No ei kait siinä muuta, kuin ihmettelemään misäs asennossa lähteepi poijes tosta tankin kautta.
Mikäs olis helpoin tapa ottaa nuo kaasuvaijerit irti, kun ovat aika veemäisesti tuolla ruiskurungon ala puolella kaapeleittan pääty paikat?
Meinaan vanhassa 600 -91 cebarissa sai irrotettua helposti imukurkut sylinteristä niin ei tarvinut nuita kaapleita irrotella. Riitti, että otta kaasari pakerin irti ja laitto sen roikkumaan sivulle.
Mitäs tässä ? Olisko helpoin ottaa irti ihan tuola kaasukahvan päästä vai jotenkin muuten "helposti".
Huvikseen kokeilin tuota ilmanputsarin lärpäke hommelin modausta ja HTEV:iä säätää niin, että olis kokoajan auki.
Laitoin sen vahingossa juuri väärään suuntaan auki kokoajan niin ei ainakaan nyt tullut parannusta.
Pittää huomenna kokeilla laittaa tuo toiseen ääripäähän jos tuolla sais nuo alakierrosten ongelmat poijes.
Toinen hyvä ratkaisu olis tilailla kaukaa tuo HTEV eliminaattori homma niin olis kaikista paras ratkaisu.
Tuossakin on vain se, että kun ei löydy Power commanderia niin keskialueelle tullee pikkuinen kuoppa, mutta silti on paljon parempi kuin orkkis HTEV härpäke.
Näin ainakin pikku linnut laulanut![]()
Jee Jee
Huomasin tuon saman, kun tulppia kattelin tästä.
Sen verran korkealle pittää saada nostettua ja tuossa kun on tuo "pair valve" systeemi heti tulppien yläpuolella niin otti kyllä siitä ja johtoliitoksista vastaan. Että tässä 954:ssakin sai hitusen kikkailla, että saipi edes tulpat poijes.
Tuon takia vähän mietinki silloin, että jaksaako alkaa rimpuilemaan tuon kannen kanssa ja silloin "järki" sanoi EI.
En halua edes ajatella, kuinka ahdas tuo tonninen sitten on
Kattelen tässä jonkun hyvän viikonlopun, kun olis hyvä sää ja aikaa niin kattelis "huvikseen" välyksi.
Laittelen sitten kuvia, että mites se onnistu vai onnistuko ollenkaan![]()
Jee Jee
Sanos muuta........ Kyllä olis tarkan asiakkaan kohdalla selittämistä, minkä takia runkoa "ohennettu" snurralla.
Tästä vinkkinä huoltonsa ostaville. Tehkää ihmeessä isot huollot (venat jne.) talvikaudella, silloin ammattilaisella aikaa tehdä tunnollista työtä. Pajoilla täys rumba selvitä normaaleista öljy/suodatin hommista kesän aikana. Ei ole ihme jos tulee tehtyä "ohareita" kun aika ei riitä ja pyöriä viikoiksi jonoksi saakkaa odottamassa vuoroaan huoltoon. Joskus tullut kokeiltua venakopan ruuvien kohdalla kynsilakka tsekkausta. Laskun suuruudesta eroa toimintatavoista ei voi päätellä.
mitä ketju-rataspakettia raati suosittelee -07 tonniseen bleidiin ?
-tuomas
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Dodiih ihmiset, venttiilin välykset on mitattu ja pari oli rajoilla, mutta menee vielä onneksi.
Ei siis tarvinut säädellä, mutta tässä pari kuvaa.
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...ien%20mittaus/
Eli kyllä koppa mahtu tulemaan poijes, mutta piti kaikki johdot ottaa irti, sekä pair valve hommeli myös irroittaa kokonaan.
Vähän mietin otanko kummalta puolelta poijes, mutta päätin kokeilla tankin kautta.
Kaasuvaijerit olivat tiellä joten aloin iroittamaan niitä. Ekaksi toinen, mutta sitten toisen vaijerin kiinnityspää on juuri tuolla alla niin sitä en kyllä olisi enään saanut takaisin jos olisin sen ottanut irti.
