Dear Optimist, Pessimist and Realist!
While You guys were busy arguing about the glass of water, I drank it.
Sincerely
The Opportunist
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sen verran Rupes eilen kiinnostaa toi rungon lämpeneminen et piti lähtee koittaa .hitto kyl oikean puoli tuli niin kuumaksi ettei siinä kyl kauan pitänyt kättä muutenkin kone lämpö huuteli 110-113 asteen huiteilla.
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Hep. Apuja kaivataan. Kaveri reissussa mun pyörällä, eilen oli hävinny mittaristo sitten sammunut. Oli lähteny työntämällä käyntiin. Starttausta yrittäessä oli solenoidi päästänyt ääntä. Vein matkanvarrelle uuden akun jos olis ollu sen matkan pää. n. 70km lisää ajoa ja sama homma. Eli onko vika nyt todennäköisimmin jännitteensäätimessä? Mittaamaan ei pääse kun pyörä yli 200km päässä![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Niin ja 2016 vaihdettu staattori ja jännitteensäädin, ainakin huoltohistorian mukaan..
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Mulla meinasi bläkkäri keittää kun jouduin tietyön kohdalla maanantai-iltana odottelemaan. Jäähdytysnesteet tuli iloisesti yli kun lämmöt nousi 120C. Pyörä oli just käynyt huollossa, jossa nesteet oli vaihdettu, todennäköisesti oli laitettu piripintaan, mutta silti. Joutui vähän reippaammin ajelemaan että lämmöt laski.
XX
Liikennevaloissa yms tökötyksissä sammutan Rastaan,virta saa olla päällä ja vaihde pesässä. Valojen vaihtuessa painan kytkinkahvan pohjaan starttinapin kaa yhtäaikaa. Siitä syttyy nätisti,en oo vielä jalkoihin jääny. Syyläri ois vaihtokunnossa,aika sottasen olonen. Ei tunnu pesemällä aukeevan.
Jännitteen säätimelle ääni .tarkista sit staatori samal
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Bläkkärissä taitaa kestää tuo laturin staattori hieman heikonlaisesti?
Näyttäis siltä, että tuo MM-G52 staattori on sama mitä käytetään VFR750F, VFR800, CBR900RR, CBR1100XX, VF750 Magna
Miten nuo staattorit kestävät noissa muissa pyörissä? Mulla ei itellä ainakaan hajonnut VFR750F eikä VFR800 pyörissä, Mut pöödissä on jo toistamiseen staattori hajalla. Viime syksyn vaihdoin ja taas on sökönä. Vai onko tarvikekama vaan niin laadutonta?
Sen mitä ehdin VFR750:een tutustua niin staattorin meno on kai "ominaisuus". Oli juttua, että joillakin kuskeilla oli varalla yksi mukana reissussa. Käsittääkseni johtuen asennuspaikan kuumuudesta sen liitokset pettävät. Honda taisi suunnitella staattorin uudestaan jossain vaiheessa.
-Kähmy
2001 Yamaha XJR 1300
omalla ajettu nyt jotain 56tkm. alkuperäinen vielä paikoillaan. jos joskus porsii, niin laitan varmaan sen mosfet-mallisen tilalle. ainakin kovasti saanut suosituksia se malli.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Nyt olis taas uutta laturii koneessa ja uus akku.
Saas nähä onko ElectroSportin staattori pitkä ikäisempi. Ainakin jos runkoeristeen määrää vertailee niin näyttäis paremmalta. Sekä sidonnat ja läpivientitiivisteet on paremmat.
Voiko olla että mun 99 XX:ssä on uudemman ecu kiinni, oon putsannut liittimiä ja käynyt kaapelit läpi, mutta FI valoa en saa kuitattua pois, jalalla ollessaan vilkuttaa lambdan lämpö ongelmaa, vaikka ei siinä ole edes lambdaa, mieleeni tuli tänään kun avaimet toimii tankkiin ja virtalukkoon, mutta satula irtoo eri avaimella.
tulpanhattu oli huonosti, aiheutti lambda vikaa vaikka sitä ei ollut. Taas mennää iloisemmin kuin koskaan
CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
Dual jarruista.
Lienee ok tilanne, että jarrupolkimen vapauttamisen jälkeen on noin 1, 1,5 sekunnin viive, ennenkuin takajarrut avautuvat?
Ja kaikenkaikkiaan takajarrussa tuntuisi olevan semmoinen hieman tahmea käytös, kun vertaa normijarruihin, mutta sekin lienee normaalia?
-Petri
en kyllä ite ole huomannut tuollaista koskaan..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Ei tuo nyt ihan dual-jarrun ominaisuudelta kuulosta. Ennemmin jotain vikaa jarruissa ja tuo lienee jo vaarallistakin, jos reilu sekunnin on jarrut päällä vapauttamisen jälkeen.
Moro, talvihuollossa huomasin että Honda on rikki. Kyllä ahdistaa!Ja vasta kohta 20v/125tkm ajettu.
