kertaa.
CBRForumilta löysin tämmöisen
http://cbrforum.com/forum/how-103/ho...ulator-129704/
Yritin tuota niin ei taaskaan kuulunut surina ääntä virtoja päälle laittaessa. No pikku rämpläys niin kuulu ääni.
Virtoja käytin taas pois ja laitoin päälle niin ei taaskaan kuulunut surina ääntä. No annoin tuonkin olla sitten.
No kaikki kasaan ja kokeilla. Ei taaskaan kuulu surina ääntä. Rämpälis vaihteeksi hätäkatkaisijaa edes takas ja sitten taas kuulu surina ääni.
Kokeilin virrat taas pois ja päälle, EI MITÄÄN.
Kokeilin startata hätäkatkaisin pohjassa, kone ei tee mitään. Starttaus hätäseis nappi ylhäällä, pyörittää konetta, mutta ei käynnisty ja ilmeisesti sen takia koska ei kuulunut sitä surina ääntä virtoja päälle laittaessa.
Nyt siis ei kuulu enään ollenkaan tuota surina ääntä, kun laittaa virrat päälle.
Onko vika H.I.S.S järjestelmässä, että ei tunnista avainta? Voiko tuon järjestelmän nollata?
Yritin käyttää akun kenkää irti 10 min, ei vaikutusta.
Vai onko vika jossain muualla ? Sillä kun sain tuon silloin kerran surisemaan, kun oli tankki ylhäällä niin huomasin, että bensaletkuihin tuli selvästi paineet. Eli voisikos syynä olla rikkinäinen bensapumppu tai jokin muu.
Kertokaa mitä tiedätte !!!
Jee Jee
Uudemmassa bladessa on ainakin mahdollisuus laittaa H.I.S.S valo ON/OFF eli välkkyykö ajon jälkeen ja ilmoittaa että systeemi on toiminnassa. Ajattelin vain jos sama ominaisuus löytyy pyörästä niin kytkeä päälle vilkunta ja kun laitat avaimen virtalukkoon ja ON asennolle niin vilkunta tulisi loppua jos järjestelmä tunnistaa avaimen, jonka jälkeen kyllä pitäisi pyörähtää käyntiin. Sen jälkeen jos tämä toimii niin katsoisin katkaisimen onko siinä jotain vikaa kerran sitä roplaamalla alkaa toimiin.
Noista ehkä itse aloittaisin.
Tieten vika voi olla avaimessa, kuten joku jo aiemmin mainitsikin, et ole sattunut kokeilemaan toisella/vara avaimella pyörää käyntiin, onko samanlaista säätöä.
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00
Hmm.. Olen kokeillut tosiaan toisellakin avaimella, mutta ei vaikutusta. Ja varalta vein toisen avaimen toiselle puolen taloa, ettei ottais häiriötä.
Muistaakseni se HISS:in valo lopettaa vilkuttamasta, kun laittaa virrat päälle.
Ja valot tullee mittaristoon ja kun löytyy vaihdenäyttö niin käy kaikki vaihteet läpi, mutta ei kuulu sitä "surina" ääntä mikä kuuluu joka kerta virtoja päälle laittaessa. Eli jos kerta HISS valo ei vilku enään ja silleen niin ilmeisesti vika olis pumpussa tai jossain vastaavassa ?
Vai onkos jollain jotain tarkkaa tietoa, mitä se surina ääni tarkottaa virtoja päälle laittaessa. Liittyykö se HISS järjestelmään vai ainoastaan tuohon bensa pumppuun, että pumppu surisee päälle virat päällä laittaessa ?
No miepä kuitenki alan tässä purkaileen tuota tankkia jos sieltä löytyis jotain vastauksia !
Jee Jee
Pumppuhan se surisee joo kun virrat kytkee, hiss toiminnaan näkee siitä valosta, hyväksyykö se avainta.
Itsellä teki pari kertaa tuon talven jälkeen, epäilin releitä/niidne liittimiä akun etupuolen kotelossa, niitä käytin auki ja suihkuttelin crc:tä sinne niin ei ole sen jälkeen tuota tehnyt.
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Okei !
Lueskelin cbrforumilta, että joku muukin oli epäillyt jotain releitä, mutta siihen asiaan ei saanu ainakaan hän selvyyttä.
Pittääpä kattoa missä tuon pumpun rele on, että onkos se tuossa akun vieressä vai takakatteen sivussa ?
