Niin ja vielä tää 3 Gen taipuu geometriansa puolesta (vakiona) seuraavaa sukupolvea (Gen4) notkeammin ratahommissa, näin ainakin mun kokemuksen perusteella.
Uusin alkaen 2016 on myös erinomainen käsitellä.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
No hyvältä kuulostaa. 6 t on pikkuhuolto, nesteet yms. Jarruletkut 3 vuotta muistaakseni vaihtoväli. Laitat punosletkut eteen ainakin. Bensalinjan kattoo jos on enimmäkseen seissyt. Hyvä jos H2 pysy, tommosen kun hävittää niin kaduttaa..joskus myöhemmin....Etulevyjä mul on menny noista kieroiksi jokunen. Ja akku on varmaan finaalissa jos on orggis ja seissyt runsaasti.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
minkä takia jarruletkut pitää vaihtaa??![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
Joskus pitänyt laskea, paljonko joku 0.2 mm painuma kumiletkussa (halkaisija kasvaa 0.4 mm) vaikuttaa jarrukahvan liikkeeseen, mutta on jäänyt tekemättä. Sormet kyllä sanoo, että eroa olisi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ja toi mun alkuperäinen kommentti liittyi siihen että letkut pitää vaihtaa 3 vuoden välein. Jarruissa ei kannata lähteä säästään.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Sain sittenkin katin ohitukseen putkenpätkän ja löytyy reijät lambdalle. Myykää joku minulle servo eliminaattori!
Ghostrideriltä unohtanut hakea lokarin![]()
Jarruletkut vaihdettu ja perus huollot tehty. Testilenkki ajettu. Nyt olisi sitten etukatteiden ja kaikien muidenkin katteiden kiinnititys sekä perus kaikkien ruuvvien edessä06 kyseessä eli vilkut katteissa ja johtopakka pitäisi saada näppärästi takas olisiko jotain hyviä kikkoja?
Gen1. 10r haluttais ostaa. Tosi huonosti enää saatavilla järkevillä kilsoilla olevia siistejä pelejä. Yhden sopivan löysin nettimotosta, mutta olikin poistunu myynnistä kun tänään meinasin ottaa yhteyttä myyjään
Gen2. ei innosta samalla tavalla ja sitä uudemmat meneekin jo yli aiotun budjetin.
Jos jollain on tarvetta päästä eroon siistikuntosesta 04-05 mallista niin saa tarjota omaansa.
Kawasaki ZX-10R -06
Ex--Honda CBR 1000rr -06
Tuli eilen ostettua sittenkin 2.gen 10R kun löytyi -06 malli kohtuulliset 30tkm ajettuna sopuhintaan.
Kiva peli tuntuu olevan. Putkistoa ja Commanderia se vähän kaipaisi. Ensituntumalta vaikuttaa hiukan eri luontoiselta kun entinen Honda.
Kawasaki ZX-10R -06
Ex--Honda CBR 1000rr -06
Juuei o Honra
Hetken huollon ja nokkaketjun kiristämisen jälkeen voi käynniltään Honkkelia lähestyä...
Commanderin vaihtoehtona oman ecun räplääminen, saattaa tulla jopa edullisemmaksikin jos kyse vain kertasäädöstä.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
http://www.purkuosat.net/kawasakizx10r07.htm
Sieltä koko putkisto hyvään hintaan ja ilma kiertämään. Servo eliminaattorin saat stormilta. Olikohan se nyt Samin autopaja josta sitten suoraan säätö ECUun niin ei tarvii commanderia. Motoville huoltaa ohjausikarin ja teräspunosta saa ebaysta.
Kiitos vinkeistä!
Eilisen illan lenkillä ilmeni vähän ongelmia. Pidemmässä täyskaasuavauksessa pyörä pätkii selvästi yläkierroksilla ja sytytti FI valonkin vilkkumaan.
Tämän jälkeen ajoin sivuun ja sammutin moottorin, jolloin tankin suunnalta kuului selvästi pätkittäistä "ryystävää" ääntä. Tuo ääni ei liene ihan normaali?
Tuosta äänestä johtuen itselle tuli ekana mieleen että olisiko siellä tankin korvausilmaletku lytyssä jossain välissä ja tankkiin muodostuu alipainetta, jolloin bensa ei liiku tarpeeksi vauhdilla ja moottori alkaa pätkiä.
Menen pian talliin tutkimaan asiaa. Tuleeko jollekki todennäköisempiä vikapaikkoja mieleen?
Kawasaki ZX-10R -06
Ex--Honda CBR 1000rr -06
Jos ei tiedossa millon on viimeksi tulpat vaihdettu niin ne vaihtasin heti kun ei maksa kuitenkaan mitään, enemmän vaatii purkamista ja samalla tankin sisällön tsekkaus ja putsaus ettei ole kosteutta ollut. Kun kerran on paketti levällään siinä niin katselis että on kaikki röörit auki ja pultit paikoillaan. Ilmaputsarinkin vaihtuu siinä rytäkässä jos tarvetta. Se letku jonka nimeä en just nyt muista joka estää veden pääsyn tankkiin tukkeutuu todella helposti myös.
PS. itsellä meni töötti mykäksi![]()
Kannattaisi yrittää lukea vikakoodit, mutta nyt en ulkoa muista, saiko ne tuosta kawasta ulos hyppylangalla valon vilkautuksina vai ei.
Tankin ääntely on todennäköisesti normaalia, ei nämä ruiskukoneitten tankit ole enää yleensä suoraan auki ulkoilmaan, vaan korkissa on pieni kuulaventtiili jonka kautta korvausilma tankkiin menee.
Mahtaisiko toimia tuommoinen vikakoodin lukuun?
https://www.youtube.com/watch?v=vK8agFOsaCc
Kiitokset taas kaikille avuista ja vinkeistä!
Edellisestä tulppien vaihdosta ei ollut mitään tietoa niin vaihtelin ne uusiin. Vanhat oli kyllä aika hurjan näköset.
Saatanalle tiedoksi että "ei mitään" maksoi tänään 51,60€ kun hain Motonetistä uudet NGK tulpat.
Jäi hommat kesken niin huomenna öljyjen ja suodattimen vaihdon jälkeen pääsen kokeilemaan oliko tulppien vaihdolla vaikutusta.
Jos ei pätkiminen lopu niin pitää tota vikakoodien lukua kokeilla.
En usko että pyörässä mitään sen vakavampaa vikaa on kun pienemmillä kierroksilla ja osakaasuilla pelaa nätisti ja vetoja on.
Kawasaki ZX-10R -06
Ex--Honda CBR 1000rr -06
Oliko ne niin "hintahtavat"? En muistanut, mutta NGK irdiumit itselle vaihdettiin heti kun pyörän sain![]()
Mulla oli sama vika. Pätkiminen oli sellaista munat tankkiin -henkistä ja ilmeni aina vaan isolla kaasulla. Tuntuisi olevan melko lailla tyypillinen vikapaikka.
Ja toi miccon laittama video vikakoodien luvusta kannattaa katsoa ja lukea koodit, helpottaa etsimistä jos siellä joku koodi on. Täytyy antaa tunnustus Kawasakin insinöörille, joka keksi laittaa vikakoodin ihan numerona ruutuun, ettei niitä valon välkähdyksiä tartte tossa laskeskella.
1835
Täällä kun näyttää tulevan hyvin apuja niin kysytäänpäs itsekin. Kevään ensimmäinen lenkki ja 5km ajon jälkeen pysähdys huoltoasemalle. Sen jälkeen avainta kääntämällä ei tapahtunut mitään vaan pyörästä hävisi sähköt. Vähän koitti mittaristossa jotain valoja syttyä ja välillä näytti sähköt palaavan, mutta ei kuitenkaan.
Maadotus tai jokin johtosarjavika ilmeisesti, mutta mistä olette näitä löytäneet Gen1 pyöristä? Penkin alla oleva sininen liitin on jo heitetty mäkeen ja kolvattu johdot yhteen. Silloin oire oli samanlainen. Akunkengät olivat hyvin kiinni, sen tarkistin heti ensimmäisenä ennen kuin hain pyörän kärryllä kotiin.
Kawasaki ZX-10R -05
Vasemmalla puolella siinä tankin ja penkin välissä olevan paneelin takaa löytyy muutama johtosarja, tarkista niistä liitokset.
https://www.mprengas.fi
Eka startti vei akun kuoleman rajoille, ei latautunut 5 kilometristä, ja antautui sitten.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mä äänestän kanssa akkua, mutta sillä twistillä että joku kenno tai kennot olis oikarissa ja jännite niin alhainen että ei tapahdu mitään. Huomasin tuossa viime viikolla itse, että ainakaan 4 voltin akkujännitteellä ei ykköskopan mittaristossa mikään antanut elonmerkkejä. Kaverin ykköskopassa pari vuotta sitten melko uusi akku antautui yht'äkkiä, silloin kylläkin valoja vielä syttyi, mutta starttaamisesta ei puhettakaan.
Olipa mulla yhdessä kotarissa vastaavaa vikaa myös, siinä oli akun maapiuha hapettunut melkein poikki. Muistaakseni vastusmittaus näytti vielä että piuha olisi ihan ok, mutta sitten rapsahti poikki siinä käännellessä. Eli varmaan akun maapiuhan ja pääsulakkeen ja sen piuhojen tsekkaus olisivat paikallaan, jos akussa näyttää jännitteet olevan kohdillaan.
1835
Akku, itsellä kuoli sekin kevään ensi ajojen jälkeenOnneksi oli jo uus odottamassa. Toki kyllä se ääntä pitää kun yrittää käynnistää ja ei potku riitä. Staattoreitahan näissä hajoaa vissiin aika paljon?
Akun kun vaihtaa kannattaa ihan yleimittarilla katsoa paljonko käynnissä ollessa lataus. Pitäs olla siellä 14v![]()
Ja kiitos arvon foorumilaisille vinkistä. Akkuhan se oli viallinen. Ilman kuormaa 12.7V ja kun käänsi avaimesta meni lähes nollille. Kokeilin vielä laturin kanssa mitä sanoo ja heti tuli vähän eloa. Motonetistä uusi Exide ja taas toimii.
Melkein jo ehdin manata Eurogloben akun ettei kestä pitkään, mutta olihan tuo jo yli 5-vuotias. Ihan kelpo ikä mopon akulle. "Vasta äskenhän mä sen vaihdoin".
Heti kuitenkin piti lähteä miettimään vaikeimman kautta johtosarjavikoja sun muita.![]()
Kawasaki ZX-10R -05