Mutta mahtu tulemaan just ja just poijes, kun kään kaasu kahvan ihan pohjaan jolloin kiinni oleva vaijeri on niin pitkä kuin mahdollista.
Tällöin kopan sain mahtumaan tulemaan pois juuri ja juuri.
Mites nämä tulpat, onko hyvän näköiset vai ei ?
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...s/DSC02935.JPG
Ilmanputsarin laitoin likomaan 3 tunniksi ja nyt suihkuttelin sen puhtaaksi. Nyt on suodatin kuivaamassa ja tilaamani K&N öljy spraykin tuli postissa niin saa kohta laittaa uudet öljyt siihen ja laitettua kaikki kasaan.
Jee Jee
Hyvältähän nuo näyttävät. Hanaa vaan!
Omalta kohdaltani tuli ongelmia. Alle 3k kierrosta ei toimi, enkä järkeilyn ja mittausten jälkeen usko, että muaalmalta tilamaani tulpat ja puolat muuttavat tilannetta.
Huomenna 1000rr vakuutukset voimaan ja talvella katotaan mitä 900rr:ää vaivaa. Pienestä on kiinni, välillä toimii ja sitten taas pätkii. Ei näytä vikakoodiakaan. Laiskaks kun tulee, niin jäännyt ohivuotomittaukset tekemättä.
Taitaa olla venäsäädöt edessä tai sitten koko kannen restaurointi. Ebaystä sais pariin hunttiin kannen.
Sittenhän tiedätte mistä saatavilla iridium tulppaa ja puolia.
Stormilta kun kävin kysymässä tulppia, niin olin kaatua perseellineni, kun pyysivät 40.-, eli 160egee. Nyt tulossa briteistä alle 15 egee / kpl kotiin kannettuna ja saksasta puolat. Katsotaan kumpi ehtii nopeammin suomeen. Seuraavaksi täytyy ruveta metsästämään ecu:a ellei venojen ohivirtausmittauksien jälkeen ala pelittämään.
Kaverilta lähti eilen kortti. Uhos lähtevänsä ensi viikolla neljäks viikoks eurooppaan ajelemaan. Eivät kuullemma ole muutamaan kymmeneen vuoteen korttia kyselleet. On niitä kortin menetyksiä muillakin tavoilla ihan onnistuneestikin ratkaistu!
Tallin vanhin blade on vuodelta 1993, eli ensi vuonna vietetään 20 vuotis bileet. Eniten olen viime vuosina ajanut 1000rr:llä vm.2006. itse pidän tätä mallia blade sarjan toistaiseksi parhaana versiona. Yksinkertaisesti hyvää ajaa.
Tänä vuonna oli tarkoitus saksan reissun jälkeen ajella kesä 954:lla, mutta haaveeksi jäi. Ensimmäisen viikon toimi ihan hienosti, mutta sitten alkoi ongelmat alle 3k/min. Kylmänä aina 10km saakka kaikki ok ja sitten rupes röpöttämään alle 3k/min. Kasua lisättäessä aina tasan 3K/min kohdalla kaikki paukut käytössä.
Viikon mittailin enkä sähköpuolelta löytänyt mitään varsinaista vikaa. Uudet tulpat tuli tänään ja huomenna varmaan käytetyt puolat. Nyt olen jopa kallistunut siihen, ettei ongelma ole sähköissä eikä pruutassa van venoissa! Jos en ehdi ennen lomia mittaila niin jää talvi hommaksi.
Tänään bonukset ja liikennevakuutus meni 1000rr:ssä päälle ja sillä mennään tämä kausi.
Vika ei kovin suuri, mutta #1 ja #4 tulpat karstaisia, pakosarjan läpötiloissa eroja, eli ei pala seos kunnolla.
