101€ oli Pe-Sunnuntai Brno. Kouvolassa varmaan 500€ vastaava.
https://tickets.motogp.com/en/21041-...-Gold/product/
Triumph Speed Triple 955i - 04
Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
Ex.Yamaha MT-01 -05
Ex.Buell M2 Cyclone -01
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Se on vähän mihin vertaa....
Matti ja Teppo Kirjurinluodolla, 83 €
Valintakysymyksiä
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
On ymmärrettävää ja myöskin tarpeellista verrata hintoja vastaaviin tapahtumiin Euroopassa. Näen tässä arvostelussa pelon siitä että paikallinen järjestäjä - ahneuksissaan tai pienen markkinan vuoksi - hinoittelee tapahtuman heti kättelyssä niin kalliiksi ettei satunnainen kävijä varmasti vaivaudu paikalle. Uskon myös että tämä pelko on aiheellinen.
Juu olen samaa mieltä siitä että saattaa käydä niinsanotusti "VR" eli hinnoitellaan liian korkeeksi ja ku ei tuu kävijöitä ni nerokas ratkaisu : nostetaan edelleen hintoja...
Tai sitten käy "Onnibus" eli jos sattuu testeissä olee kävijäkato eli 50e oli yläkanttiin ni kisalippu ei sit ainakaa hirveästi enempää maksaisi.
Jos olisin itse päättävässä organisaatiossa ni yrittäisin ameriikan mallia, eli perus lipunhinta edulliseksi, mutta sitte virvoikkeisiin yms vähän extraa. Jos vain kävijöitä riittäisi varsinki ekana vuonna, ni se poikisi erinomaisia asioita ihan kansainvälisessä mediassakin kun puhutaan kausittain noista kävijämääristä eri radoilla. Mutta jos ekan vuoden jälkeen ollaa "Barcelona" tasolla ni ei välttis hirveän hyvältä näytä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Toivon hartaasti Onnibus-ratkaisua VR:n sijaan ja paljon yleisöä. Yleisö tekee tapahtumasta tapahtuman. Esim. Imatran ajoissa en tuntenut itseäni ryöstetyksi, vaan koin lipun ja safkan kohtuuhintaiseksi ja tästä ilahtuneena raaski ostaa vähän matkamuistojakin, sekä mikä tärkeintä, hommasta jäi hyvä maku suuhun ja aion mennä uudelleenkin.
Tän vuoren Saksenrinkiin otin liput Rukati-katsomoon, 165 Euroo per lärvä pe-su.Käy kalliiksi ku sielä olutta myyrähän eikä jonoteta.Asemalta ku alakaa kävellä niin alkaa olla jo aika päissään ennen ku eres raralla ku usiampi koju jo kävelymatkan varrella ennen rataa.Mutta sitäki lystimpää.Majapaikka auki meniskö Chemnitziin vai mihinkä. Viimme vuonna oltihin Niederwürschnitzis.
Akan vanhalla pyörällä
Osalla radoista, esimerkiksi Brno, maasto on sellaista että general admission-lipulla pärjää hyvin.
Brnossa viikonloppu on noin € 100,- muistaakseni Portugalissa taisi päästä rata-alueelle jollain kolmella kympillä.
Se mitä järjestäjä tästä kostuu, vaikea sanoa kun ei teidä saako ne provikkaa lippumyynnistä minkä verran.
Naapuruston ravintelit ja majoitukset pokkaa kyllä, vertailun vuoksi tuossa pari vuotta sitten Red Bull Ringille myytiin F1-viikonlopun aikana 85000 lippua, Motogp:hen 215000.
Paikasta riippuen kisaeväät voi olla aika edullisia, Brnossa iso olut on noin € 2,50, ja hodari siinä € 3,-
Kaikki lippuhinnat löytyy kyllä motogp.comista
Jos tekee suunnitelmat ajoissa, lippuja saa tuolta sivustolta alkuvuodesta aika hyvällä alennuksella.
Onhan sillä lipun hinnalla ja sen luomalla mielikuvalla jotain merkitystä.
Itse olen jo jättänyt rock-festarit väliin lippujen hintojen takia, vaikka nuorempana tuli niitä kierrettyä ja kiertäisin vieläkin, mutta...
Jos se ulkolainen turisti on vähän sitä Iitin MotoGP:n lipun hintaa katsellut ja hiukan kalliina pitänyt, niin eihän se ole vielä mitään siihen järkytykseen, kun nollanelonen keskikalja muovituopissa maksaa 7€ ja hodari 6,50€ ja se kalja pitää nauttia eri karsinassa kuin se hodari..![]()
Omalle pussille sopii alle 200€ pe-su. Tai menen paikalle vaikka maksaisi 300€😁. Se on äkkiä gp matka espanjaan 1500€.
