Ainakin se laakeri nyt sitten kilahti. Olisi pitänyt funtsia toisenkin kerran ennen kun löi renkaan paikalleen... En sen enempää sitä ihmetellyt kun tuntui olevan kunnossa, löin vaan vaseliinia sisään.(SamiN @ Elo. 12 2010,22:57) kirjoitti
Että sellanen .org ratapäivä. Melkein pääsin perille. Pakulla piti tulla takas. Omaa tyhmyyttä.
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mites olet ketjuja voidellut ? *(SamiN @ Elo. 13 2010,07:20) kirjoitti
![]()
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
vaihtelevasti. ehkä 2 tankillisen välein, sateella useammin.(mathev @ Elo. 15 2010,20:08) kirjoitti
eli kuivilla ketjuilla varmasti olen ajanut.
luotin rasvariin, mutta se taisi öljytä pelkkää vannetta
josko nyt uusia ketjuja huoltaisi paremmin, rasvarin purin jo.![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jaaha,mikäs rasvari sulla oli ?(SamiN @ Elo. 15 2010,20:20) kirjoitti
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
loobman, eli manuaalinen.(mathev @ Elo. 15 2010,20:37) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mulla on Scottoiler ja tuntuu pitävän ketjun hyvin öljyssä.(SamiN @ Elo. 15 2010,20:43) kirjoitti
Kawasaki ZZR1400 -09
Scottoiler minullakin tuplanokalla , hyvin pelannut 24 tkm ajettuna ketjuilla eikä ongelmia(J.N @ Elo. 15 2010,20:45) kirjoitti
![]()
Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *
MC TOUR *
N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
ihan normi tehot! mulla 155hp ja 136 nm ja penkkimies sano että ihan normi tulos vakio zzärrälle(Jyppendaal @ Elo. 06 2010,16:25) kirjoitti
Mun tube kanava:
SSA Motors Finland
Instagram:
ssamotorsfinland
Uusi vuosi ja piti raahautua talliin laittamaan mopoa.
Uudet renkaat sain laitettua alle ja *tasapainotuspukkikin tuli tilattua, kun halvalla (34,9eur) sai. Michelin Power Pure 2CT tuli eteen (120/70) ja taakse (190/50). Vanteelle kumit väänsi Rengas Kulma Kuopio (10 eur/vanne) ja tasapainotuksen hoiti allekirjoittanut. Painoja ei tarvinnut kuin eteen 15g ja taakse 25g.
![]()
Viime kesänä tilasin alennuksesta DIDin ketjuratas paketin ja kun syksyllä entiset ketjut alkoivat pitämään vinkuvaa ääntä, niin eikun samalla ketjut ja rattaat uusiksi. Entiset olivat n. 25000km ajetut, eli ihan tarpeeksi pitkään kestivät ja varmaan olisi vielä muutama tuhat kärsinyt ajella.
Eturatas oli kohtuu tiukassa, niinkuin ne monesti tuppaa olemaan. Ei riittänyt, että vaimo seisoi koko painollaan takajarrulla (liian kevyt 60 kiloisena), vaan piti laittaa takavanteen ja haarukan väliin vielä metalliputkea pyyhkeellä suojattuna. Sitten pysyi rengas paikallaan, kun tämä karpaasi väänti kevyesti 60cm jatkovarrella mutterin auki kuin lapselta olisi namun vienyt ;)
![]()
![]()
![]()
Ketjut niittasin Rothewaldin työkalulla, jonka ostin jo vuosia sitten entiseen pyörään. Aika kovaa sai vääntää 19mm lenkkiavaimella sivulevyn ja niittien päät kohdalleen, olenko heikko sittenkin...
![]()
![]()
Eturattaaseen laitoin kuparitahnaa sekä kierteeseen, että aluslevyyn, liekkö tiukassa jonkun vuoden päästä ?
![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Sain myös irroitettua takahaarukan irti pyörästä samaan syssyyn. Tilasin sopivan akselin mutterin työkalun ebaysta, löytyy tuolta hakusanalla "Kawasaki Ninja ZZR 1400 Swing Arm Nut Socket Tool". Hintaa tuli 26,6 eur posteineen, halpaa kuin mikä. Oli muuten aika tiukassa akseli putkessaan, sai löydä sen sieltä irti. Syykin kyllä aika ilmeinen, kun kuvia katselee. Eli kannattanee jo alle 5 vuotiaasta pyörästä suosiolla tarkistaa, puhdistaa ja rasvata takahaarukan akseli, linkusto ja laakeristo.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Ai niin, tähän asiaan päivitys. Loppui öljyn tihkuminen täysin, toimiva kikka.(Jyppendaal @ Huhti. 05 2010,10:15) kirjoitti
![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Liekö tässä on vainoharhaiseksi tulossa tai sitten vaihteissa/kytkimessa alkaa olemaan jotain ongelmaa. Ykkönen on aina mennyt äänekkäästi kolahtaen päälle, mutta nyt bonuksena muutkin vaihteet ovat alkaneet tekemään samoin. Joskus ylöspäin tehtävä vaihteenvaihto on äänetön (kuten muistelen sen aiemminkin olleen), mutta yleensä vaihteet kolahtavat ikävästi päälle. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
Öljynä olen käyttänyt vuoden verran Motulin 5100 10/40W. Olisiko tuolle parempia suosituksia?