Kerron sitten joskus missä vika. Harmi, koska oli tarkoitus laittaa 954 parkkiin Berliiniin ja lentää sinne Air Berliinillä syksyllä. Berliiniin lentää täältä Hki:stä n. 50.- siivu.
Berliinistä ei ole pitkä matka Harziin, missä todella hienoa banaa.![]()
Toivottavasti saat pyöräs toimimaan !
Tuli postissa tänään tuo eliminator tuohon pakoputkeen ja ihan mukavaltahan tämä meno nyt tuntuu.
Alhaalla tuntuis toimiman ihan hitusen paremmin ja myös kiihdytykset alakierroksilta lähtien on paremmat.
Varmaan paremmaksi saisi vielä menon jos hankkisin commanderin ja säätäisin pyörän, mutta olis meleko kallis investointi niin ainakin nyt jätän sen tekemättä.
Kertokaas tästä nokkaketjun kiristimen toiminnasta.
Pystyykös tuota säätämään vai millä periaatteella toimii. Meinaan tuntuis, että lämpimällä koneella on ihan semmoinen olematon ketjun läpätys ääni, ei ollenkaan korvaan pistävä (saattaa olla myös pään sisällä vika).
Pystyykö tuota kiristintä jotenki tarkistamaan onko vielä iskukunnossa vai pittääkö hankia uusi ?
Lisäys:
Moottoriöljystä sen verran, että öljy ei tuntuis pelaavan yhtä hyvin kylmänä kuin lämpimänä.
Elikkä kun lämpötila menee sinne 92-100 asteeseen niin tuntuis kytkimen löysääminen vaihteelle, sekä vaihteitten laittaminen hitusen vaikeammalta. Ettei mene ihan niin jouhevasti, kuin lämpötila on jossain 80 tai hitusen alle.
Mikä olis parempi vaihtoehto nykyiselle motulin 10W40 öljylly ?
Meneekös se nyt liian litkuksi, kun lämpiää liikaa vai juri toisinpäin. Eli pitäisikös tuleva öljy olla jäykempää lämpimänä vai kuis ?
Viimeksi muokannut: samba2; 29.06.2012 klo 19:21.
Jee Jee
Mittauksia tehty. Kaikki pytyt tiiviit. Seuraavaksi uudet tulpat ja puolat. jatkoa seuraa......![]()
Tulppapiuhat, tulppahatut, puolat, tulpat ja maadoitukset- saralla lienee ongelmakenttä, olettaen että ruutta pelaa ok.
Ohivuotomittaukset lienevät 100% turhia tälläisen trabelin selvittelemisessä. Toki, jos mittailuista pitää, voihan sitä mitata vaikkapa ketjun kireyden, ja todeta että se on ok![]()
Kattelin huvikseen nuita pakoputkien alkkukäyriä niin nelos pytyn putki on sininen, mutta muut eivät?
http://samba2.kuvat.fi/kuvat/samba2/...4/Kuva0113.jpg
Kuuluukos nuitten hohkaa sinisenä, varmaan ?
Onkohan nuissa muissa putkissa vain sen verran paskaa kiinni, ettei näy sininen väri?
Ettei vaan minullakin käy pyty eri lämpösinä ? Totta tuo näkyis tulppien kärjissä, jos kävis kovin huonosti ?
Jee Jee
Kyllä kantava pakoventtiili voi aiheuttaa sen, että panos karkaa putkeen. Eli ohivuotomittaus ihan tarpeellinen.
Kyllä vika voi olla TP (Trottel Position) anturissakin vaikka mitta-arvot korjauskäsikirjan mukaiset.
Edetään ihan systemaattisesti vian selvittelyssä, kyllä se vika jossain vastaan tulee.
Yks hankalimmista vioista oli kun akussa murtuma kennojen välissä. Kaikki toimi hyvin ja sattumanvaraisesti ecu boottas ja kone sammu. Mutta, lopulta sekin vika löydettiin!
Tänään kokeilin uusia tulppia ja toisilla puolilla. Toimi paremmin, mutta ongelma vielä päällä.