Onkos kellään jäänyt nurkkiin tuommoista osaa:
https://www.hondapartshouse.com/oemp...420a2f5e8/step
siinä osa 2 ja osanumero 50600-MAT-010
Se on siis oikeanpuoleisen jalkatapin runko (kannatin).
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Onko uudemmassa ruiskumallissa mitenkään mahdollista säätää sytytysennakoa?
Viimeksi muokannut: Mjh76; 19.01.2019 klo 20:46.
Power Commanderilla ei ole mahdollista aikaistaa sytytysennakkoa. Tarvisi ignition modulin lisäkseen, mutta silloin kun selvittelin asiaa ei löytynyt PC+Ignition module kombinaatiota tulpaäksään.
Toinen keino on, että osaa numero 17 "ROTOR, PULSE
14405-MAT-E00" näyttää viilaa.
Silloin tosin muuttaa ennakkoa joka alueella sen viilauksen verran. Näin on mulla tehty, muistelen että n 4 astetta aiemaksi.
Eedith: Sain noita ennen valmiinakin: "Factory Pro +4 degree trigger plate/advancer" vaan ei ole enää valikoimissa...![]()
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan .180" verran kun viilaa, niin se vastaa +4 asteen aikaistusta. Se on n 4.5mm jostain kohtaa jyystämistä. Eri vuosimalleissa on mahdollisesti erilaisia 'triggereitä' päästöluokka, markkina-alue yms syistä. Kannattaa tsekata ainankin davidsilverspares.co.uk ja cmsnl.com sekä hondapartshouse.com ja tarkempaa tietoa löytyy esim https://www.cbrxx.com/engine-airbox-...tml#post399487
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
Kiitos hyvistä vinkeistä! Miten vaikutti pyörän käytökseen tuo ennakko?
http://www.cbr1100xx.org/forums/inde...to-later-bike/
Jos ymmärsin tuolta keskustelusta oikein, niin vanhemman ruiskun rataalla sais 4 astetta ennakoa.
Viimeksi muokannut: Mjh76; 22.01.2019 klo 21:36.
Ostin pyörän '05, muutokset tehty jo '99 eli uutena Bikefox'illa. Yoshin 1-4 RS3 ränni, K&N filtteri, ennakkoa sytytykseen ja PC2. Dynonpaprujen mukaan koko homma tuotti +7hv enempi tehoa.
Jos akku on heikko startatessa, vähän potkii takaisin kun on tuota ennakkoa. Ja sitten pieni vaikeus ajaa pintakaasulla pienellä vaihteella 2500 - 2800 rpm, silloin vissiin ennakko suurenee ja kierroksen nousee helposti. Tai ehkä kaasuläppien synkkaamisessa säätötarvetta josta nuo oireet.
En osaa sanoa oikeastaan muuta mahdollista haittapuolta. Tykkään siitä, että on välittömästi jerkkua, jos siitä on tarve. Turbobusat tietysti on eri kategoriassa, tämä on kuitenkin enempi matkalehmä ja sellaisena juuri tykkäänkin.
En ole vakioruiskulla ajanut. Uudemmissa malleissa ilmeisesti käytös päästöjen takia on hiukan erilaista.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K
no ei se kokoränni ja kn säätöineen kovin paljon tehoa tuo näemmä. ittellä akran sliparit, pc3 ja alkuperäinen ilmansuodatin ja 6hv tuli lisää..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mulla on myöskin bläkkärissä bikefoxin asentamat 4-2-1 Yoshin trs -kokoränni ja pc3.
Valitettavasti ei pyörän papereissa ollut enää dynolappua tallella kun pyörän ostin toissavuonna.
Alkuperäinen neitseellinen putki on sentään tallella, eikä ole edes käyrät muuttaneet väriä, niin siitä voisi päätellä että ei ole vakiona paljon tietä nähnyt...![]()
Mattamustarastas ja cb sevenfifty.
...joopa.
Minusta se vaan on niin, että kokoränni tuo katu-uskottavuutta. Ainoastaan. Plus marginaalisen verran tehoja. Ja sen, että jos availee mutkatiellä, niin herättää vielä enempi pahennusta. No jaa, onhan se keveyttä -voi olla itse lihavampi
Jos olisi ihan hiljaiset putket, niin menisi paremmin 'stelth' -moodissa. Tosin, ei ne tutkat siltikään ole vältettävissä...
Siispä turbo + hyvä vaimennin... Jos se teho on se juttu.
Yama80cc&100-Honda125x2/450Dohc/750-SuzyT500-KawaZ1903/1135cc
Paused '87-'05 Ex XX'99/'05-'21 Tickets '75 '84 '14
Now '14 VFR1200F
161.6mph/LPR'09
175.8mph/Halli'10&SS1000
177.1mph/Halli'11&SS1600K
167,2mph/Halli'13&SS1000
168.4mph/LPR'14&SS1600K