Onko puitteiden puolesta mahdollista ottaa vastaan 100000 kisaturistia?
Usein se on niin että kaukaa matkustavat jättää kisapaikalle enemmän rahaa kuin ”paikalliset”. Koska kun mennään ja matkustetaan, ei viitti enää kokonaishinnassa halvinta katsomoa ostaa jne. Se on kyllä totta että perushinta pitää olla sellanen että Ruotsista jne lähdetään.
Just ite laitoin Saksan MXGP:n vippilipun kun laskin että se on vain n satasen normilippuja kalliimpi, siihen kuuluu ruoat ja juomat, parkkis lähellä, hyvän näköalan katsomo jne. En olis Hyvinkäälle VIPpiä herkällä ottanu jos sielä vielä ajettas.
vuoristoatleetti
Siihen hodariin kun laittaa olvin tarran niin suomalainen ei pidä kalliina😁
Ymmärtäähän sen että täällä kaikki on kalliimpaa kuin tsekeissä.
69 euroa 2 päivää ei paha. Ja hyvään tarkoitukseen. Tossa olis nyt paikka myydä jotain kalliita paikkoja ihmisille jotka haluavat oikeasti tukea hanketta. 500e istuma paikka sisältää viirin ja 2000e saa 2 viiriä. Sitten 50 vuoden päästä noi viirit on keräilyharvinaisuuksia ja niistä maksetaan 2000e/kpl
Taidan ostaa tuommoisen istumapaikan vielä jos kesäkuussa on paikkoja jäljellä. Voi sitten seistä tai istua mikä sitten tuntuukin paremmalta![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Kyllähän noihin hintoihin varmaan vaikuttaa maiden yleinen hintataso. On aika eri hinnat ja palkat muutenkin esim Suomessa ja Tsekeissä. Eli ei oo ihan suoraan verrattavissa keskenään.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mitä ne mm kiekon pääsyliput makso kotikisoissa kun niistä nousi mekkala taannoin. Siinähän sillä rahalla näkee n. 2,5h viihdettä
Lahti lähtee KymiRingin tapahtumabisnekseen – valtuusto hyväksyi 2 miljoonan euron pääomalainan äänestyksen jälkeen.
https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2540231
Maksumuurin takana...
Mitä Kouvolan Sanomat kirjoittaa aiheesta:
Lahti lähtee Kymi Ringin tapahtumabisnekseen — KOKO Lahdelle 2 miljoonan euron pääomalaina
Lahti Events saa oikeuden toimia rata-alueen pääasiallisena tapahtumatuottajana.
Lahden kaupunki lähtee yhtiöidensä kautta Iitin Kymi Ring -moottoriradan osakkaaksi ja tapahtumatuottajaksi. Lahden kaupunginvaltuusto päätti maanantaina myöntää tapahtumayhtiö KOKO Lahdelle 2 miljoonan euron pääomalainan Kymi Ring -yhteistyötä varten.
Päätös syntyi perusteellisen keskustelun ja äänestyksen jälkeen lukemin 32—26, yksi tyhjä. Valtuuston enemmistö tuki järjestelyä, jossa KOKO Lahden tytäryhtiö Lahti Events hankkii ratayhtiöstä 12,5 prosentin omistusosuuden. Samalla Lahti Events saa oikeuden toimia rata-alueen pääasiallisena tapahtumatuottajana.
Kymi Ringillä on tarkoitus ajaa ratamoottoripyöräilyn MotoGP-kisoja, joista ratayhtiöllä on viiden vuoden sopimus kilpailuoikeudet omistavan Dorna Sportsin kanssa. Radan asvaltointi valmistuu elokuussa, jolloin Lahti Events järjestää MotoGP:n testiajotapahtuman.
Vastustajat vetosivat ilmastonmuutokseen
KOKO Lahden hallituksen puheenjohtajan Jari Salosen (kok.) mukaan Kymi Ring -yhteistyön puolesta puhuvat MotoGP-tapahtumien suuret yleisömäärät. Rata-alueella on tarkoitus järjestää muitakin kuin moottoriurheiluun liittyviä tapahtumia. Kisoihin liittyviä tapahtumia tuodaan Messuhalliin ja Sibeliustaloon.