Konetta käytetty lämpimäksi ja kävi noin 10 minuuttia.
EDIT: Nyt olis jälkiviisaillakin hyvä mahdollisuus kommentoida, mistä lähteä vikaa etsimään!
![]()
Viimeksi muokannut: finn; 01.07.2012 klo 13:31.
Minulla samaa juttua Hondan omilla öljyillä. Ei ala ihan noin aikasin, mutta jos pitkään ajelee kuumana kesäpäivänä kaupungissa ja lämmöt siellä satasessa koko ajan, niin alkaa kytkin irrottamaan vähän herkemmin.
Vaihteiden vaihdossa en muutosta muista, mutta sanottakoot että itellä ihan ns ratakengät niin ovat sen verta möhlöt että ei niillä oikein tunne mitä potkii.
No hemmetti, kyllähän on mustat
Meneekön tässäkin niin, että 2,3:lla sama puola ja 1,4:lla sama puola. Kun 1 ja 4 ihan mustana niin luulis, että vika jossain semmoisessa osassa, joka antaa käskyä aina pareittain eli 1,4 ja 2,3.
Tulis ekana juuri mieleen jokin puola yms, mutta senhän juuri korjasit.
Kerro jos tullee asiaan selkeyttä !
Jee Jee
Iltapäivä tuli taas vietettyä tallilla. Pruutta auki ja suuttimet tarkistettu ja putsattu. Kaikki jälleen kerran nippuun kaikkien sääntöjen mukaan ja vikakoodien resetointi. Alkuun toimii...ja siten alkaa prötäys.
Kaiken kukkuraksi vikakoodien resetoinnin jälkeen, MIL jää palamaan, eli ECU paskana!!
Muut katsoivat futisfinaalia, niin minä läppäri kourassa tarjosin ebayssä ecua. Tarjousta ei tarvinnut edes korottaa, kun muut katsoivat matsia. Myyjä ilmeiseti yritti korottaa ja vetäityi tarjouksestaan 10min ennen huutokaupan sulkeutumista.
Suuttimia puhdistettaessa #1 suuttimesta tuli luultavasti ohut al-hiutale 1mm x 2mm. Ei vaikuttanut suuttimen toimintaan tai koneen käyntiin.
Sample evidence: pieni siru kuvan keskellä.
Lomalle viikon kuluttua ja saarielämää viettämään, joten 954:n vianetsintä menee jatkoajalle elokuulle.![]()
Itellä nytten käsi paketissa niin ei pysty ajelemaan niin vois huvikseen kattoa onko kuinka paljon likkaa nuissa suuttimissa.
Onnistuuko suuttimien irroittaminen ilman, että häätyy ottaa koko ruisku hässäkkä irti ? Jos oikein katsoin niin nuo ruisku suuttimet pitäisi olla tuossa metallisessa bensa putkessa kiinni. Myös fuel pressure regulator on samassa putkessa kiinni ?
Vai onko helpompi irroittaa koko ruiskun runko irti ?
Löysin huolto manuaalista osion, missä puhuttiin "starter valve synchronization". Elikkä pystyis jotenkin tuota ruiskua synkkaamaan.
Toimenpidettä varten pitäisi olla jokaiselle sylinterille oma mittari ja ne törkätä kiinni, myös pair valve pitää tukkia toimenpiteen ajaksi.
Toimiikos tuo samalla periaattella, kuin kaasari vehkeitten synkaus. Meinaan löytyis semmoinen itse tehty synkkauslaite kotona. Oma mittari toimii kylläkin nesteelle, kun taas huolto manuaalissa on mittarina tuommoiset "painemittarit"
(tämän näköiset http://www.autrol.fi/img/pics/suchy/15.jpg).
Ei olis kylläkään kallis investointi ostaa neljä tuommoista painemittaria jos niillä onnistuis tuo toimenpide.
Kukaan tehnyt tätä toimenpidettä ja mitä tuolla oikein synkataan ?
Jee Jee