Mittasin kulutuksen nyt tarkasti niin 5.3-5.5l/100km mutkaa matkaa ykspäällä ja hiukan kaupunkia valoineen joten ei käy rikkaalla käynnistysongelmat ei johtune siitä.
Hep,
suosittelen tuon tappokytkin-mokkulan purkamista, putsausta ja mahdollisen kuoleentuneen
jousen vääntämistä ennalleen. Ja rasvaa täyteen ennen kokoonpanoa. Auttoi omassa
-05:ssa omituisiin käynnistys + valo-ongelmiin. Kannattaa kuvata purku eri vaiheissa,
melko monta palikkaa sisällä...![]()
CBR1000RR/C1800R - SS2000
ex CBR1100XX/Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
Varsinaiseen ongelmaan en suoraan keksi mitään, mutta kaasarivehkeissä kaasun tarve startissa viittaa enemmän laihaan seokseen. Ruiskuvehkeistä en tässä suhteessa arvaa mitään.
Antti
ex-BMW K100RS -85
ex-BMW K1200S -05
ja kulutuskin tuntuu olevan ihan ok.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mutta joo kohti uusia haasteita haluaisin irrotella jarrusatulat ja hermistellä männät olikos tuossa muuta kuin kaks pulttia auki,oliks siellä joku kuusiokoloruuvi jossain jemmassa mikä pitää palat paikallaan?Jos joku löytäis jonkun kivan videon aiheesta..jarrusatula oli jo kädessä mut en osannut paloja irrottaa onko se se kuminen tulppa minkä alla on palojen kiinnitys tappi?harmittaa ku oli jo sarula kädessä mut en osaa ottaa paloja pois.
Viimeksi muokannut: XX75; 22.04.2025 klo 15:57.
Taitaa käydä kaasarimallin XX laihalla kun kevyesti nypyttää pintakaasulla ajellessa varsinkin 4, 5 ja 6 vaihteilla 3000 - 4000 kierroksen välillä. Ryypyn tarjoaminen tasaa kyytiä. Lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana. Hankin pelin hiljan ja edellisen omistajan mukaan mm. ilmanputsari ja tulpat tänä keväänä uusittu. En ole tätä vielä tarkistanut.
Tuli mieleen että voisiko kylmillä keleillä olla kuinka paljon vaikutusta laihalla käymiseen? Ne muutamat lenkit mitä on tullut ajeltua on lämpötila ollut jotain 5 ja 10 asteen välillä. No toki kelien lämmetessä tämän mahdollinen vaikutus selviää...
Voihan olla että ilmanputsariksi on asennettu jokin paremmin virtaavakin. Onko kokemuksia orkkis / tarvikesuodatinten vaikutuksesta käyntiin? Onko niissä huomattu eroja?
Eikös mahdollinen imuvuoto jossain antaisi jotain merkkiä itsestään muillakin kierrosalueilla? Jostain luin että 98:lla ajaminen vähentäisi nypytystä vs. 95 bensa. Liekkö hevosmiesten juttuja?
Kaasarikoneessa pintakaasulla nypyttäminen kertoo tyhjäkäyntipiirin ja/tai neuloille siirtymän olevan laihalla. Yleensä se tapahtuu just tuossa 3000-4000 kierroksen hujakoilla ja ihan pintakaasulla.
Normaali lääke on vaihtaa tyhjäkäyntisuuttimet vähän isompiin. Voi toimia myös neulaa pykälä ylemmäs tai seosruuvia auki vähän. Seosruuvi ja neula ei oikeasti toimi tuolla alueella, vaan osuu alueiden reunalle. Voi parantaa, mutta siinä peitetään vähän kuin oiretta, eikä syytä.
Todennäköisimmin kyse on tyhjäkäyntisuuttimesta, mutta se edellyttää, että kaikki muu on kunnossa. (bensapinnat, tyhjäkäyntiseos, seos neuloilla, ei imuvuotoja, ei sytyskatkoja jne.)