— Nähkää mahdollisuudet suurempana kuin uhat. Lahdella on mahdollisuus päästä yhdelle merkittävälle maailmankartalle, hän puolusti pääomittamista.
Valtuuston kriittisissä puheenvuoroissa ihmeteltiin moottoriratahankkeeseen lähtemistä tilanteessa, jossa raportit kertovat ilmastonmuutoksesta ja luonnon köyhtymisestä. Vastustajat pitivät myös kyseenalaisena, että Lahti investoi rajojensa ulkopuolella olevaan rataan.
Rata valmistuu elokuussa
Iitin Tillolaan rakennetaan 4,6 kilometriä pitkä kansainvälisten moottoriurheilutapahtumien järjestämisen mahdollistava rata.
Kymi Ring -yhtiön omistajia ovat nyt AKK Sports, Suomen Moottoriliitto, A. Ahlstrom Kiinteistöt ja Iitin kunta.
Lahti Events lähtee osakkaaksi 2 miljoonalla eurolla ja 12,5 prosentin omistusosuudella. Kymi Ringin kokonaiskustannuksiksi on arvioitu 25 miljoonaa euroa. Valtion rahaa on tullut jo 6,4 miljoonaa euroa.
Radan on määrä olla valmis elokuussa, jolloin sillä ajetaan ensimmäiset moottoripyörien MotoGP-testiajot.
https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...8-a9290ec180f9
Kymi Ringin moottoriradalla järjestetään lauantaina 12. lokakuuta Running Day -juoksutapahtuma.
Kymi Ring Running Dayn järjestäjien tavoitteena on nostaa tapahtuma Etelä-Suomen monipuolisimmaksi juoksu- ja liikuntatapahtumaksi.
Tapahtumasta suunnitellaan jokavuotista. Ensimmäisellä kerralla tavoitellaan 500—1000 osanottajaa. Sarjoja on naisille, miehille, lapsille ja iäkkäämmille. Juoksumatkat ovat tuhannesta metristä Kymi Ringin kahteen ratakierrokseen eli noin kymmeneen kilometriin.
Juoksutapahtumalla pyritään edistämään paikkakunnan näkyvyyttä ja elinvoimaisuutta, kannustaa eri toimijoita yhteistyöhön sekä tukemaan paikallista yhdistystoimintaa ja yrittäjyyttä.
Tapahtumaa tukee Kymi Ring Finlandin lisäksi kausalalainen liikuntasali Mahtisali. Tapahtuman järjestävät Iitin Pyrintö, Kausalan kyläyhdistys ja Kymen Kotkat ry.
Iitin Pyrinnöstä tapahtumaa on ollut valmistelemassa Teemu Huppunen. Hän sanoo, että ajatus juoksutapahtuman tuomisesta syntyi viime vuonna Kymi Ringin Iitissä järjestämän tiedotustilaisuuden yhteydessä.
— Nuutisen Harri Pyrinnöstä, Nisulan Jari partiolaisista ja Leinon Eira kyläyhdistyksestä alkoivat kolmestaan miettiä, että tällainen tapahtuma olisi omiaan Kymi Ringille. Kun ajatuksen tasolta siirryttiin suunnitteluun, tulin Pyrinnön toisena edustajana mukaan, Nuppunen kertoo.
Hän jatkaa, että tavoitteet ovat heti alussa korkealla.
— Kyllä me uskomme, että Kymi Ring voisi kiinnostaa juoksuväkeä. Tietysti kun kyseessä on moottorirata, moottoriurheilutapahtumat menevät aina edelle, mutta eiköhän sieltä tilaa löydy meillekin.
Ilmoittautuminen tapahtumaan on alkanut nettisivuilla osoitteessa www.kymiringrunningday.fi.
https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...e-1be8ee42101c
"Radan asvaltointi valmistuu elokuussa"
Eikö kk sitten asfaltointi kerrottu tulevan kesäkuussa?
Kävin tänään montun reunalla. Siellähän näytti oikeasti tapahtuvan asioita ja hommat edistyneet kuukaudessa reippaasti. Oli paljon koneita töissä.
Muutama ruuvi löysällä
Käväsin kanssa kiskalta kurkkimassa radan suuntaan. Yllättävän jyrkkä ylämäki ennen pitkää suoraa olevassa mutkassa. Muutenkin korkeuserot näytti komeilta. Muistankin, että oli puhuttu tulevan paljon pimeitä mutkia ja nyt ymmärrän miksi niitä sieltä löytyy.
Linkki isoon kuvaan
![]()
Viimeksi muokannut: T1mppa; 14.05.2019 klo 23:19.
Braaaaap