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Updeittia: Vaihdoin pyörään Shell Advance VSX 10W-40 öljyt ja vaihteet alkoivat toimimaan selkeästi paremmin. Joten öljystä se vain oli kiinni. Noilla Motulin ölpillä ei ollut ajettu kuin vajaa 2tkm joten tuo öljy ei vain toimi tässä pyörässä.(Sampy-75- @ Touko. 31 2011,08:56) kirjoitti
Kawasaki ZZR 1400, 2007
Suzuki GSX 750 F, 2005
Ja paskat on tiukassa, meinasi olla tulossa pultti eturattaan kopasta läpi. Onneksi huomasin ketjuja rasvatessa Ahveniston reissun jälkeen, että kuulostaapa vähän oudolta kopasta tuleva ääni takapyörää käsin pyöritellessä.(Jyppendaal @ Helmi. 15 2011,13:14) kirjoitti
Laitan löystymisen rattaan aluslevyn piikkiin, kun en sitä jaksanut talvella uutta laittaa. Hakkasin kai sen vanhan irrotellessa niin tasaiseksi, että ei jaksanut pitää pulttia paikallaan ?
Nyt on uusi aluslevy (n. 5 eur) paikallaan, pultti kiristetty 130nm momenttiin, jokohan pysyisi ? Kuparitahnaa laitoin niinkuin talvellakin.
![]()
![]()
![]()
Kyllähän tuon löystymisen olisi huomannut viimeistään siinä vaiheessa, kun nopeusmittari lakkaa toimimasta. Tai kun ketju hakkaa nilkkaa...
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
suosituksia etupään pukiksi? mielummin kolmiosta nostava?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Bikelift:n pukit on hyviä, suosittelen!(SamiN @ Loka. 16 2011,20:48) kirjoitti
KTM SMT 990 LE 2010
Kiitos!(arppi @ Loka. 17 2011,18:58) kirjoitti
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tänä talvena ei huollot kovin kummoisia olleet. Syksyllä vaihdoin öljyt (se tuttu Teboil Superpike 15W-50, n.30eur/4litr) ja öljynsuodattimen. Joulun alla oli Louisilla etujousitukseen halvalla öljyä (6,9eur/500ml).Vaihdoin sitten öljyt pumppuihin tämän ohjeen mukaisesti. Ei ollut ylitsepääsemättömän vaikeata. Se mikä vähän ihmetytti, oli kun sain ulos vasemmasta 590ml ja oikeasta 580ml. Huolto-ohjeen mukaan sinne pitäisi sisuskaluja purkamatta laittaa 480ml. Samapa tuo, laitoin sisään vähän vajaa 500ml, katotaan ensi kuussa, miten toimii ajossa. Nuo entiset öljyt on vaihdettu sisään huollon toimesta 2008, kun pumppujen tiivisteet oli vaihdettu uusiin. Eipä nuo mitenkään dramaattisen likaiset olleet 4 vuotta myöhemmin.
![]()
![]()
![]()
![]()
Vaihdoin myös jarru- ja kytkinnesteet uusiin. Helppo homma sekin Mityvacin tyhjiöpumpulla, se oli hyvä ostos aikoinaan.
(Jahas, tämä foorumisofta ei tykkää yli 10 kuvasta samassa viestissä, jatketaan alla.)
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Ja kun tuo etupää oli auki, niin sain väläyksen putsata konehuoneen sekä pakosarjan. Pakosarjan suorastaan hioin ja kiilloittelin kevyesti, onpahan taas pari kesää vähän coolimman näkönen. Eihän
tuota pysyvästi kiiltäväksi saa ilman keraamista pinnoittamista, mikä taas maksaa jonkun satasen. Vaihdoin tällä kertaa jopa pakosarjan tiivisteetkin (4x n.6 eur).