Ilmanputsari vetää laihalle vasta isommilla kaasunavauksilla, jos ei kombinaatioon sopiva.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Olen ajanut pyörällä kaksi tankillista ja 95:sta olen käyttänyt. Tosin seuraavasta tankkauksesta menen eteenpäin 98:lla joka tapauksessa.
Eilen ehtoolla ajellessa en nypytystä huomannut vaikka kuinka perskarvoja heristelin. Liekkö lämpimämmällä ilmalla merkitystä tai sitten "kököt" kaasarissa ovat lähteneet liikkeelle tms?
Täytyy sopivassa mielentilassa ja ajassa purkaa katteet ja tarkistella ja vaihdella kaikki perusjutut kerralla
Tilanteen monitorointi jatkuu...
1100 voidaan tulkita enkelinumeroksi, vaikka se ei ole sellainen klassinen "triplanumero" kuten 111 tai 444.
Silti numerologiassa ja enkelinumeroiden maailmassa 1100 nähdään merkityksellisenä numerosarjana, koska:
Siinä yhdistyy 1 (uudet alut, luominen, oma voima) ja 0 (henkisyys, äärettömyys, universaalit voimat). Koska nolla vahvistaa sen vieressä olevaa lukua, 1100 tarkoittaa usein vahvistettua uuden alun energiaa ja henkistä heräämistä. 1100 viittaa siihen, että olet aloittamassa tai keskellä tärkeää uutta vaihetta, joka on henkisesti ja käytännöllisesti merkittävä. X voi myös symboloida ristiä, merkitystä tai tuntematonta ("X" tarkoittaa tuntematonta) .
X = 10, joten XX = 20.
Numerologiassa 20 viittaa usein tasapainoon, diplomatiaan ja kumppanuuteen. Se voi tarkoittaa, että on aika rakentaa yhteistyötä muiden kanssa tai että jossain asiassa tasapaino ja harkinta ovat tärkeitä. Kaksi X:ää voi myös symboloida vahvistettua tukea, kaksinkertaista lupausta, tai että jokin asia on vahvistettu tuplasti. Ikään kuin elämä tai universumi sanoisi: "Kyllä, tämä on oikea suunta – vieläpä kaksin verroin". "XX" voi symboloida tasapainoa, kumppanuuden ja valintojen merkitystä, tai edessä olevia kahta merkittävää asiaa, joita kohti ollaan menossa – vaikka lopputulos ei vielä näkyisi täysin.
Tuo 91 on ilmeisesti jenkkioktaani joka vastaa euroopassa käytettyä 95E10 (RON). Eurooppalainen 98E5 vastaa jenkkioktaani 93. Näitä oktaaneja sekoitellaan manuaaleissa vähän miten sattuu.Ei kait näillä 98:lla ajele kuin orggilaiset, kun omistajan käsikirjassa (suomenkielisessä) sanotaan 91 tai suurempi, max 10% etanolia.
-- Brake later and open the gas earlier --
Joopa, jos se lukee maahantuojan ohjekirjassa, niin tottakai ORG tietää paremmin.
How much RON is 95 octane?
E10 (95 Octane) Premium Unleaded (95 RON)
What is 95 RON equivalent to in the US?
91-octane
95 RON is roughly equivalent to 91-octane on the anti-knock index currently used in the United States.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Valmistajan manuaalit usein sisältävät näitä käännöskukkasia ja epätarkkuuksia. Pahimmillaan nuo on nykyisin koneiden tekemiä kääntöoksennuksia. Mutta, jos kyseisen ohjekirja Hondan olisi tehty vain Suomen tai edes euroopan markkinoita varten niin olisi vähän outoa, jos siinä puhuttaisiin 91(RON) oktaanista, kun sitä ei ole euroopassa edes myyty aikakaudella, kun Blackbirdiä on valmistettu. Siksi tuo 91-vaatimus vaikuttaa minusta jenkkimarkkinoita varten kirjoitetulta. Olisi myös erikoista, jos korkeapuristeinen mp-kone kävisi matalaoktaanisella 91(RON) bensalla. Voin tietty olla väärässäkin.Joopa, jos se lukee maahantuojan ohjekirjassa, niin tottakai ORG tietää paremmin
-- Brake later and open the gas earlier --