Katsokaas, purkailin tankin irti ja tuon pumppu hässäkän irti.
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...%E4%E4t%F6%E4/
Tuolla pitäs olla kaksi suodatinta, ekana pisi silmään tuommoinen metallinen röpeikkö, jota tiedän, että käytetään kovien tahrojen poistoon keittiön puolella. Kuuluukos tuolla olla tuommoinen ?
Sitten tuon alla oli tuommoinen kangasmainen suodatin ekana ja siitä mennee eteenpäin johonkin putkiloon ja siitä sitten itse bensansuodattimeen. Pystyykö tuota suodatinta purkaa/puhdistaa oikein mitenkään?
Entäs tuo kangasmainen suodatin, sitäkään en saanut irti, kun näyttää olevan ihmeellisellä systeemillä kiinni ?
EDIT:
Entäs tuo "pressure Regulator", joka näkyy tässä kuvassa vasemmalla puolen. Jos tuo ei toimi oikein niin sekin kuulemma aiheittaa alakierroksilla huonoak käymistä ja muuta kivaa. Pystyykö tuota purkailemmaan tai jotain puhisteleen.
Kun tosiaan kokoajan meno huonontunut alakierroksilla !
EDIT 2:
Sain laitettua tankin takaisin kansaan ja kävin kaikki näkyvillä olevat liittimet läpi suojaöljyllä ja nitkuttelin jne.
Eikä vieläkään kuulu surinaa, kun laittaa virrat päälle :/
Kun laitan virrat päälle, niin tekee tosiaan samat asiat kuin aina ennen, mutta sitä prkl:n surinaa ei kuulu.
Katoin myös, että tuo vikavalo (punainen yläreunassa) syttyy ja öljynpaineen merkkivalo, kun laittaa virrat päälle. Mutta eikös tuo ole ihan normaali homma, että ne syttyy, eli näyttää vaan toimuvuuden virtoja päälle laittaessa ja pitäisi sammua JOS pyörä käynnistyisi ?
Eli eli, nyt alkaa olla keinot aika vähissä. Jos kerta sitä surinaa ei kuulu ollenkaan niin vika pitäisi olla jossain bensapumpussa tai tuossa "pressure regulatorissa" voisi olla vika ? Olikos bensapumppu tuolal tankin sisällä vai ei ?
Viimeksi muokannut: samba2; 15.05.2012 klo 20:36.
Jee Jee
Se pumppu on se putkilo jonka alapäässä on se kangassuodatin. sen jälkeen on hieno suodatin eli se paksumpi putkilo johon ei mene johtoja
tuota paineensäädintä sun ei tartte murehtia, se ei pumpun pyörimiseen vaikuta mitään.
Vikahan sulla on se ettei pumppu pyöri, joka johtuu siitä ettei
a) sille tule jännitettä
b) sille tulee jännite ja pumppu on rikki
jos on kohta a niin sitten rele ei toimi, tai sille ei tule käskyä, käskyn takana oli pari muutakin relettä ja mm. tappokytkin ja kaatumisanturi tms. ja moottorin ohjainlaitekin sitä ohjaa.
Melkein hommaisin kytkentäkaavion tässä vaiheessa käsiin ja varsinkin jonkun joka siitä mitään tajuaa, ja osaa käyttää ja omistaa sellaisen kuin yleismittarin..
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Pari päivää hienoa kyytiä Harzsissa. Kyffhauser ajettiin ainakin 5 kertaa ja kuppilassa syötiin Turinger brot.
Kaverilla ikuiset ongelmat pyöriensä kanssa, Kolme vuotta sitten hihgsideri ja pyörä pakulla satamaan. Viime vuonna Ducatin ecu teki elämisen vaikeeksi. Välillä ei lähtenyt käyntiin. Nyt Aprillia alla ja sähköjen kanssa ongelmia.
Fireblade sen kun toimi. On se hieno laite. Tänään sadepäivä, joten maistellaan paikallisia oluita. Paikka on Altenau, aivan vanhan rajan tuntumassa.
Lataa tuolta Service manual (jos ei sulla jo ole) niin saattaa auttaa ainakin osien löytämisessä jos ei suoraan osaa tossa ongelmassa auttaa tms. http://cbrforum.com/forum/cbr-954rr-...-manual-23443/
Pumpulle en omasta mielestä löytänyt omaa sulaketta. Tai sitten olen kattonut väärää relettä, mutta olen kyllä kattonut omasta mielestä kaikki sulkkeet rasiasta ja akun vierestä startilla oli ainakin oma sulake.
Voiko nuita releitä kokeilla päikseen, kun näyttäisi olevan melko samanlaiset releet valojen-, moottorin pysäytys-, Fan control-, sekä pumpun rele. (pumpun relehän ei ole nuitten muitten releitten vieressä vaan tuossa akun edessä.).
Mutta eikös tässä pitäs olla niin järkevä tämä systeemi, että virrat päälle laittaessa syttyis FI valo sen merkiksi, että on jossain vika ? Tosiaan löytyy tuo manuaali ja vois katella nuita vikakoodeja, jos siellä olis jotain?
Mutta joo, ei se auta. Tänään piti lähteä mopolla ajeleen kohto lappia vklp reisuun. Mutta eihän tästä TAAS tullut mitään
Häätyy lähteä autolla tuonne auringon pasiteeseen :/
Jee Jee
mitähän tommosesta -04 1000cbr tuonti pyörästä kannattaa kattoo? ajettu reilu 20k, mut mistäs sen tietää että ei oo vedetty 100k? tohon on putki vaihettu,ainakin slipari. mitä orkkis maksaa jos semmosen haluaa, kun ja jos noita meteleitä rupeavat vahtaamaan?
Huoltokirja on aika kova sana, mutta minun tapauksessa siitä ei ollut mitään apua.
Eli koe ajo tarpeeksi pitkä lenkki, kokeilla kaikki kierrosalueet. Köröttely pikku kierroksilla -> kulkeeko tasaisesti. Ja tietenkin kunnon kiihdytyset, jolloin tuntee jos on pahoja kuoppia muilla kierros alueilla.
Jarrut, ketjut ja rattaat tietenki katella missä kunnossa.
Itse en tiedä miten nuita digimittareita pystyy säätämään, ei pitäisi ainakaan kovin helposti onnistua.
Pakoputkihan saattaa olla laillinen jos vain on E-hyväksytty ja siihen pyörään kuuluu. Ja varmaan killeri häätyisi olla paikoillaan, jotta täyttyisi laillisuuden pykälät.
Jos ei laillinen niin yrittää netin uumenista katella, jos löytyis.
Näittenhän pitäisi olla huolettomia pelejä, mutta poikkeuksia riittää. Toivottavasti toimii paremmin. kuin minun![]()
Jee Jee
Orggis putki saattaa maksaa todella suolaisesti, ellet käytettyä löydä sopivasti. Osta semmoinen, jossa on vakioputki kiinni niin ei tarvi lähteä heti etsimään vakiokalikoita. Itse etsisin 100% vakiopeliä, ilman mitään vilkku yms teinituuninkeja. Eiköhän noita löydy vaikiokuntoisenakin myytävänä kotomaasta tai tuontipeleinä suht´edukkaaseen hintaan. Millä budjetilla liikut?
Tarkastettavia asioita:
- kaatumisjäljet/- vauriot
- kulutusosien kunto (ketjut+rattaat, jarrupalat, renkaat, akku)
- moottorin käyntiääni
- koeajolla vaihteiden päälläpysyminen ja niiden kytkeytyminen
- yleinen ulkoasu
- moottorista vuodot/kosteat kohdat.
Pyörä kyllä kestää isotkin kilsat, jos se on hyvin huollettu ja järjellä käytetty. Moottorin lämmittämiset, hyvät ja laadukkaat öljyt yms takaavat pitkän iän koneelle.
Viimeksi muokannut: vma; 17.05.2012 klo 20:18.
budjetti ois aika lähelle 8k,mieluummin alle. sano toi myyjä saavansa sen kilpiin tolla putkella. pitää ainakin käydä kattoo ja ajamassa se pyörä,jos vielä on kaupan kun loma alkaa. kiitos neuvoista ja vinkeistä molemmille.
Saat satavarmasti noin seitsemällä tonnilla vakiokuntoisen 2004 hyvin huolletun ja hyväkuntoisen Bladen huoltohistorialla kotomaastakin. Vaikka itse olen tuonut useita vermeitä maailmalta, ei se kuitenkaan aina ole ollut kannattavaa. Missään tapauksessa ei kannata normi käytetystä 2004 Bladesta maksaa 8 tonnia ulkomailta tuotuna.