Niin ja tuli irroitettua kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut irti, putsattua ja tarkistettua. Huolto-ohjeen mukaanhan nuo pitäisi vaihtaa uusiin 4 vuoden välein. Enpä jaksa vaihtaa, kun eivät vuoda. Katsotaan joku talvi sitä vaihtamistakin. Letkut kiinni koneeseen ja huuhtelin akkuvedellä (3eur/5l) kahteen kertaan systeemin. Sitten 50% uudet glykolit (vihreät) sisään. Jäähdytinkennostokin tuli jälleen irroitettua ja putsattua. Ei ollut lähellekkään yhtä paljon paskaa kuin 4 vuotta sitten pyörän tullessa minulle. Olen kai kermaperse joka ei tykkää ajella kurassa ja paskassa.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Vaihdoin ajovalopolttimot uusiin. Entiset olivat jo aika haaleena käyvät Philipsin H11 LongLifet. Pistin rahaa haisemaan ja ostin Osram NightBreaker Plussat (n. 23 eur/kpl). Lisäksi laitoin myös parkit uusiksi, Osram W5W Cool Bluet (15eur/pari) näyttävät eri metkoilta. Sydäntä oikein särki, mutta sain onneksi heitettyä entiset vielä toimivat polttimot roskiinNiin ja pitkiä H9 polttimoita en vaihtanut, kun en niitä koskaan käytä, ei kai ne ole juuri kuluneet.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ilmanottokanavatkin muuten putsasin juoksevalla vedellä niiden ollessa irrallaan pyörästä. Ei löytynyt oravia eikä muuta.
Vielä kun tarkistin manuaalisen APen nokkaketjun kiristimen oikean kireyden, niin siinäpä taisi olla tämän talven urakka. Ensi talvena taidan jaksaa jopa venttiilinvälyksetkin tarkistaa, nyt ei huvittanut. Halpaa oli taas huolto.
Viimeksi muokannut: Jyppendaal; 06.04.2012 klo 22:07. Syy: unohtu jotain pientä
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Jos joku ei jo tiedä, niin allaolevasta osoitteesta saa aika moneen huoltotoimeen erinomaiset ohjeet tälle pyörälle:
http://www.zx14ninjaforums.com/threa...FEFB42213B4276
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Kiitos päivityksistä. Näitä on mukava lukea.
Venttiilikopan tiiviste taitaa tihkua vasemmalta puoleta sullakin?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Jesh, itekkin tykkään katella vastaavia juttuja kuvien kera. Monesti kertoo paljon enemmän, kuin tuhat sanaa.
Se venttiilikopan tiiviste vuoti aikaisemmin, mutta nyt ei ole vuotanut, kun laitoin ne prikat sinne pulttien alle pari vuotta sitten. Silloin aikaisemmin se tuli läpi nimenomaan vasemmalta puolelta, kun pyörä parkissa kallellaan sinne. Nyt talvella huomasin kylläkin, että vähäinen määrä öljyä oli ilmestynyt oikealle puolelle tiivisteen reunaan. Tosi vähän kylläkin.
KHI on muuttanut sitä venttiilikopan tiivistettä ilmeisesti pariin otteeseen, kun varaosanumero on vaihtunut. Olettaisin, että öljyn vuotaminen on sielläkin havaittu. Ensi talveksi meinasin tilata uudet tiivisteet ja laitan paikalleen sitten venttiilinvälysten tarkistuksen yhteydessä.
Jokos se sinun pyörä alkaa olla iskussaan kesää varten ?
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Etujarrujen ilmausta (pääsylinteriin taisi päästä ilmaa palojen vaihdon/herkistelyn yhteydessä) ja katteiden kiinni laittoa lukuunottamatta alkaa muuten olla iskussa. Dataloggerin kanssa on myös pientä säätöä vielä...
Custom kartan tekoon pitäisi viedä kevään aikana.
Kilometrejä mittarissa 37k.
Itseasiassa tänään sain jo vähän testailtua: http://www.youtube.com/watch?v=hU8dhbEMJ3A
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mahtaako kukaan muistaa/tietää valokatteen alla olevan suojan kiinnitys klipsien kokoa? 6,7 vai 8mm??
http://www.cornwallkawasaki.co.uk/sh...agram&id=22981
Osanro: 92039
En pääse itse mittailemaan ennen viikonloppua ja olisin eBaysta noita tilaillut.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Onkos porukoilla kokemuksia venttiilien säädöstä , vaihdoin hiljattain tulpat pyörään ja näytti äkkiseltään melko haasteelliselta hommalta kun tilaa ei juuri ole. Mitäköhän liikkeet velottaa kyseisestä hommasta ja onko säädön tarvetta 42tkm kohdalla ollut?
Kiitos jo etukäteen!
Noita näyttää löytyvän Stormiltakin, joten käväsen sittenkin Pirkkalasta ostamassa, niin saan ne jo viikonlopuksi.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...ja-tarvikkeet/
Edit: paitti ei siellä ole noita hyllyssä näköjään![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi