Ei tuo K1 kyllä hienon oo, kyllä näistä pienemmistä hienoinpia on nää K5/K6. Ja puhut kyllä asiaa. Kyllä Noissa vanhemmissa malleissa kaikki on tuntunut hyvältä ja ehkä se sitten vaikuttaa vielä eniten tässä noiden vanhempien suuntaa että niissä välitykset on ollu luokkaa -1p/+2p kun taas K9:ssä oli vakio välit, pyörästä tulee kyllä paljon agressiivisempi noilla väleillä. Toinen seikka mikä autto ehkä vanhaa oli kun siihen oli palikkaa plajon vaihdettu ja äänet aivan mahtavat kun taas K9 oli vakio. Kyllähän pyörä tuntuu ärhäkämmältä jos äänet kuuluu hyvin, toisinkun noista vakioista ei ääntä lähe...
Mutta ite en osaa oikein päättää. Ajatuksena oli hommata K5/K6 kilonen kun kortin saa takasin, mutta toisaalta rahaa jos olis nii kai uudempikin menis
Että ei siinä mitää, ihan rauhassa. Ärsyttää vaa kun jos ikää ei ole 40v nii EI voi tietää mistään mitää![]()
--GsxR:iä--
joo niin vakio, mut sulla tais muistaakseni olla "hieman" piristetty toi uuden mallin kybä?!?(Toippari @ Elo. 03 2009,14:20) kirjoitti
![]()
Sillä mä siihen oisin oman helmen voinutkin vaihtaa
Onneksi tulee helmi taas vaihteeksi ajoon: huomenna vois kärrätä himaan ja uutta gummia alle (jahka vanha takis saa lopullisen tuomion = savuiksi) ja lähtee taas ens viikolla vaikka kaatuileen kemoraan![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Ei siitä puhumalla yli pääse, et c-malli on paras(jaulis @ Elo. 04 2009,16:49) kirjoitti
Uus on hyvä, mut C-mallista saisivat tehdä vielä pikkasen upgradettua versiota, jossa noi tökeröimmät puutteet korjattuna esim. ohjausiskari, jarrut, takiksen profiili, takapään jousitus etc. ja tehot uuden tasolle niin voila kyllä ois![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Up: Oliko tästä jollain tietoo täällä foorumilla?(Miq @ Heinä. 20 2009,13:53) kirjoitti
edit: tälläistä tietoa tuli liikkeestä: 725, Metallic Flat Raw
Titanium. Saapa nähdä löytyykö...
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Hyvä että löytynyt mieleinen. Sehän se onkin ainoa merkityksellinen asia että itseä miellyttää.(Miq @ Elo. 06 2009,16:39) kirjoitti
![]()
Supermoto
^^ tuossahan tuo yläpuolella tiivistettynä
Tjah harvempi varmaankaan tältäkään palstalta pystyy noiden tehoja / ominaisuuksia ulosmittamaan, oli malli mikä vain. Omat ajotaitonsa kylläkin
- P
Tehothan on helppo ulos mitata: tuuba vaan nurin ja pykäliä sisään sen minkä ehtii(Perkele @ Elo. 06 2009,22:16) kirjoitti
Muut omituisuudet onkkin sit vaikeempi mitata ulos -> tuppaa tuleen limiitit vastaan ja siitä sitten sattuu itse kutakin leukaan![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Eilen kerkesin käyttää kymppiä ensimmäistä kertaa Alastarolla. Vauhti jäi kyllä hitaammaksi kuin vanhalla 600:lla kun ei samalla tavalla uskaltanut vielä mutkista availla, mutta katellaan jos ens kerralla edes suunnilleen samoihin(hitaisiin) aikoihin pääsis, mutta vehkeen ketteryys tuntuu kyllä tosi hyvältä edelliseen, vähän vanhanaikaiseen 600:seen verrattuna. Siinä suhteessa ero vanhaan aika ilmeinen, radan syheröisemmän loppuosan ajelin omaksi yllätyksekseni suhteellisen leppoisasti kurvaillen nopeammin kuin mihin vanhalla pääsin. *
Kympin keula oli kyllä kevyttä kamaa. Ei tällänen vähän Pedrosaa painavampi kuski saa pidettyä pääsuoralla keulaa koko matkaa maassa vaikka kuinka tankkiin koittas nojailla. *
22. päivä viimeistään taas Alastarolla. *
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Näinhän se on, oli hieman epäselvästi kirjoitettu tuo mun höpötys. Tarkoitin juurikin kokonaisuutta eli tehoja / alustaa.. siinä vaiheessa kun ei mennä pelkästään suoralla kovaa, niin meikäläinen ei pysty ainakaan käyttämään pyörän reserviä/ominaisuuksia lähimaillekaan(Miq @ Elo. 07 2009,13:49) kirjoitti
eli mennään niiden omien taitojen mukaan, niin pysyy EMPY:ssä mukana
- P
Edit: vakuutushommelit kun saan kuosiin, niin pystyy ens kesänä sitten turvallisin mielin ratailemaan ilman ajokoulutusta / hidasta ryhmää. Tarkoitan siis, että vakuutus korvaa vaikkei olisi koulutusta hommassa mukanaja kun jälkikasvukin taas vähän vanhempaa, niin pääsee isi irtoamaan harrastuksiin paremmin.
On noissa muutaman vuoden vanhoissa kyykyissä se parempaa kuin uusissa, että esim. K5 kilonen ja vaikka 900 ruisku-Blade lähtee kulkemaan tonnin-pari alemmilla kierroksilla kuin vaikka 2008:t Blade, 10R tai Gixeri. Nyhverölle katukuskille ihan mukava ominaisuus. Uudet toki menee ylemmillä kierroksilla ohi, mutta alle 6000 kierroksen tuntuu siltä että kuka tahansa aloittelija pystyisi helposti ajelemaan, liian sivistyneitä ovat käytökseltään.
Noup. Eipä pidä paikkansa ainakaan sukissa.(Brocol @ Elo. 07 2009,15:14) kirjoitti
K5 lähtee 100km/h vauhdista samoilla väleillä jopa hivenen verkkaisemmin isoimmalla vaihteella kuin K8. Vakioista ei uskalla sanoa, K8:ssa on kuitenkin aika kuoppa keskellä vakio putkella ja pitkät välit vielä korostaa... Joka tapauksessa aika samanlaisia nuo motit on, myös tehoiltaan ja väännöltään. Pintakaasulla ajaessa pikkuvauhteja, tuo K5 on hieman riskimmän/hätäisemmän tuntuinen kun ryntäilee helpommin pienestä kaasun liikkeestä.
Ps. Jos pelkkä ruiskun tarkempi toiminta on sivistynyttä käytöstä, niin silloin ajan miellummin sivistyneellä ja toivon suuntauksen jatkuvan. Reuhaa kuitenkin riittää kun kääntää kahvaa eikä mietiskele, niin uusissa kuin vanhemmissakin, eikä alakierroksilla ole merkitystä muuta kuin kaupungissa. Siellä ei haittaa vaikkei ryntäilekkään madellessa niinkuin vanhemmat tekee.![]()
Supermoto
Tuo on tietääkseni (lukemani perusteella, en hirveesti ole giksuja testaillut, aika vähän siis) tuo ruiskun hätäisyys enemmänkin ollut suskien ongelmana. Jossain todella pahana siis. Mielestäni Hondalla & Kawalla esim. tuo ruiskun toiminta on ollut huomattavasti "sivistyneempää" myös näissä vanhemmissakin peleissä. Omaa pyörää on helppo kommentoida ja mielestäni tuo ei hirveämmin ryntäile ts. ruisku ei ole on/off tyyppinen.(jaulis @ Elo. 07 2009,16:06) kirjoitti
Ihan sivukommenttina vain, kun tuli mieleen lukemani jutut täältä orgista
- P
Edit: mutta ilmeisesti pääasiassa Giksuja tuossa edellisessä viestissäsi kommentoitkin.
Tarkennetaan että tarkoitin lähinnä matalilta nopeuksilta kiihdytyksiä ykkösellä ja kaasun vastaavuutta, testasin noi mainitsemani pyörät (tietääkseni vakioita) aika lyhyen ajan sisällä ja perstuntumalla meni selvästi noin. Uusista kyykyistä tuntui että Blade reagoi parhaiten matalemmilla kierroksilla, 10R:ssä taas ei tapahtunut yhtään mitään alle 6000. Itse joutuu ajamaan turhankin paljon kaupungissa ja taajamassa, niin on kiva kun mopolla kerkeää jo alemmilla kierroksilla. Mutta joo, eiköhän nuo uusien kyykkyjen muut hyvät puolet auta unohtamaan vanhempien paremmuuden tuossa asiassa.(jaulis @ Elo. 07 2009,16:06) kirjoitti
Aika laaja-alainen käsite toi perstuntuma ja sekin on jokaisella omansa.(Brocol @ Elo. 07 2009,16:48) kirjoitti
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Pitää paikkansa. Aika paljon ollaan harrastettu testausta ihan rinnakkain eri pyörillä, kummasti ei pidä persdyno aina paikkaansa. Tosin siinäkin on muuttujana kuski joka meinaa aika paljon.(Toippari @ Elo. 07 2009,17:11) kirjoitti
Supermoto
Näinhän se on + useasti vaikuttaa vielä tuohon persdynoon tuo korvienväli aika vahvasti. Puhutaan sitten vaikka merkkiuskollisuudesta tai vahvoista mutuista joita esim. keskustelupalstat viljelee. Eli jos on asennoitunut jo ennen testiä vahvasti tietylle kannalle, niin se vaikuttaa siihen perseeseenkin(jaulis @ Elo. 07 2009,18:08) kirjoitti
Vaikea vaan pärriä ns. sokkotestata..
- P
Laitetaanpa nyt piruuttaan vaikkapa tähän topickiin omasta pyörästä *kuva.
Eli pyörä on mallia -04 ja tuli hommattua viime syksynä, edellinen 9-r kun halusi mennä vakuutusyhtiön hoiviin
Kuvaa en osannutkaan liittää suoraan tänne
Pari linkkiä kuviin toiselta foorumilta...
http://www.btcf.fi/forum....9756028
http://www.btcf.fi/forum....9756035
Johtuu tiukentuneista päästömääräyksistä. Jos vanhempaan ja uudenpaan vaihdetaan kokoputki ja säädetään pelit, niin väittäisin, että uusi on JOKA alueella parempi. Siis jos verrataan 05 vs 08.(Brocol @ Elo. 07 2009,15:14) kirjoitti
Taitaa olla noiden "kiloisten" välitykset pidentyneet huomattavasti viimeisen 5 vuoden aikana.
Nykyisethän menee ykkösellä jo yli puolentoistasataa.
Siinä kenties yks syy "perstuntuman" muutokseen.
Lisäksi tietty aiemminkin mainittu ruiskun yms. elektroniikan pehmeämpi/kehittyneempi toiminta.
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Minkävuoden kympeissä on takana hitaat ja nopeet vaimennussäädöt?
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Jos joku tarvii 06-07 Arrowin kat eliminaattoria, niin täältä saa uuden ja käyttämättömän hintaan 200 E + pm.
ZX-6R 2007 ex
ZX-10R 2007 ex
Husqvarna wr 250 2001
Onpa avainten teettäminen halpaa näin nykyaikana.
Meni avain poikki,tilasin uuden aihion joka maksoi 58€.
Sitten suutarille teettämään avaimen muoto, 20€ ja lopuksi avaimen koodaus merkkiliikkeessä 15.- €.
Siispä loppuhinnaksi tuli 93.-
Tyhmyydestä sakotetaan,sanovat![]()
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Sieltä vaan RM Heinolta hakemaan toi(Miq @ Elo. 06 2009,16:34) kirjoitti
. Näyttää olevan halvalla myynnissä
.
Tässä myynti-ilmoitus.
Kyllä mulla kympissä on riittäny tehot hyvin. Helppo sillä on ajella siitä huolimatta.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
En löydä 10r 2006-2007 manuaalia täältä .orgista, onko sellaista (missä, jos vilahti ohi)![]()
Turhaakin turhempi viesti, mutta pakkokai tämä on jakaa palstalaisten kanssa.
Tein eilen etupihalla pihahommia ja 3½-vuotias tyttölapseni tuli pihalle katsomaan mitä oon tekemässä.
Katsoi vähän aikaa kymppiä taas kerran (tyttö on hirveesti pyörien perään) ja kohta totesi, että "isi mulla olis vähän asiaa". Mä siihen, että mitäs asiaa pikkulikalla on.
"No, no, no kun tuon isin moottoripyörän silmät on tosi ilkeän näköiset". Mä siihen, että mites se nyt silleen on? Tyttö totesi vain uudestaan tyyliin "Noi moottoripyörän valot on vähän ilkeät silmät, ne katsoo vihaisesti".. suoraan (jos en ihan väärin muista) sanantarkkaan lainaten.. samalla tyttö toteaa, että "isi sun moottoripyörä on tosi ilkeän näköinen".
Mitä tuohon voi sanoa? Selitin, ettei ne nyt niin vihaiset ole, mutta toisaalta.. jos pyörään on haettu häijyä luonnetta ja varsinkin ulkonäköä, niin tuossa taas melko 100% varmistus sille, että Kawan muotoilijat ovat onnistuneet pirun hyvin tehtävässään?
Kawa attitude prrrrkele!
- P
Hyvä pyörä oli. Ajo-ominaisuuksiltaan täydellinen. Helppo ja kuitenkin suorituskykyinen. Ehdin kelata reilu 16500 mittariin
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Vaihtelu virkistää(2705 @ Elo. 17 2009,18:03) kirjoitti
. Ducati Streetfighter tuli tilalle. Mut ei ominaisuuksien takia kyllä tarttis/kannattais vaihtaa. Kawa on oikeasti niin paljon parempi kuin Ducati
....
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Törkeää kiusia tuollaisella(Athene @ Elo. 12 2009,15:04) kirjoitti
Onneksi seuraavaksi on varmaan raasteri osasto mikä kutsuu ellei hautuumaa ehdi ennen sitä: sattuupi fataalisti väärä tilanne nopeus
tai hallitus kieltää koko harrastuksen
Oliko -08:ssa jotain lapsuksia mitkä korjattiin -09:siin?
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.