Vikaa en ole vielä saanut korjattua, mutta tämmöinen kysymys.
Löysin tämmöiset palikat jotka tukkii jonkun ilman saannin ja jotenkin toimii paremmin jos on katalysaattori otettu pois käytöstä?
http://www.ebay.com/itm/Honda-CBR954...ba9cbc&vxp=mtr
Itse en aivan käsittänyt kunnolla mikä hyöty nuitten asentamisessa on ?
Jollain käsistystä, kun mietin jos mopon saan vielä toimimaan niin auttaisko nuitten asentaminen alakierros ongelmiin ?
Jee Jee
En jaksanut lukea kaikkia Samban tekstejä läpitte, mutta vakavasti suosittelen lainaamaan jotakulta honda kuskilta vastaavaa HISS palikkaa.
Se on sama onse F4i, 954rr tms. Itse painiskelin ton samaisen ongelman kanssa sen jälkeen kun olin lipannut pyörän ja ettiskelin samanlailla kissojen ja koirien kanssa vikaa ja sitä en löytänyt. Onneksi sain vahvan vinkin että esim. blackbirdeissä niitä hajoilee itsestäänkin ja että kokeileppas tosta "lainatulla" avaimen antennilla. Piuhat kiinni ja avain virtalukkoon ja taas kuului tuo ihana tuttu ronks rinks ponks ääni ja pyörä lähti käymään.
Hmmm. Eikös tuon HISS järjestelmän "pitäisi" olla kunnosa kun ei enään välky tuo HISS valo sen jälkeen, kun laitan virrat päälle ja olen myös kokeillut tuota vara avainta !
En kylläkän ole varma asiasta ja toinen, että täältä en tunne ketään niin vaikea saada
Tarkoitatko, että laittaiisin lainaisin joltain koko HISS järjestelmää, vai miten meinasit tuon kokeilun ?
Jee Jee
Päivitystä omaan pulmaan.
En tiedä oliko vaikutusta, mutta ne kolme relettä jotka ovat takahäkin kyljessä oikealla puolella kiinni (engine stop-, headlight- and fan control relay) sain vähän nitkuteltua ja laitoin virrat päälle niin kuuluu "IHANA" pumpun surina.
Yritin starttailla, mutta ei lähteny käyntiin, kun olen yrittäny starttailla tuota vähän väliä. No nyt on akku latingissa ja toivotaan, että ongelma oli jossain nuissa releissä !
En siis edes käyttänyt irti releitä, kun paikat on niin ahtaat, että ei ylettäny. Laittelin vaan CRC:tä jokaiseen liittimeen.
Eilettäin ruiskuttelin CRC:tä myös vähän joka puolelle, että kun on yön yli vaikuttanut niin saattaa olla, että vika on jossain muualla. Mutta mutta, katotaas mitä tuo sannoo !!!
Ja jos tuo nyt toimis pari päivää niin laittelen kyllä tilaukseen uuden pressure regulatorin ja tulpat. En usko, että tuo alakierrosten ongelma on kadonnut mihinkään ja huono paine polttoaine järjestelmässä vois vaikuttaa tuohon. Toimii kyllä moitteettomasti keski- ja yläkierroksilla, mutta pittää kokkeilla. Vaikak eipä tuo mitään ilmasta ole, kun 60-70E maksaa säädin ja tulpat varmaan 50E, jos tillaillee Ebaysta.
Viimeksi muokannut: samba2; 22.05.2012 klo 21:18.
Jee Jee
Itsekkin muistan pähkäilleen noiden valojen palamista ja mitenkä se toimi milloinkin mutta tosiaan tarkoitan tätä lukkopesän yläpuolella olevaa anturia jossa tämä HISS lukee. Ja pyörä koittaa startata ja pyörittelee iloseen mutta vaan bensa ja kipinä puuttuu.
Eli se anturi/antenni on vaan pieni mokkula jossa on piuhan pätkä ja liitin, joten jos saat jostakin lainattua niin testi on nopea todeta ja muista että tämä anturi pitää olla avaimen lähellä että se toimii. Anturin ei tarvitse olla mitenkään koodattu tai olla paria tiettyjen avainten tai ecujen kanssa.
Toivottavasti vika selviää, ikäviä aikoja pitää pyörää tallissa kun aurinko paistaa![]()
Okei ! Tuota vähän kattelin päältäpäin, mutta se liitin taitaa olla tankin alla, etten sen tarkemmin sitä katsonut.
Tänään lähti aamulla pyörä käyntiin niin kuin ennenkin ja ajelin töihin.
8 tunnin seisonnan jälkeen kotia kun piti lähteä ei bensa pumppu sitten lähtenykkään päälle.
Avasin pelkääjän penkin ja yritin vähän releitä liikutella, mutta ei vaikutusta. Seuraavaksi kokeilin hätä katkasijaa käyttää pois ja päälle niin autto.
Ajelin kotiin ja nytten kokeilin taas laittaa virrat päälle niin ei kuulunu pumpun surinaa.
Taas hätä katkasijaa pois ja päälle niin autto.
Käytin sitä irti ja kaikki oli niin kuin piti.
Elikkä katkaisijalle tulee kaksi johtoa ja kummatkin näytti ihan hyviltä
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0090.jpg
CRC:tä laittelin taas vähän joka puolelle ja nyt olen kokkeillut niin joka kerta lähteny pmuppu päälle.
Kattoo taas huomenna lähteekö yön jälkeen päälle.
Kummallisa tämä siinä mielessä, että jos pumpun saa päälle niin toimii pyörä ihan normaalisti koko ajon jälkeen, mutta jos pysähtyy johonki ja kokkeilee laittaa virrat päälle niin ei pumppu lähekkään toimimaan.
Kun luulis, että jos jossain vaikka hätäkatkasijassa olis huono kosketus niin ajon aikana mopode saattais sammua ?
Eli vika on pakko olla jossain, missä virta käväsee kulkemassa heti aluksi, eli silloin kun laittaa virrat päälle ?
Mutta joo, toivotaan, että tämä olis nyt tässä niin pääsis miettimään muita murheita![]()
Jee Jee
Pumppu toiminut kokonaisen päivän hyvin eli luulis ongelman olevan poissa.
Toivottavasti...
Pyörä siis käy alakierroksilla hitusen huonosti.
Eli taajama vauhtia tullee valoihin alamäkeen ja pinta kaasulla lähetyy niin se rykii eteenpäin jos on liian iso vaihde silmässä/ kierroset liian alhaalla.
Kun ajelee alakierroksilla tasaista vauhtia niin tuntuis, että joku roikkuis takana eli ehkä röpeltäis vähän.
Tämmöiset oireet jos on niin viittaisko se alakierrosten laihaan vai rikkaaseen seokseen ?
Muuten siis vakio, mutta löytyy k&n pestävä ilmansuodatin ja slipari.
Suodattimen kuntoa en osaa sanoa, enkä ole sitä öljynnyt. Sillä merkitystä ?
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0059.jpg
Ajattelin tilailli siis tulpat ja paineen säätimen ainakin jos niillä sais jotain aikaan.
Mietin tuon paineen säätimen toimintaa, että eikös se pitäisi mennä just toisinpäin. Eli alakierroksilla, kun ei tarvi isoja paineita se toimis paremmin, kuin yläkierroksilla taas tarvii enemmän painetta niin yläkierroksilla pitäisi pätkiä tai jotain ?
En haluais turhaan tilailla noin kallista osaa.
Myös tuota "pair valve" plokkausta ajattelin kokeilla jos on jotain merkitystä![]()
Jee Jee
Käyttääkö kukaan 954RR:n kanssa hälyttävää levyjarrulukkoa? Mikähän Xenan malli passais 954RR:ään?
-Pete
Honda CBR954RR
Mitäpä jos käytättäisit pyöräsi säädätettävänä mikäli sulta commanderi löytyy?
Käytätin omani talvella säädätettävänä ja mulla on putsarikotelosta otettu läpät pois ja katalysaattori poistettu ja slipari perässä. Eli siis hyvin pitkälle samanlainen perus setti kun sulla.
Penkittäessä pyörä ei toiminut alkuun 1000-4000rpm alueella oikein mitenkään kun lähti vedättämään vaan meinasi tukehtua (rykii,pomppii,potkii) kun pyörä meni niin rikkaalle. Varsinkin toi alkupää vaati eniten korjausta ja commanderissa taisi olla jotakin -40% luokkaa syöttö eli siis hyvinkin suuri muutos alkuperäseen.
Mun ymmärtääkseni noi tahtoo aina mennä enemmän poskelleen kun virtaus paranee..